|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 10:43
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
krzysiek82 |
#210554 Wysłany:
21 Sty 2009, 00:00; Temat postu: Informacje serwisowe na temat obłsugi silnika 1.9JTD |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice Rejestracja: 20 Sty 2009, Posty: 282
|
Witajcie
Od niedawna jestem właścicielem kropka 1.9 JTD z 2000r, szukam na jego temat literatury, ale jedyne co znajduje to opis wersji 1.2. Czy są gdzieś dostępne jakieś manuale traktujące o silniku 1.9 JTD? Auto przyśpiesza dynamiczniej od 2tyś z groszami a czasami nie, przypuszczam, że to przepływka. Na komputerze nic nie wykazuje, zresztą uszkodzenie przepływki nie jest podobno monitorowane jako błąd. Z góry dziękuje za wszelkie informacje.
_________________ Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR GSM: 600-827-446
|
|
Góra |
|
 |
|
|
pawel18 |
#210726 Wysłany:
21 Sty 2009, 16:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Jaworzyna Śl (50km Wrocław) Rejestracja: 26 Gru 2008, Posty: 347
|
moja siostra w swoim też tak ma dowiadywała się i w serwisie mówili że tak ma być
Nie jestem jakimś fachowcem czy coś w tym stylu i jeśli się myle to mnie poprawcie ale to normalne w turbo doładowanych silnikach tzw " turbo dziura"
więc wszystko jest tak jak być powinno tak mi się wydaje ale niech się inni wypowiedzą 
_________________ http://fiatpunto.com.pl/topic12805.html
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek82 |
#210727 Wysłany:
21 Sty 2009, 16:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice Rejestracja: 20 Sty 2009, Posty: 282
|
Z jednej strony racja, ale turbina powinna załączać się w określonym zakresie obrotów, a czasami jest tak, że kręcę ponad 3.5tyś i nic.
_________________ Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR GSM: 600-827-446
|
|
Góra |
|
 |
pawel18 |
#210734 Wysłany:
21 Sty 2009, 16:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Jaworzyna Śl (50km Wrocław) Rejestracja: 26 Gru 2008, Posty: 347
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek82 |
#210828 Wysłany:
21 Sty 2009, 22:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice Rejestracja: 20 Sty 2009, Posty: 282
|
pawel18 napisał(a):
Na zimnym nie, dopiero jak temp dochodzi do jakiś 60c jadę dynamiczniej. Na rozgrzanym jest tak samo.
_________________ Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR GSM: 600-827-446
|
|
Góra |
|
 |
lk73 |
#210958 Wysłany:
22 Sty 2009, 12:02; Temat postu: Re: Informacje serwisowe na temat obłsugi silnika 1.9JTD |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Konin Rejestracja: 13 Maj 2008, Posty: 47
|
krzysiek82 napisał(a): Auto przyśpiesza dynamiczniej od 2tyś z groszami a czasami nie, przypuszczam, że to przepływka. Na komputerze nic nie wykazuje, zresztą uszkodzenie przepływki nie jest podobno monitorowane jako błąd.
Odepnij przepływkę. Jak będzie różnica to masz winowajcę.
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek82 |
#210962 Wysłany:
22 Sty 2009, 13:10; Temat postu: Re: Informacje serwisowe na temat obłsugi silnika 1.9JTD |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice Rejestracja: 20 Sty 2009, Posty: 282
|
lk73 napisał(a): krzysiek82 napisał(a): Auto przyśpiesza dynamiczniej od 2tyś z groszami a czasami nie, przypuszczam, że to przepływka. Na komputerze nic nie wykazuje, zresztą uszkodzenie przepływki nie jest podobno monitorowane jako błąd. Odepnij przepływkę. Jak będzie różnica to masz winowajcę.
Tak zrobię, muszę najpierw ją zlokalizować, ciasno pod maską masakrycznie 
_________________ Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR GSM: 600-827-446
|
|
Góra |
|
 |
mjunski |
#211031 Wysłany:
22 Sty 2009, 17:45; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 09 Sty 2009, Posty: 74
|
Odpięcie przepływki nie jest jednoznaczne. Jeżeli odepniesz przepływkę samochód zacznie chodzić w trybie awaryjnym co oznacza, że nie będzie się kierował żadnymi czujnikami tylko brał średnie wartości, które są na sztywno zapisane w komputerze. Sprawdzić przepływkę to można tylko na komputerze patrząc jakie daje doładowanie. Natomiast jeżeli odłączysz przepływkę i dalej będzie problem występował to znaczy, że coś się stało mechanicznego np. turbina.
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek82 |
#211139 Wysłany:
22 Sty 2009, 23:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice Rejestracja: 20 Sty 2009, Posty: 282
|
Pomyślałem sobie, żeby podmienić przepływkę, da się do niej dostać od góry? Bo tak na szybko to jej nie widziałem.
_________________ Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR GSM: 600-827-446
|
|
Góra |
|
 |
tommy1982 |
#211196 Wysłany:
23 Sty 2009, 01:46; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 20 Wrz 2008, Posty: 25
|
do przepływki najłatwiej dostaniesz się z kanału. Idź po rurze od filtra powietrza w stronę turbiny to trafisz na miejsce w którym są podłączone przewody elektryczne. Ja miałem to samo i u mnie to była przepływka. Ale jeżeli ją odłączysz i będzie lepiej to się nie zastanawiaj tylko wymieniaj.
PS. egzaminer wykazuje błąd jeżeli przepływka jest uszkodzona.
Np. błąd czujnika temperatury to też walnięta przepływka.
_________________ FIAT PUNTO 1,9JTD 2001r
|
|
Góra |
|
 |
mjunski |
#211215 Wysłany:
23 Sty 2009, 10:07; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 09 Sty 2009, Posty: 74
|
Jeżeli nie masz kanału to przepływka jest pomiędzy silnikiem a akumulatorem, tam jest rura, do której podłączony jest kabel.
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek82 |
#211217 Wysłany:
23 Sty 2009, 10:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice Rejestracja: 20 Sty 2009, Posty: 282
|
egzaminer nic nie pokazuje, z kolei diagnosta z aso stwierdził, że uszkodzona przepływka nie bedzie generowała błędu i nie będzie on pokazywany przez egzaminer.
_________________ Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR GSM: 600-827-446
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#211220 Wysłany:
23 Sty 2009, 10:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
w wersji D na urządzeniu KTS pokazywane są błędy związane z flow sensor przy uszkodzonej przepłwywce. Niedawno byłem też na spolszczonej wersji to pokazało też za duży przepływ powietrza = EGR. Po czyszczeniu nie wywala błędów i nie traci mocy. Rzeczywiście na examinerze nie pokazuje ani pierwszego ani drugiego błędu. Nie wiem dlaczego, chyba że diagnosta w fiacie nie umie obsługiwać.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
mjunski |
#211223 Wysłany:
23 Sty 2009, 10:41; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 09 Sty 2009, Posty: 74
|
Błędu nie musi być, ale pomiar przepływu powietrza będzie nieprawidłowy np. zamiast 600mg będzie 200mg, co może oznaczać, że przepływka nie działa. Jedynym pewnym sposobem sprawdzenia przepływki jest zainstalowanie innej (działającej) i sprawdzenie jak autko śmiga. Jeżeli nie masz kolegi z działającym punto jtd pozostaje Ci kupno przepływki i liczenie na szczęście, że to ona powoduje tą usterkę.
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek82 |
#211240 Wysłany:
23 Sty 2009, 12:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice Rejestracja: 20 Sty 2009, Posty: 282
|
Dzisiaj kupię przepływkę, jak to nie będzie to, to będę mógł oddać.
Rozumiem, że żeby się do niej dostać od góry należy zdemontować obudowę filtra i wyjąć akumulator wraz z jego wnęką, tak?
_________________ Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR GSM: 600-827-446
Ostatnio edytowany przez krzysiek82, 23 Sty 2009, 22:17, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
lk73 |
#211242 Wysłany:
23 Sty 2009, 13:13; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Konin Rejestracja: 13 Maj 2008, Posty: 47
|
mjunski napisał(a): Odpięcie przepływki nie jest jednoznaczne. Jeżeli odepniesz przepływkę samochód zacznie chodzić w trybie awaryjnym co oznacza, że nie będzie się kierował żadnymi czujnikami tylko brał średnie wartości, które są na sztywno zapisane w komputerze. Sprawdzić przepływkę to można tylko na komputerze patrząc jakie daje doładowanie. Natomiast jeżeli odłączysz przepływkę i dalej będzie problem występował to znaczy, że coś się stało mechanicznego np. turbina. odpięcie przepływki jest po prostu najszybszą metodą sprawdzenia przepływki , bez żadnych kosztów i silnik na pewno się nie rozleci. Sam kiedyś musiałem śmigać na odpiętej kilkaset km i nie odczułem żadnej różnicy w spalaniu itp. Komp nie mając danych od przepływki przyjmuje uśrednione dane, w każdym razie żadna kontrolka się nie świeci. [ Dodano: 23 Sty 2009 13:13 ]krzysiek82 napisał(a): lk73 napisał(a): krzysiek82 napisał(a): Auto przyśpiesza dynamiczniej od 2tyś z groszami a czasami nie, przypuszczam, że to przepływka. Na komputerze nic nie wykazuje, zresztą uszkodzenie przepływki nie jest podobno monitorowane jako błąd. Odepnij przepływkę. Jak będzie różnica to masz winowajcę. Tak zrobię, muszę najpierw ją zlokalizować, ciasno pod maską masakrycznie 
Na foto widać przepływkę. Brak też aku bo został wyjęty

_________________ 1.9 JTD z 2001r - 232 kkm
|
|
Góra |
|
 |
tommy1982 |
#211652 Wysłany:
24 Sty 2009, 19:46; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 20 Wrz 2008, Posty: 25
|
najwygodniej będzie wyjąć akumulator. Będzie wtedy dobry dostęp. Nie zapomnij zaopatrzyć się w nowe opaski zaciskowe.
_________________ FIAT PUNTO 1,9JTD 2001r
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek82 |
#211676 Wysłany:
24 Sty 2009, 21:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice Rejestracja: 20 Sty 2009, Posty: 282
|
Właśnie wymieniłem przepływomierz auto, auto jedzie zupełnie inaczej coś pięknego  Przyznam jednak, że konstruktorzy fiata muszą się jeszcze wiele nauczyć, wystarczy, żeby trochę rozwiązań zaczerpnęli np z VW
p.s
opaski udało się zastosować stare, załapały ponownie i się trzymają na swoim miejscu, ale gdy będę wymieniał przepływkę kolejny raz zastosuje opaski skręcane.
_________________ Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR GSM: 600-827-446
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|