You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 22:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #232923 Wysłany: 27 Mar 2009, 19:21; 
 Temat postu: Dziwnie pracujacy płyn chłodniczy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: okolice Słupska
Rejestracja: 20 Lis 2007,
Posty: 405
Witam ! Mam taki problem ,że jeżeli Punto jest zimne to płynu w zbiorniczku mam prawie pod max jeżeli sie rozgrzej płyn spada poniżej minimum. Ale wentylator się załącza. Kiedy go zgaszę rozgrzanego płyn powraca do stanu przed tym jak był zimny. Kiedyś miałem całkiem inaczej,że podczas stopniowego nagrzewania silnika płyn sie rozszerzał i było go zawsze troszkę więcej. Wie ktos jaka jest tego przyczyna? Uszczelka czy coś. Bo sam już nie wiem. Nigdzie nie widać żeby uciekał płyn,bo wszystko sprawdziłem .Dzieki za jakieś rady.

[ Dodano: 27 Mar 2009 18:21 ]
widzę ,ze nikt nie zna mojego problemu. Czy korek wyrównujący ciśnienie może być tego przyczyną? Dziś zamówiłem nowy. Chłodnica nowa. Zostaje albo nagrzewnica ,albo uszczelka. Pompa jest jeszcze orginal ,mam już nowa zakupiona czekam,bo przy rozrządzie chce wymienić. jak sprawdzić czy punciak nie spala płynu? są jakieś testery warsztaty co to posiadają?

_________________
PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #233532 Wysłany: 28 Mar 2009, 14:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 309
ZAKRZA Można to sprawdzić urządzeniem takim do badania składu spalin i nie tylko, ale w twoim przypadku wydaje mi sie ze masz cały czas otwarty termostat ale mogę sie mylić.

_________________
Śpiesz się powoli. :)
PUNTO 1.2 75km ELX 5D :D 1995-1996


Góra
 Profil  
 
 
 Post #233600 Wysłany: 28 Mar 2009, 16:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 259
to jest normalny objaw
masz lpg?
plyn nie jest scisliwy tak wiec tez nie jest w stanie zwiekszyc swojej objetosci:)

gdy auto sie nagrzeje otwiera sie termostat i obieg jest wiekszy przez co poziom wody spada. mozes sprobowac wtedy odkrecic korek i dolac wody ale to nie lada wyczyn :)

_________________
WRC - Wieśniak Robi Cuda
http://www.szybkiepranie.pl <<-- pranie tapicerki samochodowej kraków


Góra
 Profil  
 
 
 Post #233650 Wysłany: 28 Mar 2009, 19:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chwaszczyno
Rejestracja: 01 Lip 2007,
Posty: 489
slivka napisał(a):
plyn nie jest scisliwy tak wiec tez nie jest w stanie zwiekszyc swojej objetosci:)

W tym punkcie się mylisz ponieważ
Woda, tak i inne ciecze zwiększają swoją objętość podczas ogrzewania. W miarę wzrostu temp. cząsteczki cieczy oddalają się od siebie, z tym, że w przypadku np. H20: Ogrzewając wodę od temp. 0oC do 4oC, można zaobserwować zmniejszanie się jej objętości. Mówi się, że w tym zakresie temperatur zachodzi zjawisko anomalnej rozszerzalności ciepłej wody. Przy wzroście temperatur powyżej 4oC objętość wody wzrasta. należy wziąść pod uwagę fakt, że większość płynów do chłodnic zawiera glikol etylenowy bądź propylenowy pk 50% (mogą być pochodne), tak czy inaczej po rozgrzaniu płynu do chłodnic objętość wzrasta do ok 6 %

_________________
Jarosław --> Szczecin --> Gdynia --> Gdańsk -->Chwaszczyno :E
Wcześniej MK1 1.7 TD 1994
Obecnie GP 1.9 MJ 2008


Góra
 Profil  
 
 
 Post #233657 Wysłany: 28 Mar 2009, 19:24; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
slivka napisał(a):
plyn nie jest scisliwy

cuspis słusznie poprawia. Nie wdając się w naukowe dywagacje - po dłuższej jeździe poziom płynu jest u mnie gdzieś między 1/4 a 1/2, ale po odkręceniu na sekundke korka podskakuje do max prawie...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #234342 Wysłany: 30 Mar 2009, 07:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 259
przepraszam :( no wiec objetosc plynu po ogrzaniu wzrasta ale nie wmowicie mi ze jest scisliwy ;p

_________________
WRC - Wieśniak Robi Cuda
http://www.szybkiepranie.pl <<-- pranie tapicerki samochodowej kraków


Góra
 Profil  
 
 
 Post #234355 Wysłany: 30 Mar 2009, 09:28; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
slivka: jest ściśliwy... zobacz co ja napisałem i sprawdź, że u ciebie na pewno jest tak samo - ciśnienie powietrza w zbiorniku wyrównawczym ściska płyn, a jak lekko odkręcisz korek i spuścisz powietrze to i płyn się rozpręża...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #234370 Wysłany: 30 Mar 2009, 11:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 06 Gru 2008,
Posty: 385
Pomógł: 2
Nie mylcie ściśliwości z rozszerzalnością cieplną...
Płyn doskonały jest nieściśliwy, rzeczywisty jest ściśliwy.

_________________
2000 Punto 1.9 JTD
2002 Palio 1.6 16V
2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V
1995 Kawasaki EX500
[*]1995 Punto 1.2 HSD
[*]1994 Punto 1.1 S
[*]1998 Siena 1.6 16V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #235056 Wysłany: 03 Kwi 2009, 18:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: okolice Słupska
Rejestracja: 20 Lis 2007,
Posty: 405
STax napisał(a):
slivka: jest ściśliwy... zobacz co ja napisałem i sprawdź, że u ciebie na pewno jest tak samo - ciśnienie powietrza w zbiorniku wyrównawczym ściska płyn, a jak lekko odkręcisz korek i spuścisz powietrze to i płyn się rozpręża...

Hej! Dzięki za jakiekolwiek spekulacje w tej sprawie.Właśnie coś takiego się u mnie dzieje. Nie mam problemów z układem chłodzenia tzn silnik się nie grzeje temperatura w normie wentylator się załączą normalnie w połowie skali. Dzis mam dostac nowy korek od zbiorniczka napisze czy sie poprawilo. Ale ogólnie to chyba nic groźnego .

[ Dodano: 02 Kwi 2009 14:10 ]
witam ponownie :) Wczoraj miałem przykra sytuacje w mieście. Jechałem sobie w korku i nagle patrze temperatura silnika wzrosła mi do 3/4 na wskaźniku temperatury. Myślę sobie co jest. Pisałem wcześniej,że jak Punto mi się rozgrzeje płyn spada poniżej minimum. Wiec w tym wypadku też tak było dlatego wentylator się nie załączył. Ciekawsza sprawa ze jak temperatura się podniosła to z ogrzewania leciało zimne powietrze co by wskazywało na zapowietrzony układ. Jak ruszyłem i jechałem temperatura spadała jak była już na połowie skali a z nagrzewnicy leciało o dziwo cieple powietrze. Dojechałem do domu normalnie bez większych problemów. Dziś z rana dostałem nowy korek wiec poszedlem obadać co i jak. W zbiorniczku było płynu 1 cm pod minimum.Wiec odkręciłem odpowietrzniki dolałem płynu do max założyłem nowy korek i pojechałem 3 km do sklepu. Gdy wróciłem odpowietrzyłem chłodnicę i nagrzewnice. Później gdy silnik ostygł, pomyślałem sobie ,że zobaczę świece. Na 1 cylindrze świeca była jak by od oleju 3 pozostałe różowawe co by odpowiadało za dobre spalanie. 1 cylinder to ten od pompy. Pompa tez mi już piszczy i to może ona jest winna. Tego jeszcze nie wiem. co lepsze w wężu od puszki filtra do obudowy klawiatury znalazłem straszne masło. Waz byl zapchany bez prześwitu. Wyglądało to jak masło czekoladowe. Wyczyściłem to i później odpowietrzyłem jeszcze układ metoda Pana Tezet1956 . Ściągnąłem króciec co podgrzewa przepustnice i wdmuchałem powietrze do zbiorniczka żeby poleciał płyn. Nalałem płynu do max odpaliłem i wydaje mi się ze silnik równiej pracuje, płyn spadł tak 1cm powyżej minimum,ale jak gazowałem to spadał do minimum, nie więcej,lepiej grzeje i w połowie znowu załącza się wentylator. Zostaje mi teraz pojeździć i zobaczyć czy spada płyń,jeżeli tak podejrzewam uszczelkę i pompę. Wtedy w poniedziałek samochod jedzie na warsztat. Dodam ze nie ma płynu w oleju i oleju w płynie. Samochód w ogole nie zachowuje eis jak by miał uszkodzona uszczelkę pod głowicą. Ale zagadka no nie :D

[ Dodano: 03 Kwi 2009 17:21 ]
i co zero porad ?

_________________
PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #236017 Wysłany: 03 Kwi 2009, 22:17; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
ZAKRZA: co ciekawe w środę zaliczyłem praktycznie to samo (stanie w korku i 3/4 skali) i potem odpowietrzałem... I też mi gdzieś magicznie płyn znika :/

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #236236 Wysłany: 07 Kwi 2009, 23:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: okolice Słupska
Rejestracja: 20 Lis 2007,
Posty: 405
STax a u mnie po tym co opisałem wyżej jest mała poprawa. Płyn się ustabilizował i jak lecę do pracy 25 km z wyłączonym ogrzewaniem,temperatura w normie płyn pracuje od max do minimum nie niżej i załącza się wentylator. Podejrzewam jeszcze zapowietrzony układ. Dziś z rana od wczoraj rana płynu nie ubyło nic a zrobiłem ze 100km. Wiec może to nie uszczelka. W poniedziałek jadę na wymianę pompy płynu ,oleju to się okaże :)

[ Dodano: 05 Kwi 2009 17:14 ]
jednak nic nie p0omoglo plyn znowu zmalal wiec jedynie wymiana uszczelki. za 3 dni napisze co i jak:)

[ Dodano: 06 Kwi 2009 17:42 ]
no i nie ma co opisywac:] To byla wina uszczelki i tak jak przypuszczałem poszla na 1 cylinndrze. Ciesze sie bo nie zajechałem silnika i nie przegrzalem go :]

[ Dodano: 07 Kwi 2009 22:33 ]
Siemka ! Punto już jest naprawione. Powiem,że pracuje jak nowe.Zapłaciłem 980 zł ale robiłem jeszcze linki ręcznego i łożysko z przodu w kole. Reszta no moneta na cześć i praca mechanika. Tak ,że jak będziecie mieć podobne objawy to na pewno jest to uszczelka. Sam do końca pewien nie byłem. I podejrzewam ,że moglem jeździć nawet 3 miesiące z uszkodzoną uszczelką.

_________________
PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #238363 Wysłany: 09 Kwi 2009, 20:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 23 Sty 2008,
Posty: 146
witam.

Mam podobny problem.Dolewam płynu chłodniczego do MAX. Po odpaleniu automatycznie poziom płynu spada (to chyba normalne?) z tym że spada poniżej MIN.Po powrocie po niedługiej jeździe odkręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego i płyn podskoczył do MAX.Normalnie jeżdżąc poziom płynu mam poniżej MIN. Uszczelkę pod głowicą wymieniałem w zeszłym roku. Jest prawdopodobieństwo ze coś mi puszcza nagrzewnica ponieważ parują mi szyby (zaparują a za jaką chwile odparowują) no ale nie uciekał by prawie cały płyn ze zbiorniczka po chwili pracy silnika:/ Wentylator mi się załącza tak jakoś po 1/2. Jedyne co to to że od zimy bardzo lata moja wskazówka od temperatury tj. właściwie trzyma się na 1 kresce za początkiem ale w okresie początków wiosny jaki mamy dynamicznie się unosi i tak średnio stabilnie oscyluje ok 1/2- ale to chyba będę musiał wymienić termostat. Dodam jeszcze że oleju mi nie przybywa-wręcz ostatnio musiałem dolać bo juz min. było:D:D I co wy sądzicie o mim przypadku?Powinienem się martwić?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #238615 Wysłany: 10 Kwi 2009, 12:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 309
lukasik Raczej nie ma sie co martwić, akcje z chłodziwem mam takie same i nic sie nie dzieje, jedynie co to termostat do wymiany ja tez mam, a za nagrzewnice będziesz musiał sie pewnie w tym roku jeszcze wziąść, ja przez długi czas nie zaglądałem ile mam oleju było poniżej minimum i to sporo oznaka było zawsze z rana klekotaniem zaworów aż sie nie przegazowało żeby oleju zaciągnął.

_________________
Śpiesz się powoli. :)
PUNTO 1.2 75km ELX 5D :D 1995-1996


Góra
 Profil  
 
 
 Post #238631 Wysłany: 10 Kwi 2009, 13:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 23 Sty 2008,
Posty: 146
Daniels napisał(a):
nie zaglądałem ile mam oleju było poniżej minimum i to sporo oznaka było zawsze z rana klekotaniem zaworów


no u mnie też się min zrobiło- słychać było klekotanie. Co do nagrzewnicy to pewnie przydało by się do niej zaglądnąć ponieważ jak samochód kilka dni stał to jak włączyłem ogrzewanie to przez kilka sek. mi para troszke leciała z nawiewów- a to chyba oznaka ze nie jest dobrze?!:/ A czy przy zmianie termostatu jest dużo pracy?Trzeba zdejmować to coś (nie pamiętam jak to sie nazywa:D) co znajduje się nad termostatem?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #238693 Wysłany: 10 Kwi 2009, 15:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 309
lukasik Spokojnie nagrzewnica sie nie spieszy teraz jest ciepło, a co do termostatu to wymiana pikuś tu masz co tak co nie co: http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/termostat.htm

_________________
Śpiesz się powoli. :)
PUNTO 1.2 75km ELX 5D :D 1995-1996


Góra
 Profil  
 
 
 Post #238699 Wysłany: 10 Kwi 2009, 15:39; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
ZAKRZA napisał(a):
Siemka ! Punto już jest naprawione. Powiem,że pracuje jak nowe.Zapłaciłem 980 zł ale robiłem jeszcze linki ręcznego i łożysko z przodu w kole. Reszta no moneta na cześć i praca mechanika.

Dla porównania ja w ASO za UPG, szlif głowicy, wymianę płynu i termostatu dałem 805zł. (a mogło by być taniej, gdybym sam kupował części...)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #238702 Wysłany: 10 Kwi 2009, 15:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 23 Sty 2008,
Posty: 146
Dzięki za linka. Tylko powiedzcie mi bo słyszałem różne zdania czy te cewki trzeba ściągać czy da rade odkręcić i zmienić termostat bez odkręcania?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #238806 Wysłany: 10 Kwi 2009, 19:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Termostat zmienisz bez odkręcania cewek. Porządny klucz nasadowy z przedłużką i odkręcasz bez problemu. O ile pamiętam wyciągałem akumulator, bo lepszy był dostep.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #238813 Wysłany: 10 Kwi 2009, 20:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 23 Sty 2008,
Posty: 146
Jeszcze jedno krótkie pytanko. Jakie termostaty proponujecie-tzn jakaś konkretna firma, może jakiś firm unikać.czy może nie ma znaczenia:D. Miło by było aby odp. były poprzedzone jakimiś linkami do produktów :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #238837 Wysłany: 10 Kwi 2009, 20:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Najwazniejsze przy wyborze części, to kupować markowe. Ja mam termostat z Vernet-a i nie narzekam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #239072 Wysłany: 11 Kwi 2009, 12:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: okolice Słupska
Rejestracja: 20 Lis 2007,
Posty: 405
lukasik napisał(a):
witam.
I co wy sądzicie o mim przypadku?Powinienem się martwić?

Raczej tak z tego co się orientowałem płyn nie ma prawa spadać po niżej minimum a wręcz przeciwnie powinien się rozszerzać. Bo nie wiem czy wiesz ale raz sie wentylator moze załączyć a raz nie a to właśnie z powodu tego spadku płynu. Moja rada obserwuj. A termostat warto wymienic bo kosztuje grosze w poruwnaniu do uszczelki. to ze miales wymieniana to nie znaczy ze nie mzoe pierdyknąć ponownie. Ja przed remontem wymieniłem chłodnice i korek.

_________________
PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #239105 Wysłany: 11 Kwi 2009, 13:40; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
Cytuj:
O ile pamiętam wyciągałem akumulator, bo lepszy był dostep.

nie trzeba ;) da sie wszystko zrobic bez wyciagania czegokolwiek :E ale plyn trzeba upuscic,zeby po wykreceniu termostatu cos Ci nie polecialo ....

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #239371 Wysłany: 11 Kwi 2009, 22:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 23 Sty 2008,
Posty: 146
ZAKRZA napisał(a):
raz sie wentylator moze załączyć a raz nie a to właśnie z powodu tego spadku płynu.



Tzn dokładnie się nie przyglądałem ale wydaje mi się że wentylator włącza się zawsze mniej więcej przy tym samym położeniu wskazówki.


ZAKRZA napisał(a):
Raczej tak z tego co się orientowałem płyn nie ma prawa spadać po niżej minimum a wręcz przeciwnie powinien się rozszerzać.


Jeśli chodzi o poziom tego płynu to to nie jest tak że jeżdżę i po jakieś tam ilości poziom płynu ubywa. To jets tak że leje płyn do maksa chwilkę popracuje silnik i po zgaszeniu jak patrze po niedługim, czasie mam okolice MIN. Poźniej poziom ten (tak jak pisałem) trzyma się lekko poniżej MIN. Od tego momentu poziom płynu już jest stały (tzn nic nie spada niżej ani wyżej- nie licząc tego jak poluzuje korek przy nagrzanym silniku:D)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO