|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 20:01
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Duh |
#193169 Wysłany:
23 Lis 2008, 23:32; Temat postu: Problem z ładowaniem chyba. |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Beskidy-Cracov Rejestracja: 20 Kwi 2008, Posty: 222
|
Hej
Męcze się już 2 miesiąc z ładowaniem- tak myśle. Zaczeło się od padniętego akum. był stary. Kupiłem nowy naładowałem po 2 tyg. padł. Wyczyściłem alternator, styki wszystkie możliwe. Po około 2 tyg znowu to samo. Kupiłem nowy regulator wymieniłem. Teraz są małe mrozy i po tygodniu kaputt. Zaopatrzyłem się w diodę która monitoruje ładowanie niby jest w normie. Robiłem wszelkie pomiary pobór na postoju to ledwie 0,o7mA, ładowanie na światłach 13,89 w porywach 14. Bez świateł 14,36. Jeszcze podmienie z kimś aku może ma wadę. A co może być z altkiem????? Aha pasek naciągnięty.
Ostatnio edytowany przez Duh, 25 Lis 2008, 19:05, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
|
|
iNTER |
#193196 Wysłany:
24 Lis 2008, 00:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 02 Mar 2008, Posty: 461
|
Duh a czasem nie powinno być max 0.02mA? Wydaje mi się że za dużo Ci coś zabiera.
|
|
Góra |
|
 |
Duh |
#193394 Wysłany:
24 Lis 2008, 17:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Beskidy-Cracov Rejestracja: 20 Kwi 2008, Posty: 222
|
w instr.sterownika zamka jest napisane ze może brać do 0,06 mA więc mam w normie.
|
|
Góra |
|
 |
iNTER |
#193532 Wysłany:
24 Lis 2008, 22:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 02 Mar 2008, Posty: 461
|
Duh widzisz różnice miedzy 0,06mA a 7mA?
|
|
Góra |
|
 |
Duh |
#193822 Wysłany:
25 Lis 2008, 19:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Beskidy-Cracov Rejestracja: 20 Kwi 2008, Posty: 222
|
Zrobiłem byka na początku cały pobór mam 0,07 mA
 więc teraz się zgadza. Centralka pobiera do 0,06. Ale to nie o to chodzi- problem nadal jest.
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#193828 Wysłany:
25 Lis 2008, 19:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Duh napisał(a): Robiłem wszelkie pomiary pobór na postoju to ledwie 0,o7mA, Czy napewno 0,06 mA? A nie 0,06A? Nie wiem dlaczego do tej pory nie wpadłeś na pomysł odpinania akumulatora na noc? Duh napisał(a): Teraz są małe mrozy i po tygodniu kaputt. Co to znaczy? czy on jest tylko rozładowany, czy już się naładować nie da?
Nie zdarza ci sie zostawiać włączonego radia? Odłącz na jakis czas radio wogóle.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
Duh |
#194963 Wysłany:
28 Lis 2008, 17:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Beskidy-Cracov Rejestracja: 20 Kwi 2008, Posty: 222
|
Radio nie zostawiam włączone. Pobór na postoju znikomy. Prostownikiem naładuję. Akum. jest nowy. Pewny już jestem na 80% że to wina alternatora. Znajomy miał przypadłość podobną jak moja wymienił alter. i jak ręką odjął.
|
|
Góra |
|
 |
panjavor |
#194969 Wysłany:
28 Lis 2008, 18:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Skarżysko Rejestracja: 08 Kwi 2008, Posty: 403
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#194994 Wysłany:
28 Lis 2008, 20:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Z pierwszego postu wynika że mierzyłeś napięcia i są prawidłowe, dlaczego więc obwiniasz alternator?
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
cyklista |
#195303 Wysłany:
29 Lis 2008, 23:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź-Zakopane Rejestracja: 06 Sie 2008, Posty: 148
|
Napiecie a prąd to dwie znaczace róznice.Bedzie miał 14v ale mały prad i tak sie rozładuje.Alternator to 3 sekcje karzda daje pełne napiecie.Wystarczy ze na jednej dioda siadła i juz bedzie słabszy prad ładowania.A 13,89 przy właczonych swiatłach to ciut zamało.Tak bywało w maluszkach ale nie w punto!Ja stawiam na 100% na walniętą diode w alternatorze.Chyba ze silnik ma brak masy.
|
|
Góra |
|
 |
cuspis |
#195309 Wysłany:
30 Lis 2008, 00:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chwaszczyno Rejestracja: 01 Lip 2007, Posty: 489
|
cyklista napisał(a): Napiecie a prąd to dwie znaczace róznice. Z tego co ja pamietam z fizyki: prąd to ukierunkowany ruch elektronów więc nazywanie natężenie prądu po prostu prądem jest tak jakby zwyczajną mową potoczną. skoro normalnie właściwości prądu po coś sa nazwane to operjmy konkretnymi nazwami: napięcie, natężenie, opór itp.
_________________ Jarosław --> Szczecin --> Gdynia --> Gdańsk -->Chwaszczyno
Wcześniej MK1 1.7 TD 1994
Obecnie GP 1.9 MJ 2008
|
|
Góra |
|
 |
LordVader |
#195345 Wysłany:
30 Lis 2008, 10:12; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: niewiem Rejestracja: 05 Lis 2008, Posty: 85
|
szybko można sprawdzić dodaj gazu jak samochód chodzi i światła nie powinny przygasać a jak przygasną to alternator  bynajmniej ja tak kiedys miałem w starym aucie 
_________________ Punto GT błogosławieństwo
|
|
Góra |
|
 |
cyklista |
#195452 Wysłany:
30 Lis 2008, 18:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź-Zakopane Rejestracja: 06 Sie 2008, Posty: 148
|
cuspis-Cos kiepsko pamietasz ta fizykę!To co wyrazamy w voltach to nie prad tylko napiecie a prad wyrazamy w amperach
np. napiecie 12 Volt
np. prad lub natezenie to 30 Amper
a opornosc to akurat niewiele ma tu do znaczenia w tej sytuacji.Chyba ze styki sa brudne i jest duza opornosc przepływu pradu .I własnie wtedy moze byc np.12 volt ale prad ładowania moze byc np.tylko 1 Amper.To jest tylko przykład.
Potocznie mówi sie o pradzie ładowania ale tak naprawdę karzdy mierzy tylko napiecie ładowania.A to morze byc złudne.Choc napiecie ładowania moze wydawac sie dobre ale prad wyrazany w amperach bedzie bardzo słaby i przy właczonych swiatłach nie bedzie wstanie doładowywac akumulatora.
|
|
Góra |
|
 |
Daniel1705 |
#195498 Wysłany:
30 Lis 2008, 20:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Białystok - Łapy Rejestracja: 30 Mar 2008, Posty: 133
|
U mnie jak silnik nie miał masy to raz odpalał a raz nie jak masy wiecej łapnoł to normalnie odpalał a jak nie to na pych zanim sie dowiedziałem co to było.. Już jest oki 
_________________ Fiat Punto 1.1 1995 r. --> http://fiatpunto.com.pl/topic17557.html
Nigdy nie kłóć się z idiotami. Sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
|
|
Góra |
|
 |
Duh |
#196538 Wysłany:
14 Gru 2008, 18:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Beskidy-Cracov Rejestracja: 20 Kwi 2008, Posty: 222
|
hej
widzę że cos tu mam- z ta masa to mnie zainspirowałeś bo dzis poszedłem po 4 dniach postoju i auto zakręciło. Czyli akum był naładowany. Muszę sprawdzić ta masę bo może mi ładuje ale masę mam słaba i dla tego raz kręci raz nie. jeden z kolegów ma rację że napięcie mozesz miec 14v i tak sie nie doładuje kiedy prądu daje za mało. Prąd jedynie sprawdzić można cęgami ale ja mam tylko na zmienny  A masa silnika to ten przewód pod półka na akumulator? i to jest jedyne połączenie silnika z budą?
Szkoda mi tak wykładać 150 na alter może cos sie jeszcze znajdzie. A swiatła nie przygasają wszystko jest w normie. Będę kombinował z tą masą a jak nie pomoże to zobaczymy.
Aha ---do "fachowców" nigdy nie jeździłem i dalej będę tego unikał. Szkoda kasy przede wszystkim. Punto to dość prosta konstrukcja wiec nie ma po co. [ Dodano: 08 Gru 2008 23:24 ]brak dalszych rad? [ Dodano: 14 Gru 2008 18:16 ]Radio bierze 0,05 a auto 0,02 czyli razem 0,07 to sa grosze wiec nie sadze zeby to mogło rozładować akum.
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#199170 Wysłany:
14 Gru 2008, 18:48; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
Duh |
#199295 Wysłany:
14 Gru 2008, 23:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Beskidy-Cracov Rejestracja: 20 Kwi 2008, Posty: 222
|
Zgadza się ale może być tak że napiecie będziesz miał np 14,4 a i tak ładować ci będzie szczątkowo bo prąd ładowania będzie mały. ja własnie podejrzewam to w moim altku. kolega tak mial w SC ze napiecie było ale czasem mu ładował czasem nie robilismy próby wszelakie i nic kupił nowy po regeneracji i co zdziwił byś się załozylisy dokładnie tak samo naciag paska ten sam i pasek slizgał bo nie chciał pociągnąć nowego alter bo ten juz wytwarzał pełny prad a tamten nie
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#199297 Wysłany:
14 Gru 2008, 23:36; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|