You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 20:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #175796 Wysłany: 01 Paź 2008, 15:01; 
 Temat postu: Dziwne działanie nagrzewnicy!?
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 23 Sty 2008,
Posty: 146
Witam.

Założyłem nowy temat bo inne dotyczą troszkę innych spraw. Gdy ustawie temperaturę na maxa ciepło <na czerwone pole> i jadę jest ok- grzeje cieplutko i fajnie. Jak zatrzymam samochód po ok 2 min zaczyna znowu wiać chłodnym powietrzem <nie jest to takie chłodne jak się ustawi na zimne ale jednak :twisted: > Gdy ruszę to po 30s. z powrotem leci gorące. Zauważyłem że, żeby mieć na postoju gorące powietrze muszę przytrzymać gaz na ok 2000 obrotów.
I tu moje pytanie czy to jest normalne działanie nagrzewnicy :>

Dodam że jeśli chodzi o chłodzenie silnika jets wszystko OK. Ładnie łapie temp, ładnie się wychładza, wentylator też elegancko pracuje.... przynajmniej tak mi się wydaje :D


Ostatnio edytowany przez lukasik, 01 Paź 2008, 15:32, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 

 
 Post #175800 Wysłany: 01 Paź 2008, 15:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown
Rejestracja: 20 Sie 2008,
Posty: 495
Pomógł: 19
No działanie takie nie jest chyba normalne - a przynajmniej u mnie działa "inaczej" :E
Sprawdź pasek od pompy cieczy chłodzącej, czy jest dobrze naciągnięty i czy na wolnych obrotach się kręci wszystko. Możliwe, że się ślizga i nie ma dostatecznego tarcia, by ruszyć pompę na wolnych obrotach (przy szybszych obrotach działa siła odśrodkowa, która dociska pasek do rolek). Przez to ciecz w nagrzewnicy nie krąży i się wychładza.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #175928 Wysłany: 01 Paź 2008, 22:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 08 Mar 2008,
Posty: 1501
Pomógł: 31
Martinezio z tego co sie orientuje to pompe wody napedza pasek rozrzadu, pasek ten jest zebaty wiec nie bardzo moze sie on slizgac.... jesli sie myle to mnie poprawcie

_________________
punto I sx 1.1 55KM '97 - było
Seat Ibiza 1.4 16V 101KM 2003r. - jest
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #175968 Wysłany: 02 Paź 2008, 09:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown
Rejestracja: 20 Sie 2008,
Posty: 495
Pomógł: 19
No nie wiem, jak to jest w Punto, ale kiedyś babrałem się z paskami w japońcu i tam był osobny pasek do alternatora i pompy... Aczkolwiek nie zdziwiłbym się, gdyby było na rozrządzie wszystko.
No, ale jeśli to nie pompa, to nie wiem :/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #176029 Wysłany: 02 Paź 2008, 15:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
lukasik tak sie nie dzieje. Wygląda na to, że nie masz obiegu w nagrzewnicy. Pasek napędza rownież rozrząd, więc nie ślizga się. Jeżeli ładnie wychładza się na wolnych obrotach tzn. jeżeli stoisz i ma wolne obroty, to winna nagrzewnica.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #176030 Wysłany: 02 Paź 2008, 15:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: zamość
Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 110
ja proponuje od sprawdzenia pompy wody , czy łopatki są całe .

_________________
Naprawiacz Sztrucli !!!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #176036 Wysłany: 02 Paź 2008, 16:04; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 20 Wrz 2008,
Posty: 15
Ja mam ten sam problem i też nie za bardzo wiem, jak się z tym uporać. Teraz da się to przeboleć, gorzej będzie w zimie. :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #176045 Wysłany: 02 Paź 2008, 16:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 23 Sty 2008,
Posty: 146
czech22 napisał(a):
nie masz obiegu w nagrzewnicy

Tylko dlaczego jak jadę to działa rewelacyjnie. Chce ciepło mam ciepło che zimno mam zimno. Wydaje mi się ze jakby nie było dobrego obiegu to podczas jazdy też bym miał zawirowania temp. powietrza- a tak nie jest :?


czech22 napisał(a):
eżeli ładnie wychładza się na wolnych obrotach

co rozumiesz pod tym pojęciem? :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #176070 Wysłany: 02 Paź 2008, 18:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Jeżeli silnik nie umiałby się wychłodzić na wolnych obrotach, tzn. temperatura by rosła i nie włączał sie wentylator, to można by sugerować, że układ jest zapowietrzony. Można by jeszcze obwiniac pompę. Jeżeli w takiej sytuacji wszystko jest dobrze, to wina leży po stronie nagrzewnicy. .Na wolnych obrotach płyn ma problemy, żeby przepłynąć przez nagrzewnicę.W tej sytuacji należy wziąć pod uwagę również to, czy termostat jest sprawny.Dla pewności sprawdż poziom płynu.Muszę zaznaczyć, że jest to opinia teoretyczna, więc może jestem w błędzie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #176073 Wysłany: 02 Paź 2008, 19:02; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Nie wiem czy to może tak być, ale może to coś z termostatem? Jak jedziesz to się otwiera prawidłowo, jak stoisz to się nie otwiera i nie dochodzi płyn do nagrzewnicy?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #176076 Wysłany: 02 Paź 2008, 19:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
STax uważam, że gdyby termostat był zamknięty, to powinno jeszcze bardziej grzać. Tutaj zachodzi pytanie, czy termostat za wcześnie się nie otwiera i niedogrzewa wnętrza.lukasik jeżeli silnik jest porządnie nagrzany, to przy aktualnej temperaturze i ogrzewaniu na max. powinno lecieć bardzo ciepłe powietrze, prawie gorące [ na wolnych OBROTACH].


Góra
 Profil  
 
 
 Post #176084 Wysłany: 02 Paź 2008, 19:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
czech, ale jak termostat nie puści to nie krąży płyn, a z miejsca... termostatu idzie rurka do chłodnicy i od razu druga cieńsza do nagrzewnicy, i jest obieg.. A jak termostat nie puszcza, to silnik ci się zagotuję, a w nagrzewnicy i tak będzie zimno.. Tak to działa

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #176087 Wysłany: 02 Paź 2008, 19:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Adas płyn leci przez nagrzewnicę i wraca do silnika. Omija termostat. Gdyby tak było jak piszesz, to przy 10 stopniach mrozu w samochodzie byłoby zimno.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #176090 Wysłany: 02 Paź 2008, 19:55; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
czech22 napisał(a):
uważam, że gdyby termostat był zamknięty, to powinno jeszcze bardziej grzać.

Tak, ale wtedy grzeje się silnik, natomiast płyn nie krąży, więc ten w nagrzewnicy się wychładza...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #176094 Wysłany: 02 Paź 2008, 20:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
czech, termostat to jest 15 minut roboty, ja u siebie wymieniałem nie dawno, bo mi wentylator sie nie załańczał, termostat właśnie nie puszczał. Kupiłem oryginała, taki jak fabrycznie idzie i jak ręką odjął. Wszystko dobrze działa i dobrze grzeje :)))

Image

2 śrubki kluczyk 10 tka i jedziesz:)

W punto1 i punto2, termostat wygląda tak samo, i większości jest ten sam. O..

Image

[ Dodano: 02 Paź 2008 20:06 ]
A może zapowietrzony układ? Jak silnik pracuje, to powinno lekko syknąć, jak mocno to i nawet uszczelka pod głowicą może być kaput. Tylko uwaga, jak zapowietrzony lub co gorsza ma przedmuchy to może, chlapnąć ze zbiorniczka gdy go odkręcisz, ryzyko poparzenia..

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #176322 Wysłany: 03 Paź 2008, 16:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
STax z całym szacunkiem, ale w zupełności nie zgodzę sie z tym, że płyn nie krąży. Chłodnica i termostat nie ma tu znaczenia. Plyn krąży w obiegu silnik-nagrzewnica-silnik,omijając termostat i chłodnicę.Nie musi byc otwarty termostat, żeby było ciepło w samochodzie. Adas jak najbardziej zgodzę się z tym, że wentylator sie nie włączy, jeżeli termostat jest zamknięty i jak jest układ zapowietrzony to są problemy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #177176 Wysłany: 06 Paź 2008, 08:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 17 Wrz 2008,
Posty: 104
Adas - oooo u mnie chlapie jak odkrece korek - mam walnieta uszczelke ? czy moze uklad jest zapowietrzony

2 dni po kupnie zauwazylem ze poziom plynu spadl do samego dna. nie bylo go prawie wcale.

dolalem i jest spoko. Jezeli ubywa to bardzo malo. Przejechalem do tego momentu ok 600 km i minal przeszlo tydzien.

z rury wydechowej wylatuje chyab tylko para ale nei umiem tego ocenic :)

_________________
Punto I '97 1.2 75KM gaz


Góra
 Profil  
 
 
 Post #178026 Wysłany: 09 Paź 2008, 06:50; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: slupsk
Rejestracja: 31 Maj 2008,
Posty: 38
I sie nie dowiem o co chodzi :) hehe.. Ja jak odkrecam kurek od zbiorniczka to jak by sie gotowalo tam normalnie. A na jałowym grzeje ale bardzo słabiutko


Góra
 Profil  
 
 
 Post #183781 Wysłany: 27 Paź 2008, 18:12; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 13 Sie 2007,
Posty: 13
jak szybko i łatowo odpowietrzyć układ chłodzenia?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO