You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 08:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 136 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #227781 Wysłany: 12 Mar 2009, 16:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 906
Thomas napisał(a):
...na rownej drodze jesze to jakos jedzie,ale sprobuj przyspiesac,albo wiezc cos ciezsze czy tez jechac droga gdzie wystepuja wzniesienia ....
Przecież właśnie o tym pisałem, że taka jazda dotyczy utrzymywania stałej prędkości a nie przyspieszania lub podjazdów pod górkę.

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #227785 Wysłany: 12 Mar 2009, 17:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Cracovia
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 495
Momentu może lepiej nie podawać, bo mnie sie głupio robi jak patrzę na moje 102Nm w obliczu setek w amerykanach x]]

_________________
Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing


Góra
 Profil  
 
 
 Post #227786 Wysłany: 12 Mar 2009, 17:01; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Thomas: podałem moc bo sam pisałeś o mocy... I wysilenie mierzy się mocą, nie momentem.
Moment...
Skoro prosisz:
Wspomniany jeep cherokee 4.0 301nm (@2000rpm) ~75,25nm z litra
Punto 1.1 86nm (@3250rpm) ~78nm z litra
Kompakt 1.6 150nm ~93,75nm z litra
Przykro mi, ale akurat podstawowy silnik punciaka to idealny przykład niskowysilonej jednostki ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #227789 Wysłany: 12 Mar 2009, 17:13; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
no ale,zeby jakos jechal bez wiekszego przeciazania to musi miec swoje obroty ...

STax napisał(a):
Wspomniany jeep cherokee 4.0 301nm (@2000rpm) ~75,25nm z litra

tak jak pisalem,najefektywniej pracuje silnik z zakresie najwiekszego momentu wiec tutaj 2000obr/min
a gdzie do tego punto ...
tak wiec mowie,nie ma co porownywac .....
tamto to jest co innego i tam jazda z obortami rzedu 1700-2000 to co innego niz w 1.1 .....

tam jest silnik o wiele bardziej elastyczny .....

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #227791 Wysłany: 12 Mar 2009, 17:15; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Thomas napisał(a):
tam jest silnik o wiele bardziej elastyczny

Oczywiście, że jest bardziej elastyczny. Ale to wcale nie oznacza, że elastyczność punciaka jest słaba, bo nie jest, jak na tą klasę i pojemność jest wręcz genialna i basta :twisted: :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #227793 Wysłany: 12 Mar 2009, 17:17; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
STax nie przegadasz mnie co do swojego,a ja co do swojego wiec nie ma sensu dalej to ciagnac .....

swoje napisalem, wiesz wszystko :E
poczytaj troche tez o ukladach napedowych,o silach itp :E

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #227796 Wysłany: 12 Mar 2009, 17:19; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Thomas napisał(a):
tak jak pisalem,najefektywniej pracuje silnik z zakresie najwiekszego momentu

Najefektywniej wcale nie znaczy najoszczędniej. Zobacz na wspomniane japończyki - efektywny moment przy 4-5-6tys rpm a oszczędnie nimi jeździ się przy 2,5-3tys rpm... Efektywność to jedno a oszczędność to drugie.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #227798 Wysłany: 12 Mar 2009, 17:21; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
STax napisał(a):
Najefektywniej wcale nie znaczy najoszczędniej. Zobacz na wspomniane japończyki - efektywny moment przy 4-5-6tys rpm a oszczędnie nimi jeździ się przy 2,5-3tys rpm... Efektywność to jedno a oszczędność to drugie.

wole efektywnosc .... kazdy silnik inaczej pracuje... tamte silniki wbrew pozorom sa stworzone do wyzszych obrotow ... zamulanie tez nie jest dla nich dobre ....

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #227800 Wysłany: 12 Mar 2009, 17:25; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Thomas: ja o jednym ty o drugim :roll:
Mnie chodzi po prostu o to, że najefektywniejszy przedział obrotów, nie jest wcale jednocześnie przedziałem najoszczędniejszym.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #227803 Wysłany: 12 Mar 2009, 17:33; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
STax napisał(a):
Mnie chodzi po prostu o to, że najefektywniejszy przedział obrotów, nie jest wcale jednocześnie przedziałem najoszczędniejszym.

wiem o tym ............
moge jechac oszczednie np, 85-90km/h ,nie robiac gwaltownych przyspieszen,starac sie unikac zatrzymywania ,wykorzystywac teren po ktorym jade....
ale nie zamulac 50-60 km/h i przeciazac silnik ....... zobacz,ze przeciazanie wcale nie jest takie dobre i wcale za duzo na paliwie tez nie zaoszczedzisz .... lepiej jechac tak jak mowie te 85 km/h i na luzie,zeby lekko bylo niz zbytnio przeciazac uklad napedowy jadac wolniej jak predkosci podane wyzej na najwyzszym biegu ....
a jedz te 50-60 z zaladowanym samochodem to dopiero tragedia ....

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #227816 Wysłany: 12 Mar 2009, 18:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 06 Gru 2008,
Posty: 385
Pomógł: 2
Ja po mieście mykam te 50-60 na 5-tce i silnik nie wydaje się mieć nic przeciwko.
ALE to 50-60 to jest moja prędkość stała gdy jadę dłuższy kawałek np. między światłami, a do przyspieszania redukuję, więc silnik nie jest obciążony przy niskich obrotach.
Gdy tempo spada poniżej 50 od razu zmieniam bieg w dół (albo 2 gdy będę zaraz hamował), bo silnik zaczyna szarpać.

_________________
2000 Punto 1.9 JTD
2002 Palio 1.6 16V
2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V
1995 Kawasaki EX500
[*]1995 Punto 1.2 HSD
[*]1994 Punto 1.1 S
[*]1998 Siena 1.6 16V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #227840 Wysłany: 12 Mar 2009, 20:03; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Skierniewice
Rejestracja: 19 Paź 2008,
Posty: 20
ale się koledzy rozpisali :D ja jeżdżę 5km do pracy kropkiem i przy 60km/h wrzucam 5 bieg ale już nie przyspieszam na tym biegu tylko się tak tocze:) a każdy bieg zmieniam przy 2500 rpm... tak mi wychodzi najtaniej :E

_________________
ELO


Góra
 Profil  
 
 
 Post #227860 Wysłany: 12 Mar 2009, 20:31; 
 Temat postu:
STax nie patrz na ilość "kucyków i niutonów" z litra tylko na stosunek mocy/momentu do masy. Wyznacznikiem tutaj jest ilość KM/Nm na 1kg. To co napisałeś ma tylko znaczenie dla samego zespołu napędowego bez uwzględnienia masy pojazdu.


Góra
  
 
 
 Post #227922 Wysłany: 12 Mar 2009, 22:22; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
mrider: ja wiem, ale Thomaspisał o wysileniu samych silników, czyli mocy z litra pojemności.

jabb: no i dokładnie o tym od pocżatku mówię :mrgreen:

Thomas napisał(a):
a jedz te 50-60 z zaladowanym samochodem to dopiero tragedia

Próbowałes? Bo ja tak i owszem, wtedy na 4. lepiej podciągnąć do tych 60km/h (komplet pasażerów) ale juz przy tej prędkości spokojnie można sie na 5. toczyć. I nie przekonasz mnie, że nie, bo już tak jeździłem nie raz i wiem, że silnikowi nic się nie dzieje.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #228065 Wysłany: 13 Mar 2009, 14:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wlkp
Rejestracja: 10 Lip 2008,
Posty: 449
mrider napisał(a):
STax nie patrz na ilość "kucyków i niutonów" z litra tylko na stosunek mocy/momentu do masy. Wyznacznikiem tutaj jest ilość KM/Nm na 1kg.

dokładnie tak.

To teraz pytanie do forumowicżów, ktorzy jezdza 50 na 5b, jakie macie zuzycie benzyny w kropkach 1.1 czy 1.2.?

_________________
,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.

fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html

nie dziękuj , klikaj pomógł :wink:

Image

Image


Ostatnio edytowany przez charlie, 13 Mar 2009, 14:19, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #228066 Wysłany: 13 Mar 2009, 14:19; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
charlie: no ja podawałem swoje spalanie, jak chcę żeby paliło mało, to wychodzi w trasie 4,2-4,5l a przy normalnej jeździe od 5l wzwyż.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #228183 Wysłany: 13 Mar 2009, 22:24; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
STax napisał(a):
Próbowałes? Bo ja tak i owszem, wtedy na 4. lepiej podciągnąć do tych 60km/h (komplet pasażerów) ale juz przy tej prędkości spokojnie można sie na 5. toczyć. I nie przekonasz mnie, że nie, bo już tak jeździłem nie raz i wiem, że silnikowi nic się nie dzieje.

tak probowalem .... wiesz twoja sprawa co robisz z silnikiem i ukladem napedowym,ale nie gadaj takich glupot,ze jazda z zaladowanym samochodem i z tak mala predkoscia na najwyzszym biegu jest super,nic nie szkodzi itp ....
bzdury gadasz !!

[ Dodano: 13 Mar 2009 21:09 ]
widocznie zbyt slabo sie wsluchujesz tez w prace samochodu ....

[ Dodano: 13 Mar 2009 21:11 ]
zreszat rob jak chcesz ,ale gadasz GLUPOTY !!! jazda z pelnym samochodem i 60km/h i 5 bieg :? zal :E

[ Dodano: 13 Mar 2009 21:24 ]
pojezdzij tak dwusuwem ... duzo nie zorbisz na nim :E

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #228226 Wysłany: 14 Mar 2009, 00:12; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Thomas: o ile mi wiadomo punto dwusuwem nie jest? Może po prostu jesteś przeczulony ;)
Mogę się założyć, że mój punciak wytrzyma przy takim stylu jazdy nie mniej niż twój.
I to ty piszesz bzdury strasząc ludzi...

[ Dodano: 13 Mar 2009 23:12 ]
Zresztą, ja się przekrzykiwac nie mam zamiaru, tak jak pisałem, mój tata tak (wg ciebie) "katował" wszystkie auta jakie miał i w żadnym nie miał problemów silnikiem. Ale proszę bardzo, strasz ludzi dalej, tylko może przedstaw jakieś dowody oprócz swoich domysłów? Znajdź przykład auta "zepsutego" przez ecodriving, albo po prostu, przez oszczędną jazdę. Pokażesz - uwierzę, a póki co, trwam przy swoim.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #228263 Wysłany: 14 Mar 2009, 00:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: 42-530
Rejestracja: 15 Mar 2008,
Posty: 100
coz, z doswiadczenia wiem ze moj tata tak samo "katuje" swoje auta i poki co z zadnym nie mial najmniejszych problemow. A co do naprezen i przesilenia, to jezdzi czesto 5 bieg i 50 km/h, spalanie ponizej 6l a podczas wymiany paska po 120.000 sie okazalo ze jest jak nowy. Reszta silnika spisuje sie jak nalezy, wiec chyba tez jest ok (obecnie ok 150.000). Wiec nie bylbym taki pewien, ze ten styl jazdy zabije silnik.

_________________
Fiat Punto I 75 SX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #228268 Wysłany: 14 Mar 2009, 01:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Myszków
Rejestracja: 14 Gru 2008,
Posty: 314
ktos napisal wyzej( nie chce mi sie szukac kto ) ze przyspieszanie badz wyprzedzanie na 5 biegu to katowanie silnika .. CZLOWIEKU wiesz co to jest redukcja???

_________________
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/49871

Oko za oko, ząb za ząb, a czemu d*** za pieniądze? :)
http://fiatpunto.com.pl/post199324.html#199324 <- Mój Kropeczek :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #228275 Wysłany: 14 Mar 2009, 01:41; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
STax napisał(a):
Znajdź przykład auta "zepsutego" przez ecodriving, albo po prostu, przez oszczędną jazdę. Pokażesz - uwierzę, a póki co, trwam przy swoim.

teraz to piszesz .... a czy ja mam cos do ecodrivingu ?? mowie tylko o takiej jezdzie 50km/h zaladowanym samochodzie i najwyzszym biegu ....
a ten dwusow chociazby to porwonanie ....


Cytuj:
ktos napisal wyzej( nie chce mi sie szukac kto ) ze przyspieszanie badz wyprzedzanie na 5 biegu to katowanie silnika .. CZLOWIEKU wiesz co to jest redukcja???

ja .....

CZLOWIEKU :!: :!: czy nie czytales tego co pisalem :?: :?: :!:
czytaj dokladnie .... a wyprzedzanie kto powiedzial,ze 5 bieg i wyprzedzanie to sprzecznosc ??!!
ale w swoich granicach a nie przy tak malej predkosci ....

zreszta co ja bede mowil ... robcie jak chcecie ....
STax a Twoje doswiadczenie "bo tata tak jezdzi "
sorry ......
nie wiesz nawet jak to pracuje a piszesz "bo tata tak jezdzi "
nie slyszysz pracy silnika , slychac to jak on pracuje przy takiej predkosci i do tego jeszcze obciazeniu ...



dobra ja juz koncze tutaj i mam to w D.....
nikt nie patrzy na to z technicznego punktu.... nie wiecie co sie tam dzieje .... a idziecie w zaparte ,ze to jest SUPER

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #228316 Wysłany: 14 Mar 2009, 11:46; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Thomas napisał(a):
nie slyszysz pracy silnika , slychac to jak on pracuje przy takiej predkosci i do tego jeszcze obciazeniu

Owszem słychać - pracuje normalnie.

Thomas napisał(a):
nikt nie patrzy na to z technicznego punktu.... nie wiecie co sie tam dzieje

Napisałem - znajdź mi przykład auta zniszczonego taką jazdą. Gwarantuję, że nie znajdziesz.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #228347 Wysłany: 14 Mar 2009, 13:42; 
 Temat postu:
mateusz17 napisał(a):
ktos napisal wyzej( nie chce mi sie szukac kto ) ze przyspieszanie badz wyprzedzanie na 5 biegu to katowanie silnika .. CZLOWIEKU wiesz co to jest redukcja???


Redukujesz bieg, przyspieszasz i kręcisz auto aby wykonać manewr jak najszybciej... To jest według Ciebie ecodriving? :hahaha: Chyba nie zrozumiałeś do końca tego co ktoś wyżej napisał ;)

STax napisał(a):
Napisałem - znajdź mi przykład auta zniszczonego taką jazdą. Gwarantuję, że nie znajdziesz.


Dlaczego auta "kręcone" lub nazwijmy to, eksploatowane normalnie lepiej trzymają swoje parametry pracy i po kilkunastu latach eksploatacji nie odbiegają znacząco od danych fabrycznych?


Chyba już to pisałem trzy razy w tym temacie, ale jak grochem o ścianę, wykłócacie się kto ma rację itd. Ecodriving jest indywidualny dla każdego typu/modelu samochodu. Nie da się jeździć każdym autem według tych samych wytycznych.

Z mojej strony to koniec w tym temacie. Każdy jeździ jak chce, a takiego typu uniwersalne przepisy nadają się do podręcznika dla akwizytorów.


Góra
  
 
 
 Post #228357 Wysłany: 14 Mar 2009, 14:39; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
mrider napisał(a):
Ecodriving jest indywidualny dla każdego typu/modelu samochodu. Nie da się jeździć każdym autem według tych samych wytycznych

I z tym się w 100% zgadzam, każdy musi sobie wypracować własne metody.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #228380 Wysłany: 14 Mar 2009, 16:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 06 Cze 2008,
Posty: 230
widze ze toz to prawie juz klutnia sie zrobila;) ja jezdze podobnie do stylu STax tylko ze zgodze sie z osobami ktorym nie podoba sie jezdzenie na piatym biegu 50km/h mi tez sie wydaje ze nie jest to dobre dla silnika (moje odczucie) ale skoro wiele osob tak jezdzi i nic sie nie dzieje to pewnie maja racje, tylko mi sie taka jazda nie podoba.

W kazdym razie ja staram sie utrzymywac obroty ok 1500 na plaskim odcinku, gdy jade pod gore krece auto wyzej bo wydaje mi sie ze mniej sie silnik wtedy meczy, na trasie do pracy mam spora gore i przed nia na 4 biegu krece do ok 2200 obrotkow (kolo 90km/h) i staram sie utrzymac predkos w czasie podjazdu, napewno nie wyjechal bym bez tego przyspieszenia caly czas jadac przy 1500 obrotow:)

W 1.9 JTD skrzynia jest tez zupelnie inna niz mialem wczesniej, przy 85km/h na piatym biegu mam ok 1500 obrotow i dopiero od tej predkosci wzucam piaty bieg, wczesniej to raczej bez sensu;)

_________________
Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja

Punto II 1.9 JTD 2001


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 136 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO