|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 13:05
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
ipIV |
#209336 Wysłany:
17 Sty 2009, 21:13; Temat postu: Technika hamowania silnikiem hell-toe :E |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
http://pl.youtube.com/watch?v=p7zOERqJj ... re=related
http://pl.youtube.com/watch?v=IuoZeuSgE ... re=related
http://pl.youtube.com/watch?v=klMur6TPk ... re=related
Ja tam od nie pamiętam kiedy zawsze hamuje silnikiem z redukcją biegów, z tym że przez pewien czas trzeba trzymać na pół-sprzęgle, żeby nie szarpało ;> wyżej pokazana technika jazdy powinna wyeliminować szarpanie ale puki co przy powolnym hamowaniu mi troszkę nie wychodzi  albo szarpnie albo za długo gaz naciskam....  Ale pracuję nad tym  ale za to dobrze wychodzi przy b. szybkim hamowaniu powiedzmy 140-0 zaczynając redukować od 5-go biegu i powiem tyle, że to jest dobre do szybkiego hamowania...  Polecam się podszkolić
A no i żeby ułatwić sobie całe zadanie chyba kupie szerszą nakładkę na gaz a pod nią dystans, żeby pedał był trochę wyżej... bo trzeba mieć pod takim kątem stopę, że może po prostu się ześliznąć z hamulca i przypadkiem depnąć gaz do dechy 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
|
|
STax |
#209341 Wysłany:
17 Sty 2009, 21:19; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Ciekawe, ale chyba nie we wszystkich autach wykonalne. Tzn wszystko da się zrobić, ale w autach z dość szeroko rozstawionymi pedałami jest naturalnie sporo trudniej. Pewnie dlatego
ipIV napisał(a): puki co przy powolnym hamowaniu mi troszkę nie wychodzi albo szarpnie albo za długo gaz naciskam....
Tak swoją drogą, to w zasadzie przy gwałtownym, awaryjnym hamowaniu nie wydaje mi się to zbytnio przydatne, bo przecież wtedy szarapnie nic nas nie obchodzi więc nie trzeba się dodatkowo gazem bawić.
Oczywiście w sporcie na pewno jest to przydatne i w sumie zawsze lepiej umieć niż nie umieć 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
jabb |
#209383 Wysłany:
17 Sty 2009, 22:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Gru 2008, Posty: 385 Pomógł: 2
|
Staram się lekko podbijać obroty przy redukcjach, a zwłaszcza na dwójkę i jedynkę, bo lżej wtedy wchodzą. Techniki heel&toe nie nauczyłem się jeszcze stosować, bo najczęściej jeżdżę w dużym odstępie za samochodami poprzedzającymi i bez problemu jestem w stanie wyhamować samym silnikiem.
Technika sama w sobie może uratować komuś tyłek na niepewnej nawierzchni - zmiana biegu bez szarpnięcia zmniejsza ryzyko zablokowania kół (poprawcie mnie jeśli się mylę).
_________________ 2000 Punto 1.9 JTD 2002 Palio 1.6 16V 2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V 1995 Kawasaki EX500 [*]1995 Punto 1.2 HSD [*]1994 Punto 1.1 S [*]1998 Siena 1.6 16V
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#209385 Wysłany:
17 Sty 2009, 22:05; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
jabb napisał(a): bez problemu jestem w stanie wyhamować samym silnikiem.
W moim przypadku bardziej mi chodzi o wyeliminowanie pół-sprzęgła... 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
jabb |
#209396 Wysłany:
17 Sty 2009, 22:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Gru 2008, Posty: 385 Pomógł: 2
|
Heel&toe to technika, która ma na celu zmianę biegów w trakcie energicznego hamowania, żeby nie tracić cennego czasu. A wyrównywanie obrotów przy redukcji można zastosować bez używania hamulca głównego. Dlatego też nie nazywam tego co robię heel&toe, bo podbijanie obrotów przy redukcji to chyba jest przegazówka (throttle blip) czy jakoś tak.
Jakby na to nie patrzeć - o ile samo heel&toe może nie być przydatne dla normalnego kierowcy to już przegazówka jest bardzo przydatna nawet gdy wiezie się mamusię ze sklepu i chce się zmieniać biegi najłagodniej jak się da.
Znacie może polską nazwę tej techniki?
_________________ 2000 Punto 1.9 JTD 2002 Palio 1.6 16V 2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V 1995 Kawasaki EX500 [*]1995 Punto 1.2 HSD [*]1994 Punto 1.1 S [*]1998 Siena 1.6 16V
|
|
Góra |
|
 |
Konar! |
#209403 Wysłany:
17 Sty 2009, 23:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 22 Lis 2008, Posty: 187
|
jabb
Masz na myśli redukcję z między gazem? Czyli sprzęgło -> luz -> puszczamy sprzęgło -> gaz -> sprzęgło -> odpowiedni bieg? Ojciec mi wpaja do głowy od jakiegoś czasu i wchodzi w nawyk powoli. Ja jeszcze jedynkę w ten sposób wrzucam, bardziej komfortowo wchodzi 
_________________ Kropas 1995r 1.2 SX 75
"Ej ty masz bagażnik czy to tylko tuba?"
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#209411 Wysłany:
17 Sty 2009, 23:14; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Konar!
Chyba sprzęgło, zmiana biegu, i puszczanie sprzęgła z chwilowym dodaniem gazu w momencie kiedy sprzęgło zaczyna łapać.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
jabb |
#209413 Wysłany:
17 Sty 2009, 23:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Gru 2008, Posty: 385 Pomógł: 2
|
Cytuj: jabb Masz na myśli redukcję z między gazem? Czyli sprzęgło -> luz -> puszczamy sprzęgło -> gaz -> sprzęgło -> odpowiedni bieg? Chodzi mi o nazwę techniki jednoczesnego hamowania i redukcji z międzygazem, a nie samej redukcji z międzygazem. Cytuj: Ojciec mi wpaja do głowy od jakiegoś czasu i wchodzi w nawyk powoli.
Prawdę mówiąc to gdy zapytałem o korzystanie z międzygazu przy redukcjach w trakcie kursu na prawo jazdy to moi instruktorzy robili wielkie oczy i nic się od nich nie dowiedziałem... Dobrze mieć prawdziwego mentora 
_________________ 2000 Punto 1.9 JTD 2002 Palio 1.6 16V 2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V 1995 Kawasaki EX500 [*]1995 Punto 1.2 HSD [*]1994 Punto 1.1 S [*]1998 Siena 1.6 16V
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#209432 Wysłany:
17 Sty 2009, 23:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
ipIV napisał(a): Chyba sprzęgło, zmiana biegu, i puszczanie sprzęgła z chwilowym dodaniem gazu w momencie kiedy sprzęgło zaczyna łapać.
zawsze tak zmieniam, gładziutko wtedy ciągnie jak automat 
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#209436 Wysłany:
17 Sty 2009, 23:49; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
lakikwap napisał(a): zawsze tak zmieniam, gładziutko wtedy ciągnie jak automat
Mowa tutaj jest o hamowaniu silnikiem ;> a nie o przyspieszaniu 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
jabb |
#209449 Wysłany:
17 Sty 2009, 23:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Gru 2008, Posty: 385 Pomógł: 2
|
Ta wersja, którą opisał Konar! była koniecznością w niezsynchronizowanych skrzyniach biegów i wciąż jest potrzebna np. w ciężarówkach.
Ja osobiście nie wrzucam na luz zmieniając biegi, ale gdyby ktoś miał bardzo zużytą skrzynię biegów (synchro) to wyrównanie prędkości wałków skrzyni w ten sposób pozwala na zmianę biegów bez zgrzytów i powodowania dalszych uszkodzeń.
Oczywiście mogę się mylić jak każdy uczciwy obywatel, więc jak ktoś wie lepiej to niech mnie poprawia.
_________________ 2000 Punto 1.9 JTD 2002 Palio 1.6 16V 2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V 1995 Kawasaki EX500 [*]1995 Punto 1.2 HSD [*]1994 Punto 1.1 S [*]1998 Siena 1.6 16V
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#209480 Wysłany:
18 Sty 2009, 00:24; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
jabb napisał(a): zmiana biegu bez szarpnięcia zmniejsza ryzyko zablokowania kół (poprawcie mnie jeśli się mylę).
Generlanie tak, ale jak auto jest bez ABS'u i hamuje się awaryjnie to i tak trzeba hamować pulsacyjnie.
Technika chyba do opanowania, ale wymaga pewnie sporej ilości ćwiczeń. I przypuszczam, że nauczenie się jej w jednym aucie nie daje automatycznej umiejętności jej stosowania w innym (inny układ pedałów itd).
So, heel&toe 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Konar! |
#209481 Wysłany:
18 Sty 2009, 00:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 22 Lis 2008, Posty: 187
|
ipIV napisał(a): Konar! Chyba sprzęgło, zmiana biegu, i puszczanie sprzęgła z chwilowym dodaniem gazu w momencie kiedy sprzęgło zaczyna łapać. Według mnie, ale podkreślam według mnie tylko i wyłącznie, metoda, którą podałeś to to samo co ja napisałem tylko z pominięciem luzu. Wydaje mi się jednak, że mniej zdrowa dla sprzęgła. Może minimalnie, ale jednak. Cytuj: Ta wersja, którą opisał Konar! była koniecznością w niezsynchronizowanych skrzyniach biegów i wciąż jest potrzebna np. w ciężarówkach. Ja osobiście nie wrzucam na luz zmieniając biegi, ale gdyby ktoś miał bardzo zużytą skrzynię biegów (synchro) to wyrównanie prędkości wałków skrzyni w ten sposób pozwala na zmianę biegów bez zgrzytów i powodowania dalszych uszkodzeń.
Oczywiście mogę się mylić jak każdy uczciwy obywatel, więc jak ktoś wie lepiej to niech mnie poprawia.
Zgadza się, sztuczka, która ojciec stosował i poznał będąc mechanikiem w Polmozbycie pracując przy Starach. Powiem tak, wrzucanie jedynki w ten sposób, a tym bardziej redukcję, które nie wymagają szybkości takiej jak ruszenie spod świateł, nie są jakieś wielce uciążliwe. To naprawdę szybciutko się robi.
_________________ Kropas 1995r 1.2 SX 75
"Ej ty masz bagażnik czy to tylko tuba?"
|
|
Góra |
|
 |
jabb |
#209495 Wysłany:
18 Sty 2009, 00:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Gru 2008, Posty: 385 Pomógł: 2
|
Konar! napisał(a): ipIV napisał(a): Konar! Chyba sprzęgło, zmiana biegu, i puszczanie sprzęgła z chwilowym dodaniem gazu w momencie kiedy sprzęgło zaczyna łapać. Według mnie, ale podkreślam według mnie tylko i wyłącznie, metoda, którą podałeś to to samo co ja napisałem tylko z pominięciem luzu. Wydaje mi się jednak, że mniej zdrowa dla sprzęgła. Może minimalnie, ale jednak.
Coś za coś - hamowanie silnikiem z redukcjami ogranicza zużycie hamulców, ale przyspiesza zużycie skrzyni i sprzęgła.
Wrzucanie luzu między zmianami biegów oszczędza synchronizatory skrzyni biegów i sprzęgło, ale wydłuża czas zmiany biegów i trudno się do tego przyzwyczaić po tym jak uczono na kursie.
To kierowca wybiera co będzie musiał zmienić wcześniej - przyzwyczajenia czy zużyte części 
_________________ 2000 Punto 1.9 JTD 2002 Palio 1.6 16V 2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V 1995 Kawasaki EX500 [*]1995 Punto 1.2 HSD [*]1994 Punto 1.1 S [*]1998 Siena 1.6 16V
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#209502 Wysłany:
18 Sty 2009, 00:56; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#209517 Wysłany:
18 Sty 2009, 01:39; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
jabb napisał(a): Coś za coś - hamowanie silnikiem z redukcjami ogranicza zużycie hamulców, ale przyspiesza zużycie skrzyni i sprzęgła. Skrzyni? mam wątpliwości no może minimaaaaaaalnie... sprzęgła owszem... Cytuj: Wrzucanie luzu między zmianami biegów oszczędza synchronizatory skrzyni biegów Po co oszczędzać coś co jest stworzone do synchronizacji... czy oszczędza sprzęgło? imo przyspiesza jego zużycie. Thomas napisał(a): dodanie gazu nic Ci nie da jak masz wcisniete sprzeglo ... Podniesie obroty na bliższe prędkości obrotowej tarczy sprzęgła i nie ma długiej jazdy na pół sprzęgle, żeby obroty silnika wskoczyły na wyższe... Thomas napisał(a): gdyz wtedy ten miedzygaz ma jakis sens,gdyz wyrownuje obroty silnika i skrzyni i wtedy wszystko plynnie idzie... i nie czuc zmiany biegu..... ja tak zawsze robie przy redukcji
Tak depniesz gaz na 3500-4000rpm, wciskasz sprzęgło wrzucasz bieg i puszczasz gaz i sprzęgło?  a i tak prędkość obrotowa kół może się nie zgadzać z prędkością obrotową silnika. IMO metoda opisana przez mnie na tyle lepsza na ile krótsza. i nie przyspiesza zużycia łożyska oporowego i docisku.
[ Dodano: 18 Sty 2009 00:39 ]
Aha przypominam, że temat jest na temat najskuteczniejszego sposobu hamowania, a nie o żywotności podzespołów.
Hamowanie silnikiem:
Plusy:
- zmniejsza zużycie hamulców,
- zmniejsza spalanie, podczas samego hamowania silniki na wtrysku w ogóle nie dostają benzyny,
- mniejsze ryzyko przegrzania hamulców,
- zwiększa skuteczność hamowania,
- dużo mniejsze prawdopodobieństwo zablokowania kół w samochodzie bez ABS
Minusy:
- przyspiesza zużycie sprzęgła,
- (przyspiesza zużycie elementów przeniesienia napędu, silnika) - imo praktycznie różnicy nie robi.... co do silnika można się pokłócić - wyższe obroty, większe ciśnienie oleju.... lepsze smarowanie
Hamowanie "tradycyjne":
Plusy:
- brak plusów  chyba że prostota wykonania no i to, że hamuje
- mniejsze zużycie sprzęgła,
Minusy:
- przyspiesza zużycie klocków i tarcz,
- dużo większe prawdopodobieństwo zablokowania kół w samochodzie bez ABS (zimą hamując silnikiem i pedałem jeszcze mi się nie zdarzyło... chyba, że celowo ale wtedy silnikiem nie hamowałem...),
- niepotrzebne spalanie benzyny,
- większe prawdopodobieństwo przegrzania hamulców,
- skuteczność hamowania taka jaka hamulców i ani grama lepsza a może być.
chyba tyle
i koniec 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV, 18 Sty 2009, 01:59, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#209522 Wysłany:
18 Sty 2009, 01:58; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
ipIV napisał(a): a i tak prędkość obrotowa kół może się nie zgadzać z prędkością obrotową silnika
to czuc wszystko ... taka przegazowka po wrzuceniu na luz,ale bez wcisnietego sprzegla powoduje lepsza i bardziej plynna zmiane biegow  nie ma szarpniec,przyhamowan silnika i calego ukladu napedowego  plynnosc i harmonia
i wbrew pozorom to sie odbywa bardzo szybko
oczywiscie to jezeli chodzi o redukcje z wyzszego na nizszy bieg
ipIV mozesz to zauwazyc np, gdy zmieniasz bieg z 2 na 1 jadac powoli tak,ze na 2 to jest wolno troche to wtedy tak sie toczac wlaczasz 1 z takim miedzygazem i wszystko plynnie wchodzi ....
a pisza,ze w mk 1 szczegolnie bieg 1 opornie wchodzi i wszyscy olej winia... a wlasnie taka technika pozwala na plynna zmiane biegow bez zadnego problemu  i ze zmniejszonym zuzyciem synchronizatorow i kol zebatych  z duza plynnoscia i latwoscia 
_________________ Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly <-- Klik  "A passion for perfection" Punto II FL 1.2 16V Butterfly II <-- KLIK 
<-- Punto II FL 1.2 16V Essence Of Shine  https://www.facebook.com/EssenceOfShine/
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#209524 Wysłany:
18 Sty 2009, 02:08; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Thomas napisał(a): nie ma szarpniec,przyhamowan silnika i calego ukladu napedowego Jak odpowiednio mocno depniesz na gaz przy metodzie opisanej przez mnie też nie ma przyhamowań silnika.... nie widzę dalej żadnej różnicy poza czasem i większym zużyciem sprzęgła przy Twojej metodzie [ Dodano: 18 Sty 2009 01:08 ]Thomas napisał(a): to czuc wszystko ...
Dokładnie tak samo czuć bez deptania niepotrzebnie 2 razy sprzęgła
Jedyny + takiej metody to zmniejszenie zużycia synchronizatorów... tylko, że zanim wrzucisz na luz i puścisz sprzęgło to ona już zdążą zadziałać  Więc jaki to ma sens 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV, 18 Sty 2009, 02:10, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#209525 Wysłany:
18 Sty 2009, 02:09; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#209528 Wysłany:
18 Sty 2009, 02:17; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Ja nie wiem  My sie chyba dogadać nie możemy.... a podejrzewam ze gadam o tym samym.....
"Po mojemu":
np.
-3 bieg silnik ~4000rpm pedały puszczone,
-prędkość obrotowa silnika spada do ~2500rpm,
-sprzęgło,
-2bieg (synchronizacja spokojnie sobie w tym czasie zadziała),
-dodanie gazu (aby rpm silnika wskoczyły na obroty zbliżone na ~4000rpm aby prędkości obrotowe tarczy sprzęgła i koła zamachowego były w miarę zgodne i żeby podczas puszczania sprzęgła jak najmniej było ślizgania tarczy po kole zamachowym - obniżenie do minimum zużycia tarczy) z jednoczesnym puszczeniem sprzęgła i podczas gdy sprzęgło zaczyna 'łapać' puszczenie gazu.
"Po Twojemu":
-3 bieg silnik ~4000rpm pedały puszczone,
-prędkość obrotowa silnika spada do ~2500rpm,
-sprzęgło,
-luz, (po co)
-puszczenie sprzęgła, (po co)
-wciśnięcie gazu na około 4000rpm,
-wciśnięcie sprzęgła, (po co)
-wrzucenie dwójki,
-puszczenie sprzęgła i gazu (gdy sprzęgło zaczyna 'łapać')
(po co)* - jedyny sens jaki tego widzę, to co? częściowe przejęcie "roboty" (częściowe bo nie zrobisz tego nigdy tak dokładnie jak one) synchronizatorów, które tak czy siak muszą zadziałać podczas wrzucania biegu
[ Dodano: 18 Sty 2009 01:17 ]
Thomas napisał(a): niby jak wiecej ma sie zuzywac ?? poprzez zmiane biegow,ktora i tak trzeba wykonac ?
Poprzez niepotrzebne deptanie 2x sprzęgła zużywa sie szybciej łożysko oporowe i docisk, tarcza w obydwu przypadkach tak samo się zużywa.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV, 18 Sty 2009, 03:55, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#209541 Wysłany:
18 Sty 2009, 03:36; Temat postu: |
|
|
ipIV napisał(a): "Po Twojemu":
-3 bieg silnik ~4000rpm pedały puszczone, -prędkość obrotowa silnika spada do ~2500rpm, -sprzęgło, (po co) -luz, (po co) -puszczenie sprzęgła, (po co) -wciśnięcie gazu na około 4000rpm, -wciśnięcie sprzęgła, (po co) -wrzucenie dwójki, -puszczenie sprzęgła i gazu (gdy sprzęgło zaczyna 'łapać')
Wywal to co podkreśliłem i masz prawie idealny przepis na bezzgrzytową zmianę biegów bez użycia sprzęgła 
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#209542 Wysłany:
18 Sty 2009, 10:00; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
mrider napisał(a): Wywal to co podkreśliłem i masz prawie idealny przepis na bezzgrzytową zmianę biegów bez użycia sprzęgła Będzie zgrzyt  Skrzynia z synchronizatorami nie ma "zębów" na trybach a jak napisałem nie zrobisz tego w ten sposób tak dokładnie  A jak tak zrobisz w skrzyni bez synchronizacji i nie będzie to idealnie to zęby polecą przez moment obrotowy silnika Więc pytanie po jakiego grzyba powtarzać czynności jakby owej synchronizacji nie było skoro tak czy siak zainterweniuje... w dodaniu gazu w step by step "po pojemu" chodzi tylko o wyeliminowanie szarpnięcia przy szybkim puszczeniu sprzęgła. [ Dodano: 18 Sty 2009 09:00 ]mrider napisał(a): Wywal to co podkreśliłem i masz prawie idealny przepis na bezzgrzytową zmianę biegów bez użycia sprzęgła ipIV napisał(a): Będzie zgrzyt
Wycofuję to  Udało się za pierwszym razem  Bieg wlazł tak samo łatwo jakby sprzęgło było wciśnięte  To że synchronizator dostał po to tyłku to inna sprawa  Nie zamierzam próbować drugi raz.
Zapamiętałem, ze na 3 przy 50km/h jest 2300rpm, zrzuciłem bieg i z powrotem na 3 utrzymując 2300 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|