|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 23:09
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
el_electron |
#217085 Wysłany:
09 Lut 2009, 00:23; Temat postu: CHECK nie informuje o spalonej H7 |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: [D] Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 150
|
Witam!
Opiszę wam co mnie ostatnio spotkało.
Otóż pewnego dnia odpalam sobie Punto ...potem załączam światła i widzę że coś jest nie teges. Światła padały akurat na bramę od garażu i zauważyłem że chyba się żarówka przepaliła  Wychodzę patrze a tu nie mam świateł mijania od strony kierowcy... a co najlepsze... kontrolka CHECK o tym nie informuje... i tu moje pierwsze duże zdziwienie
Zabrałem się za wymianę...
Maska w górę... zaślepki od świateł zdjęte... wyciągam żarówkę od strony kierowcy a tam o zgrozo ;/ 100Watowa... [drugi szok]
patrzę z drugiej strony ... a tam normalnie 55W.
i o co tu chodzi? czemu CHECK się nie świecił jak były inne moce... tego nie rozumiem.
Już pominę fakt że nawet w drogowych [też H7] nie ma pary żarówek tej samej firmy.
Poprzedni właściciel chyba nie wiedział że się obie wymienia
I tak mam 4 H7-ki ...każda innej firmy
Mieliście też tak że CHECK wam się nie świecił? bo dla mnie to trochę dziwne i nie wiem czy ta 100Watówka czasem co w tym układzie sprawdzającym nie narobiła... nie żeby CHECK wogóle nie działał... czasem się zaświeci jak wcisnę hamulec nożny no i tyle...
czekam na wasze podpowiedzi...
_________________ Punto II 3D 1,2 8V 2000
|
|
Góra |
|
 |
|
|
buladag |
#217086 Wysłany:
09 Lut 2009, 00:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Jaka masz wersje? Bo w golasach z biednym licznikiem nie ma tej kontrolki (przynajmniej u mnie  ) [ Dodano: 08 Lut 2009 23:28 ]el_electron napisał(a): . czasem się zaświeci jak wcisnę hamulec nożny no i tyle... .
Sorry nie doczytałem 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
tom@s |
#217094 Wysłany:
09 Lut 2009, 01:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki Rejestracja: 28 Sie 2007, Posty: 330
|
powiem Ci tak : mi jak padla jedna zarowka z mijania H7 to kontrolka tez sie nie swiecila - jak padla postojowa przednia czy tylna pozycyjna to sie swiecil. Wiec z tym CHECKIEM to roznie bywa.
ale tak btw. jaka wsadzic zarowke w postojowe - najlepiej LEDa aby dawala swiatlo biale a nie zolte ale aby tez kontrolka sie nie palila - bo przyznam sie ze denerwuje mnie strasznie jak wsadze LEDA ktory ma mniejszy pobor pradu i kontrola wali na desce po oczach 
_________________ FIAT PUNTO MK2 1,2 8v SX - "CZARNA ŻABKA" - SPRZEDANY.
SEAT LEON 1M 1.9TDI ASV - 110KM BYŁO JEST 147KM
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#217106 Wysłany:
09 Lut 2009, 03:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
"Funkcja check służy do sprawdzania również tylnych świateł postojowych, świateł stop (z wyjątkiem 3 światła stop) i tylnych świateł przeciwmgielnych."
Z instrukcji... Generalnie świeci się gdy jest przerwany obwód, żarówka przepalona lub żarówka wymieniona na inną o niewłaściwej mocy. Nie tyczy się to mijania, drogowych i kierunkowskazów. No i świateł pozycyjnych przednich. Jak się kierunkowskaz spali to ma większą częstotliwość migania, przynajmniej tak było jak mi się spalił lewy przedni.
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
domurst |
#217135 Wysłany:
09 Lut 2009, 10:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Hirschberg Rejestracja: 07 Lut 2008, Posty: 333
|
U mnie kontrolka sygnalizowała przepaloną przednią pozycyjną, więc nie do końca jest jak piszesz...
_________________ Moje Punto
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#217170 Wysłany:
09 Lut 2009, 14:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
 |
el_electron |
#217178 Wysłany:
09 Lut 2009, 15:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: [D] Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 150
|
a czy ktoś wie gdzie ten układ sprawdzający[CHECK] się znajduje ?
bo coś w książce WKL nie mogłem znaleźć ;/
_________________ Punto II 3D 1,2 8V 2000
|
|
Góra |
|
 |
radzixon |
#217524 Wysłany:
10 Lut 2009, 14:07; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 17 Cze 2008, Posty: 48
|
W instrukcji jest napisane, że kontrolka check zapala się jeżeli jeżeli żarówka od świateł pozycyjnych jest przepalona, przednich jak i tylnich, od świateł stop (oprócz trzeciego światła stop) oraz przeciwmgielnego z tyłu. Poza tym gdy coś jest nie tak z tym obwodem.
el_electron jeżeli kontrolka check zapala Ci się czasem jak wciskasz hamulec to sprawdź czy światła stopu Ci działają (tzn czy żarówka nie jest przepalona), a druga sprawa to w którejś z tylnych lamp kabelek od masy nie łączy. Ja tak miałem gdy wciskałem stop to najpierw rzadko potem coraz częściej zapalała mi się właśnie ta kontrolka. W końcu jak sobie obejrzałem światła czy wszystko okej to miałem dyskotekę (szczególnie jak włączyłem kierunkowskaz to migały mi światła pozycyjne). Jak wyjąłem tylne lampy to jeden z pinów od masy w lewym świetle był nadpalony.
A gdzie ten układ jest to nie wiem 
|
|
Góra |
|
 |
jaguar15 |
#217592 Wysłany:
10 Lut 2009, 17:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 07 Lis 2008, Posty: 178
|
poprostu tem układ mierzy opornosc układu, jezeli spali ci sie zarówka opornosc sie zmienia i zaczyna swiecic!
mi swieciła bo miałem wilgoc w tylnych lampach i przez to zmieniała sie opornosc
_________________ ex-Punto II 1,2 8v 60KM-skończyło się ex-Punto II 1,9 JTD 85KM Nobody Punto II 1,9 JTD Sporting remap 120KM BMW E38 728iA BMW E30 M52B28TU M-technic 2 Wartburg 353 Dużo gazu i sprzęgło odrazu!
|
|
Góra |
|
 |
el_electron |
#217672 Wysłany:
10 Lut 2009, 20:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: [D] Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 150
|
radzixon wszystkie żarówki w tylnych lampach mam dobre bo już nie raz przerabiałem ten temat.
W zime miałem akcje że jak wciskałem hamulec nożny to razem z tym mi się prawy kierunkowskaz świecił... ale wiem przez co. Masa z lewej lampy jest troszkę nadpalona...Przeczyściłem i się teraz nie świeci CHECK. Kiedyś w przyszłości wkład do lamp kupie.
aha i ten ...mam juz nowe H7-ki ![;] ;]](https://fiatpunto.com.pl/images/smilies/icon_smile5.gif)
_________________ Punto II 3D 1,2 8V 2000
|
|
Góra |
|
 |
bykdpta |
#217811 Wysłany:
11 Lut 2009, 00:01; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Legionowo Rejestracja: 16 Sty 2009, Posty: 25
|
Otóż na 100% check nie sygnalizuje przepalonych żarników świateł mijania i drogowych. A to dlatego, że bardzo łatwo zauważyć taki niedobór światła. Pozostałe, słabe światełka są podłączone do pomiaru oporności i gdy się przepalą lub nawet nie styka czasem przednia postojówka, zapala się żołta żaróweczka.
|
|
Góra |
|
 |
bastor |
#218476 Wysłany:
12 Lut 2009, 23:11; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
 |
Rejestracja: 17 Sty 2009, Posty: 3
|
bykdpta na 100% ma rację  , dodam że nie sygnalizuje też awarii trzeciego światła stop i chyba tak jak już ktoś pisał przeciwmgielnego z tyłu.
|
|
Góra |
|
 |
HGTPrzemo |
#224500 Wysłany:
02 Mar 2009, 22:18; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 58
|
Jak kupiłem mojego kropka to swieciła mi check. jak sie potem okazało z tyłu w mijania miałem wsadzone żarówki 2x 10W a miało być 2x 5W. wymiana pomogła... od 2 lat odpukać spokuj, zero wymian żarówek
a słyszałem ze PII maja problem i czesto pala sie żarówki, prawda to? potwierdzacie ten mit????
_________________ Były zadowolony użytkownik HGT
|
|
Góra |
|
 |
wlodwoz |
#224507 Wysłany:
02 Mar 2009, 22:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Bielsko-Biala Rejestracja: 29 Wrz 2007, Posty: 144
|
HGTPrzemo. Coś kręcisz. Z tyłu pozycyjne mają mieć po 10W. Tak stoi w instrukcji. W pozycyjnych przednich ma być po 5W.
Przyczyna częstego palenia się żarówek to słaba jakość materiału z którego są wykonane styki. Słabszy kontakt powoduje automatycznie wzrost napięcia. To je pali. Trzeba czasem je przeczyścić i potraktować sprejem np. WD40 lub innym do styków. Problem zniknie.
[ Dodano: 02 Mar 2009 22:40 ] Co do lampki sygnalizacyjnej świateł: Piszą w instrukcji tak - Zapala się, gdy wystąpi jedna z poniższych usterek: przerwany obwód, brak lub przepalona żarówka, żarówka o niewłaściwej mocy oraz gdy tylne światła postojowe, światła stop (z wyjątkiem trzeciego stopu) lub tylne światła przeciwmgielne są uszkodzone.
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#224513 Wysłany:
02 Mar 2009, 22:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
wlodwoz napisał(a): Słabszy kontakt powoduje automatycznie wzrost napięcia Znów napiszę, że może się nie znam, ale na zdrowy rozum to dość kontrowersyjna teza. wlodwoz napisał(a): potraktować sprejem np. WD40
Wd-40 nie przewodzi prądu, więc to znów tak na logike, raczej kiepski pomysł.
Co do czestego palenia się H7 to pomijając aspekt który słusznie wymienił wlodwoz czyli kiepską jakość samej żarówki, to częstą przyczyną jest uruchamianie slinika na zapalonych światłach. Uruchamianie silnika powoduje skoki napięcia z racji dużego poboru prądu przez rozrusznik i przyczynia się do szybszego zużywania się żarówki.
Podobno H1 tak szybko się nie palą ale nie znam sprawy z autopsji, bo sam mam h7 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
HGTPrzemo |
#224514 Wysłany:
02 Mar 2009, 22:48; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 58
|
a to sorry, faktycznie pokreciło mi sie
mają być 10W a miałem wsadzone 5W i swiecil check, serio...
nie wiem czy to nie przez to ktoś kombinowal bo mam jakies lampy z przodu by Novitec... przy okazji; wszystkie hgt takie lampy maja? tak mi powiedział zaprzyjażniony elektryk z ASO. zmieniłem zarowki i check samo zgaslo...
_________________ Były zadowolony użytkownik HGT
|
|
Góra |
|
 |
wlodwoz |
#224614 Wysłany:
03 Mar 2009, 08:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Bielsko-Biala Rejestracja: 29 Wrz 2007, Posty: 144
|
Teza nie jest kontrowersyjna. Wystarczy elementarna znajomość elektrotechniki. I trochę praktyki. WD nie przewodzi prądu to dobrze, inaczej powodowałby zwarcie! On tylko zabezpiecza przed nalotem styki.
Silnik zawsze uruchamiam z włączonymi światłami, jednak przy zachowaniu zasad o których napisałem, nie mam żadnego problemu z żarówkami. H7 wymieniam, gdy ocenię, że jasność ich znacząco spadła (ok. po roku). Kupuję tylko "markowe" i id dawna nie wiem co to spalona żarówka drogowych lub mijania.
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#224714 Wysłany:
03 Mar 2009, 16:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
wlodwoz uważasz że zmniejszona przewodność powoduje zwiększenie napięcia?
A styki przed utlenianiem zabezpiecza się wazeliną techniczną, a nie wd-40 które nie przewodząc prądu staje się izolatorem 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
Adas18_04 |
#224723 Wysłany:
03 Mar 2009, 17:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Jemielnica Rejestracja: 22 Lis 2008, Posty: 104
|
Co do WD-40 zgadzam się z buladag
Mojemu dziadkowi przepaliła się postojówka z przodu, niestety nie miałem żarówki 5W pod ręką i włożyłem 3W. Check się przestał świecić  Więc teraz pewnie najstarsi górale nie wiedzą jak ten układ działa
Aha, dziadek już z tą żarówką jeździ jakiś miesiąc i nic
Za to w mojej FL'ce jak mi poszła żarówka z tylnego postoju, to wsadziłem awaryjnie na jeden dzień 5W i mi chceck dalej świecił
Pozdrawiam i mam nadzieję, że ktoś kiedyś rozszyfruje ten zagadkowy układ check 
_________________ Fiat Punto II FL 1,3 Multijet Cult :]
moje Punto: http://fiatpunto.com.pl/post232636.html#232636 :]
Mobil: President Valery + Hustler IC 100 :]
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#224778 Wysłany:
03 Mar 2009, 19:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
HGTPrzemo napisał(a): nie wiem czy to nie przez to ktoś kombinowal bo mam jakies lampy z przodu by Novitec... przy okazji; wszystkie hgt takie lampy maja?
ja miałem (i mam) valeo, ale nie mam powności, że tak było od nowości!
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#224859 Wysłany:
03 Mar 2009, 22:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
W kazdym fabrycznym PII byly valeo. na lampie powinno tez byc logo fiata i jakies numerki itd. Wtedy w zasadzie jest pewnosc ze lampa jest oryginalna, a nie jakis zamiennik.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
wlodwoz |
#224946 Wysłany:
04 Mar 2009, 08:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Bielsko-Biala Rejestracja: 29 Wrz 2007, Posty: 144
|
buladag napisał(a): wlodwoz uważasz że zmniejszona przewodność powoduje zwiększenie napięcia? A styki przed utlenianiem zabezpiecza się wazeliną techniczną, a nie wd-40 które nie przewodząc prądu staje się izolatorem  Jesteś mało logiczny. Niby wazelina techniczna jest dobrym przewodnikiem?
Jeszcze raz wyjaśniam: i WD i wazelina, nie są po to, aby poprawić przewodzenie prądu. Są po to, aby wyczyszczone styki, zabezpieczyć przed działaniem wilgoci. Co do poprzedniej kwestii, spytaj kogoś kto liznął trochę elektrotechniki. Coś o oporze elektrycznym, natężeni i napięciu prądu.
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#225136 Wysłany:
04 Mar 2009, 20:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Wazelina techniczna nie jest dobrym przewodnikiem, ale w przeciwienstwie do wd-40 nie jest płynna i nie jest środkiem penetrującym.
A co do małej przewodności to w przypadku np. takich styków w lampie może to powodować wahania napięcia, ale na pewno nie jego zwiększenie 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|