You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 16:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #161513 Wysłany: 27 Sie 2008, 00:34; 
 Temat postu: wskażnik temperatury stoi
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 23 Sie 2008,
Posty: 9
Witam.
Proszę o pomoc gdyż w moim kropku z silnikiem 1,2 wskaźnik temperatury podnosi się raptem około pół milimetra i się zatrzymuje, wiec coś jest nie tak.
Co to może być??
Co sprawdzić i jak temu zaradzić??
Dodam ze jest to świeżo kupione autko wiec jeszcze nic nie wiem co gdzie jest.
Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 

 
 Post #161609 Wysłany: 27 Sie 2008, 10:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: okolice Słupska
Rejestracja: 20 Lis 2007,
Posty: 405
szukać milion razy opisywane !!!!

_________________
PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #161972 Wysłany: 27 Sie 2008, 23:06; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 23 Sie 2008,
Posty: 9
ZAKRZA napisał(a):
szukać milion razy opisywane !!!!

A ja niestety nie mogę nic znaleźć.
Proszę o pomoc lub o jakiś link.
A dziś zauważyłem ze ten wskaźnik się chyba jednak wcale nie podnosi.
Proszę o pomoc


Góra
 Profil  
 
 
 Post #162019 Wysłany: 28 Sie 2008, 01:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 222
to pewnie masz go walnietego...

_________________
/F/I/A/T/ Punto II FL 2005r.czarny met.+KLIMA


Góra
 Profil  
 
 
 Post #162022 Wysłany: 28 Sie 2008, 02:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 10 Sty 2008,
Posty: 637
albo wskaźnik walnięty albo termostat, ale w sumie gdyby termostat byl felerny to musial by sie przynajmniej troche podniesc w gore


Góra
 Profil  
 
 
 Post #162479 Wysłany: 28 Sie 2008, 16:03; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 23 Sie 2008,
Posty: 9
Kodako napisał(a):
albo wskaźnik walnięty albo termostat, ale w sumie gdyby termostat byl felerny to musial by sie przynajmniej troche podniesc w gore


a w którym miejscu w silniku 1,2 znajdę termostat i jak go wyjąc..
Może go wyjmę i do gara z gorąca wodą i zobaczę czy się otwiera.
Co o tym myślicie???


Góra
 Profil  
 
 
 Post #162484 Wysłany: 28 Sie 2008, 16:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 10 Sty 2008,
Posty: 637
Termostat znajdziesz poniżej cewki zapłonowej, a dokładnie jest w miejscu gdzie idzie wąż z chłodnicy do silnika, ale możliwe ze to wina wskazówki poprostu nie działa


Góra
 Profil  
 
 
 Post #162495 Wysłany: 28 Sie 2008, 16:49; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 23 Sie 2008,
Posty: 9
Kodako napisał(a):
Termostat znajdziesz poniżej cewki zapłonowej, a dokładnie jest w miejscu gdzie idzie wąż z chłodnicy do silnika, ale możliwe ze to wina wskazówki poprostu nie działa

Jak rozumiem chodzi o to ze byłby on cały czas otwarty???


Góra
 Profil  
 
 
 Post #162496 Wysłany: 28 Sie 2008, 17:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: zamość
Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 110
najprosciej odpalić na biegu jałowym i poczekać chwilkę jak będzie silnik gorący zobaczysz co się dzieje jak wskaźnik podniesie się to znaczy że termostat padnięty albo niema go wogule , w ostateczności bedziesz musiał wymienić licznik :)

_________________
Naprawiacz Sztrucli !!!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #162584 Wysłany: 28 Sie 2008, 19:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 10 Sty 2008,
Posty: 637
termostat jeszcze możesz sprawdzić chwytając kable z nagrzewnicy, na zimnym silniku po chwili powinny się zacząc się nagrzewać to wtedy termostat jest dobry ale jesli auto chodzi Ci juz z 4-5 minut i one dalej sie nie nagrzewaja to masz walniety termostat


Góra
 Profil  
 
 
 Post #162852 Wysłany: 29 Sie 2008, 02:22; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 23 Sie 2008,
Posty: 9
prymus2103 napisał(a):
najprosciej odpalić na biegu jałowym i poczekać chwilkę jak będzie silnik gorący zobaczysz co się dzieje jak wskaźnik podniesie się to znaczy że termostat padnięty albo niema go wogule , w ostateczności bedziesz musiał wymienić licznik :)


Zrobiłem tak ze trochę samochodem pojeździłem w korku i też trochę ostrzej go pocisnąłem i temperatura się podniosła trochę ponad te pierwsze 2 kreski wiec to chyba termostat jest cały czas otwarty...
Co o tym myślicie??
Jak wymienię termostat to jak później odpowietrzyć układ bo nie znalazłem żadnego odpowietrznika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #162865 Wysłany: 29 Sie 2008, 08:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: zamość
Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 110
przemo0020 napisał(a):
prymus2103 napisał(a):
najprosciej odpalić na biegu jałowym i poczekać chwilkę jak będzie silnik gorący zobaczysz co się dzieje jak wskaźnik podniesie się to znaczy że termostat padnięty albo niema go wogule , w ostateczności bedziesz musiał wymienić licznik :)


Zrobiłem tak ze trochę samochodem pojeździłem w korku i też trochę ostrzej go pocisnąłem i temperatura się podniosła trochę ponad te pierwsze 2 kreski wiec to chyba termostat jest cały czas otwarty...
Co o tym myślicie??
Jak wymienię termostat to jak później odpowietrzyć układ bo nie znalazłem żadnego odpowietrznika.


odpowietrznik masz na przewodzie przys scianie grodziowej , natym co wchodzi do srodka do nagrzewnicy :)

_________________
Naprawiacz Sztrucli !!!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #174679 Wysłany: 28 Wrz 2008, 19:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Piaseczno
Rejestracja: 01 Sie 2008,
Posty: 178
ja mam podobny problem mianowicie dzisiaj w trasie ok.110km zauważyłem że wskaźnik cały czas stoi w miejscu w 1/4 skali przy jeździe ok 100km/h

i tu mam pytanie na jakiej temperaturze punciak powiniem mieć wskaźnik przy takiej jeździe, czy może to być niedogrzanie silnika czego następstwem mogą być problemy w zimie

_________________
Punto 1.2 75sx 96r

http://fiatpunto.com.pl/topic9604-15.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #174881 Wysłany: 28 Wrz 2008, 22:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
U mnie po wymianie termostatu wskazowka również zatrzymuje się na 1/4 skali i jest dobrze. Trudno tutaj powiedzieć, czy twoje wskazania są prawidłowe, cz termostat wcześnie się otwiera.Poza tym nieważne z jaką predkościa jedziesz w trasie, wskazówka powinna być w tym samym położeniu.Może się podnieś gdy jedziesz wolno, pod górę, stoisz.W jakim położeniu włącza się wentylator :?:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #174889 Wysłany: 28 Wrz 2008, 23:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Piaseczno
Rejestracja: 01 Sie 2008,
Posty: 178
nie jestem w stanie określić kiedy się odpala wentylator ale jak przejade sie po mieście i jest troche ponad 1/4 to działa (w korku skacze do połowy). Jeżeli jest wszystko w porządku to spoko ale czy w zimie silnik nie będzie nie dogrzany?? bo chce uniknąć problemów z odpalaniem i wzrostem spalania.

_________________
Punto 1.2 75sx 96r

http://fiatpunto.com.pl/topic9604-15.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #174918 Wysłany: 28 Wrz 2008, 23:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Jeżeli silnik jest sprawny, to nie będzie problemow z odpalaniem, co najwyżej wiecej spali. Możesz sprawdzić dotykowo, czy silnik ma te 90 stopni. Ostatecznie wyjąć i sprawdzić lub wymienić termostat.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #174922 Wysłany: 28 Wrz 2008, 23:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Piaseczno
Rejestracja: 01 Sie 2008,
Posty: 178
jeżeli nie tylko mi trzyma 1/4 skali to chyba jest dobrze ale chyba na wszelki wypadek zmienię termostat bo nie kosztuje dużo a poza tym to przy 100km/h to wieje trochę i sie jednak ten silnik chłodzi:P

_________________
Punto 1.2 75sx 96r

http://fiatpunto.com.pl/topic9604-15.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #175103 Wysłany: 29 Wrz 2008, 15:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
tome_3 to wygląda trochę inaczej. Mianowicie obojętnie jak będzie wiało, to silnik będzie miał taką temperaturę, na jaką pozwoli mu termostat. Silnik możesz schłodzić jedynie poprzez włączenie ogrzewania, ale to też musiałby być porzadny mróz.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #175107 Wysłany: 29 Wrz 2008, 16:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Piaseczno
Rejestracja: 01 Sie 2008,
Posty: 178
czyli w zimie termostat (jeżeli jest dobry) to otworzy sie jeżeli bedzie na zewnątrz za zimno żeby podgrzać silnik ?? i mam rozumieć ze to nie musi być niedogrzanie bo spalanie jest w normie 7-8litrów benzyny i że sprawny termostat utrzymuje taką temperaturę.

_________________
Punto 1.2 75sx 96r

http://fiatpunto.com.pl/topic9604-15.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #175544 Wysłany: 30 Wrz 2008, 17:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Każdy silnik posiada duży i mały obieg chłodzenia silnika. Mały obieg to taki,gdzie płyn chłodzacy krąży tylko w silniku i nagrzewnicy. Kiedy osiągnie temp. ok. 90 stopni, to włącza sie duży obieg. Płyn zaczyna krązyć przez chłodnicę. Do otwarcia dużego obiegu potrzebny jest termostat, który płynnie otwiera się i zamyka, w zależności od temperatury samego silnika.Jeżeli temperatura dalej rośnie i osiąga ok. 100 stopni włącza sie wentylator w chłodnicy. Tak to wygłąda. poza tym spalanie 7-8 l to w mieście, czy poza miastem :?: Dotknij przewód [czy jest gorący] idący od silnika do chłodnicy, kiedy wskazówka jest na 1/4 skali. Znajduje się pod cewkami.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #175550 Wysłany: 30 Wrz 2008, 17:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Piaseczno
Rejestracja: 01 Sie 2008,
Posty: 178
7-8l to spalanie w cyklu mieszanym ale jak silnik troche ciepła złapie to nie szczędzę mu obrotów :P
troche mi wyjaśniłeś tę sprawę posprawdzam co i jak dzięki.

_________________
Punto 1.2 75sx 96r

http://fiatpunto.com.pl/topic9604-15.html


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO