You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 12:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #217085 Wysłany: 09 Lut 2009, 00:23; 
 Temat postu: CHECK nie informuje o spalonej H7
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: [D]
Rejestracja: 22 Sty 2008,
Posty: 150
Witam!
Opiszę wam co mnie ostatnio spotkało.
Otóż pewnego dnia odpalam sobie Punto ...potem załączam światła i widzę że coś jest nie teges. Światła padały akurat na bramę od garażu i zauważyłem że chyba się żarówka przepaliła :( Wychodzę patrze a tu nie mam świateł mijania od strony kierowcy... a co najlepsze... kontrolka CHECK o tym nie informuje... i tu moje pierwsze duże zdziwienie :?

Zabrałem się za wymianę...
Maska w górę... zaślepki od świateł zdjęte... wyciągam żarówkę od strony kierowcy a tam o zgrozo ;/ 100Watowa... [drugi szok]
patrzę z drugiej strony ... a tam normalnie 55W.
i o co tu chodzi? czemu CHECK się nie świecił jak były inne moce... tego nie rozumiem.
Już pominę fakt że nawet w drogowych [też H7] nie ma pary żarówek tej samej firmy.
Poprzedni właściciel chyba nie wiedział że się obie wymienia ^^

I tak mam 4 H7-ki ...każda innej firmy xD :evil:

Mieliście też tak że CHECK wam się nie świecił? bo dla mnie to trochę dziwne i nie wiem czy ta 100Watówka czasem co w tym układzie sprawdzającym nie narobiła... nie żeby CHECK wogóle nie działał... czasem się zaświeci jak wcisnę hamulec nożny no i tyle...
czekam na wasze podpowiedzi...

_________________
Punto II 3D 1,2 8V 2000


Góra
 Profil  
 

 
 Post #217086 Wysłany: 09 Lut 2009, 00:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Jaka masz wersje? Bo w golasach z biednym licznikiem nie ma tej kontrolki (przynajmniej u mnie ;) )

[ Dodano: 08 Lut 2009 23:28 ]
el_electron napisał(a):
. czasem się zaświeci jak wcisnę hamulec nożny no i tyle...
.


Sorry nie doczytałem :oops: :roll:

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #217094 Wysłany: 09 Lut 2009, 01:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki
Rejestracja: 28 Sie 2007,
Posty: 330
powiem Ci tak : mi jak padla jedna zarowka z mijania H7 to kontrolka tez sie nie swiecila - jak padla postojowa przednia czy tylna pozycyjna to sie swiecil. Wiec z tym CHECKIEM to roznie bywa.

ale tak btw. jaka wsadzic zarowke w postojowe - najlepiej LEDa aby dawala swiatlo biale a nie zolte ale aby tez kontrolka sie nie palila - bo przyznam sie ze denerwuje mnie strasznie jak wsadze LEDA ktory ma mniejszy pobor pradu i kontrola wali na desce po oczach :?

_________________
FIAT PUNTO MK2 1,2 8v SX - "CZARNA ŻABKA" Image - SPRZEDANY.

SEAT LEON 1M 1.9TDI ASV - 110KM BYŁO JEST 147KM Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #217106 Wysłany: 09 Lut 2009, 03:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 06 Wrz 2008,
Posty: 578
Pomógł: 3
"Funkcja check służy do sprawdzania również tylnych świateł postojowych, świateł stop (z wyjątkiem 3 światła stop) i tylnych świateł przeciwmgielnych."

Z instrukcji... Generalnie świeci się gdy jest przerwany obwód, żarówka przepalona lub żarówka wymieniona na inną o niewłaściwej mocy. Nie tyczy się to mijania, drogowych i kierunkowskazów. No i świateł pozycyjnych przednich. Jak się kierunkowskaz spali to ma większą częstotliwość migania, przynajmniej tak było jak mi się spalił lewy przedni.

_________________
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #217135 Wysłany: 09 Lut 2009, 10:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Hirschberg
Rejestracja: 07 Lut 2008,
Posty: 333
U mnie kontrolka sygnalizowała przepaloną przednią pozycyjną, więc nie do końca jest jak piszesz...

_________________
Moje Punto


Góra
 Profil  
 
 
 Post #217170 Wysłany: 09 Lut 2009, 14:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 06 Wrz 2008,
Posty: 578
Pomógł: 3
:shock: kontrolka check to jedna wielka zagadka w takim układzie :D

_________________
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #217178 Wysłany: 09 Lut 2009, 15:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: [D]
Rejestracja: 22 Sty 2008,
Posty: 150
a czy ktoś wie gdzie ten układ sprawdzający[CHECK] się znajduje ?
bo coś w książce WKL nie mogłem znaleźć ;/

_________________
Punto II 3D 1,2 8V 2000


Góra
 Profil  
 
 
 Post #217524 Wysłany: 10 Lut 2009, 14:07; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 17 Cze 2008,
Posty: 48
W instrukcji jest napisane, że kontrolka check zapala się jeżeli jeżeli żarówka od świateł pozycyjnych jest przepalona, przednich jak i tylnich, od świateł stop (oprócz trzeciego światła stop) oraz przeciwmgielnego z tyłu. Poza tym gdy coś jest nie tak z tym obwodem.

el_electron jeżeli kontrolka check zapala Ci się czasem jak wciskasz hamulec to sprawdź czy światła stopu Ci działają (tzn czy żarówka nie jest przepalona), a druga sprawa to w którejś z tylnych lamp kabelek od masy nie łączy. Ja tak miałem gdy wciskałem stop to najpierw rzadko potem coraz częściej zapalała mi się właśnie ta kontrolka. W końcu jak sobie obejrzałem światła czy wszystko okej to miałem dyskotekę (szczególnie jak włączyłem kierunkowskaz to migały mi światła pozycyjne). Jak wyjąłem tylne lampy to jeden z pinów od masy w lewym świetle był nadpalony.

A gdzie ten układ jest to nie wiem :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #217592 Wysłany: 10 Lut 2009, 17:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 07 Lis 2008,
Posty: 178
poprostu tem układ mierzy opornosc układu, jezeli spali ci sie zarówka opornosc sie zmienia i zaczyna swiecic!
mi swieciła bo miałem wilgoc w tylnych lampach i przez to zmieniała sie opornosc

_________________
ex-Punto II 1,2 8v 60KM-skończyło się
ex-Punto II 1,9 JTD 85KM Nobody
Punto II 1,9 JTD Sporting remap 120KM
BMW E38 728iA
BMW E30 M52B28TU M-technic 2
Wartburg 353
Dużo gazu i sprzęgło odrazu!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #217672 Wysłany: 10 Lut 2009, 20:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: [D]
Rejestracja: 22 Sty 2008,
Posty: 150
radzixon wszystkie żarówki w tylnych lampach mam dobre bo już nie raz przerabiałem ten temat.
W zime miałem akcje że jak wciskałem hamulec nożny to razem z tym mi się prawy kierunkowskaz świecił... ale wiem przez co. Masa z lewej lampy jest troszkę nadpalona...Przeczyściłem i się teraz nie świeci CHECK. Kiedyś w przyszłości wkład do lamp kupie.

aha i ten ...mam juz nowe H7-ki ;]

_________________
Punto II 3D 1,2 8V 2000


Góra
 Profil  
 
 
 Post #217811 Wysłany: 11 Lut 2009, 00:01; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Legionowo
Rejestracja: 16 Sty 2009,
Posty: 25
Otóż na 100% check nie sygnalizuje przepalonych żarników świateł mijania i drogowych. A to dlatego, że bardzo łatwo zauważyć taki niedobór światła. Pozostałe, słabe światełka są podłączone do pomiaru oporności i gdy się przepalą lub nawet nie styka czasem przednia postojówka, zapala się żołta żaróweczka.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #218476 Wysłany: 12 Lut 2009, 23:11; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2009,
Posty: 3
bykdpta na 100% ma rację :D , dodam że nie sygnalizuje też awarii trzeciego światła stop i chyba tak jak już ktoś pisał przeciwmgielnego z tyłu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #224500 Wysłany: 02 Mar 2009, 22:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 58
Jak kupiłem mojego kropka to swieciła mi check. jak sie potem okazało z tyłu w mijania miałem wsadzone żarówki 2x 10W a miało być 2x 5W. wymiana pomogła... od 2 lat odpukać spokuj, zero wymian żarówek :P
a słyszałem ze PII maja problem i czesto pala sie żarówki, prawda to? potwierdzacie ten mit????

_________________
Były zadowolony użytkownik HGT :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #224507 Wysłany: 02 Mar 2009, 22:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Bielsko-Biala
Rejestracja: 29 Wrz 2007,
Posty: 144
HGTPrzemo. Coś kręcisz. Z tyłu pozycyjne mają mieć po 10W. Tak stoi w instrukcji. W pozycyjnych przednich ma być po 5W.
Przyczyna częstego palenia się żarówek to słaba jakość materiału z którego są wykonane styki. Słabszy kontakt powoduje automatycznie wzrost napięcia. To je pali. Trzeba czasem je przeczyścić i potraktować sprejem np. WD40 lub innym do styków. Problem zniknie.

[ Dodano: 02 Mar 2009 22:40 ]
Co do lampki sygnalizacyjnej świateł: Piszą w instrukcji tak - Zapala się, gdy wystąpi jedna z poniższych usterek: przerwany obwód, brak lub przepalona żarówka, żarówka o niewłaściwej mocy oraz gdy tylne światła postojowe, światła stop (z wyjątkiem trzeciego stopu) lub tylne światła przeciwmgielne są uszkodzone.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #224513 Wysłany: 02 Mar 2009, 22:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
wlodwoz napisał(a):
Słabszy kontakt powoduje automatycznie wzrost napięcia

Znów napiszę, że może się nie znam, ale na zdrowy rozum to dość kontrowersyjna teza.

wlodwoz napisał(a):
potraktować sprejem np. WD40

Wd-40 nie przewodzi prądu, więc to znów tak na logike, raczej kiepski pomysł.

Co do czestego palenia się H7 to pomijając aspekt który słusznie wymienił wlodwoz czyli kiepską jakość samej żarówki, to częstą przyczyną jest uruchamianie slinika na zapalonych światłach. Uruchamianie silnika powoduje skoki napięcia z racji dużego poboru prądu przez rozrusznik i przyczynia się do szybszego zużywania się żarówki.
Podobno H1 tak szybko się nie palą ale nie znam sprawy z autopsji, bo sam mam h7 :)

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #224514 Wysłany: 02 Mar 2009, 22:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 58
a to sorry, faktycznie pokreciło mi sie :mrgreen:
mają być 10W a miałem wsadzone 5W i swiecil check, serio...
nie wiem czy to nie przez to ktoś kombinowal bo mam jakies lampy z przodu by Novitec... przy okazji; wszystkie hgt takie lampy maja? tak mi powiedział zaprzyjażniony elektryk z ASO. zmieniłem zarowki i check samo zgaslo...

_________________
Były zadowolony użytkownik HGT :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #224614 Wysłany: 03 Mar 2009, 08:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Bielsko-Biala
Rejestracja: 29 Wrz 2007,
Posty: 144
Teza nie jest kontrowersyjna. Wystarczy elementarna znajomość elektrotechniki. I trochę praktyki. WD nie przewodzi prądu to dobrze, inaczej powodowałby zwarcie! On tylko zabezpiecza przed nalotem styki.
Silnik zawsze uruchamiam z włączonymi światłami, jednak przy zachowaniu zasad o których napisałem, nie mam żadnego problemu z żarówkami. H7 wymieniam, gdy ocenię, że jasność ich znacząco spadła (ok. po roku). Kupuję tylko "markowe" i id dawna nie wiem co to spalona żarówka drogowych lub mijania.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #224714 Wysłany: 03 Mar 2009, 16:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
wlodwoz uważasz że zmniejszona przewodność powoduje zwiększenie napięcia?

A styki przed utlenianiem zabezpiecza się wazeliną techniczną, a nie wd-40 które nie przewodząc prądu staje się izolatorem ;)

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #224723 Wysłany: 03 Mar 2009, 17:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jemielnica
Rejestracja: 22 Lis 2008,
Posty: 104
Co do WD-40 zgadzam się z buladag :)
Mojemu dziadkowi przepaliła się postojówka z przodu, niestety nie miałem żarówki 5W pod ręką i włożyłem 3W. Check się przestał świecić :P Więc teraz pewnie najstarsi górale nie wiedzą jak ten układ działa :)
Aha, dziadek już z tą żarówką jeździ jakiś miesiąc i nic :wink:
Za to w mojej FL'ce jak mi poszła żarówka z tylnego postoju, to wsadziłem awaryjnie na jeden dzień 5W i mi chceck dalej świecił :)
Pozdrawiam i mam nadzieję, że ktoś kiedyś rozszyfruje ten zagadkowy układ check :)

_________________
Fiat Punto II FL 1,3 Multijet Cult :]
moje Punto: http://fiatpunto.com.pl/post232636.html#232636 :]
Mobil: President Valery + Hustler IC 100 :]


Góra
 Profil  
 
 
 Post #224778 Wysłany: 03 Mar 2009, 19:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
HGTPrzemo napisał(a):
nie wiem czy to nie przez to ktoś kombinowal bo mam jakies lampy z przodu by Novitec... przy okazji; wszystkie hgt takie lampy maja?

ja miałem (i mam) valeo, ale nie mam powności, że tak było od nowości!

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #224859 Wysłany: 03 Mar 2009, 22:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
W kazdym fabrycznym PII byly valeo. na lampie powinno tez byc logo fiata i jakies numerki itd. Wtedy w zasadzie jest pewnosc ze lampa jest oryginalna, a nie jakis zamiennik.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #224946 Wysłany: 04 Mar 2009, 08:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Bielsko-Biala
Rejestracja: 29 Wrz 2007,
Posty: 144
buladag napisał(a):
wlodwoz uważasz że zmniejszona przewodność powoduje zwiększenie napięcia?

A styki przed utlenianiem zabezpiecza się wazeliną techniczną, a nie wd-40 które nie przewodząc prądu staje się izolatorem ;)
Jesteś mało logiczny. Niby wazelina techniczna jest dobrym przewodnikiem?
Jeszcze raz wyjaśniam: i WD i wazelina, nie są po to, aby poprawić przewodzenie prądu. Są po to, aby wyczyszczone styki, zabezpieczyć przed działaniem wilgoci. Co do poprzedniej kwestii, spytaj kogoś kto liznął trochę elektrotechniki. Coś o oporze elektrycznym, natężeni i napięciu prądu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #225136 Wysłany: 04 Mar 2009, 20:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Wazelina techniczna nie jest dobrym przewodnikiem, ale w przeciwienstwie do wd-40 nie jest płynna i nie jest środkiem penetrującym. :)
A co do małej przewodności to w przypadku np. takich styków w lampie może to powodować wahania napięcia, ale na pewno nie jego zwiększenie ;)

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO