|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 11:55
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
TrAcer90 |
#221529 Wysłany:
22 Lut 2009, 03:28; Temat postu: Do wymiany wariator? |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 261
|
Witam posiadam punto II HGT, dziś jadać sobie na przejaszczkę autko zaskoczyło mnie totalnie, chać przyśpieszać na kazdym biegu czułem taki zamuł, jakby cos było zatkane, a potem nagłe odblokowanie i pwrot mocy... Coś mi się wydaje że do wymiany wariator, ale czy napewno...?
Ps. Przy tym jak autko zamulało to był dziwny dzwięk...
|
|
Góra |
|
 |
|
|
ipIV |
#221530 Wysłany:
22 Lut 2009, 03:41; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
TrAcer90 napisał(a): przejaszczkę przejażdżkę chyba TrAcer90 napisał(a): Ps. Przy tym jak autko zamulało to był dziwny dzwięk... Przeszło całkowicie? Step1: sprawdź poziom oleju Step2: jak przeszło mu to pilnuj wysokiego poziomu oleju na bagnecie [ Dodano: 22 Lut 2009 02:37 ]TrAcer90 napisał(a): Coś mi się wydaje że do wymiany wariator Od razu wymiana?  W każdym ranie najwyraźniej był to wariator  Jak przeszło to zmień olej koniecznie (bo z tego co kojarzę auto masz od niedawna) widocznie jest coś nie tak.... problemy z ciśnieniem oleju czy coś w ten gust (oczywiście przy opcji że mu przeszło)  Jak zmienisz olej to wyjdzie czy nie kupiłeś trupa z motodoktorem w oleju w stosunku 1:1 [ Dodano: 22 Lut 2009 02:41 ]TrAcer90 napisał(a): Ps. Przy tym jak autko zamulało to był dziwny dzwięk...
Tzn klekotanie? mniej więcej jak diesel?
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
TrAcer90 |
#221531 Wysłany:
22 Lut 2009, 04:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 261
|
olej byl wymieniany coś przy 77 ja po zakupie wymieniłem na nowy przy 100...
nie nie przeszło, nadal czasami łapie muła...
hm... no można powiedieć ze jak disel...
olej bede musiał sprawdzić napewno... i bede musiał troszku dolac zdaje mi się
a co jesli kupiłem auto z motodoktorem ? da sie to wyleczyć
PS. już od dawna łapie takiego muła tylko dziś tak mocno, myslałem że to przez stożek bo mam wsadzony amatorsko i chce go zmienic na org. puszkę
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#221532 Wysłany:
22 Lut 2009, 04:30; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
TrAcer90 napisał(a): a co jesli kupiłem auto z motodoktorem ? da sie to wyleczyć To jak zmieniłeś już go nie ma  TrAcer90 napisał(a): już od dawna łapie takiego muła tylko dziś tak mocno
To szykuj parę ładnych setek na wariator i drugie tyle na robociznę... ~~1000+zł. Jak będziesz zwlekać skończy się zerwanym paskiem rozrządu i tylko remontem głowicy (optymistyczna wersja), mniej optymistyczna remontem całego silnika z wymianą tłoków włącznie
I jedynym sposobem żeby wariator nie padał jest pilnowanie wysokiego poziomu oleju. Tzn minimum to w Twoim przypadku 3/4 skali a maksimum max lub troszeczkę powyżej max  W sumie nie powinno się wlewać powyżej max, ale jak nie przesadzisz to się nic nie stanie: 1-2mm można, świat się nie zawali.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
TrAcer90 |
#221533 Wysłany:
22 Lut 2009, 07:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 261
|
wrociłem z kolejnej trasy, wcześniej dolałem troszke oleju... zobaczy jak to będzie  chodzi jakby był zatkany
1000zl <wow> myslałem ze 500zł max ;(
a jakie są objawy całkowicie padnietego wariatora...?
|
|
Góra |
|
 |
wisniahgt |
#221596 Wysłany:
22 Lut 2009, 13:02; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: kielce Rejestracja: 04 Mar 2008, Posty: 58
|
witaj kolego , to napewno nie wariator, gdyz on bardziej sluzy do obnizenia emisji zwiazkow toksycznych i poprawy elastycznosci na niskich obrotach niz poprawy osiagow. watiator nie pracuje juz od ok 2800-3000 obr i jak auto nie ciagnie na duzych obrotach to napewno cos innego. sprawdz cisnienie paliwa na listwie , powinno byc ok 3,5-3,8 atmosfery , trzeba zobaczyc jak pracuja sondy lambda , przeplywomierz , i spawdzic czy nie jest zatkany kat . poprostu trzeba odwiadzic kogos z kompem takim co wyswietla dane w czasie pracy silnika np egzaminer itp.
|
|
Góra |
|
 |
TrAcer90 |
#221663 Wysłany:
22 Lut 2009, 14:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 261
|
no bede musiał podpiać go pod kompa...
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#221677 Wysłany:
22 Lut 2009, 15:24; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
wisniahgt napisał(a): poprawy elastycznosci na niskich obrotach
No czyli większy muł na niższych obrotach 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
TrAcer90 |
#221680 Wysłany:
22 Lut 2009, 15:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 261
|
cały czas jest muł... i inny odgłos silnika i nie wiem czy jak disel tylko no jak muł.... i sie troche auto trzęsie... a jak jest normlanie "tak jakby sie przetkał" to taki fajny normalny głosik i sie nic nie telepie
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#221682 Wysłany:
22 Lut 2009, 15:32; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
TrAcer90 |
#221683 Wysłany:
22 Lut 2009, 19:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 261
|
hm... raczej nie, bede musiał jeszcze to sprawdzić ale tutaj ewidentie jak disel, ale u mnie raczej jak stare auto... ale jeszcze to sprawdze [ Dodano: 22 Lut 2009 18:06 ]Nagrałem parę filmików, już nie wiem jak ten silnik brzmi... =|
Ogólnie całym silnikiem dość mocno trzęsie, że czuć to w środku i widać.
Nie tylko z silnika jest inny odgłos ale też z rury wydechowej.
Gdy dodaje gazu jest takie coś jakby naprawdę coś go blokowało i szkoda ten gaz naciskać bo nieprzyjemny odgłos.
Od 0 do końca obrotów, na każdym biegu to samo... Muł, nie ma tego przyśpieszenia...
Odpiąłem akumulator i po podpięciu to samo, niskie obroty są minimalnie nierówne...
Może to wina którejś ze świec? Stożkowego filtru powietrza? Pompa paliwa? Ciśnienie paliwa na listwie? Sonda lambda? Przepływomierza?
Hm... przerywało, przerywało i już do końca „przerwało” (zamuliło)  Wraz z wzrostem momentu
obrotowego nie idzie w parze zwiększenie prędkości...
Oto filmiki, trochę ich dużo, wolałem zrobić zapas
http://www.youtube.com/watch?v=JgVs9qlATmI
http://www.youtube.com/watch?v=pRCEE2zyErk
http://www.youtube.com/watch?v=awvkUQnnkZc
http://www.youtube.com/watch?v=SUj03cu8C7A
http://www.youtube.com/watch?v=FmsBOxJu_n4
http://www.youtube.com/watch?v=YLzP-qzqf0g
http://www.youtube.com/watch?v=5IzzkPjXuJU
http://www.youtube.com/watch?v=NmsnMHpQpeI
Tutaj znalazłem podobny problem do mojego, koleś wymienił świece zapłonowe i podziałało:
http://www.motomaniac.info/13_83597_0.html
Tylko u mnie ten dźwięk silnika  Jak przerywało to był ten „zły” dźwięk i przy normalnej pracy silnika dobry, teraz przerwało na dobre i cały czas ten „zły” dźwięk.
Bardzo proszę o pomoc...
|
|
Góra |
|
 |
wisniahgt |
#221963 Wysłany:
23 Lut 2009, 11:00; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: kielce Rejestracja: 04 Mar 2008, Posty: 58
|
kolego wyglada mi na swiece lub cewke ale wariata cos tez slychac ale to nie problem . te cewki pod ta pokrywa lubily sie przegrzewac musisz zbadac go pod kompem ale byc moze przydal by sie pomiar cisnienia sprezania
|
|
Góra |
|
 |
kubesko |
#222083 Wysłany:
23 Lut 2009, 18:31; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Nakło / Bydgoszcz Rejestracja: 31 Sty 2009, Posty: 22
|
ja mam takze dziwne klekotanie w silniku.. mechanik twierdzi ze to popychacze zaworów.. mozliwe to ? tyle ze u mnie nie ma straty mocy silnik chodzi jak burza i jak pochodzi z 2-3 minutki na wolnych obrotach to klekotu nie ma  a dodam gazu i jest...czasami jak jade w miescie czy cus(:P) to w ogole nie slychac lub troszke a czasami dosyc mocno  co to moze byc?? jak zresetowac kompa ?? moze sobie ten luz na zaworach sam wyreguluje??
_________________ "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni.."
|
|
Góra |
|
 |
hgt131 |
#222092 Wysłany:
23 Lut 2009, 19:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Siennica Rejestracja: 06 Lut 2009, Posty: 446
|
zmień mechanika... na 90% to wariator,Twój mechanik pewnie nawet nie wie że takie coś istnieje...
_________________ Mk2 HGT oraz Panda Actual
topic15298.html
|
|
Góra |
|
 |
kubesko |
#222098 Wysłany:
23 Lut 2009, 19:28; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Nakło / Bydgoszcz Rejestracja: 31 Sty 2009, Posty: 22
|
ale czytalem gdzies ze podobno powoduje to ubytek mocy... a u mnie tak nie jest...przeciez nie chodzil by okej to te 320 by objechane nie byly:P
[ Dodano: 23 Lut 2009 18:28 ] i jeszcze jedno dodam jeszcze ze przy dodaniu gazu tez slychac ten dziwek..jak i jadac na biegu....a to podobno wyklucza wariator gdyz przestaje funkcjonowac 2800 obr
_________________ "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni.."
|
|
Góra |
|
 |
hgt131 |
#222115 Wysłany:
23 Lut 2009, 20:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Siennica Rejestracja: 06 Lut 2009, Posty: 446
|
jak wariat padnie to w pełnym zakresie obr. klekocze
_________________ Mk2 HGT oraz Panda Actual
topic15298.html
|
|
Góra |
|
 |
TrAcer90 |
#222120 Wysłany:
23 Lut 2009, 20:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 261
|
Auto śmiga, do wymiany poszły świece  Odrazu mniejsze spalanie
Jeszcze w miedzy czasie bede musiał kupić jedną fajkę do świecy bo widziałem, że może peknać zaniedługo....
Ogolnie koszt to : 4x Świece 82zł 2x Klucz do świec 10zł Klucze 15zł + NERWY
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#222121 Wysłany:
23 Lut 2009, 20:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
TrAcer90 napisał(a): jedną fajkę do świecy
co?
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
 |
TrAcer90 |
#222123 Wysłany:
23 Lut 2009, 20:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 261
|
tzn. cewke [ Dodano: 23 Lut 2009 19:22 ]fajkocewke?
|
|
Góra |
|
 |
kubesko |
#222130 Wysłany:
11 Mar 2009, 18:56; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Nakło / Bydgoszcz Rejestracja: 31 Sty 2009, Posty: 22
|
moj nie klekoce jak w filmiku ipIV ma bardziej metaliczny dzwiek i duzo duzo wolniejszy niz wolne obroty silnika (na wolnych slychac wolniej niz prace silnika) [ Dodano: 11 Mar 2009 17:56 ]wmoim wypadku byly to popychacze  :D wszystko hula jak trzeba 
_________________ "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni.."
|
|
Góra |
|
 |
Marcin... |
#231005 Wysłany:
21 Mar 2009, 14:03; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: D.G. Rejestracja: 27 Paź 2008, Posty: 29
|
Witam Kolego z Katowic od niebieskiego kropka:) wiesz może gdzie mogę znaleźć jakiegoś mechanika i elektronika od tych spraw o których tu pisaliście?? potrzebuje go podpiąć pod kompa ale nie wiem gdzie. JAk coś wiesz to podaj adresik lub coś:)
_________________ Marcin...
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|