You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 09:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #206359 Wysłany: 09 Sty 2009, 03:32; 
 Temat postu: Płukanie silnika??
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: SOSNOWIEC
Rejestracja: 28 Lis 2008,
Posty: 37
Witam.Mam pytanie tak jak w temacie.Czy ktoś z was płukał silnik przy wymianie oleju???Gdzieś czytałem że warto to zrobić.
Opisywał tą czynność mechanik samochodowy który przy każdej wymianie oleju płukał silnik specjalnymi preparatami(MOTUL i LIQUI MOLY)
Napiszcie proszę czy warto i czy są jakieś różnice po płukaniu i czym najlepiej.Dzieki!!!!!!

_________________
PUNTO II 2000R.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #207383 Wysłany: 12 Sty 2009, 01:14; 
 Temat postu:
Nie warto i nie wiem po co sobie tym zawracasz głowę. Masz silnik z bolida F1 i zmieniłeś olej z minerała na full syntetyk ostatniej generacji do pracy w specyficznych warunkach?


Góra
  
 
 
 Post #210488 Wysłany: 20 Sty 2009, 22:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
Podejrzewam, że producent preparatu zaleca jego stosowanie. Najlepiej wymieniać co jakiś czas olej i będzie czysto.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210496 Wysłany: 20 Sty 2009, 22:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa - Gocław
Rejestracja: 26 Gru 2007,
Posty: 444
a ja mówie Wam, że warto. Poprzednio maiłem Cinquecento i olej zawsze zmieniał mi dziadek w ten sposób: spuszczał stary olej, nalewał ropy zamiast oleju, przekręcał kluczyk żeby silnik wykonał kilka obrotów, ale nie odpalił i potem spuszczał tą ropę. I wtedy było widać co było w silniku, ropa była dużo ciemniejsza niż zwykle i pływały w niej jakieś syfy i paprochy, ale za to przy następnej wymianie jak suścił olej do wiadra to był on jasny i klarowny jak nowy olej. Nie mówie żeby to robić przy każdej wymienie oleju ale np. co 5 lat warto. Dziadek (apropos jutro dzień dziadka - nie zapomnijcie ;)) był mechanikiem sprzętu ciężkiego na cegielni przez 50lat i ta zasada nie koniecznie tyczy się nowoczesnych silników ale 700cc do takich nie należało. Ostatniej wiosny moje Punto przechodziło to samo, i spuszczona ropa była również bardzo zasyfiona, a teraz najbiższe 3 wymiany oleju nie planuję go już płukać

_________________
MKII 1.2 8v SX 2001r + LPG
Image
"Wolę pchać swoje Punto niż jeździć Volkswagenem"


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210611 Wysłany: 21 Sty 2009, 02:19; 
 Temat postu:
jadak napisał(a):
a ja mówie Wam, że warto. Poprzednio maiłem Cinquecento i olej zawsze zmieniał mi dziadek w ten sposób: spuszczał stary olej, nalewał ropy zamiast oleju, przekręcał kluczyk żeby silnik wykonał kilka obrotów, ale nie odpalił i potem spuszczał tą ropę. I wtedy było widać co było w silniku, ropa była dużo ciemniejsza niż zwykle i pływały w niej jakieś syfy i paprochy, ale za to przy następnej wymianie jak suścił olej do wiadra to był on jasny i klarowny jak nowy olej. Nie mówie żeby to robić przy każdej wymienie oleju ale np. co 5 lat warto. Dziadek (apropos jutro dzień dziadka - nie zapomnijcie ;)) był mechanikiem sprzętu ciężkiego na cegielni przez 50lat i ta zasada nie koniecznie tyczy się nowoczesnych silników ale 700cc do takich nie należało. Ostatniej wiosny moje Punto przechodziło to samo, i spuszczona ropa była również bardzo zasyfiona, a teraz najbiższe 3 wymiany oleju nie planuję go już płukać


Tak się robiło w starych konstrukcjach (co poprawiało zdecydowanie żywotność silników), a nie w obecnych. Po prostu zlewasz stary olej i wlewasz nowy. Żadne płukanie/czyszczenie nie wchodzi w grę ze względu na konstrukcję kanałów smarujących (samoczyszczenie) oraz zrywanie tzw. filmu olejowego. Spuszczona ropa była zasyfiona bo po prostu wypłukała resztki oleju z kanałów, które muszą pozostać aby silnik przy pierwszym odpaleniu po wymianie oleju nie dostał po d... zanim pompa zassie olej z miski i doprowadzi do optymalnego ciśnienia zapewniającego smarowanie.


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO