You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 15 Cze 2025, 18:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #189964 Wysłany: 15 Lis 2008, 16:16; 
 Temat postu: Wentylator chlodnicy nie startuje - moduł ?
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Łódź / Dublin
Rejestracja: 15 Lis 2008,
Posty: 7
Witam

Jakiś czas temu stałem sie szczęśliwym posiadaczem punciaka II 1.2 8V 2002r
Kilka dni temu stojąc w korku temperaturka wzrosła ponad polowe skali i dalej rosla a odzewu ze strony wentylatora chłodnicy nie było :( ratując sie wentylatorem nagrzewnicy udało mi się zbić temperaturę do normalnego poziomu.
Nie wiem czy to normalne ale moje autko temp. lapie już po jakiś 10 min jazdy 90st. Plynu nie ubywa a oleju nie przybywa.
Sprawdzilem:wentylator,bezpieczniki,przekaznik i wszystko działa.
Nadal jednak wentylator nie startuje. Czujnik wydaje sie dobry skoro pokazuje temperatuje na desce rozdielczej (wskazówka w połowie skali w czasie normalnej jazdy) Termostat OK bo chlodnica zimna do czasu kiedy wskazówka temperatury nie podejdzie pod polowe a później robi się cala gorąca.

Z forum i z ksiazeczki wyczytalem ze czujnik wpierw idzie do modulu i ten daje informacje do wentylatora aby sie wlaczyl.
Czy w takim razie jest uwalony modul ?
Dzis po odpieciu czujnika na desce zaplalila sie kontrolka zolta od błedu wiec trza teraz sie podpiac do kompa aby to zresetować.

Koszt podpiecia kompa to 100E wiec zastanawiam sie nad kupnem wlasnego interfejsu bo wyjdzie na to samo ale czy zwykly zjadacz chleba będzie wiedział o co chodzi ?
Czy jest szansa ze powstal jakiś błąd w komputerze i on nie wysyla impulsu do załączenia wentylatora ?
Myślałem o przerwanym kablu z czujnika temp do do modułu ale skoro temperatura jest pokazywana wiec musi on tam dochodzić i jedynym miejscem gdzie może byc awaria jest chyba moduł który nie ma chęci załączyć wentylatora.
Wcześniejsze moje autka miały czujnik na chłodnicy :) i sprawa była prosta.

Czytałem dużo postów na forum ale nadal nie znalazłem odpowiedzi do mojego problemu.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #190073 Wysłany: 15 Lis 2008, 19:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Wydaje mi się, że przyczyną niewłączenia sie wentylatora jest zbyt niska temperatura w chłodnicy lub wadliwy czujnik, rownież w chłodnicy.[Mam punto I ale myślę, że to samo]. Opisujesz, że chłodnica zaczyna robić się gorąca jak wskażnik pokazuje połowę. Tu będzie prawdopodobnie przyczyna Twoich problemów, a mianowicie termostat, ktory za póżno się otwiera. Poza tym szybko łapie temperaturę, więc również wina nieotwierającego się termostatu. Tak to widzę.Piszesz, że punto II nie masz czujnika w chłodnicy, ale coś musi właczać wentylator.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #190084 Wysłany: 15 Lis 2008, 20:31; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Łódź / Dublin
Rejestracja: 15 Lis 2008,
Posty: 7
No wlaśnie nie ma czujnika drugiego tylko dla wentylatora.
Jest jeden pod czwartym cylindrem i to on daje info na modul i na zegary a modul decyduje start wentylatorka. Termostat jest moim zdaniem OK. Bo chlodnica robi sie goraca gdy temperatura malego obiegu wzrosnie do polowy skali otwiera on duzy obieg i przewody robia sie gorące. Wlasnie takie ma zadanie termostat aby regulowac przeplyw pomiedzy dużym i małym obiegiem. W czasie jazdy jest caly czas ok, tylko dluzsze stanie w korku powoduje wzrost temp. Pamietam gdy w polonezie mialem problem z termostatem i dzialal tylko maly obieg temp. skakała bardzo szybko a tu troszke to zajmuje wiec obieg duży jest ! lecz czujnik małego obiegu w jakis dziwny sposób nie daje informacji do modulu o tym ze trza wlaczyc wentylator. Teraz pomyslalem ze moze sam czujnik jest zepsuty i podaje on bledne informacje lecz dlaczego w czasie jazdy jest wszystko ok temperatura w polowie skali wiec sam czujnik jest chyba sprawny.

Dziwi mnie tez ze w instrukcji jest opisany fakt posiadania dwóch predkosci wiatraka. Ja u siebie znalazłem tylko jeden przekaźnik i jeden bezpiecznik, do drugiego biegu(szybkosci obrotowej) wogole nie ma instalacji.

Nie wiem czy jest to jakas róznica ale to jest wersja z kierownica po prawej stronie :) ELX

Jutro jade na komputer może on cos mi zaradzi albo zdradzi.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #190094 Wysłany: 15 Lis 2008, 21:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 29 Wrz 2008,
Posty: 202
Pomógł: 4
Może po prostu silnik wiatraka poszedł na spacer ;)
Spróbuj go podpiąć na krótko i sprawdzić czy kręci.

Sorki, moja wina, zgubiłem tę informację po drodze ;)

_________________
Moja HoGaTa :D
Jeździć trzeba tak, żeby się nie dać trafić ! ;)
Czy masz już darmowe Assistance?


Ostatnio edytowany przez Pawian, 16 Lis 2008, 02:31, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #190167 Wysłany: 15 Lis 2008, 22:37; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Łódź / Dublin
Rejestracja: 15 Lis 2008,
Posty: 7
Pawian napisał(a):
Może po prostu silnik wiatraka poszedł na spacer ;)
Spróbuj go podpiąć na krótko i sprawdzić czy kręci.


Pisałem w pierwszym poscie ze wentylator działa po podłączeniu napiecia.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #190182 Wysłany: 15 Lis 2008, 22:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
bezpiecznik pod kierownica, przekaźnik Nr6 pod maską, czujnik umieszczony za cewkami, trochę do tyłu i w dół, później idzie kabelek do centralki wtryskowo zapłonowej, a ta na podstawie wskazań czujnika wysyła sygnał załączający wentylator, idzie od niej kabelek do przekaźnika. Przerabiałem to.. Jedynie możesz sprawdzić oporność czujnika miernikiem, w książce do punto 2 podane jest ile ma mieć w 0 stopni i w 20 stopniach celcjusza. U mnie to byl winny termostat. Tyle.

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #190323 Wysłany: 16 Lis 2008, 02:05; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Łódź / Dublin
Rejestracja: 15 Lis 2008,
Posty: 7
Adas napisał(a):
bezpiecznik pod kierownica, przekaźnik Nr6 pod maską, czujnik umieszczony za cewkami, trochę do tyłu i w dół, później idzie kabelek do centralki wtryskowo zapłonowej, a ta na podstawie wskazań czujnika wysyła sygnał załączający wentylator, idzie od niej kabelek do przekaźnika. Przerabiałem to.. Jedynie możesz sprawdzić oporność czujnika miernikiem, w książce do punto 2 podane jest ile ma mieć w 0 stopni i w 20 stopniach celcjusza. U mnie to byl winny termostat. Tyle.



Czy gdzies jest w sieci rozpiska pinow do i z modułu aby wykluczyc przerwany przewod z modulu do przekaznika ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #190326 Wysłany: 16 Lis 2008, 02:59; 
 Temat postu:
Moduł:

Piny 8,5 i 29, odpowiednio kolorki: szary - pin 8, szarobiały - pin 5, białoczarny - pin 29.

Białoczarny i szarobiały idą do czujnika temperatury.

Szary na skrzynkę bezpieczników w komorze silnika i dalej do nóżki nr 85 przekaźnika.


Skrzynka bezpieczników:

Czerwony (stałe 12v z akumulatora) poprzez bezpiecznik idzie na nóżkę nr 30 przekaźnika.

Na wentylator wychodzi z nóżki nr 87 przekaźnika kabelek szary.

Pomarańczowy (12v po stacyjce) idzie na nóżkę nr 86 przekaźnika.



Czarny z wiatraka wychodzi na masę.


Góra
  
 
 
 Post #195120 Wysłany: 29 Lis 2008, 11:57; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Łódź / Dublin
Rejestracja: 15 Lis 2008,
Posty: 7
mrider napisał(a):
Moduł:

Piny 8,5 i 29, odpowiednio kolorki: szary - pin 8, szarobiały - pin 5, białoczarny - pin 29.

Białoczarny i szarobiały idą do czujnika temperatury.

Szary na skrzynkę bezpieczników w komorze silnika i dalej do nóżki nr 85 przekaźnika.




Kabelek sprawdzony OK ...
A wentylator dalej nie działa.
Czy w takim razie moze być jeszcze uszkodzony sam czujnik ? Niby wskazuje temteratuje na desce dobrze, rosnie płynnie dochodzi w czasie jazdy tylko do polowy. Zastanawiam sie nad jego wymiana ale czy to ma sens ? Czy moze być tak ze wskaznik odczytuje go poprawnie ale moduł nie widzi wzrostu temperatury powyzej 90st ?

A może ktoś z was ma pomysł gdzie można zainstalować drugi osobny włacznik wentylatora? taki np. od poloneza.Odczepic ten idacy z modułu do przekaznika a dać tam impuls z tego zastępczego tylko dla wentylatora.
Rozgladalem sie po ukladzie chlodzenia i nie widzialem sensownego miejsca. Moze fabrycznie w starszych modelach jest gdzies założony.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195124 Wysłany: 29 Lis 2008, 12:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk
Rejestracja: 12 Cze 2007,
Posty: 574
Pomógł: 18
wentylator chłodnicy załączy się dopiero gdy temperatura osiągnie 98st C włączy się wtedy I bieg .II bieg właczy się gdy tem wzrośnie powyżej 101 stC
termostat otwiera się dopiero przy temp 87 st C
najszybciej sprawdzisz czy komp załączy wiatrak chłodnicy w następujący sposób odpal auto w garażu i pozwól mu pracować na wolnych obrotach po 10 min napewno się załączywiatrak


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195132 Wysłany: 29 Lis 2008, 13:45; 
 Temat postu:
SQ7JT nie jestem pewien jak to jest dokładnie w PII, ale w PI są dwa czujniki temperatury. Jeden steruje wiatrakiem, drugi wskazuje temperaturę na wskaźniku licznika... Sprawdziłeś oba?


Góra
  
 
 
 Post #195150 Wysłany: 29 Lis 2008, 14:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk
Rejestracja: 12 Cze 2007,
Posty: 574
Pomógł: 18
mrider napisał(a):
SQ7JT nie jestem pewien jak to jest dokładnie w PII, ale w PI są dwa czujniki temperatury. Jeden steruje wiatrakiem, drugi wskazuje temperaturę na wskaźniku licznika... Sprawdziłeś oba?



jest jeden czujnik
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195159 Wysłany: 03 Gru 2008, 23:29; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Łódź / Dublin
Rejestracja: 15 Lis 2008,
Posty: 7
Sprawdzałem i się nie załączył, a temperatura na pewno wzrosła powyżej tych 101st.

Co ciekawostkę mogę podać iz w moim jest tylko jeden bieg od drugiego nie ma żadnych bezpieczników ani przekaźnikow.

W PII rok 2002 jest tylko jeden czujnik i dlatego myślę o założeniu drugiego gdzieś na chłodnicy tylko dla wentylatora.

[ Dodano: 03 Gru 2008 22:29 ]




Witam

Szukając dalej rozwiązania mojego problemu postanowilem kupic interfejs.
Czy taki będzie pasował do mojego punciaka ?


http://www.allegro.pl/item498014468_interfejs_elm327_1_3_usb_elm_327_euroscan_obd_prog.html

PII 2002r 1.2 ELX

Cena interfejsu to połowa ceny podłączenia do komputerka u nas, wiec może warto zainwestować ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #196393 Wysłany: 03 Gru 2008, 23:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 29 Wrz 2008,
Posty: 202
Pomógł: 4
Według mnie zdecydowanie warto. Podpinasz do laptopa i masz wszystko to samo co Ci powiedzą na stacji diagnostycznej przy odczycie komputera, tyle że możesz to robić codziennie przez cały dzień :D
Ja przy następnej awarii sobie obiecałem, że najpierw kupuję Euroscan na usb i dopiero gdy nie dam sobie rady to jadę do elektryka.

_________________
Moja HoGaTa :D
Jeździć trzeba tak, żeby się nie dać trafić ! ;)
Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #196812 Wysłany: 05 Gru 2008, 23:14; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Łódź / Dublin
Rejestracja: 15 Lis 2008,
Posty: 7
Pawian napisał(a):
Według mnie zdecydowanie warto. Podpinasz do laptopa i masz wszystko to samo co Ci powiedzą na stacji diagnostycznej przy odczycie komputera, tyle że możesz to robić codziennie przez cały dzień :D
Ja przy następnej awarii sobie obiecałem, że najpierw kupuję Euroscan na usb i dopiero gdy nie dam sobie rady to jadę do elektryka.


Czyli mniemam iż ten interfejs będzie pasował do mojego punciaka ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #197140 Wysłany: 07 Gru 2008, 09:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: koźminek/kalisz
Rejestracja: 09 Maj 2008,
Posty: 50
Koledzy tym euroscanem za wiele sie nie zrobi proponuje ten na dwa porty RS niby obsługuje auta do 2002 roku ale ja mam 2006 i tez idzie dobrze a te na usb miałem dwa i sie zepsuły poza tym odczytywały tylko błedy OBD te co maja zwiazek z emisja spalin Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO