|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 20:46
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
lukasik |
#175796 Wysłany:
01 Paź 2008, 15:01; Temat postu: Dziwne działanie nagrzewnicy!? |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 23 Sty 2008, Posty: 146
|
Witam.
Założyłem nowy temat bo inne dotyczą troszkę innych spraw. Gdy ustawie temperaturę na maxa ciepło <na czerwone pole> i jadę jest ok- grzeje cieplutko i fajnie. Jak zatrzymam samochód po ok 2 min zaczyna znowu wiać chłodnym powietrzem <nie jest to takie chłodne jak się ustawi na zimne ale jednak  > Gdy ruszę to po 30s. z powrotem leci gorące. Zauważyłem że, żeby mieć na postoju gorące powietrze muszę przytrzymać gaz na ok 2000 obrotów.
I tu moje pytanie czy to jest normalne działanie nagrzewnicy
Dodam że jeśli chodzi o chłodzenie silnika jets wszystko OK. Ładnie łapie temp, ładnie się wychładza, wentylator też elegancko pracuje.... przynajmniej tak mi się wydaje 
Ostatnio edytowany przez lukasik, 01 Paź 2008, 15:32, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Martinezio |
#175800 Wysłany:
01 Paź 2008, 15:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown Rejestracja: 20 Sie 2008, Posty: 495 Pomógł: 19
|
No działanie takie nie jest chyba normalne - a przynajmniej u mnie działa "inaczej"
Sprawdź pasek od pompy cieczy chłodzącej, czy jest dobrze naciągnięty i czy na wolnych obrotach się kręci wszystko. Możliwe, że się ślizga i nie ma dostatecznego tarcia, by ruszyć pompę na wolnych obrotach (przy szybszych obrotach działa siła odśrodkowa, która dociska pasek do rolek). Przez to ciecz w nagrzewnicy nie krąży i się wychładza.
|
|
Góra |
|
 |
Łodziak |
#175928 Wysłany:
01 Paź 2008, 22:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
Martinezio |
#175968 Wysłany:
02 Paź 2008, 09:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown Rejestracja: 20 Sie 2008, Posty: 495 Pomógł: 19
|
No nie wiem, jak to jest w Punto, ale kiedyś babrałem się z paskami w japońcu i tam był osobny pasek do alternatora i pompy... Aczkolwiek nie zdziwiłbym się, gdyby było na rozrządzie wszystko.
No, ale jeśli to nie pompa, to nie wiem 
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#176029 Wysłany:
02 Paź 2008, 15:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
lukasik tak sie nie dzieje. Wygląda na to, że nie masz obiegu w nagrzewnicy. Pasek napędza rownież rozrząd, więc nie ślizga się. Jeżeli ładnie wychładza się na wolnych obrotach tzn. jeżeli stoisz i ma wolne obroty, to winna nagrzewnica.
|
|
Góra |
|
 |
prymus2103 |
#176030 Wysłany:
02 Paź 2008, 15:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: zamość Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 110
|
ja proponuje od sprawdzenia pompy wody , czy łopatki są całe .
_________________ Naprawiacz Sztrucli !!!
|
|
Góra |
|
 |
Kemer |
#176036 Wysłany:
02 Paź 2008, 16:04; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 20 Wrz 2008, Posty: 15
|
Ja mam ten sam problem i też nie za bardzo wiem, jak się z tym uporać. Teraz da się to przeboleć, gorzej będzie w zimie. 
|
|
Góra |
|
 |
lukasik |
#176045 Wysłany:
02 Paź 2008, 16:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 23 Sty 2008, Posty: 146
|
czech22 napisał(a): nie masz obiegu w nagrzewnicy Tylko dlaczego jak jadę to działa rewelacyjnie. Chce ciepło mam ciepło che zimno mam zimno. Wydaje mi się ze jakby nie było dobrego obiegu to podczas jazdy też bym miał zawirowania temp. powietrza- a tak nie jest czech22 napisał(a): eżeli ładnie wychładza się na wolnych obrotach
co rozumiesz pod tym pojęciem? 
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#176070 Wysłany:
02 Paź 2008, 18:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Jeżeli silnik nie umiałby się wychłodzić na wolnych obrotach, tzn. temperatura by rosła i nie włączał sie wentylator, to można by sugerować, że układ jest zapowietrzony. Można by jeszcze obwiniac pompę. Jeżeli w takiej sytuacji wszystko jest dobrze, to wina leży po stronie nagrzewnicy. .Na wolnych obrotach płyn ma problemy, żeby przepłynąć przez nagrzewnicę.W tej sytuacji należy wziąć pod uwagę również to, czy termostat jest sprawny.Dla pewności sprawdż poziom płynu.Muszę zaznaczyć, że jest to opinia teoretyczna, więc może jestem w błędzie.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#176073 Wysłany:
02 Paź 2008, 19:02; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Nie wiem czy to może tak być, ale może to coś z termostatem? Jak jedziesz to się otwiera prawidłowo, jak stoisz to się nie otwiera i nie dochodzi płyn do nagrzewnicy?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#176076 Wysłany:
02 Paź 2008, 19:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
STax uważam, że gdyby termostat był zamknięty, to powinno jeszcze bardziej grzać. Tutaj zachodzi pytanie, czy termostat za wcześnie się nie otwiera i niedogrzewa wnętrza.lukasik jeżeli silnik jest porządnie nagrzany, to przy aktualnej temperaturze i ogrzewaniu na max. powinno lecieć bardzo ciepłe powietrze, prawie gorące [ na wolnych OBROTACH].
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#176084 Wysłany:
02 Paź 2008, 19:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#176087 Wysłany:
02 Paź 2008, 19:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Adas płyn leci przez nagrzewnicę i wraca do silnika. Omija termostat. Gdyby tak było jak piszesz, to przy 10 stopniach mrozu w samochodzie byłoby zimno.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#176090 Wysłany:
02 Paź 2008, 19:55; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
czech22 napisał(a): uważam, że gdyby termostat był zamknięty, to powinno jeszcze bardziej grzać.
Tak, ale wtedy grzeje się silnik, natomiast płyn nie krąży, więc ten w nagrzewnicy się wychładza...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#176094 Wysłany:
02 Paź 2008, 20:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
czech, termostat to jest 15 minut roboty, ja u siebie wymieniałem nie dawno, bo mi wentylator sie nie załańczał, termostat właśnie nie puszczał. Kupiłem oryginała, taki jak fabrycznie idzie i jak ręką odjął. Wszystko dobrze działa i dobrze grzeje  ))
2 śrubki kluczyk 10 tka i jedziesz:)
W punto1 i punto2, termostat wygląda tak samo, i większości jest ten sam. O..
[ Dodano: 02 Paź 2008 20:06 ]A może zapowietrzony układ? Jak silnik pracuje, to powinno lekko syknąć, jak mocno to i nawet uszczelka pod głowicą może być kaput. Tylko uwaga, jak zapowietrzony lub co gorsza ma przedmuchy to może, chlapnąć ze zbiorniczka gdy go odkręcisz, ryzyko poparzenia..
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#176322 Wysłany:
03 Paź 2008, 16:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
STax z całym szacunkiem, ale w zupełności nie zgodzę sie z tym, że płyn nie krąży. Chłodnica i termostat nie ma tu znaczenia. Plyn krąży w obiegu silnik-nagrzewnica-silnik,omijając termostat i chłodnicę.Nie musi byc otwarty termostat, żeby było ciepło w samochodzie. Adas jak najbardziej zgodzę się z tym, że wentylator sie nie włączy, jeżeli termostat jest zamknięty i jak jest układ zapowietrzony to są problemy.
|
|
Góra |
|
 |
Pejt |
#177176 Wysłany:
06 Paź 2008, 08:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 104
|
Adas - oooo u mnie chlapie jak odkrece korek - mam walnieta uszczelke ? czy moze uklad jest zapowietrzony
2 dni po kupnie zauwazylem ze poziom plynu spadl do samego dna. nie bylo go prawie wcale.
dolalem i jest spoko. Jezeli ubywa to bardzo malo. Przejechalem do tego momentu ok 600 km i minal przeszlo tydzien.
z rury wydechowej wylatuje chyab tylko para ale nei umiem tego ocenic 
_________________ Punto I '97 1.2 75KM gaz
|
|
Góra |
|
 |
blackmoon |
#178026 Wysłany:
09 Paź 2008, 06:50; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: slupsk Rejestracja: 31 Maj 2008, Posty: 38
|
I sie nie dowiem o co chodzi  hehe.. Ja jak odkrecam kurek od zbiorniczka to jak by sie gotowalo tam normalnie. A na jałowym grzeje ale bardzo słabiutko
|
|
Góra |
|
 |
karos |
#183781 Wysłany:
27 Paź 2008, 18:12; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 13 Sie 2007, Posty: 13
|
jak szybko i łatowo odpowietrzyć układ chłodzenia?
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|