|
Obecny czas: 15 Cze 2025, 19:09
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
SQ7JT |
#189964 Wysłany:
15 Lis 2008, 16:16; Temat postu: Wentylator chlodnicy nie startuje - moduł ? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Łódź / Dublin Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 7
|
Witam
Jakiś czas temu stałem sie szczęśliwym posiadaczem punciaka II 1.2 8V 2002r
Kilka dni temu stojąc w korku temperaturka wzrosła ponad polowe skali i dalej rosla a odzewu ze strony wentylatora chłodnicy nie było  ratując sie wentylatorem nagrzewnicy udało mi się zbić temperaturę do normalnego poziomu.
Nie wiem czy to normalne ale moje autko temp. lapie już po jakiś 10 min jazdy 90st. Plynu nie ubywa a oleju nie przybywa.
Sprawdzilem:wentylator,bezpieczniki,przekaznik i wszystko działa.
Nadal jednak wentylator nie startuje. Czujnik wydaje sie dobry skoro pokazuje temperatuje na desce rozdielczej (wskazówka w połowie skali w czasie normalnej jazdy) Termostat OK bo chlodnica zimna do czasu kiedy wskazówka temperatury nie podejdzie pod polowe a później robi się cala gorąca.
Z forum i z ksiazeczki wyczytalem ze czujnik wpierw idzie do modulu i ten daje informacje do wentylatora aby sie wlaczyl.
Czy w takim razie jest uwalony modul ?
Dzis po odpieciu czujnika na desce zaplalila sie kontrolka zolta od błedu wiec trza teraz sie podpiac do kompa aby to zresetować.
Koszt podpiecia kompa to 100E wiec zastanawiam sie nad kupnem wlasnego interfejsu bo wyjdzie na to samo ale czy zwykly zjadacz chleba będzie wiedział o co chodzi ?
Czy jest szansa ze powstal jakiś błąd w komputerze i on nie wysyla impulsu do załączenia wentylatora ?
Myślałem o przerwanym kablu z czujnika temp do do modułu ale skoro temperatura jest pokazywana wiec musi on tam dochodzić i jedynym miejscem gdzie może byc awaria jest chyba moduł który nie ma chęci załączyć wentylatora.
Wcześniejsze moje autka miały czujnik na chłodnicy  i sprawa była prosta.
Czytałem dużo postów na forum ale nadal nie znalazłem odpowiedzi do mojego problemu.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
czech22 |
#190073 Wysłany:
15 Lis 2008, 19:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Wydaje mi się, że przyczyną niewłączenia sie wentylatora jest zbyt niska temperatura w chłodnicy lub wadliwy czujnik, rownież w chłodnicy.[Mam punto I ale myślę, że to samo]. Opisujesz, że chłodnica zaczyna robić się gorąca jak wskażnik pokazuje połowę. Tu będzie prawdopodobnie przyczyna Twoich problemów, a mianowicie termostat, ktory za póżno się otwiera. Poza tym szybko łapie temperaturę, więc również wina nieotwierającego się termostatu. Tak to widzę.Piszesz, że punto II nie masz czujnika w chłodnicy, ale coś musi właczać wentylator.
|
|
Góra |
|
 |
SQ7JT |
#190084 Wysłany:
15 Lis 2008, 20:31; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Łódź / Dublin Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 7
|
No wlaśnie nie ma czujnika drugiego tylko dla wentylatora.
Jest jeden pod czwartym cylindrem i to on daje info na modul i na zegary a modul decyduje start wentylatorka. Termostat jest moim zdaniem OK. Bo chlodnica robi sie goraca gdy temperatura malego obiegu wzrosnie do polowy skali otwiera on duzy obieg i przewody robia sie gorące. Wlasnie takie ma zadanie termostat aby regulowac przeplyw pomiedzy dużym i małym obiegiem. W czasie jazdy jest caly czas ok, tylko dluzsze stanie w korku powoduje wzrost temp. Pamietam gdy w polonezie mialem problem z termostatem i dzialal tylko maly obieg temp. skakała bardzo szybko a tu troszke to zajmuje wiec obieg duży jest ! lecz czujnik małego obiegu w jakis dziwny sposób nie daje informacji do modulu o tym ze trza wlaczyc wentylator. Teraz pomyslalem ze moze sam czujnik jest zepsuty i podaje on bledne informacje lecz dlaczego w czasie jazdy jest wszystko ok temperatura w polowie skali wiec sam czujnik jest chyba sprawny.
Dziwi mnie tez ze w instrukcji jest opisany fakt posiadania dwóch predkosci wiatraka. Ja u siebie znalazłem tylko jeden przekaźnik i jeden bezpiecznik, do drugiego biegu(szybkosci obrotowej) wogole nie ma instalacji.
Nie wiem czy jest to jakas róznica ale to jest wersja z kierownica po prawej stronie  ELX
Jutro jade na komputer może on cos mi zaradzi albo zdradzi.
|
|
Góra |
|
 |
Pawian |
#190094 Wysłany:
15 Lis 2008, 21:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 29 Wrz 2008, Posty: 202 Pomógł: 4
|
Może po prostu silnik wiatraka poszedł na spacer
Spróbuj go podpiąć na krótko i sprawdzić czy kręci.
Sorki, moja wina, zgubiłem tę informację po drodze 
_________________ Moja HoGaTa
Jeździć trzeba tak, żeby się nie dać trafić !
Czy masz już darmowe Assistance?
Ostatnio edytowany przez Pawian, 16 Lis 2008, 02:31, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
SQ7JT |
#190167 Wysłany:
15 Lis 2008, 22:37; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Łódź / Dublin Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 7
|
Pawian napisał(a): Może po prostu silnik wiatraka poszedł na spacer  Spróbuj go podpiąć na krótko i sprawdzić czy kręci.
Pisałem w pierwszym poscie ze wentylator działa po podłączeniu napiecia.
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#190182 Wysłany:
15 Lis 2008, 22:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
SQ7JT |
#190323 Wysłany:
16 Lis 2008, 02:05; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Łódź / Dublin Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 7
|
Adas napisał(a): bezpiecznik pod kierownica, przekaźnik Nr6 pod maską, czujnik umieszczony za cewkami, trochę do tyłu i w dół, później idzie kabelek do centralki wtryskowo zapłonowej, a ta na podstawie wskazań czujnika wysyła sygnał załączający wentylator, idzie od niej kabelek do przekaźnika. Przerabiałem to.. Jedynie możesz sprawdzić oporność czujnika miernikiem, w książce do punto 2 podane jest ile ma mieć w 0 stopni i w 20 stopniach celcjusza. U mnie to byl winny termostat. Tyle.
Czy gdzies jest w sieci rozpiska pinow do i z modułu aby wykluczyc przerwany przewod z modulu do przekaznika ?
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#190326 Wysłany:
16 Lis 2008, 02:59; Temat postu: |
|
|
Moduł:
Piny 8,5 i 29, odpowiednio kolorki: szary - pin 8, szarobiały - pin 5, białoczarny - pin 29.
Białoczarny i szarobiały idą do czujnika temperatury.
Szary na skrzynkę bezpieczników w komorze silnika i dalej do nóżki nr 85 przekaźnika.
Skrzynka bezpieczników:
Czerwony (stałe 12v z akumulatora) poprzez bezpiecznik idzie na nóżkę nr 30 przekaźnika.
Na wentylator wychodzi z nóżki nr 87 przekaźnika kabelek szary.
Pomarańczowy (12v po stacyjce) idzie na nóżkę nr 86 przekaźnika.
Czarny z wiatraka wychodzi na masę.
|
|
Góra |
|
 |
SQ7JT |
#195120 Wysłany:
29 Lis 2008, 11:57; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Łódź / Dublin Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 7
|
mrider napisał(a): Moduł:
Piny 8,5 i 29, odpowiednio kolorki: szary - pin 8, szarobiały - pin 5, białoczarny - pin 29.
Białoczarny i szarobiały idą do czujnika temperatury.
Szary na skrzynkę bezpieczników w komorze silnika i dalej do nóżki nr 85 przekaźnika.
Kabelek sprawdzony OK ...
A wentylator dalej nie działa.
Czy w takim razie moze być jeszcze uszkodzony sam czujnik ? Niby wskazuje temteratuje na desce dobrze, rosnie płynnie dochodzi w czasie jazdy tylko do polowy. Zastanawiam sie nad jego wymiana ale czy to ma sens ? Czy moze być tak ze wskaznik odczytuje go poprawnie ale moduł nie widzi wzrostu temperatury powyzej 90st ?
A może ktoś z was ma pomysł gdzie można zainstalować drugi osobny włacznik wentylatora? taki np. od poloneza.Odczepic ten idacy z modułu do przekaznika a dać tam impuls z tego zastępczego tylko dla wentylatora.
Rozgladalem sie po ukladzie chlodzenia i nie widzialem sensownego miejsca. Moze fabrycznie w starszych modelach jest gdzies założony.
|
|
Góra |
|
 |
abel |
#195124 Wysłany:
29 Lis 2008, 12:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk Rejestracja: 12 Cze 2007, Posty: 574 Pomógł: 18
|
wentylator chłodnicy załączy się dopiero gdy temperatura osiągnie 98st C włączy się wtedy I bieg .II bieg właczy się gdy tem wzrośnie powyżej 101 stC
termostat otwiera się dopiero przy temp 87 st C
najszybciej sprawdzisz czy komp załączy wiatrak chłodnicy w następujący sposób odpal auto w garażu i pozwól mu pracować na wolnych obrotach po 10 min napewno się załączywiatrak
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#195132 Wysłany:
29 Lis 2008, 13:45; Temat postu: |
|
|
SQ7JT nie jestem pewien jak to jest dokładnie w PII, ale w PI są dwa czujniki temperatury. Jeden steruje wiatrakiem, drugi wskazuje temperaturę na wskaźniku licznika... Sprawdziłeś oba?
|
|
Góra |
|
 |
abel |
#195150 Wysłany:
29 Lis 2008, 14:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk Rejestracja: 12 Cze 2007, Posty: 574 Pomógł: 18
|
mrider napisał(a): SQ7JT nie jestem pewien jak to jest dokładnie w PII, ale w PI są dwa czujniki temperatury. Jeden steruje wiatrakiem, drugi wskazuje temperaturę na wskaźniku licznika... Sprawdziłeś oba?
jest jeden czujnik

|
|
Góra |
|
 |
SQ7JT |
#195159 Wysłany:
03 Gru 2008, 23:29; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Łódź / Dublin Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 7
|
Sprawdzałem i się nie załączył, a temperatura na pewno wzrosła powyżej tych 101st.
Co ciekawostkę mogę podać iz w moim jest tylko jeden bieg od drugiego nie ma żadnych bezpieczników ani przekaźnikow.
W PII rok 2002 jest tylko jeden czujnik i dlatego myślę o założeniu drugiego gdzieś na chłodnicy tylko dla wentylatora.
[ Dodano: 03 Gru 2008 22:29 ]
Witam
Szukając dalej rozwiązania mojego problemu postanowilem kupic interfejs.
Czy taki będzie pasował do mojego punciaka ?
http://www.allegro.pl/item498014468_interfejs_elm327_1_3_usb_elm_327_euroscan_obd_prog.html
PII 2002r 1.2 ELX
Cena interfejsu to połowa ceny podłączenia do komputerka u nas, wiec może warto zainwestować ?
|
|
Góra |
|
 |
Pawian |
#196393 Wysłany:
03 Gru 2008, 23:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 29 Wrz 2008, Posty: 202 Pomógł: 4
|
Według mnie zdecydowanie warto. Podpinasz do laptopa i masz wszystko to samo co Ci powiedzą na stacji diagnostycznej przy odczycie komputera, tyle że możesz to robić codziennie przez cały dzień
Ja przy następnej awarii sobie obiecałem, że najpierw kupuję Euroscan na usb i dopiero gdy nie dam sobie rady to jadę do elektryka.
_________________ Moja HoGaTa
Jeździć trzeba tak, żeby się nie dać trafić !
Czy masz już darmowe Assistance?
|
|
Góra |
|
 |
SQ7JT |
#196812 Wysłany:
05 Gru 2008, 23:14; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Łódź / Dublin Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 7
|
Pawian napisał(a): Według mnie zdecydowanie warto. Podpinasz do laptopa i masz wszystko to samo co Ci powiedzą na stacji diagnostycznej przy odczycie komputera, tyle że możesz to robić codziennie przez cały dzień  Ja przy następnej awarii sobie obiecałem, że najpierw kupuję Euroscan na usb i dopiero gdy nie dam sobie rady to jadę do elektryka.
Czyli mniemam iż ten interfejs będzie pasował do mojego punciaka ?
|
|
Góra |
|
 |
kali |
#197140 Wysłany:
07 Gru 2008, 09:18; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: koźminek/kalisz Rejestracja: 09 Maj 2008, Posty: 50
|
Koledzy tym euroscanem za wiele sie nie zrobi proponuje ten na dwa porty RS niby obsługuje auta do 2002 roku ale ja mam 2006 i tez idzie dobrze a te na usb miałem dwa i sie zepsuły poza tym odczytywały tylko błedy OBD te co maja zwiazek z emisja spalin Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|