|
Obecny czas: 21 Wrz 2024, 03:32
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Dejson |
#226491 Wysłany:
08 Mar 2009, 22:03; Temat postu: Przegnita podłoga punto. Pytanie |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bełchatów Rejestracja: 20 Sty 2009, Posty: 113 Pomógł: 1
|
Witam
Posiadam Punto I 55 SX i mam pytanie dotyczące podłogi autka..
Po zimie podłoga zrobiła sie dziurawa i tu rodzi sie moje pytanie jakie proponujecie sposoby naprawy. Wyciąć przerdzewniałe elementy i wspawać nową blachę ? Ale gdzie od wewnątrz czy na zewnątrz ? I jeszcze jedno pytanie jakiej grubości blachy użyć ? Jeżeli już był taki temat to przepraszam ale szukałem i nic nie znalazłem ciekawego z góry dziekuje. Pozdrawiam Dejson
|
|
Góra |
|
|
|
|
slivka |
#226573 Wysłany:
09 Mar 2009, 00:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 259
|
podloga to chyba najslabsza strona naszych fiacikow. ale jesli mowimy o dziurach to moze lepiej zalataj je i sprzedaj autko?
jesli chcesz naprawiac dla siebie to chyba najlepiej wyciac i wspawac nowa. raczej od zewnatrz bo chyba do wewnatrz nie masz az dziur? co do grubosci to nie wiem..
_________________ WRC - Wieśniak Robi Cuda
http://www.szybkiepranie.pl <<-- pranie tapicerki samochodowej kraków
|
|
Góra |
|
|
Dejson |
#226678 Wysłany:
09 Mar 2009, 15:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bełchatów Rejestracja: 20 Sty 2009, Posty: 113 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
|
cyklista |
#232295 Wysłany:
24 Mar 2009, 22:35; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź-Zakopane Rejestracja: 06 Sie 2008, Posty: 148
|
Witam.Łate naspawuje sie od zewnątrz podłogi.A jesli chodzi o grubosc blachy to stosuje sie blache od 0.7 do 0,8 .Gatunek ST W centrostalu koszt arkusza takiej blachy 1000 x 2000 to około 70 zł.Kupowałem w sobotę w łodzi
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#232299 Wysłany:
24 Mar 2009, 22:42; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Masiu |
#232466 Wysłany:
25 Mar 2009, 16:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 07 Mar 2009, Posty: 946
|
Jeśli dziury nie są dużej średnicy to najlepsza jest żywica epoksydowa - kapitalna sprawa - sam to zrobiłem tydzień temu
_________________ Fiat Punto I, 96', 1.1 55KM
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#232472 Wysłany:
25 Mar 2009, 16:30; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Pejt |
#233168 Wysłany:
27 Mar 2009, 13:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 104
|
no ja pamietam, ze w ten sposob malucha polepilem
dziurki nei byly male
ba wlokno szklane utrzymywalo fotel bo szyna wpadla totalnie
dobrze odtluscic, dobrze dobrac sklad zywicy, i najlepiej kilka warstw w odstepach czasu
4 warstwy - poczekac, az bedzie w miare twarde
i potem znowu kilka warstw
wazne jest przygotowanei podloza
ale generalnei sadze, ze sa to dorazne metody i trzeba dobrze usunac stara rdze i zabezpieczyc przed nowa bo to jest jak z rakiem
_________________ Punto I '97 1.2 75KM gaz
|
|
Góra |
|
|
sebul |
#233254 Wysłany:
27 Mar 2009, 17:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 520 Pomógł: 1
|
Ja tez mialem ten problem. Najpierw to niby progi byly i 20 cm podlogi , ale jak blacharze rozebrali to porazka , cala pognita. Wzieli to wycieli w cholere , wstawali nowa blache 1 i potem to zakonserwowali. Ale to mnie szaprlo po kieszeni 1500 zl. Tyle ze ja to dla siebie robilem bo mam zamair kropasem posmigac jeszcze kilka lat , no i progi noweczki mam Kropasa najlepiej rozbierz calego zeby widziec jak daleko rdza siega, To ze od dolu jest 15 cm nie znaczy ze reszta nie jest zgnita.
|
|
Góra |
|
|
peterson |
#234892 Wysłany:
31 Mar 2009, 20:21; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Rejestracja: 01 Maj 2008, Posty: 45
|
I ja rowniez robilem w swoim puncie podloge. Wspawne nowe progi i 4 kawalki blachy pod kazdym fotelem. Wspawano mi blache 1mm arkusze ok 40 x 50 cm. Niestety blacha prosta a nie wyginana co nie zapewnia sztywnosci podłogi - lekko sie ugina;).
_________________ ------------------------------------------------------
http://fiatpunto.com.pl/post121174.html#121174
Punto to Fiat na 10 lat ;/
|
|
Góra |
|
|
BobMF |
#240220 Wysłany:
14 Kwi 2009, 11:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
ja już to przeszedłem, po kupnie auta zacząłem skrobać rdzę od spodu i wpadł mi śrubokręt do środka;
urlop - tydzień w garażu, czyściłem od spodu i od środka, oczywiście wywaliłem wszystkie siedzenia i dywanik, blacha była grubości 1,5 - 2 mm, spawana od środka. Na szczęście teść spawacz. Później oczyszczenie ponowne po spawaniu, i zabezpieczenie wszystkiego. Zaspawałem wszystko łącznie z otworami odprowadzającymi nadmiar wody na zewnątrz bo to one były najbardziej zżarte. Robiłem większość sam, więc jest to zrobione na lata...
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
|
Lotos |
#240510 Wysłany:
14 Kwi 2009, 20:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
takie rzeczy to sie robi profesjonalnie a nie jakieś kupowanie blachy w centrostalu i łatanie- totalny idiotyzm
trzeba zaopatrzyc sie w odpowiednie elementy blacharskie podłogi- to na prawde nie jest aż tak drogie a blacharz szybko wytnie przerdzewiały element odpowiednio zakonserwuje i spokój na lata.
|
|
Góra |
|
|
sebul |
#240560 Wysłany:
14 Kwi 2009, 21:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 520 Pomógł: 1
|
Tylko pieniazkow troche tez zabierze
|
|
Góra |
|
|
adrian055 |
#240582 Wysłany:
14 Kwi 2009, 21:35; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice Rejestracja: 06 Lut 2008, Posty: 532 Pomógł: 1
|
dokladnie a nie jest sztuka wydac duzo kasy a sztuka jest zrobic samemu a nawet lepiej czasami jak "fachowcy":/
_________________ Punto 1.4 GT
Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice
|
|
Góra |
|
|
Lotos |
#240601 Wysłany:
14 Kwi 2009, 21:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
sebul napisał(a): Tylko pieniazkow troche tez zabierze
to juz zależy gdzie robisz. Co blacharz to inna cena. Poza tym wstawienie oryginalnego elementu podłogi nie jest drogie bo nie trzeba nic lakierowac tylko opryskac środkiem konserwującym.
|
|
Góra |
|
|
Pejt |
#240631 Wysłany:
14 Kwi 2009, 22:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 104
|
no wszytsko ok ale ....
znajdz ty mi dobrego, uczciwego, sumiennego i w miare taniego blacharza, mechanika czy elektryka
o ile z mechanikiem i elektrykiem czlowiek z czasem ma jakies rozeznanie to z uslug blacharza nie korzysta sie czesto
no ale co racja to racja
moze lepiej raz, a dobrze
_________________ Punto I '97 1.2 75KM gaz
|
|
Góra |
|
|
pers5 |
#250704 Wysłany:
07 Maj 2009, 22:51; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: opole Rejestracja: 03 Sty 2008, Posty: 37
|
Cytuj: Poza tym wstawienie oryginalnego elementu podłogi nie jest drogie bo nie trzeba nic lakierowac tylko opryskac środkiem konserwującym.
tzn. ze sklepu czy wycięte z innego kropka?
|
|
Góra |
|
|
peterson |
#261238 Wysłany:
03 Cze 2009, 11:46; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Rejestracja: 01 Maj 2008, Posty: 45
|
Nie wprowadzajajcie w błąd chlopaka. Do punta nie ma "oryginalnych" elementów podłogi (tzn nie ma reperaturek bo nie byly produkowane). Można go zaspawac czymkolwiek (zwykla blacha, lub z innego samochodu)
_________________ ------------------------------------------------------
http://fiatpunto.com.pl/post121174.html#121174
Punto to Fiat na 10 lat ;/
|
|
Góra |
|
|
Dejson |
#261263 Wysłany:
03 Cze 2009, 14:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bełchatów Rejestracja: 20 Sty 2009, Posty: 113 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
|
AF |
#261266 Wysłany:
03 Cze 2009, 14:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Wygodniej robi się wstawki od środka, ale nie wszędzie jest dostęp
Od środka łatwiej zabezpieczyć spawy.
Od dołu też oczywiście trzeba.
Tam gdzie się da, robię od środka.
Dla trwałości to w sumie bez różnicy.
Powodzenia
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
|
rafał79 |
#261359 Wysłany:
03 Cze 2009, 19:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia Rejestracja: 25 Lip 2008, Posty: 324
|
ogólnie punto jest tak zaprojektowane aby samo się utleniło po 15 latach użytkowania... ..ja mam pII i juz robiłem małe wstawki pod tylnymi łapami pod podnośnik...ogólnie jeśłi chodzi o blachy to porażka a dokładnie o fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne...w PI miałem to samo stawiam na fabryczna WADĘ!!!
|
|
Góra |
|
|
Discrete |
#267021 Wysłany:
22 Cze 2009, 18:42; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Susz/Olsztyn Rejestracja: 06 Cze 2009, Posty: 50
|
Thomas napisał(a): male dziurki lepiej latac za pomoca maty szklanej,zywicy a nastepnie na to mozna dac szpachlowke z wloknem szklanym proste i na pewno mniejsze ryzyko ponownego rdzewienia ...
a po kilku miesiacach zerwac to co z tego zostało i zrobic ponownie bo napewno taka lepianka sie nie bedzie trzymac długo do podłogi:)
Jezeli juz sie wyczyści i odtłuści to mozna pospawać i zakonserwować 2 stronnie bitexem albo innym preparatem na pewno dluzej bedzie trzymało nizeli te lepiszcza.
_________________ Fiat punto 94. (Kropas pospolitas)
http://fiatpunto.com.pl/topic16276.html
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#267077 Wysłany:
22 Cze 2009, 20:40; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
Discrete napisał(a): a po kilku miesiacach zerwac to co z tego zostało i zrobic ponownie bo napewno taka lepianka sie nie bedzie trzymac długo do podłogi:)
heh przykładowo masz 2-3 dziurki o średnicy ok 2cm i byś to spawał ?? to by było trochę wg mnie nieodpowiednie ... bo przez spawanie możesz pogorszyć sprawę, nastąpi przegrzanie blachy w miejscu spawania i zmiana struktury metalu,wytrąci się więcej węgla co nie wpływa pozytywnie na trwałość ... dlatego na takie malutkie otworki lepiej nie spawać,a używć maty szklanej ,np. 2-3 warstwy jak wyschnie to można dać trochę szpachli z włóknem szklanym i gitara kiedyś u kumpla w Corsie robiłem mu takie otworki właśnie w taki sposób miał kilka bardzo małych i co jeździ już z tym prawie 3 lata i jakoś cisza, oglądałem ostatnio bo wpadł do mnie ,abym mu oblukał samochód .. trzyma się,że hej zresztą jak jest to miejsce, ,np. podłoga w miejscu gdzie nie jest elementem nośnym, np. pod nogami pasażera na płaskiej powierzchni to takiej wielkości otworków nie warto spawać ... co innego jak już te otwory sąo wiele wieksze i w miejscach ,które tego wymagają
_________________ Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly <-- Klik "A passion for perfection" Punto II FL 1.2 16V Butterfly II <-- KLIK <-- Punto II FL 1.2 16V Essence Of Shine https://www.facebook.com/EssenceOfShine/
|
|
Góra |
|
|
Discrete |
#267113 Wysłany:
22 Cze 2009, 21:55; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Susz/Olsztyn Rejestracja: 06 Cze 2009, Posty: 50
|
Thomas napisał(a): nastąpi przegrzanie blachy w miejscu spawania i zmiana struktury metalu,wytrąci się więcej węgla co nie wpływa pozytywnie na trwałość ... dlatego na takie malutkie otworki lepiej nie spawać
dlatego napisałem zeby posmarować bitexem i cacy bedzie.
chyba nie chcesz powiedzieć ze łączenie metalu z metalem jest gorszym rozwiazaniem niz lepienia żywica
_________________ Fiat punto 94. (Kropas pospolitas)
http://fiatpunto.com.pl/topic16276.html
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#267121 Wysłany:
22 Cze 2009, 22:11; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|