You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 09:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #210554 Wysłany: 21 Sty 2009, 00:00; 
 Temat postu: Informacje serwisowe na temat obłsugi silnika 1.9JTD
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice
Rejestracja: 20 Sty 2009,
Posty: 282
Witajcie
Od niedawna jestem właścicielem kropka 1.9 JTD z 2000r, szukam na jego temat literatury, ale jedyne co znajduje to opis wersji 1.2. Czy są gdzieś dostępne jakieś manuale traktujące o silniku 1.9 JTD? Auto przyśpiesza dynamiczniej od 2tyś z groszami a czasami nie, przypuszczam, że to przepływka. Na komputerze nic nie wykazuje, zresztą uszkodzenie przepływki nie jest podobno monitorowane jako błąd. Z góry dziękuje za wszelkie informacje.

_________________
Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR
GSM: 600-827-446


Góra
 Profil  
 

 
 Post #210726 Wysłany: 21 Sty 2009, 16:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jaworzyna Śl (50km Wrocław)
Rejestracja: 26 Gru 2008,
Posty: 347
moja siostra w swoim też tak ma dowiadywała się i w serwisie mówili że tak ma być :>
Nie jestem jakimś fachowcem czy coś w tym stylu i jeśli się myle to mnie poprawcie ale to normalne w turbo doładowanych silnikach tzw " turbo dziura"
więc wszystko jest tak jak być powinno tak mi się wydaje ale niech się inni wypowiedzą :mrgreen:

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic12805.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210727 Wysłany: 21 Sty 2009, 16:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice
Rejestracja: 20 Sty 2009,
Posty: 282
Z jednej strony racja, ale turbina powinna załączać się w określonym zakresie obrotów, a czasami jest tak, że kręcę ponad 3.5tyś i nic.

_________________
Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR
GSM: 600-827-446


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210734 Wysłany: 21 Sty 2009, 16:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jaworzyna Śl (50km Wrocław)
Rejestracja: 26 Gru 2008,
Posty: 347
sprawdzałeś to na zimnym i na ciepłym silniku :?: :?: :?

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic12805.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210828 Wysłany: 21 Sty 2009, 22:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice
Rejestracja: 20 Sty 2009,
Posty: 282
pawel18 napisał(a):
sprawdzałeś to na zimnym i na ciepłym silniku :?: :?: :?


Na zimnym nie, dopiero jak temp dochodzi do jakiś 60c jadę dynamiczniej. Na rozgrzanym jest tak samo.

_________________
Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR
GSM: 600-827-446


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210958 Wysłany: 22 Sty 2009, 12:02; 
 Temat postu: Re: Informacje serwisowe na temat obłsugi silnika 1.9JTD
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Konin
Rejestracja: 13 Maj 2008,
Posty: 47
krzysiek82 napisał(a):
Auto przyśpiesza dynamiczniej od 2tyś z groszami a czasami nie, przypuszczam, że to przepływka. Na komputerze nic nie wykazuje, zresztą uszkodzenie przepływki nie jest podobno monitorowane jako błąd.


Odepnij przepływkę. Jak będzie różnica to masz winowajcę.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210962 Wysłany: 22 Sty 2009, 13:10; 
 Temat postu: Re: Informacje serwisowe na temat obłsugi silnika 1.9JTD
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice
Rejestracja: 20 Sty 2009,
Posty: 282
lk73 napisał(a):
krzysiek82 napisał(a):
Auto przyśpiesza dynamiczniej od 2tyś z groszami a czasami nie, przypuszczam, że to przepływka. Na komputerze nic nie wykazuje, zresztą uszkodzenie przepływki nie jest podobno monitorowane jako błąd.


Odepnij przepływkę. Jak będzie różnica to masz winowajcę.


Tak zrobię, muszę najpierw ją zlokalizować, ciasno pod maską masakrycznie :>

_________________
Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR
GSM: 600-827-446


Góra
 Profil  
 
 
 Post #211031 Wysłany: 22 Sty 2009, 17:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 09 Sty 2009,
Posty: 74
Odpięcie przepływki nie jest jednoznaczne. Jeżeli odepniesz przepływkę samochód zacznie chodzić w trybie awaryjnym co oznacza, że nie będzie się kierował żadnymi czujnikami tylko brał średnie wartości, które są na sztywno zapisane w komputerze. Sprawdzić przepływkę to można tylko na komputerze patrząc jakie daje doładowanie. Natomiast jeżeli odłączysz przepływkę i dalej będzie problem występował to znaczy, że coś się stało mechanicznego np. turbina.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #211139 Wysłany: 22 Sty 2009, 23:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice
Rejestracja: 20 Sty 2009,
Posty: 282
Pomyślałem sobie, żeby podmienić przepływkę, da się do niej dostać od góry? Bo tak na szybko to jej nie widziałem.

_________________
Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR
GSM: 600-827-446


Góra
 Profil  
 
 
 Post #211196 Wysłany: 23 Sty 2009, 01:46; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 20 Wrz 2008,
Posty: 25
do przepływki najłatwiej dostaniesz się z kanału. Idź po rurze od filtra powietrza w stronę turbiny to trafisz na miejsce w którym są podłączone przewody elektryczne. Ja miałem to samo i u mnie to była przepływka. Ale jeżeli ją odłączysz i będzie lepiej to się nie zastanawiaj tylko wymieniaj.
PS. egzaminer wykazuje błąd jeżeli przepływka jest uszkodzona.
Np. błąd czujnika temperatury to też walnięta przepływka.

_________________
FIAT PUNTO 1,9JTD 2001r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #211215 Wysłany: 23 Sty 2009, 10:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 09 Sty 2009,
Posty: 74
Jeżeli nie masz kanału to przepływka jest pomiędzy silnikiem a akumulatorem, tam jest rura, do której podłączony jest kabel.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #211217 Wysłany: 23 Sty 2009, 10:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice
Rejestracja: 20 Sty 2009,
Posty: 282
egzaminer nic nie pokazuje, z kolei diagnosta z aso stwierdził, że uszkodzona przepływka nie bedzie generowała błędu i nie będzie on pokazywany przez egzaminer.

_________________
Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR
GSM: 600-827-446


Góra
 Profil  
 
 
 Post #211220 Wysłany: 23 Sty 2009, 10:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
w wersji D na urządzeniu KTS pokazywane są błędy związane z flow sensor przy uszkodzonej przepłwywce. Niedawno byłem też na spolszczonej wersji to pokazało też za duży przepływ powietrza = EGR. Po czyszczeniu nie wywala błędów i nie traci mocy. Rzeczywiście na examinerze nie pokazuje ani pierwszego ani drugiego błędu. Nie wiem dlaczego, chyba że diagnosta w fiacie nie umie obsługiwać.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #211223 Wysłany: 23 Sty 2009, 10:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 09 Sty 2009,
Posty: 74
Błędu nie musi być, ale pomiar przepływu powietrza będzie nieprawidłowy np. zamiast 600mg będzie 200mg, co może oznaczać, że przepływka nie działa. Jedynym pewnym sposobem sprawdzenia przepływki jest zainstalowanie innej (działającej) i sprawdzenie jak autko śmiga. Jeżeli nie masz kolegi z działającym punto jtd pozostaje Ci kupno przepływki i liczenie na szczęście, że to ona powoduje tą usterkę.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #211240 Wysłany: 23 Sty 2009, 12:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice
Rejestracja: 20 Sty 2009,
Posty: 282
Dzisiaj kupię przepływkę, jak to nie będzie to, to będę mógł oddać.

Rozumiem, że żeby się do niej dostać od góry należy zdemontować obudowę filtra i wyjąć akumulator wraz z jego wnęką, tak?

_________________
Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR
GSM: 600-827-446


Ostatnio edytowany przez krzysiek82, 23 Sty 2009, 22:17, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #211242 Wysłany: 23 Sty 2009, 13:13; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Konin
Rejestracja: 13 Maj 2008,
Posty: 47
mjunski napisał(a):
Odpięcie przepływki nie jest jednoznaczne. Jeżeli odepniesz przepływkę samochód zacznie chodzić w trybie awaryjnym co oznacza, że nie będzie się kierował żadnymi czujnikami tylko brał średnie wartości, które są na sztywno zapisane w komputerze. Sprawdzić przepływkę to można tylko na komputerze patrząc jakie daje doładowanie. Natomiast jeżeli odłączysz przepływkę i dalej będzie problem występował to znaczy, że coś się stało mechanicznego np. turbina.


odpięcie przepływki jest po prostu najszybszą metodą sprawdzenia przepływki , bez żadnych kosztów i silnik na pewno się nie rozleci. Sam kiedyś musiałem śmigać na odpiętej kilkaset km i nie odczułem żadnej różnicy w spalaniu itp. Komp nie mając danych od przepływki przyjmuje uśrednione dane, w każdym razie żadna kontrolka się nie świeci.

[ Dodano: 23 Sty 2009 13:13 ]
krzysiek82 napisał(a):
lk73 napisał(a):
krzysiek82 napisał(a):
Auto przyśpiesza dynamiczniej od 2tyś z groszami a czasami nie, przypuszczam, że to przepływka. Na komputerze nic nie wykazuje, zresztą uszkodzenie przepływki nie jest podobno monitorowane jako błąd.


Odepnij przepływkę. Jak będzie różnica to masz winowajcę.


Tak zrobię, muszę najpierw ją zlokalizować, ciasno pod maską masakrycznie :>


Na foto widać przepływkę. Brak też aku bo został wyjęty 8)

Image

_________________
1.9 JTD z 2001r - 232 kkm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #211652 Wysłany: 24 Sty 2009, 19:46; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 20 Wrz 2008,
Posty: 25
najwygodniej będzie wyjąć akumulator. Będzie wtedy dobry dostęp. Nie zapomnij zaopatrzyć się w nowe opaski zaciskowe.

_________________
FIAT PUNTO 1,9JTD 2001r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #211676 Wysłany: 24 Sty 2009, 21:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice
Rejestracja: 20 Sty 2009,
Posty: 282
Właśnie wymieniłem przepływomierz auto, auto jedzie zupełnie inaczej coś pięknego :) Przyznam jednak, że konstruktorzy fiata muszą się jeszcze wiele nauczyć, wystarczy, żeby trochę rozwiązań zaczerpnęli np z VW

p.s
opaski udało się zastosować stare, załapały ponownie i się trzymają na swoim miejscu, ale gdy będę wymieniał przepływkę kolejny raz zastosuje opaski skręcane.

_________________
Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR
GSM: 600-827-446


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO