|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 08:29
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Tomo |
#227781 Wysłany:
12 Mar 2009, 16:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 906
|
Thomas napisał(a): ...na rownej drodze jesze to jakos jedzie,ale sprobuj przyspiesac,albo wiezc cos ciezsze czy tez jechac droga gdzie wystepuja wzniesienia .... Przecież właśnie o tym pisałem, że taka jazda dotyczy utrzymywania stałej prędkości a nie przyspieszania lub podjazdów pod górkę.
_________________ Były: Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999) Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006) Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011) Jest: Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link Seicento 1,1MPI (2005)
|
|
Góra |
|
 |
|
|
DaRoN |
#227785 Wysłany:
12 Mar 2009, 17:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#227786 Wysłany:
12 Mar 2009, 17:01; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Thomas: podałem moc bo sam pisałeś o mocy... I wysilenie mierzy się mocą, nie momentem.
Moment...
Skoro prosisz:
Wspomniany jeep cherokee 4.0 301nm (@2000rpm) ~75,25nm z litra
Punto 1.1 86nm (@3250rpm) ~78nm z litra
Kompakt 1.6 150nm ~93,75nm z litra
Przykro mi, ale akurat podstawowy silnik punciaka to idealny przykład niskowysilonej jednostki 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#227789 Wysłany:
12 Mar 2009, 17:13; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
no ale,zeby jakos jechal bez wiekszego przeciazania to musi miec swoje obroty ...
STax napisał(a): Wspomniany jeep cherokee 4.0 301nm (@2000rpm) ~75,25nm z litra
tak jak pisalem,najefektywniej pracuje silnik z zakresie najwiekszego momentu wiec tutaj 2000obr/min
a gdzie do tego punto ...
tak wiec mowie,nie ma co porownywac .....
tamto to jest co innego i tam jazda z obortami rzedu 1700-2000 to co innego niz w 1.1 .....
tam jest silnik o wiele bardziej elastyczny .....
_________________ Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly <-- Klik  "A passion for perfection" Punto II FL 1.2 16V Butterfly II <-- KLIK 
<-- Punto II FL 1.2 16V Essence Of Shine  https://www.facebook.com/EssenceOfShine/
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#227791 Wysłany:
12 Mar 2009, 17:15; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Thomas napisał(a): tam jest silnik o wiele bardziej elastyczny
Oczywiście, że jest bardziej elastyczny. Ale to wcale nie oznacza, że elastyczność punciaka jest słaba, bo nie jest, jak na tą klasę i pojemność jest wręcz genialna i basta 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#227793 Wysłany:
12 Mar 2009, 17:17; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#227796 Wysłany:
12 Mar 2009, 17:19; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Thomas napisał(a): tak jak pisalem,najefektywniej pracuje silnik z zakresie najwiekszego momentu
Najefektywniej wcale nie znaczy najoszczędniej. Zobacz na wspomniane japończyki - efektywny moment przy 4-5-6tys rpm a oszczędnie nimi jeździ się przy 2,5-3tys rpm... Efektywność to jedno a oszczędność to drugie.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#227798 Wysłany:
12 Mar 2009, 17:21; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#227800 Wysłany:
12 Mar 2009, 17:25; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Thomas: ja o jednym ty o drugim
Mnie chodzi po prostu o to, że najefektywniejszy przedział obrotów, nie jest wcale jednocześnie przedziałem najoszczędniejszym.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#227803 Wysłany:
12 Mar 2009, 17:33; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
STax napisał(a): Mnie chodzi po prostu o to, że najefektywniejszy przedział obrotów, nie jest wcale jednocześnie przedziałem najoszczędniejszym.
wiem o tym ............
moge jechac oszczednie np, 85-90km/h ,nie robiac gwaltownych przyspieszen,starac sie unikac zatrzymywania ,wykorzystywac teren po ktorym jade....
ale nie zamulac 50-60 km/h i przeciazac silnik ....... zobacz,ze przeciazanie wcale nie jest takie dobre i wcale za duzo na paliwie tez nie zaoszczedzisz .... lepiej jechac tak jak mowie te 85 km/h i na luzie,zeby lekko bylo niz zbytnio przeciazac uklad napedowy jadac wolniej jak predkosci podane wyzej na najwyzszym biegu ....
a jedz te 50-60 z zaladowanym samochodem to dopiero tragedia ....
_________________ Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly <-- Klik  "A passion for perfection" Punto II FL 1.2 16V Butterfly II <-- KLIK 
<-- Punto II FL 1.2 16V Essence Of Shine  https://www.facebook.com/EssenceOfShine/
|
|
Góra |
|
 |
jabb |
#227816 Wysłany:
12 Mar 2009, 18:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Gru 2008, Posty: 385 Pomógł: 2
|
Ja po mieście mykam te 50-60 na 5-tce i silnik nie wydaje się mieć nic przeciwko.
ALE to 50-60 to jest moja prędkość stała gdy jadę dłuższy kawałek np. między światłami, a do przyspieszania redukuję, więc silnik nie jest obciążony przy niskich obrotach.
Gdy tempo spada poniżej 50 od razu zmieniam bieg w dół (albo 2 gdy będę zaraz hamował), bo silnik zaczyna szarpać.
_________________ 2000 Punto 1.9 JTD 2002 Palio 1.6 16V 2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V 1995 Kawasaki EX500 [*]1995 Punto 1.2 HSD [*]1994 Punto 1.1 S [*]1998 Siena 1.6 16V
|
|
Góra |
|
 |
Maju11 |
#227840 Wysłany:
12 Mar 2009, 20:03; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Skierniewice Rejestracja: 19 Paź 2008, Posty: 20
|
ale się koledzy rozpisali  ja jeżdżę 5km do pracy kropkiem i przy 60km/h wrzucam 5 bieg ale już nie przyspieszam na tym biegu tylko się tak tocze:) a każdy bieg zmieniam przy 2500 rpm... tak mi wychodzi najtaniej 
_________________ ELO
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#227860 Wysłany:
12 Mar 2009, 20:31; Temat postu: |
|
|
STax nie patrz na ilość "kucyków i niutonów" z litra tylko na stosunek mocy/momentu do masy. Wyznacznikiem tutaj jest ilość KM/Nm na 1kg. To co napisałeś ma tylko znaczenie dla samego zespołu napędowego bez uwzględnienia masy pojazdu.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#227922 Wysłany:
12 Mar 2009, 22:22; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
mrider: ja wiem, ale Thomaspisał o wysileniu samych silników, czyli mocy z litra pojemności.
jabb: no i dokładnie o tym od pocżatku mówię
Thomas napisał(a): a jedz te 50-60 z zaladowanym samochodem to dopiero tragedia
Próbowałes? Bo ja tak i owszem, wtedy na 4. lepiej podciągnąć do tych 60km/h (komplet pasażerów) ale juz przy tej prędkości spokojnie można sie na 5. toczyć. I nie przekonasz mnie, że nie, bo już tak jeździłem nie raz i wiem, że silnikowi nic się nie dzieje.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
charlie |
#228065 Wysłany:
13 Mar 2009, 14:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
mrider napisał(a): STax nie patrz na ilość "kucyków i niutonów" z litra tylko na stosunek mocy/momentu do masy. Wyznacznikiem tutaj jest ilość KM/Nm na 1kg.
dokładnie tak.
To teraz pytanie do forumowicżów, ktorzy jezdza 50 na 5b, jakie macie zuzycie benzyny w kropkach 1.1 czy 1.2.?
_________________ ,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.
fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html
nie dziękuj , klikaj pomógł
Ostatnio edytowany przez charlie, 13 Mar 2009, 14:19, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#228066 Wysłany:
13 Mar 2009, 14:19; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
charlie: no ja podawałem swoje spalanie, jak chcę żeby paliło mało, to wychodzi w trasie 4,2-4,5l a przy normalnej jeździe od 5l wzwyż.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#228183 Wysłany:
13 Mar 2009, 22:24; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
STax napisał(a): Próbowałes? Bo ja tak i owszem, wtedy na 4. lepiej podciągnąć do tych 60km/h (komplet pasażerów) ale juz przy tej prędkości spokojnie można sie na 5. toczyć. I nie przekonasz mnie, że nie, bo już tak jeździłem nie raz i wiem, że silnikowi nic się nie dzieje.
tak probowalem .... wiesz twoja sprawa co robisz z silnikiem i ukladem napedowym,ale nie gadaj takich glupot,ze jazda z zaladowanym samochodem i z tak mala predkoscia na najwyzszym biegu jest super,nic nie szkodzi itp ....
bzdury gadasz !! [ Dodano: 13 Mar 2009 21:09 ]widocznie zbyt slabo sie wsluchujesz tez w prace samochodu .... [ Dodano: 13 Mar 2009 21:11 ]zreszat rob jak chcesz ,ale gadasz GLUPOTY !!! jazda z pelnym samochodem i 60km/h i 5 bieg  zal [ Dodano: 13 Mar 2009 21:24 ]pojezdzij tak dwusuwem ... duzo nie zorbisz na nim 
_________________ Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly <-- Klik  "A passion for perfection" Punto II FL 1.2 16V Butterfly II <-- KLIK 
<-- Punto II FL 1.2 16V Essence Of Shine  https://www.facebook.com/EssenceOfShine/
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#228226 Wysłany:
14 Mar 2009, 00:12; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Thomas: o ile mi wiadomo punto dwusuwem nie jest? Może po prostu jesteś przeczulony
Mogę się założyć, że mój punciak wytrzyma przy takim stylu jazdy nie mniej niż twój.
I to ty piszesz bzdury strasząc ludzi...
[ Dodano: 13 Mar 2009 23:12 ]
Zresztą, ja się przekrzykiwac nie mam zamiaru, tak jak pisałem, mój tata tak (wg ciebie) "katował" wszystkie auta jakie miał i w żadnym nie miał problemów silnikiem. Ale proszę bardzo, strasz ludzi dalej, tylko może przedstaw jakieś dowody oprócz swoich domysłów? Znajdź przykład auta "zepsutego" przez ecodriving, albo po prostu, przez oszczędną jazdę. Pokażesz - uwierzę, a póki co, trwam przy swoim.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
sarsolot |
#228263 Wysłany:
14 Mar 2009, 00:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: 42-530 Rejestracja: 15 Mar 2008, Posty: 100
|
coz, z doswiadczenia wiem ze moj tata tak samo "katuje" swoje auta i poki co z zadnym nie mial najmniejszych problemow. A co do naprezen i przesilenia, to jezdzi czesto 5 bieg i 50 km/h, spalanie ponizej 6l a podczas wymiany paska po 120.000 sie okazalo ze jest jak nowy. Reszta silnika spisuje sie jak nalezy, wiec chyba tez jest ok (obecnie ok 150.000). Wiec nie bylbym taki pewien, ze ten styl jazdy zabije silnik.
_________________ Fiat Punto I 75 SX
|
|
Góra |
|
 |
mateusz17 |
#228268 Wysłany:
14 Mar 2009, 01:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Myszków Rejestracja: 14 Gru 2008, Posty: 314
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#228275 Wysłany:
14 Mar 2009, 01:41; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
STax napisał(a): Znajdź przykład auta "zepsutego" przez ecodriving, albo po prostu, przez oszczędną jazdę. Pokażesz - uwierzę, a póki co, trwam przy swoim. teraz to piszesz .... a czy ja mam cos do ecodrivingu ?? mowie tylko o takiej jezdzie 50km/h zaladowanym samochodzie i najwyzszym biegu .... a ten dwusow chociazby to porwonanie .... Cytuj: ktos napisal wyzej( nie chce mi sie szukac kto ) ze przyspieszanie badz wyprzedzanie na 5 biegu to katowanie silnika .. CZLOWIEKU wiesz co to jest redukcja???
ja .....
CZLOWIEKU  czy nie czytales tego co pisalem
czytaj dokladnie .... a wyprzedzanie kto powiedzial,ze 5 bieg i wyprzedzanie to sprzecznosc ??!!
ale w swoich granicach a nie przy tak malej predkosci ....
zreszta co ja bede mowil ... robcie jak chcecie ....
STax a Twoje doswiadczenie "bo tata tak jezdzi "
sorry ......
nie wiesz nawet jak to pracuje a piszesz "bo tata tak jezdzi "
nie slyszysz pracy silnika , slychac to jak on pracuje przy takiej predkosci i do tego jeszcze obciazeniu ...
dobra ja juz koncze tutaj i mam to w D.....
nikt nie patrzy na to z technicznego punktu.... nie wiecie co sie tam dzieje .... a idziecie w zaparte ,ze to jest SUPER
_________________ Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly <-- Klik  "A passion for perfection" Punto II FL 1.2 16V Butterfly II <-- KLIK 
<-- Punto II FL 1.2 16V Essence Of Shine  https://www.facebook.com/EssenceOfShine/
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#228316 Wysłany:
14 Mar 2009, 11:46; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Thomas napisał(a): nie slyszysz pracy silnika , slychac to jak on pracuje przy takiej predkosci i do tego jeszcze obciazeniu Owszem słychać - pracuje normalnie. Thomas napisał(a): nikt nie patrzy na to z technicznego punktu.... nie wiecie co sie tam dzieje
Napisałem - znajdź mi przykład auta zniszczonego taką jazdą. Gwarantuję, że nie znajdziesz.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#228347 Wysłany:
14 Mar 2009, 13:42; Temat postu: |
|
|
mateusz17 napisał(a): ktos napisal wyzej( nie chce mi sie szukac kto ) ze przyspieszanie badz wyprzedzanie na 5 biegu to katowanie silnika .. CZLOWIEKU wiesz co to jest redukcja??? Redukujesz bieg, przyspieszasz i kręcisz auto aby wykonać manewr jak najszybciej... To jest według Ciebie ecodriving?  Chyba nie zrozumiałeś do końca tego co ktoś wyżej napisał  STax napisał(a): Napisałem - znajdź mi przykład auta zniszczonego taką jazdą. Gwarantuję, że nie znajdziesz.
Dlaczego auta "kręcone" lub nazwijmy to, eksploatowane normalnie lepiej trzymają swoje parametry pracy i po kilkunastu latach eksploatacji nie odbiegają znacząco od danych fabrycznych?
Chyba już to pisałem trzy razy w tym temacie, ale jak grochem o ścianę, wykłócacie się kto ma rację itd. Ecodriving jest indywidualny dla każdego typu/modelu samochodu. Nie da się jeździć każdym autem według tych samych wytycznych.
Z mojej strony to koniec w tym temacie. Każdy jeździ jak chce, a takiego typu uniwersalne przepisy nadają się do podręcznika dla akwizytorów.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#228357 Wysłany:
14 Mar 2009, 14:39; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
mrider napisał(a): Ecodriving jest indywidualny dla każdego typu/modelu samochodu. Nie da się jeździć każdym autem według tych samych wytycznych
I z tym się w 100% zgadzam, każdy musi sobie wypracować własne metody.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
makkak |
#228380 Wysłany:
14 Mar 2009, 16:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 230
|
widze ze toz to prawie juz klutnia sie zrobila;) ja jezdze podobnie do stylu STax tylko ze zgodze sie z osobami ktorym nie podoba sie jezdzenie na piatym biegu 50km/h mi tez sie wydaje ze nie jest to dobre dla silnika (moje odczucie) ale skoro wiele osob tak jezdzi i nic sie nie dzieje to pewnie maja racje, tylko mi sie taka jazda nie podoba.
W kazdym razie ja staram sie utrzymywac obroty ok 1500 na plaskim odcinku, gdy jade pod gore krece auto wyzej bo wydaje mi sie ze mniej sie silnik wtedy meczy, na trasie do pracy mam spora gore i przed nia na 4 biegu krece do ok 2200 obrotkow (kolo 90km/h) i staram sie utrzymac predkos w czasie podjazdu, napewno nie wyjechal bym bez tego przyspieszenia caly czas jadac przy 1500 obrotow:)
W 1.9 JTD skrzynia jest tez zupelnie inna niz mialem wczesniej, przy 85km/h na piatym biegu mam ok 1500 obrotow i dopiero od tej predkosci wzucam piaty bieg, wczesniej to raczej bez sensu;)
_________________ Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja
Punto II 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|