Witam jestem nowy na forum
Czytam to forum od tygodnia i normalnie co post to znajomy problem
a że nie znam się na autkach, to postanowilem ze dolacze i się poducze..
Punciaka mamy od 95 roku..jezdzil nim ojciec, a jakies 5 lat temu trafil do mnie..od 10 lat jest zalozona instalacja lpg
Zauwazylem, ze od kilku lat autko stopniowo traci moc..(i na gazie i na benzynie) w sumie nie martwilem sie tym, bo jednak priorytetem jest dla mnie spalanie i oszczednosc (srednio 7,5l gazu).
Jednak ostatnio juz zaczyna mnie to wkurzac..a juz totalnie sie zalamalem gdy jechalem z kolega jego puntem z takim silnikiem jak moje i w 5 osob..bylo duzo mocniejsze niz moje jak jade sam.. Ciężko mi nawet zerwać przyczepnosc na jedynce, a kiedys to standard

Dziwi mnie tez jedna rzecz.. przeczytałem tu, ze na 5 biegu i 3000 obrotow macie 100km/h u mnie jest 94... nie wiem czy to ma znaczenie ? Piszecie tez, ze do 100km/h rozpedzacie sie w 12s.. a 55konne w 14s u mnie jest to koło 16s na benzynie/ 18s na gazie..
Vmax kolo 160 na gazie..na benzynie mysle ze podobnie bo nie widze roznicy na 5 biegu miedzy benzyna a gazem..
Zauwazylem ze silnik troche nierowno pracuje. Ubywa nawet duzo plynu chlodniczego, Ostatnio zaczal brac olej (wyciek pod pokrywa zaworów)
Wymiany:
Ogolnie to od poczatku malo co bylo wymieniane..
Nie liczac filtrów i płynów:
to ostatnio wymieniałem świece na NGK i zauwazylem ze jedna z nich była całkowicie zużyta (nie znam sie na tym ale w kazdym badz razie byla inna ;> od pozostałych.. Po wymianie silnik zaczal chodzic ladniej, rowno..mocy rowniez przybylo ale niewiele..
- Filterek od gazu..bo sie dowiedzialem ze to moze byc..ale stary okazal sie miec wyglad taki jak ten nowy..ale 5zl mnie nie zbawiło.. problem jak mi sie wydaje jest wspolny dla gazu i benzyny
Przyczyny ??
- Z wiekiem auto traci moc ?
- zapchany katalizator ?
- cos z silnikiem ?
- przewody WN ?
- sonda lambda ?