|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 13:43
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Włodar |
#228604 Wysłany:
15 Mar 2009, 01:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 17 Sty 2008, Posty: 361
|
ale sprzeczka powstała Panowie spokojnie spokojnie  już pisałem ale się powtórzę  u mnie w aucie jazda na piątym biegu równa 60km/h jest dość płynna ale TYLKO jazda ze stałą prędkością-czyli tak można jeździć i silnik się nie niszczy w żaden sposób-inaczej ma się sprawa do przyśpieszania,wtedy to faktycznie jest to dosyć przmemęczanie jednostki napędowej i nikt mi nie wmówi że ejst inaczej...czuję po pracy silnika...nie drga ani nic ale wyraźnie się męczy...i co ciekawe zauważyłem...większe zużycie paliwa  ale tylko podczas przyśpieszania na wysokich biegach przy niskich prędkościach...zresztą wtedy nie ma jazdy...mozna tak przyśpieszyć w ruchu mieskim w godzinach szczytu,deliktanie o te 10-20km/h ale kiedy potrzeba dynamicznie ruszyć to redukcja jest wtedy niezbędna  ale ogólnie można jeździć 60km/h na piątce i silnika nie zniszczysz...ale raczej już 50km/h bym nie polecał...za mało
_________________ Punto 97r 1.2 75 KM SX
|
|
Góra |
|
 |
|
|
domurst |
#228695 Wysłany:
15 Mar 2009, 12:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Hirschberg Rejestracja: 07 Lut 2008, Posty: 333
|
Też uważam, że 50 to trochę przymało, ale od 55km/h wzwyż jazda jest bezproblemowa i nie uważam żeby w jakikolwiek sposób wpływała na żywotność silika. Argumenty Thomasa, że słychać jak silnik pracuje przy takim stylu jazdy są, za przeproszeniem, o kant d..y rozbić.
Powtarzam to raz jeszcze - przy jeździe 55-60 km/h na V biegu UTRZYMUJĄC STAŁA PRĘDKOŚĆ wcale nie słychać aby silnik się męczył czy pracował przeciążony! Próbując dynamicznie ruszyć z "piątki" to o czym pisze Thomas rzeczywiście czuć, ale tu cały czas jest mowa o tego typu jeździe przy utrzymywaniu stałej prędkości.
Antyzwolennicy podajcie mi proszę sensowne argumenty przeciw - ale powtarzam argumenty a nie domysły w rodzaju "bo się silnik niszczy".
_________________ Moje Punto
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#228711 Wysłany:
15 Mar 2009, 13:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
No nie wiem, przy 50-55km/h są obroty około 1200-1300 a moment wmiarę porządny zaczyna się od 1500rpm. Generalnie po prostej drodze na V biegu to 60-70km minimum bez przyśpieszania. Staram się na V biegu jeździć 70-90 = niesamowita ekonomia się wtedy włącza... i nie ma żadnych wibracji itp. Chociaż z drugiej strony to autko przyśpiesza od 1000rpm na V biegu  ale szkoda silnika, lepiej wkręcać trochę na obroty jednak.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
jabb |
#228785 Wysłany:
15 Mar 2009, 17:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Gru 2008, Posty: 385 Pomógł: 2
|
Cytuj: No nie wiem, przy 50-55km/h są obroty około 1200-1300 a moment wmiarę porządny zaczyna się od 1500rpm.
Według obliczeń dla mojej skrzyni biegów w 1.1 przy 55km/h na 5 biegu jest 1530rpm.
_________________ 2000 Punto 1.9 JTD 2002 Palio 1.6 16V 2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V 1995 Kawasaki EX500 [*]1995 Punto 1.2 HSD [*]1994 Punto 1.1 S [*]1998 Siena 1.6 16V
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#228825 Wysłany:
15 Mar 2009, 19:13; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#228924 Wysłany:
15 Mar 2009, 22:04; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
domurst |
#228939 Wysłany:
15 Mar 2009, 22:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Hirschberg Rejestracja: 07 Lut 2008, Posty: 333
|
Thomas - a co takiego napisałeś? Bo poza tekstami w rodzaju "jazda z pelnym samochodem i 60km/h i 5 bieg Confused zal Szczerbol " czy "nie slyszysz pracy silnika , slychac to jak on pracuje przy takiej predkosci i do tego jeszcze obciazeniu ... " to nic konstruktywnego z Twojej strony w tym temacie nie widzę. Gdybym słyszał, że przy takiej jeździe silnik się męczy to bym tak nie jeździł - proste. Nie wiem po co niepotrzebnie straszysz ludzi...
_________________ Moje Punto
|
|
Góra |
|
 |
adi.degora |
#228945 Wysłany:
15 Mar 2009, 22:45; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 2885
|
domurst napisał(a): Gdybym słyszał, że przy takiej jeździe silnik się męczy to bym tak nie jeździł - proste.
My słyszymy że silnik sie męczy, i tak nie jeździmy, równie proste  Kwestia jest naprawde oczywista: każdy samochód ma zakres obrotów w których czuje sie najlepiej, jazda poza tymi "widełkami" jest niepożądana, tyle 
_________________
15.11.07 adi.degora napisał(a): znacie sie lepiej, to pierd*le, koniec z moimi radami w temacie CA Scooby-dooby-doobywóz &Wheeler 800 |Podstawy CA wg Adiego - Kompendium & Ranking kosmetyków samochodowych | Polska Jazda & YouTube
***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#228963 Wysłany:
15 Mar 2009, 23:18; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#228967 Wysłany:
15 Mar 2009, 23:23; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Thomas: już mniejsza o to kto ma rację, ale przejrzyj twoje wypowiedzi - nie podajesz żadnego uzasadnienia swoich poglądów, jedynie "bo ja słyszę a wy nie" i "poczytaj/wtajemnicz się w to".
Jak już chcesz kogoś przekonywać to użyj konkretnych argumentów.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
mateusz17 |
#228975 Wysłany:
15 Mar 2009, 23:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Myszków Rejestracja: 14 Gru 2008, Posty: 314
|
ja dzisiaj jechalem z 4 osobami na V biegu i przy 55km/h i nie sluszalem ze by autko sie jakos przemeczala albo szarpal ... wrecz przeciwnie po prostej drodze ze stala predkoscia jechal cichutko plynnie. według mnie jesli komus sie wydaje ze podczas jazdy ba V biegy przy 50 silnik szarpie to moze nawyzsza pora na remont generalny?? ...
_________________ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/49871
Oko za oko, ząb za ząb, a czemu d*** za pieniądze?
http://fiatpunto.com.pl/post199324.html#199324 <- Mój Kropeczek
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#228976 Wysłany:
15 Mar 2009, 23:33; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
pisałem,ze jazda na tak wysokim biegu z mala predkoscia :
- obciaza silnik , moze nie slyszycie tego,ale STax nawet ostatnio zrobilem to specjalnie i pojechalem tak i slychac wyraznie ,ze to nie jest to co powinno byc ... gluchy odglos, niby cicho,ale co ... slychac,ze silnik jest obciazony taka jazda ....
- obciazenie silnika powoduje, nie od razu ale jezeli bedziemy tak jezdzic szybsze zuzywanie sie zespolu napedowego ...
- wcale nie ma mniejszego spalania ... jak silnikowi lekko nie jest to wcale mniej nie spali a raczej odwrotnie ...
tak wiec nie jest to ani jakos ekonomiczne,ani zbyt zdrowe dla ukladu napedowego ...
70km/h i 5 bieg to jeszcze ok ,ale 50 to juz przesada i wcale mniej nie spali ....
[ Dodano: 15 Mar 2009 22:33 ]
mateusz17  kto tu pisze,ze szarpie  chyba ty  czytasz w ogole co tu jest pisane ?? jezeli nic nie slyszysz to moze laryngolog albo za glosno rozmawiasz czy tez radia sluchasz dlatego nie slyszysz 
_________________ Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly <-- Klik  "A passion for perfection" Punto II FL 1.2 16V Butterfly II <-- KLIK 
<-- Punto II FL 1.2 16V Essence Of Shine  https://www.facebook.com/EssenceOfShine/
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#228979 Wysłany:
15 Mar 2009, 23:39; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Thomas napisał(a): pojechalem tak i slychac wyraznie ,ze to nie jest to co powinno byc ... gluchy odglos, niby cicho,ale co ... slychac,ze silnik jest obciazony taka jazda ....
W takim razie na twoim miejscu zacząłbym od dokładnego obejrzenia silnika. Może przypuszczenia kolegi mateusz17 są słuszne i masz coś nie tak z jednostką? I nie pisze tego złośliwie - u mnie autentycznie nic nie słychać, silnik pracuje normalnie tyle że ciszej niż przy wyższych obrotach (co jest zrozumiałe). Chyba, że przy takiej prędkości docisnąłeś mocno gaz, no ale nikt z nas nie mówił o robieniu czegoś takiego. [ Dodano: 15 Mar 2009 22:38 ]BTW Thomas: obejrzałeś filmik który tu wrzuciłem? Słyszysz na nim coś? [ Dodano: 15 Mar 2009 22:39 ]http://www.wrzuta.pl/film/bVzdzoXjsI/punto_55_50km_h dla przypomnienia
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#228983 Wysłany:
15 Mar 2009, 23:45; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
STax napisał(a): W takim razie na twoim miejscu zacząłbym od dokładnego obejrzenia silnika. Może przypuszczenia kolegi mateusz17 są słuszne i masz coś nie tak z jednostką? I nie pisze tego złośliwie - u mnie autentycznie nic nie słychać, silnik pracuje normalnie tyle że ciszej niż przy wyższych obrotach (co jest zrozumiałe). Chyba, że przy takiej prędkości docisnąłeś mocno gaz, no ale nikt z nas nie mówił o robieniu czegoś takiego.
jednostka jest zdrowa, wszystko z nia wporzadku ... ja jestem bardzo wyczulony na wszystko wiec wiem,czuje i slysze kiedy jest wieksze obciazenie ...
i wiem kiedy jest cos nie tak ... za dlugo w tym siedze ....
ale jak np. mateusz17
jakos nie spejalnie jest wtajemniczny lub inni w to wszystko tylko patrzy okiem laika to ja nic nie poradze ... bo pewnie by silnik wymienil jakby mu szarpal bo pisal o szarpaniu,ze takie nie wystepuje ... no i ja tez nic takiego nie pisalem ... ale z tego widze,ze niezbyt czuje sytuacje ...
nie zaczynam od poczatku tej dyskusji zreszta ....
poza tym STax jakość nie jest powalajaca i na zywo jest co innego niz na filmiku
THE END !!
_________________ Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly <-- Klik  "A passion for perfection" Punto II FL 1.2 16V Butterfly II <-- KLIK 
<-- Punto II FL 1.2 16V Essence Of Shine  https://www.facebook.com/EssenceOfShine/
|
|
Góra |
|
 |
mateusz17 |
#228987 Wysłany:
15 Mar 2009, 23:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Myszków Rejestracja: 14 Gru 2008, Posty: 314
|
Thomas takie objawy ktore opisujesz przy zdrowych silnikach wystepuja przy 40km/h na 5 biegu.
Thomas napisał(a): wcale nie ma mniejszego spalania ... jak silnikowi lekko nie jest to wcale mniej nie spali a raczej odwrotnie ...
masz racje jezeli silniek jest za bardzo obciazony to spalanie jest wieksze i szybciej sie silnik moze zuzyc ale watpie w to ze przy jednej osobie (kierowaca) by cos takiego wystepowalo... Thomas napisał(a): ateusz17 hahaha kto tu pisze,ze szarpie Szczerbol chyba ty ano wyprzedzilem fakty.... jako ze bylem posiadaczem romecika  tam wystepowalo to zjawisko na za malej predkosci a za duzym biegu....... Thomas napisał(a): czytasz w ogole co tu jest pisane ?? tak czytam Thomas napisał(a): jezeli nic nie slyszysz to moze laryngolog bylem i wszystko ze mna OK Thomas napisał(a): albo za glosno rozmawiasz czy tez radia sluchasz dlatego nie slyszysz Very Happy
akurat nie rozmawialem i nie sluchalem radia... wrecz przeciwnie jeszcze sobie okna pootwieralem zeby slyszec dokladniej prace silnika...
_________________ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/49871
Oko za oko, ząb za ząb, a czemu d*** za pieniądze?
http://fiatpunto.com.pl/post199324.html#199324 <- Mój Kropeczek
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#228988 Wysłany:
15 Mar 2009, 23:51; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Thomas napisał(a): jakość nie jest powalajaca i na zywo jest co inne niz na filmiku Co do jakości to muszę się zgodzić, ale uwierz mi na słowo, że nie słychać nic niepokojącego. A do końca tygodnia stuknie mu 120tys km  Thomas napisał(a): ja jestem bardzo wyczulony Wg mnie po prostu za bardzo, ale twoje auto - twoja sprawa [ Dodano: 15 Mar 2009 22:51 ]mateusz17 napisał(a): takie objawy ktore opisujesz przy zdrowych silnikach wystepuja przy 40km/h na 5 biegu.
No właśnie też miałem napisać, że takie typowe faktyczne "duszenie" to czuć w okolicach 40km/h na 5. i tak faktycznie lepiej nie robić.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
domurst |
#229212 Wysłany:
16 Mar 2009, 17:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Hirschberg Rejestracja: 07 Lut 2008, Posty: 333
|
Thomas napisał(a): domurst ehh nie zaczynam teraz z toba  wtajemnicz sie w to ... tyle  a to,ze nie slyszysz hmmm moze laryngolog [ Dodano: 15 Mar 2009 22:18 ]zreszta adi.degora dobrze ci napisal 
Po tej wypowiedzi też chętnie wysłał bym Cię w pewne miejsce, ale zachowam pewien poziom... Skoro jesteś już wtajemniczony we wszystko, to rzeczywiście mija się z celem jakakolwiek dyskusja. Zajeżdżam sobie silnik i basta - niech Ci będzie.
_________________ Moje Punto
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#229302 Wysłany:
16 Mar 2009, 21:27; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#229325 Wysłany:
16 Mar 2009, 21:56; Temat postu: |
|
|
Dziś sprawdziłem ecodriving w praktyce kropkiem 75... Auto po generalnym remoncie, prawidłowo dotarte, przeglądy i wymiany eksploatacyjne co każde 5000 km.
Wrzucam pierwszy bieg i "kręcę" auto do 2000obr/min po czym wrzucam dwójkę i obroty spadają do 1500obr/min. Delikatnie przyspieszam znowu do 2000, tak aby silnik nie klekotał zaworami, wrzucam 3 i obroty znowu lądują na 1500. Dalej "przyspieszam" do 2000 i wrzucam 4. Tu uwaga, obroty spadają tylko do ok. 1600  Po krótkiej drzemce za kierownicą osiągam cudowne 50km/h i wrzucam 5 pomijając trąbienie sfrustrowanych kierowców jadących za mną. Obroty spadają na 1300 i nie wolno dotykać gazu! Auto się toczy lecz po muśnięciu pedału gazu klekocze jak rasowy Diesel. Ciśnienie oleju przy tych prędkościach obrotowych i obciążeniu silnika jest połowę mniejsze niż w zakresie 2800-3500 obr/min (obroty przy których to auto budzi się do życia), temperatura płynu chłodniczego nieznacznie wyższa od temperatury przy obrotach 2800-3500. Jeśli ktoś nie widzi tutaj nic niszczącego silnik to nie mam pytań. O zwiększonym zużyciu paliwa nie wspomnę...
Wnioski wyciągnijcie sami. Amen.
|
|
Góra |
|
 |
jabb |
#229338 Wysłany:
16 Mar 2009, 22:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Gru 2008, Posty: 385 Pomógł: 2
|
mrider napisał(a): Dziś sprawdziłem ecodriving w praktyce kropkiem 75... Auto po generalnym remoncie, prawidłowo dotarte, przeglądy i wymiany eksploatacyjne co każde 5000 km. Wrzucam pierwszy bieg i "kręcę" auto do 2000obr/min po czym wrzucam dwójkę i obroty spadają do 1500obr/min. Delikatnie przyspieszam znowu do 2000, tak aby silnik nie klekotał zaworami, wrzucam 3 i obroty znowu lądują na 1500. Dalej "przyspieszam" do 2000 i wrzucam 4. Tu uwaga, obroty spadają tylko do ok. 1600  Po krótkiej drzemce za kierownicą osiągam cudowne 50km/h i wrzucam 5 pomijając trąbienie sfrustrowanych kierowców jadących za mną. Obroty spadają na 1300 i nie wolno dotykać gazu! Auto się toczy lecz po muśnięciu pedału gazu klekocze jak rasowy Diesel. Ciśnienie oleju przy tych prędkościach obrotowych i obciążeniu silnika jest połowę mniejsze niż w zakresie 2800-3500 obr/min (obroty przy których to auto budzi się do życia), temperatura płynu chłodniczego nieznacznie wyższa od temperatury przy obrotach 2800-3500. Jeśli ktoś nie widzi tutaj nic niszczącego silnik to nie mam pytań. O zwiększonym zużyciu paliwa nie wspomnę... Wnioski wyciągnijcie sami. Amen.
Motor w serii artykułów o EcoDrivingu sugerował zmianę biegów na wyższy przy 2000obr/min dla DIESLA, a 2500obr/min dla benzynowego.
_________________ 2000 Punto 1.9 JTD 2002 Palio 1.6 16V 2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V 1995 Kawasaki EX500 [*]1995 Punto 1.2 HSD [*]1994 Punto 1.1 S [*]1998 Siena 1.6 16V
|
|
Góra |
|
 |
Włodar |
#229361 Wysłany:
16 Mar 2009, 22:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 17 Sty 2008, Posty: 361
|
mrider dobrze pisze...przynajmniej przy silniku 75...ja jechałem dziś na piątym biegu 50km/h i powiem wam że podczas przyśpieszania Punciak wyraźie podkreślam słowo WYRAŹNIE drgał i proszę bez tekstów w stylu że mam jednostkę zarżniętą bo tak nie jest i wszelkie przeglądy wskazują że jest w dobrym stanie...nie wiem jak z innymi silnikami wiem że dla 75 55km/h na V biegu to jest za mało...60 już tak...nawet przy 50km/h jadę ze stałą prędkością na IV biegu bo wrażenie jest że silnik lepiej pracuje... "Ciśnienie oleju przy tych prędkościach obrotowych i obciążeniu silnika jest połowę mniejsze niż w zakresie 2800-3500 obr/min (obroty przy których to auto budzi się do życia), temperatura płynu chłodniczego nieznacznie wyższa od temperatury przy obrotach 2800-3500." - tutaj mrider masz u mnie całkowite poparcie i nikt mnie nie przekona że jest inaczej...zresztą wystarczy spojrzeć na chłopski rozum-jeśli auto jest nazwijmy to lekko "przeciążone" tzn. ma niskie obroty na wysokim biegu to żeby go rozbujać w miarę sprawnie to silnik potrzbebuje więcej paliwa żeby skądś tą moc do napędzenia go uzyskać no tak czy nie? odpowiednio do jazdy ze zwiększonymi obrotami...zresztą w granicach 2500-3000 RPM jest najlepsze smarowanie silnika,praca ukł chlodniczego i tak dalej i tak dalej...co mi z ecodrivingu i dajmy na to mniejszego zużycia paliwa jak mi silnik po 150 tysiącach będzie się nadawał na złom bo wszytsko będzie zastałe,zamulone itd. eeee przepraszam was ale do mnie ecodriving nie przemawia,to tak jaz z gazem niby oszczedne a niszczy silnik...to jest moje zdanie i nikogo nie zmuszam ani nie zalecam że jeździli tak jak ja ale ja po prostu tak jeździć nie będę bo to nie mój styl
_________________ Punto 97r 1.2 75 KM SX
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#229364 Wysłany:
16 Mar 2009, 22:56; Temat postu: |
|
|
jabb w klekocie też to sprawdzałem (2.4JTD) ale po tym jak wyprzedził mnie rowerzysta to dałem sobie spokój
Co do tego co napisałem powyżej to nie zmienia faktu że na 5 biegu przy 50km/h auto (benzyniak PI 75) ma ok.1300 obr/min i taka jazda po czasie źle się skończy dla silnika.
|
|
Góra |
|
 |
Włodar |
#229373 Wysłany:
16 Mar 2009, 23:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 17 Sty 2008, Posty: 361
|
oczywiście kurna,tym bardziej że po mieście trzeba się sprawnie i w miarę dynamicznie poruszać bo zbyt wolna jazda jest również niebezpieczna czyli jedna zasada bezpiecznej jazdy sprzecza się z drugą...ktoś powie że gadam bzdury...i będzie miał racje-bo jak można poruszać się po mieście sprawnie i dynamicznie jak stoją znaki 50km/h na dobrej drodze itp. jazda w tym kraju samochodami staje się coraz bardziej trudniejsza do opanowania i zrozumienia...jakbyś nie jechał i tak będzie źle
_________________ Punto 97r 1.2 75 KM SX
|
|
Góra |
|
 |
jabb |
#229399 Wysłany:
16 Mar 2009, 23:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Gru 2008, Posty: 385 Pomógł: 2
|
Ja nikogo nie przekonuję do takiej jazdy, bo metoda jest kontrowersyjna. Sam jestem po stronie EcoDrivingu, ale mam jedną sugestię, którą warto moim zdaniem rozpropagować - jeśli jedziesz "Eco", jedź prawym pasem. Czasem gdy chcę śmignąć w stylu "AntyEco" zostaję uziemiony przez pacana, który na lewym pasie na ograniczeniu do 70 nie odważy się przekroczyć 50...
_________________ 2000 Punto 1.9 JTD 2002 Palio 1.6 16V 2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V 1995 Kawasaki EX500 [*]1995 Punto 1.2 HSD [*]1994 Punto 1.1 S [*]1998 Siena 1.6 16V
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#229433 Wysłany:
17 Mar 2009, 00:24; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
jabb napisał(a): zostaję uziemiony przez pacana, który na lewym pasie na ograniczeniu do 70 nie odważy się przekroczyć 50...
To robisz 'myk' prawym jak jest dostateczna ilość miejsca 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|