|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 08:05
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
CITIZEN77 |
#206359 Wysłany:
09 Sty 2009, 03:32; Temat postu: Płukanie silnika?? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: SOSNOWIEC Rejestracja: 28 Lis 2008, Posty: 37
|
Witam.Mam pytanie tak jak w temacie.Czy ktoś z was płukał silnik przy wymianie oleju???Gdzieś czytałem że warto to zrobić.
Opisywał tą czynność mechanik samochodowy który przy każdej wymianie oleju płukał silnik specjalnymi preparatami(MOTUL i LIQUI MOLY)
Napiszcie proszę czy warto i czy są jakieś różnice po płukaniu i czym najlepiej.Dzieki!!!!!!
_________________ PUNTO II 2000R.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
mrider |
#207383 Wysłany:
12 Sty 2009, 01:14; Temat postu: |
|
|
Nie warto i nie wiem po co sobie tym zawracasz głowę. Masz silnik z bolida F1 i zmieniłeś olej z minerała na full syntetyk ostatniej generacji do pracy w specyficznych warunkach?
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#210488 Wysłany:
20 Sty 2009, 22:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Podejrzewam, że producent preparatu zaleca jego stosowanie. Najlepiej wymieniać co jakiś czas olej i będzie czysto.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
jadak |
#210496 Wysłany:
20 Sty 2009, 22:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa - Gocław Rejestracja: 26 Gru 2007, Posty: 444
|
a ja mówie Wam, że warto. Poprzednio maiłem Cinquecento i olej zawsze zmieniał mi dziadek w ten sposób: spuszczał stary olej, nalewał ropy zamiast oleju, przekręcał kluczyk żeby silnik wykonał kilka obrotów, ale nie odpalił i potem spuszczał tą ropę. I wtedy było widać co było w silniku, ropa była dużo ciemniejsza niż zwykle i pływały w niej jakieś syfy i paprochy, ale za to przy następnej wymianie jak suścił olej do wiadra to był on jasny i klarowny jak nowy olej. Nie mówie żeby to robić przy każdej wymienie oleju ale np. co 5 lat warto. Dziadek (apropos jutro dzień dziadka - nie zapomnijcie  ) był mechanikiem sprzętu ciężkiego na cegielni przez 50lat i ta zasada nie koniecznie tyczy się nowoczesnych silników ale 700cc do takich nie należało. Ostatniej wiosny moje Punto przechodziło to samo, i spuszczona ropa była również bardzo zasyfiona, a teraz najbiższe 3 wymiany oleju nie planuję go już płukać
_________________ MKII 1.2 8v SX 2001r + LPG
"Wolę pchać swoje Punto niż jeździć Volkswagenem"
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#210611 Wysłany:
21 Sty 2009, 02:19; Temat postu: |
|
|
jadak napisał(a): a ja mówie Wam, że warto. Poprzednio maiłem Cinquecento i olej zawsze zmieniał mi dziadek w ten sposób: spuszczał stary olej, nalewał ropy zamiast oleju, przekręcał kluczyk żeby silnik wykonał kilka obrotów, ale nie odpalił i potem spuszczał tą ropę. I wtedy było widać co było w silniku, ropa była dużo ciemniejsza niż zwykle i pływały w niej jakieś syfy i paprochy, ale za to przy następnej wymianie jak suścił olej do wiadra to był on jasny i klarowny jak nowy olej. Nie mówie żeby to robić przy każdej wymienie oleju ale np. co 5 lat warto. Dziadek (apropos jutro dzień dziadka - nie zapomnijcie  ) był mechanikiem sprzętu ciężkiego na cegielni przez 50lat i ta zasada nie koniecznie tyczy się nowoczesnych silników ale 700cc do takich nie należało. Ostatniej wiosny moje Punto przechodziło to samo, i spuszczona ropa była również bardzo zasyfiona, a teraz najbiższe 3 wymiany oleju nie planuję go już płukać
Tak się robiło w starych konstrukcjach (co poprawiało zdecydowanie żywotność silników), a nie w obecnych. Po prostu zlewasz stary olej i wlewasz nowy. Żadne płukanie/czyszczenie nie wchodzi w grę ze względu na konstrukcję kanałów smarujących (samoczyszczenie) oraz zrywanie tzw. filmu olejowego. Spuszczona ropa była zasyfiona bo po prostu wypłukała resztki oleju z kanałów, które muszą pozostać aby silnik przy pierwszym odpaleniu po wymianie oleju nie dostał po d... zanim pompa zassie olej z miski i doprowadzi do optymalnego ciśnienia zapewniającego smarowanie.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|