You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 11:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #221529 Wysłany: 22 Lut 2009, 03:28; 
 Temat postu: Do wymiany wariator?
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 261
Witam posiadam punto II HGT, dziś jadać sobie na przejaszczkę autko zaskoczyło mnie totalnie, chać przyśpieszać na kazdym biegu czułem taki zamuł, jakby cos było zatkane, a potem nagłe odblokowanie i pwrot mocy... Coś mi się wydaje że do wymiany wariator, ale czy napewno...?

Ps. Przy tym jak autko zamulało to był dziwny dzwięk...


Góra
 Profil  
 

 
 Post #221530 Wysłany: 22 Lut 2009, 03:41; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
TrAcer90 napisał(a):
przejaszczkę

przejażdżkę chyba :>
TrAcer90 napisał(a):
Ps. Przy tym jak autko zamulało to był dziwny dzwięk...


Przeszło całkowicie?

Step1: sprawdź poziom oleju
Step2: jak przeszło mu to pilnuj wysokiego poziomu oleju na bagnecie :>

[ Dodano: 22 Lut 2009 02:37 ]
TrAcer90 napisał(a):
Coś mi się wydaje że do wymiany wariator

Od razu wymiana? :> W każdym ranie najwyraźniej był to wariator :> Jak przeszło to zmień olej koniecznie (bo z tego co kojarzę auto masz od niedawna) widocznie jest coś nie tak.... problemy z ciśnieniem oleju czy coś w ten gust (oczywiście przy opcji że mu przeszło) :>

Jak zmienisz olej to wyjdzie czy nie kupiłeś trupa z motodoktorem w oleju w stosunku 1:1 :E

[ Dodano: 22 Lut 2009 02:41 ]
TrAcer90 napisał(a):
Ps. Przy tym jak autko zamulało to był dziwny dzwięk...

Tzn klekotanie? mniej więcej jak diesel?

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #221531 Wysłany: 22 Lut 2009, 04:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 261
olej byl wymieniany coś przy 77 ja po zakupie wymieniłem na nowy przy 100...
nie nie przeszło, nadal czasami łapie muła...

hm... no można powiedieć ze jak disel...

olej bede musiał sprawdzić napewno... i bede musiał troszku dolac zdaje mi się ;)

a co jesli kupiłem auto z motodoktorem ? da sie to wyleczyć :D

PS. już od dawna łapie takiego muła tylko dziś tak mocno, myslałem że to przez stożek bo mam wsadzony amatorsko i chce go zmienic na org. puszkę


Góra
 Profil  
 
 
 Post #221532 Wysłany: 22 Lut 2009, 04:30; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
TrAcer90 napisał(a):
a co jesli kupiłem auto z motodoktorem ? da sie to wyleczyć

To jak zmieniłeś już go nie ma ;)


TrAcer90 napisał(a):
już od dawna łapie takiego muła tylko dziś tak mocno

To szykuj parę ładnych setek na wariator i drugie tyle na robociznę... ~~1000+zł. Jak będziesz zwlekać skończy się zerwanym paskiem rozrządu i tylko remontem głowicy (optymistyczna wersja), mniej optymistyczna remontem całego silnika z wymianą tłoków włącznie :lol: :>

I jedynym sposobem żeby wariator nie padał jest pilnowanie wysokiego poziomu oleju. Tzn minimum to w Twoim przypadku 3/4 skali a maksimum max lub troszeczkę powyżej max :E W sumie nie powinno się wlewać powyżej max, ale jak nie przesadzisz to się nic nie stanie: 1-2mm można, świat się nie zawali.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #221533 Wysłany: 22 Lut 2009, 07:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 261
wrociłem z kolejnej trasy, wcześniej dolałem troszke oleju... zobaczy jak to będzie :( chodzi jakby był zatkany :(
1000zl <wow> myslałem ze 500zł max ;(
a jakie są objawy całkowicie padnietego wariatora...?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #221596 Wysłany: 22 Lut 2009, 13:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: kielce
Rejestracja: 04 Mar 2008,
Posty: 58
witaj kolego , to napewno nie wariator, gdyz on bardziej sluzy do obnizenia emisji zwiazkow toksycznych i poprawy elastycznosci na niskich obrotach niz poprawy osiagow. watiator nie pracuje juz od ok 2800-3000 obr i jak auto nie ciagnie na duzych obrotach to napewno cos innego. sprawdz cisnienie paliwa na listwie , powinno byc ok 3,5-3,8 atmosfery , trzeba zobaczyc jak pracuja sondy lambda , przeplywomierz , i spawdzic czy nie jest zatkany kat . poprostu trzeba odwiadzic kogos z kompem takim co wyswietla dane w czasie pracy silnika np egzaminer itp.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #221663 Wysłany: 22 Lut 2009, 14:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 261
no bede musiał podpiać go pod kompa...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #221677 Wysłany: 22 Lut 2009, 15:24; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
wisniahgt napisał(a):
poprawy elastycznosci na niskich obrotach

No czyli większy muł na niższych obrotach :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #221680 Wysłany: 22 Lut 2009, 15:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 261
cały czas jest muł... i inny odgłos silnika i nie wiem czy jak disel tylko no jak muł.... i sie troche auto trzęsie... a jak jest normlanie "tak jakby sie przetkał" to taki fajny normalny głosik i sie nic nie telepie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #221682 Wysłany: 22 Lut 2009, 15:32; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
http://www.youtube.com/watch?v=f-wo2BwJaEQ ?

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #221683 Wysłany: 22 Lut 2009, 19:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 261
hm... raczej nie, bede musiał jeszcze to sprawdzić ale tutaj ewidentie jak disel, ale u mnie raczej jak stare auto... ale jeszcze to sprawdze

[ Dodano: 22 Lut 2009 18:06 ]
Nagrałem parę filmików, już nie wiem jak ten silnik brzmi... =|
Ogólnie całym silnikiem dość mocno trzęsie, że czuć to w środku i widać.
Nie tylko z silnika jest inny odgłos ale też z rury wydechowej.
Gdy dodaje gazu jest takie coś jakby naprawdę coś go blokowało i szkoda ten gaz naciskać bo nieprzyjemny odgłos.
Od 0 do końca obrotów, na każdym biegu to samo... Muł, nie ma tego przyśpieszenia...
Odpiąłem akumulator i po podpięciu to samo, niskie obroty są minimalnie nierówne...
Może to wina którejś ze świec? Stożkowego filtru powietrza? Pompa paliwa? Ciśnienie paliwa na listwie? Sonda lambda? Przepływomierza?

Hm... przerywało, przerywało i już do końca „przerwało” (zamuliło) :( Wraz z wzrostem momentu
obrotowego nie idzie w parze zwiększenie prędkości...

Oto filmiki, trochę ich dużo, wolałem zrobić zapas :P
http://www.youtube.com/watch?v=JgVs9qlATmI
http://www.youtube.com/watch?v=pRCEE2zyErk
http://www.youtube.com/watch?v=awvkUQnnkZc
http://www.youtube.com/watch?v=SUj03cu8C7A
http://www.youtube.com/watch?v=FmsBOxJu_n4
http://www.youtube.com/watch?v=YLzP-qzqf0g
http://www.youtube.com/watch?v=5IzzkPjXuJU
http://www.youtube.com/watch?v=NmsnMHpQpeI

Tutaj znalazłem podobny problem do mojego, koleś wymienił świece zapłonowe i podziałało:
http://www.motomaniac.info/13_83597_0.html

Tylko u mnie ten dźwięk silnika :( Jak przerywało to był ten „zły” dźwięk i przy normalnej pracy silnika dobry, teraz przerwało na dobre i cały czas ten „zły” dźwięk.

Bardzo proszę o pomoc...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #221963 Wysłany: 23 Lut 2009, 11:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: kielce
Rejestracja: 04 Mar 2008,
Posty: 58
kolego wyglada mi na swiece lub cewke ale wariata cos tez slychac ale to nie problem . te cewki pod ta pokrywa lubily sie przegrzewac musisz zbadac go pod kompem ale byc moze przydal by sie pomiar cisnienia sprezania


Góra
 Profil  
 
 
 Post #222083 Wysłany: 23 Lut 2009, 18:31; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Nakło / Bydgoszcz
Rejestracja: 31 Sty 2009,
Posty: 22
ja mam takze dziwne klekotanie w silniku.. mechanik twierdzi ze to popychacze zaworów.. mozliwe to ? tyle ze u mnie nie ma straty mocy silnik chodzi jak burza i jak pochodzi z 2-3 minutki na wolnych obrotach to klekotu nie ma :P a dodam gazu i jest...czasami jak jade w miescie czy cus(:P) to w ogole nie slychac lub troszke a czasami dosyc mocno :/ co to moze byc?? jak zresetowac kompa ?? moze sobie ten luz na zaworach sam wyreguluje??

_________________
"Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni.."


Góra
 Profil  
 
 
 Post #222092 Wysłany: 23 Lut 2009, 19:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Siennica
Rejestracja: 06 Lut 2009,
Posty: 446
zmień mechanika... na 90% to wariator,Twój mechanik pewnie nawet nie wie że takie coś istnieje...

_________________
Mk2 HGT oraz Panda Actual
topic15298.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #222098 Wysłany: 23 Lut 2009, 19:28; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Nakło / Bydgoszcz
Rejestracja: 31 Sty 2009,
Posty: 22
ale czytalem gdzies ze podobno powoduje to ubytek mocy... a u mnie tak nie jest...przeciez nie chodzil by okej to te 320 by objechane nie byly:P

[ Dodano: 23 Lut 2009 18:28 ]
i jeszcze jedno dodam jeszcze ze przy dodaniu gazu tez slychac ten dziwek..jak i jadac na biegu....a to podobno wyklucza wariator gdyz przestaje funkcjonowac 2800 obr

_________________
"Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni.."


Góra
 Profil  
 
 
 Post #222115 Wysłany: 23 Lut 2009, 20:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Siennica
Rejestracja: 06 Lut 2009,
Posty: 446
jak wariat padnie to w pełnym zakresie obr. klekocze

_________________
Mk2 HGT oraz Panda Actual
topic15298.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #222120 Wysłany: 23 Lut 2009, 20:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 261
Auto śmiga, do wymiany poszły świece ;) Odrazu mniejsze spalanie
Jeszcze w miedzy czasie bede musiał kupić jedną fajkę do świecy bo widziałem, że może peknać zaniedługo....
Ogolnie koszt to : 4x Świece 82zł 2x Klucz do świec 10zł Klucze 15zł + NERWY


Góra
 Profil  
 
 
 Post #222121 Wysłany: 23 Lut 2009, 20:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
TrAcer90 napisał(a):
jedną fajkę do świecy

co?

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #222123 Wysłany: 23 Lut 2009, 20:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 261
tzn. cewke ;)

[ Dodano: 23 Lut 2009 19:22 ]
fajkocewke?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #222130 Wysłany: 11 Mar 2009, 18:56; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Nakło / Bydgoszcz
Rejestracja: 31 Sty 2009,
Posty: 22
moj nie klekoce jak w filmiku ipIV ma bardziej metaliczny dzwiek i duzo duzo wolniejszy niz wolne obroty silnika (na wolnych slychac wolniej niz prace silnika)

[ Dodano: 11 Mar 2009 17:56 ]
wmoim wypadku byly to popychacze :D:D wszystko hula jak trzeba :)

_________________
"Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni.."


Góra
 Profil  
 
 
 Post #231005 Wysłany: 21 Mar 2009, 14:03; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: D.G.
Rejestracja: 27 Paź 2008,
Posty: 29
Witam Kolego z Katowic od niebieskiego kropka:) wiesz może gdzie mogę znaleźć jakiegoś mechanika i elektronika od tych spraw o których tu pisaliście?? potrzebuje go podpiąć pod kompa ale nie wiem gdzie. JAk coś wiesz to podaj adresik lub coś:)

_________________
Marcin...


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO