You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 13:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #205883 Wysłany: 07 Sty 2009, 21:54; 
 Temat postu: Odpalanie
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Pobiedziska
Rejestracja: 16 Lis 2007,
Posty: 79
Witam ,mam mały problem z mk2 mojego taty. Gdy tylko temp spada nie chce odpalać. Miał wymieniony aku i nie pomogło, ma naprawiony alternator i też nic lepiej. Silnik jest oki bo gdy jest po całonocnym ładowaniu to pali na dotyk. Mnie się wydaje że gdzieś gubi prąd, ponieważ nawet ciepły zaraz po zgaszeniu i próbie ponownego odpalania się zastanawia. Wtedy wszystko gaśnie, licznik itp i jest chwila ciszy. Coś kiedyś czytałem o zaoksydowanych stukach na których może gubić prąd, ale nie mogę tego znaleźć. Wymienimy mu aku ale wg mnie to nie to, bo się zastanawia na ciepło nawet po długiej trasie, po której powinien odpalać a tu czasami taki numer. Mój z ciut mniejszym przebiegiem pali na dotyk nawet po tygodniu stania na mrozie, a ten jeździ codziennie i takie czary. Rocznik 2000 przebieg ok 130 tys. Dolegliwości nie występują zawsze ale często, zbyt często. Pomocy bo ciągłe trudności z odpaleniem są wnerwiające.

_________________
Image
60 koni mówi samo za siebie:)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #205884 Wysłany: 07 Sty 2009, 21:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Wołomin
Rejestracja: 05 Sty 2009,
Posty: 77
zmierz pobór prądu przy zgaszonym silniku i wtedy będziesz wiedział.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #205885 Wysłany: 07 Sty 2009, 22:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Pobiedziska
Rejestracja: 16 Lis 2007,
Posty: 79
Pobór prądu przez rozrusznik przy próbie odpalenia,tak?

_________________
Image
60 koni mówi samo za siebie:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #205889 Wysłany: 07 Sty 2009, 22:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 08 Wrz 2008,
Posty: 54
Nie. Ogolny pobor pradu jaki pobieraja urzadzenia elektryczne podczas postoju, przy zgaszonym silniku. W ten sposob sie sprawdza czy cos nie pozera Ci pradu z akumulatora.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #205890 Wysłany: 07 Sty 2009, 22:10; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Z rozrusznikiem jest cośik nie tak :> mk2 ma takie zabezpieczenie, że jak popłynie zbyt duży prąd na rozrusznik to odłącza instalacje od aku i wsio sie resetuje. ze 2 lata temu przy -25 raz taki numer miałem - rozrusznik przymarzł, nie ruszył silnikiem, wtedy płynie prąd zwarcia gdy silnik rozrusznika jest zablokowany i tyle :E Bym wymontował i wyczyścił rozrusznik :]

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Ostatnio edytowany przez ipIV, 07 Sty 2009, 22:12, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #205891 Wysłany: 07 Sty 2009, 22:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Pobiedziska
Rejestracja: 16 Lis 2007,
Posty: 79
Zapomniałem dodać że punto ma alarm, sądzicie że może go doi,chociaż jak jest ciepło może stać kilka dni i odpala. Dzięki za radę , trzeba to sprawdzić.

_________________
Image
60 koni mówi samo za siebie:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #206097 Wysłany: 08 Sty 2009, 16:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Redzyńskie/Mińsk Maz.
Rejestracja: 28 Lis 2008,
Posty: 109
Sprawdzi ładowanie. Skoro piszesz że zaraz po dłuższej jeździe nie chce zapalić a po ładowaniu prostownikiem pali dobrze to na 99% masz za niskie ładowanie i w czasie jazdy światła rozładują akumulator. Tylko zastanawia mnie dlaczego nie zapala się kontrolka ładowania


Góra
 Profil  
 
 
 Post #206147 Wysłany: 08 Sty 2009, 19:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007,
Posty: 1844
Pomógł: 2
ipIV napisał(a):
mk2 ma takie zabezpieczenie, że jak popłynie zbyt duży prąd na rozrusznik to odłącza instalacje od aku i wsio sie resetuje

mam dokładnie taką sytuację.. ipIV myślisz że przeczyszczenie styków na rozruszniku pomoże? bo chyba przy moim przebiegu 95000 szczotki powinny być jeszcze ok?

_________________
Było...PUNTO II 1.2 8V 2000 SX 5D ARANCIO CALIPSO VR.
Jest... Hyundai i30FL (2010) 1.4 16V CVVT 109KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #206165 Wysłany: 08 Sty 2009, 19:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
u mnie po takim przebiegu byl do regeneracji

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #206179 Wysłany: 08 Sty 2009, 19:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007,
Posty: 1844
Pomógł: 2
greg505 a miałeś takie objawy? (resetu kompa) ??

_________________
Było...PUNTO II 1.2 8V 2000 SX 5D ARANCIO CALIPSO VR.
Jest... Hyundai i30FL (2010) 1.4 16V CVVT 109KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #206291 Wysłany: 08 Sty 2009, 23:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Słupsk
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 94
U mnie w poniedzialek z rana okolo -20C aku. nie ruszyl, komp sie tylko zrestartowal przy przekrecaniu kluczyka wszystko gaslo, wyjalem akumulator i zanioslem do domu po kilku godzinach bez ladowania zalaczylem aku i od jednego pykniecia silnik ruszyl i pytanie co moglo byc? wina zimnego akumulatora czy problem z rozrusznikiem jak pisal ipIV


Góra
 Profil  
 
 
 Post #206301 Wysłany: 08 Sty 2009, 23:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Hirschberg
Rejestracja: 07 Lut 2008,
Posty: 333
Na pewno aku. Miałem identyczny objaw - rozrusznik zakręcił trochę, zegary się zresetowały. Zadzwoniłem po znajomego, podjechał, podłączyłem się pod jego aku i odpalił od strzału. Także nie ma powodów do niepokoju. Najwidoczniej akumulator masz słabiutki, tak jak u mnie...

_________________
Moje Punto


Góra
 Profil  
 
 
 Post #206396 Wysłany: 09 Sty 2009, 10:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007,
Posty: 1844
Pomógł: 2
domurst napisał(a):
Najwidoczniej akumulator masz słabiutki, tak jak u mnie...

u mnie aku ma 2 sezon, wiadomo trafiaja się buble..... Tak czy inaczej jutro do kanału i czyszczenie styków na rozruszniku, obadam jak to tam wygląda...

_________________
Było...PUNTO II 1.2 8V 2000 SX 5D ARANCIO CALIPSO VR.
Jest... Hyundai i30FL (2010) 1.4 16V CVVT 109KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #206403 Wysłany: 09 Sty 2009, 11:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Hirschberg
Rejestracja: 07 Lut 2008,
Posty: 333
Może niekoniecznie buble - jeśli jeździsz większość po mieście, czyli krótkie trasy przy temperaturach rzędu -25 to chyba nic dziwnego jeśli nie podładowywałeś akumulatora prostownikiem...

_________________
Moje Punto


Góra
 Profil  
 
 
 Post #206404 Wysłany: 09 Sty 2009, 11:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Mar 2007,
Posty: 710
Pomógł: 4
U mnie dziś podobnie było. Za pierwszym razem zresetował się komp a za drugim razem przekręcając kluczyk w stacyjce ruszył. Chwała Bogu jestem 160 km od domu i nie lubię mieć takich przygód.

_________________
MOJA KROPA :)
http://fiatpunto.com.pl/topic907.html
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #206407 Wysłany: 09 Sty 2009, 11:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007,
Posty: 1844
Pomógł: 2
domurst do roboty mam coś około 6 km... część po mieście jakieś 2 km a resztę wioskami do miasta... trzeba zainwestować w prostownik.. ale przegląd rozrusznika też trzeba zrobić...

_________________
Było...PUNTO II 1.2 8V 2000 SX 5D ARANCIO CALIPSO VR.
Jest... Hyundai i30FL (2010) 1.4 16V CVVT 109KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #206489 Wysłany: 09 Sty 2009, 15:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Hirschberg
Rejestracja: 07 Lut 2008,
Posty: 333
No to nic dziwnego moim zdaniem - krótkie trasy = brak możliwości efektywnego doładowania przez alternator. Ponoć trzeba jechać ok. 20 minut, żeby doładować stratę prądu potrzebną na uruchomienie auta. U mnie przy mrozach większych niż -15 dzieje się dokładnie to samo, tyle że akumulator jest oryginalny fiatowski (6 lat). Wczoraj od 12 do 21 ładowałem go w garażu a dziś i tak odpalił dopiero za drugim razem. Na razie mrozy mają zelżeć, więc dam sobie spokój, ale przed kolejną zimą wstawię Kropowi nowy akumulator z porządną wartością prądu rozruchowego (np. Centra Futura). Moim zdaniem, gdyby to był rozrusznik to miałbyś problem niezależnie od temperatury.

_________________
Moje Punto


Góra
 Profil  
 
 
 Post #206577 Wysłany: 09 Sty 2009, 19:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007,
Posty: 1844
Pomógł: 2
domurst no właśnie:
Cytuj:
gdyby to był rozrusznik to miałbyś problem niezależnie od temperatury.

Problem zaczął się od wakacji, wówczas miałem już problemy z odpaleniem, może nie resetował mi się komp, ale zacięcie podczas kręcenia się zdarzało... dlatego idę tropem rozrusznika... a zimą to się nasiliło....

_________________
Było...PUNTO II 1.2 8V 2000 SX 5D ARANCIO CALIPSO VR.
Jest... Hyundai i30FL (2010) 1.4 16V CVVT 109KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #207929 Wysłany: 13 Sty 2009, 21:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Pobiedziska
Rejestracja: 16 Lis 2007,
Posty: 79
Koledzy w piątek kropa miała rozebrany i wyczyszczony rozrusznik oraz przewody które są do niego podłączone. Efekt jest bardzo pozytywny, od piątku nie widział prostownika, dziś był mróz i pali bez problemu. Ładowanie ma dobre bo jest świeżo po regeneracji alternatora. Dodatkowo wyczyszczone styki akumulatora. Póki co jest dobrze, będę informował co i jak, ale mam przeczucie że aku pozostawia już trochę do życzenia. Pozdro

_________________
Image
60 koni mówi samo za siebie:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210764 Wysłany: 21 Sty 2009, 19:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007,
Posty: 1844
Pomógł: 2
Cytuj:
Problem zaczął się od wakacji, wówczas miałem już problemy z odpaleniem, może nie resetował mi się komp, ale zacięcie podczas kręcenia się zdarzało... dlatego idę tropem rozrusznika... a zimą to się nasiliło....

Panowie (i Panie) problem rozwiązany, przyczyną był luźny kabel masy silnika) teraz pali od strzała :)

_________________
Było...PUNTO II 1.2 8V 2000 SX 5D ARANCIO CALIPSO VR.
Jest... Hyundai i30FL (2010) 1.4 16V CVVT 109KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #216240 Wysłany: 06 Lut 2009, 12:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Pobiedziska
Rejestracja: 16 Lis 2007,
Posty: 79
Tak jak mówiłem, trafiliśmy tani akumulator i stary został wymieniony. Teraz jest dobrze, ładuje na pewno bo na starym aku po trasie palił dobrze, tylko rano mu się nie chciało obudzić z reguły. Teraz ma nowy i musi grac. Pozdro

_________________
Image
60 koni mówi samo za siebie:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #216386 Wysłany: 06 Lut 2009, 21:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR
Rejestracja: 05 Sty 2009,
Posty: 1252
wazne są kable + i - idące do aku...ja akurat nie mam problemu z odpalaniem ale moj tata w swoim kropku II 1.2 8v narzekal ze nawet jak zgasi po trasie to kreci jakby aku byl juz wyłechłany....zlookalem pod maske i co sie okazalo ? peknieta klema + ( ledwo widoczne pekniecie ) i slaby styk z akumulatorem...wymiana klemy i samochod odpala jak głupi :)..ja profilaktycznie w swoich samochodach raz na rok czyscilem klemmy papierkiem sciernym...tak samo aku :) polecam tą czynnosc...kilka minut a ile nerwow mozna zaoczszedzic :)

_________________
Twardo i nisko...jak mówi Pismo...
Ojciec niestety kupił Goilfa MK IV, bo kropka skasował mu gówniarz....a ja obecnie. Polo 6N mojego projektu :)
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO