|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 09:47
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
kgorka |
#169383 Wysłany:
15 Wrz 2008, 16:53; Temat postu: Napęd |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 24 Lut 2007, Posty: 297
|
Witam! Mam takie pytanie: co to może być gdy zawsze jak ruszam dość ostro to tylko prawe koło "buksuje" a lewe nie i to niezaleznie od nawierzchni, na mokrej nawierzchni jest to samo. Autko minimalnie ściąga lekko w prawo w trakcie jazdy a i przy hamowaniu na "szlag" autem obraca w prawo. Czy to mozliwe ze mam naped na jedno koło bo cos z drugim nie tak???POZDRAWIAM i czekam na odpowiedzi choc nie wiem czy jasno to opisalem.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
STax |
#169388 Wysłany:
15 Wrz 2008, 16:57; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
uki1906 |
#169391 Wysłany:
15 Wrz 2008, 17:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 16 Lut 2008, Posty: 215 Pomógł: 1
|
To by wskazywalo, ze z mechanizmem roznicowym wszystko jest ok. MOze auto bylo po wypadku?? Opon ci nie podcina?? Moze zbieznosc??
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#169392 Wysłany:
15 Wrz 2008, 17:05; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
uki1906: no nie wiem, jak tylko jedno koło się kręci to nie jest dobrze... Różnicowy teoretycznie mógłby tak działać, ale na różnych nawierzchniach raz jedno a raz drugie koło by buksowało..
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
kgorka |
#169399 Wysłany:
15 Wrz 2008, 17:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 24 Lut 2007, Posty: 297
|
STax napisał(a): uki1906: no nie wiem, jak tylko jedno koło się kręci to nie jest dobrze... Różnicowy teoretycznie mógłby tak działać, ale na różnych nawierzchniach raz jedno a raz drugie koło by buksowało.. Dokładnie tez tak uważam ze raz jedno raz drugie, ciśnienie w oponach itd ok wiec nie wiem co jest grane. [ Dodano: Pon Wrz 15, 2008 4:22 pm ]uki1906 napisał(a): To by wskazywalo, ze z mechanizmem roznicowym wszystko jest ok. MOze auto bylo po wypadku?? Opon ci nie podcina?? Moze zbieznosc?? Autko kiedys bite ale nie wiem czy to by mialo wplyw, zbieznosc by miala wplyw na sciaganie ale co z tym napedem.
|
|
Góra |
|
 |
raxon |
#169413 Wysłany:
15 Wrz 2008, 18:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: korczyna k krosna Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 487
|
to ze przy hamowaniu znosi na jedna strone to wina hamulcow, jesli przy hamowaniu obraca auto w prawo to znaczy tyle zeprawe przednie kolo hamuje a lewe nie, to samo mielm u siebie i winny byl zacis i klockow nie bylo prawie wcale i hamowalo tylko przednie prawe i tylne lewe kolo  tyle prawe nie hamowalo bo przewody sa na krzyz zrobione i bylo za male cicnienie przez przednie prawe kolo zeby tyle lewe moglo hamowac  ot to wszystko  )
_________________ GP 1.4 8v
|
|
Góra |
|
 |
blackmoon |
#170392 Wysłany:
18 Wrz 2008, 08:00; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: slupsk Rejestracja: 31 Maj 2008, Posty: 38
|
mechanizm roznicowy dziala tak ze ciagnie na te kolo na ktore ma lzej!!!
Czy nie?
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#170400 Wysłany:
18 Wrz 2008, 08:45; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
blackmoon: widzę, że "Jazdę polską" na tvn turbo oglądałeś
Generalnie chyba tak jest, chociaż pamiętam, że tata kiedyś mi mówił, że on napędza to koło które jest wyżej  Tak czy siak, niemożliwe, żeby w przypadku kolegi zawsze tylko prawe koło miało lżej...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#170416 Wysłany:
18 Wrz 2008, 09:59; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#170429 Wysłany:
18 Wrz 2008, 11:19; Temat postu: |
|
|
kgorka jedź na sprawdzenie geometrii. Różnicówka działa prawidłowo, a to że stawia bokiem przy hamowaniu może świadczyć o złej geometrii. Sprawdź jeszcze które koło buksuje przy kierownicy skręconej max na lewo. Możesz sam również sprawdzić mechanizm różnicowy. Po prostu podnieś lewe koło, zapal auto i wrzuć bieg. Koło będzie swobodnie się obracać.
Gdyby różnicówka była uszkodzona i dawała napęd zawsze tylko na jedno koło to przy szybkim przyspieszaniu wynosiłoby przód na bok, no i nieźle by stukało.
|
|
Góra |
|
 |
kgorka |
#170552 Wysłany:
26 Wrz 2008, 19:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 24 Lut 2007, Posty: 297
|
Dziekuje za podpowiedzi, bedzie czas to wszystko sprawdze i tez napisze co bylo albo czy sie poprawilo. pozdrawiam
[ Dodano: Pią Wrz 26, 2008 6:24 pm ] Witam! A wiec dzisiaj podnioslem samochód, odpalilem i widze ze kreci sie tylko prawe kolo i to szybko nawet a lewe cos szkubalo tylko, postanowilem zeby ojciec zatrzymal prawe to wtedy zaczelo sie krecic prawe a jak probowalem oba zatrzymac nie dalo rady a jak znowu puscilo sie oba to tylko prawe sie kreci a lewe cos szkubie nie kapuje juz tego, niby mechanizm roznicowy dziala. A co do obracania samochodu przy hamowaniu to to lewy przedni tłocczek sie troche opornie poruszał,przeczyszczone i jak narazie ok zobaczymy w trakcie. pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#174004 Wysłany:
26 Wrz 2008, 20:08; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#174007 Wysłany:
26 Wrz 2008, 20:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
A może by tak sprawdzić amortyzatory?
Ta zabawa z obserwowaniem obracających się kół nieźle mnie rozbawiła. Jeśli się oba kręcą to wszystko w porządku, że z różnymi prędkościami to sprawa oporów w układzie hamulcowym (ten wspomniany przytarty tłoczek). Jednak buksowanie koła, czy nierówne hamowania przyczynę może mieć w pustym amorku, który nie gasi podskakującego kola.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
kgorka |
#174190 Wysłany:
27 Wrz 2008, 11:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 24 Lut 2007, Posty: 297
|
STax napisał(a): kgorka: ale podniosłeś auto z jednej strony czy cały przód? Spróbuj podnieść tylko lewe koło i zobacz czy będzie się kręcić. oczywiscie cały przod i zatrzymalem recznie prawe to lewe zaczelo sie krecic tak jak to opisalem powyzej.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#174191 Wysłany:
27 Wrz 2008, 11:21; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
kgorka: hmm, to może faktycznie sprawdź hamulce? Może taki test zrób - podnieś cały przód, zdejmij koła, wyciągnij klocki hamulcowe i wtedy zobacz czy będą się równo kręcić?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
kgorka |
#174192 Wysłany:
27 Wrz 2008, 11:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 24 Lut 2007, Posty: 297
|
Tezet1956 napisał(a): A może by tak sprawdzić amortyzatory?
Ta zabawa z obserwowaniem obracających się kół nieźle mnie rozbawiła. Jeśli się oba kręcą to wszystko w porządku, że z różnymi prędkościami to sprawa oporów w układzie hamulcowym (ten wspomniany przytarty tłoczek). Jednak buksowanie koła, czy nierówne hamowania przyczynę może mieć w pustym amorku, który nie gasi podskakującego kola. tezet nie mialo cie co rozbawic z obserwowaniem obracających kół, bo sprawdzalem to z podniesionymi zaciskami tez to z czego te opory by były jeszcze?? A co do amorów to to nie wiem ale na przegladzie wszystko bylo sprawdzane i bylo jak najbardziej ok. czyli mam rozumiec ze amorek który przecieka to z tej strony kolo bedzie sie szybciej blokowac tak?
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#174194 Wysłany:
27 Wrz 2008, 11:24; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
kgorka napisał(a): mam rozumiec ze amorek który przecieka to z tej strony kolo bedzie sie szybciej blokowac tak?
Hmm, chyba odwrotnie - słaby amortyzator nie dociska koła do drogi, więc może się ono swobodnie obracać...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#174438 Wysłany:
28 Wrz 2008, 03:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Mechanizm różnicowy to swobodnie krążące zębatki. Gdyby na skutek uszkodzenia następowały w nim jakieś blokady to w czsie jazdy na pewno były by słyszalne trzaski i zgrzyty. Samo swobodne kręcenie sie kół podniesionych do góry może być różne ze względu na opory w łożyskach, uszczelniaczach, nierównej masie lewej i prawej półosi itp.
Jeśli chodzi o amortyzator, to po stronie gorszego amorka koło będzie częściej buksować i gorzej hamować, czyli będzie ściągać w drugą stronę.
Przykład: Uszkodzony prawy amortyzator - prawe koło buksuje, przy hamowaniu ściąga na lewo.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
kgorka |
#174652 Wysłany:
28 Wrz 2008, 18:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 24 Lut 2007, Posty: 297
|
No widzisz tezet takich wyjasnien chcialem tylko u mnie buksuje prawe kolo a sciaga tez w prawo ale to bylo przy zapieczonym tloczku zobacze jak bedzie teraz i dam znowu znac.pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
BobMF |
#174826 Wysłany:
28 Wrz 2008, 21:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
kolega miał podobną awarię z napędem na jedno koło [O.Corsa], po własnoręcznej wymianie przegubów źle włożył jeden i tylko jedno koło napędzało
może po stłuczce masz podobny problem ??
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#175171 Wysłany:
29 Wrz 2008, 19:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
BobMF napisał(a): kolega miał podobną awarię z napędem na jedno koło [O.Corsa], po własnoręcznej wymianie przegubów źle włożył jeden i tylko jedno koło napędzało może po stłuczce masz podobny problem ?? Przecież to niemożliwe. Jeśli jeden przegub zerwany lub półoś nie podłączona, to się stoi. Chyba, że się mylę?
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
mlodyx21 |
#632338 Wysłany:
20 Gru 2012, 20:44; Temat postu: Re: Napęd |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 09 Gru 2012, Posty: 9
|
Temat stary ale się podepnę, Mam podobny problem z napędem, Koło prawe boksuję a lewe ani drgnie( na równej nawierzchni - najgorszy problem pojawia się jak jest ślisko po prawej stronie, ciężko ruszyć auto z miejsca bo tylko prawa strona boksuje ) , ogólnie auto nie stwarza jakiegoś oporu przy ruszaniu na normalnej nawierzchni i przy skrętach też nic nie odczułem), Dziwna sprawa jest jeszcze, że jak podniosłem prawą stronę do góry to się koło swobodnie kręciło ale jakieś dziwne stuki było słychać z lewej strony, nie podnosiłem drugiej strony bo nie pomyślałem wtedy że może być coś uszkodzonego, Poproszę o jakieś fachowe wsparcie
Pozdrawiam,
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#632341 Wysłany:
20 Gru 2012, 21:10; Temat postu: Re: Napęd |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
mlodyx21 napisał(a): Koło prawe boksuję Nie boksuj koła. Jakby Ciebie ktoś boksował, to by Ci miło nie było 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
mlodyx21 |
#632343 Wysłany:
20 Gru 2012, 21:17; Temat postu: Re: Napęd |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 09 Gru 2012, Posty: 9
|
postaram się ale następny post lepszy byłby z małą podpowiedzią, co robić, wymieniać
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#632345 Wysłany:
20 Gru 2012, 21:22; Temat postu: Re: Napęd |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Podejrzewam, że kwestia dyferencjału, bo to on odpowiada za prędkość (przenoszoną moc) na dane koło. Gdybyś podniósł przód, wrzucił bieg i zablokował np. lewe koło, to ~100% mocy zostanie przekazane na koło prawe.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|