You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 23:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #230962 Wysłany: 21 Mar 2009, 11:42; 
 Temat postu: mały problem z elektryką
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 17 Mar 2009,
Posty: 113
witam to mój pierwszy post. Nie wiem co to może być że co jakiś czas tak jakby wyłącza sie cała elektryka i włącza objawia to sie tak że światła mrygną i radio sie wyłącza i włącza na początku jak rusze to dosyć często sie tak dzieje a później to raz na jakiś czas niby nic takiego ale bardzo denerwujące to jest może ktoś wie o co chodzi??


Góra
 Profil  
 

 
 Post #230972 Wysłany: 21 Mar 2009, 12:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Skarżysko
Rejestracja: 08 Kwi 2008,
Posty: 403
sentek to się dzieje na pracującym silniku ? czy tylko jak zapłon przekręcisz ?

_________________
#1 Mercedes-Benz W123 '77, Niech mu Ruda lekką będzie...
#2 Fiat Punto '96
#3 Yamaha XJ 600 Diversion '92

Image
Puntolotek 1,2 SX 60HP Rosso Swift :>

Image
--------------------------------------------------------
Twoja pierwsza próba wymuszenia pierwszeństwa może być moją ostatnią....
-=Panjavor=-


Góra
 Profil  
 
 
 Post #231016 Wysłany: 21 Mar 2009, 14:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 17 Mar 2009,
Posty: 113
panjavor napisał(a):
sentek to się dzieje na pracującym silniku ? czy tylko jak zapłon przekręcisz ?


na pracującym jade sobie i czasem tak sie dzieje ostatnio zauważyłem że coraz częściej


Góra
 Profil  
 
 
 Post #231059 Wysłany: 21 Mar 2009, 17:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Skarżysko
Rejestracja: 08 Kwi 2008,
Posty: 403
sprawdź w jakim stanie masz jakość połączeń na klemach ze słupkami na akumulatorze, czy nie ma tam jakiejkolwiek śniedzi, nalotu. Zwróć również uwagę czy klemy dobrze dokręcone do słupków. Kiedyś w Maluszku miałem taką sytuację kiedy klema nie była dokręcona. Pozdrawiam.

_________________
#1 Mercedes-Benz W123 '77, Niech mu Ruda lekką będzie...
#2 Fiat Punto '96
#3 Yamaha XJ 600 Diversion '92

Image
Puntolotek 1,2 SX 60HP Rosso Swift :>

Image
--------------------------------------------------------
Twoja pierwsza próba wymuszenia pierwszeństwa może być moją ostatnią....
-=Panjavor=-


Góra
 Profil  
 
 
 Post #231186 Wysłany: 21 Mar 2009, 23:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 17 Mar 2009,
Posty: 113
panjavor napisał(a):
sprawdź w jakim stanie masz jakość połączeń na klemach ze słupkami na akumulatorze, czy nie ma tam jakiejkolwiek śniedzi, nalotu. Zwróć również uwagę czy klemy dobrze dokręcone do słupków. Kiedyś w Maluszku miałem taką sytuację kiedy klema nie była dokręcona. Pozdrawiam.


miałeś racje jedna klema była luźna i chyba tam sie małe zwarcie czasem robiło


Góra
 Profil  
 
 
 Post #231198 Wysłany: 22 Mar 2009, 00:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Skarżysko
Rejestracja: 08 Kwi 2008,
Posty: 403
sentek napisał(a):
chyba tam sie małe zwarcie czasem robiło

niech zgadnę, na klemach pojawił się dodatkowo nalot... wyczyść jeszcze, przesmaruj najlepiej wazeliną techniczną dla zabezpieczenia i dobrze dokręć 0), a będziesz się cieszył brakiem zaniku prądu w autku :) Pozdrawiam serdecznie.

_________________
#1 Mercedes-Benz W123 '77, Niech mu Ruda lekką będzie...
#2 Fiat Punto '96
#3 Yamaha XJ 600 Diversion '92

Image
Puntolotek 1,2 SX 60HP Rosso Swift :>

Image
--------------------------------------------------------
Twoja pierwsza próba wymuszenia pierwszeństwa może być moją ostatnią....
-=Panjavor=-


Góra
 Profil  
 
 
 Post #236344 Wysłany: 04 Kwi 2009, 20:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 17 Mar 2009,
Posty: 113
przez jakiś czas było ok ale znowu tak się dzieje a tym razem to na pewno nie klemy. jak jadę i nic nie robię to jest ok ale czasem tak się dzieje jak np. włączę kierunkowskaz albo wcisnę hamulec to słychać takie pyknięcie i cała elektryka mrygnie raz czyli lampy mrygną a radio się wyłącza i włącza strasznie mnie to denerwuje bo często to sie dzieje zaraz jak kupiłem to tak nie było


Góra
 Profil  
 
 
 Post #236389 Wysłany: 04 Kwi 2009, 21:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Skarżysko
Rejestracja: 08 Kwi 2008,
Posty: 403
sentek może akumulator Ci po prostu siada, sprawdź miernikiem ile Voltów ma, bo wina może leżeć właśnie po jego stronie, po prostu przestał trzymać prąd i kiedy obciążasz instalację stopem czy kierunkiem, jest na tyle duży spadek napięcia, że brakuje.... stąd "mryganie" kontrolek. Aha i jeszcze możesz sprawdzić ładowanie tj. na pracującym silniku dostawiasz końcówki miernika do akumulatora (proponuje sprawdzić najpierw bez świateł, a potem pod obciążeniem z włączonymi światłami) ciekawy jestem czy jest w porządku...

_________________
#1 Mercedes-Benz W123 '77, Niech mu Ruda lekką będzie...
#2 Fiat Punto '96
#3 Yamaha XJ 600 Diversion '92

Image
Puntolotek 1,2 SX 60HP Rosso Swift :>

Image
--------------------------------------------------------
Twoja pierwsza próba wymuszenia pierwszeństwa może być moją ostatnią....
-=Panjavor=-


Góra
 Profil  
 
 
 Post #236426 Wysłany: 04 Kwi 2009, 23:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość:
Rejestracja: 05 Sty 2008,
Posty: 111
jesli by to był słaby aku... to byś nie odpalił (siadał by juz przy zapłonie)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #236427 Wysłany: 04 Kwi 2009, 23:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Skarżysko
Rejestracja: 08 Kwi 2008,
Posty: 403
nie koniecznie bodek600 ja u siebie mam taki problem przy motocyklu, niestety akumulator już nie trzyma prądu, jak nim jeżdżę to wszystko jest ok, ale jak chcę odpalić chwilę po zgaszeniu silnika to za cholerę nie odpali, musi trochę postać i dopiero z problemami bo z problemami, ale odpali. Poza tym sentek miał już ten problem, jeżeli czytałeś temat od początku, przeczyszczenie klem poskutkowało, zastanawiam się tylko nad tym akumulatorem, albo opadły płyty, albo jest zbyt zasiarczony, aby było wszystko jak należy... kolega obada temat, opisze co i jak to się przekonamy :P

Pozdrawiam serdecznie

_________________
#1 Mercedes-Benz W123 '77, Niech mu Ruda lekką będzie...
#2 Fiat Punto '96
#3 Yamaha XJ 600 Diversion '92

Image
Puntolotek 1,2 SX 60HP Rosso Swift :>

Image
--------------------------------------------------------
Twoja pierwsza próba wymuszenia pierwszeństwa może być moją ostatnią....
-=Panjavor=-


Góra
 Profil  
 
 
 Post #239075 Wysłany: 11 Kwi 2009, 12:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 17 Mar 2009,
Posty: 113
sprawdziłem akumulator miernikiem i jest w miare ok ale z elektyrką coraz gorzej ostatnio radio zmieniłem i takie jaja sie dzieją że szok jade sobie w nocy i czasem mi auto gaśnie wszystkie światła i za chwile załapuje i jest dobrze ale tak sie dzieje często więc nie da rady z tym jeździć bo jakiś wypadek w końcu będe miał sam jestem uczniem na ostatnim roku w volkswagenie pytałem sie mechaników o co może chodzić ale też nie wiedzą za bardzo


Góra
 Profil  
 
 
 Post #239092 Wysłany: 11 Kwi 2009, 13:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 309
sentek Masz może alarm ? Sprawdziłeś połączenie aku. z masą ? Poruszaj przewodami (złączem) przy ECU na pracującym silniku i innymi, od stacyjki tez poruszaj.

_________________
Śpiesz się powoli. :)
PUNTO 1.2 75km ELX 5D :D 1995-1996


Góra
 Profil  
 
 
 Post #239201 Wysłany: 11 Kwi 2009, 15:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 17 Mar 2009,
Posty: 113
alarmu nie mam. troche dziwna sprawa bo jak jade i nic nie robie to jest ok. zdarza sie to tylko jak coś zrobie np. wcisne sprzęgło ,hamulec albo kierunkowskaz to najczęściej zaraz jak go kupiłem to ze dwa tygodnie nic sie nie działo


Góra
 Profil  
 
 
 Post #239379 Wysłany: 11 Kwi 2009, 22:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 309
sentek Albo bym stawiał na alternator bo jak silnik pracuje to z niego czerpany jest prąd na światła hamulca, kierunków i jest wtedy nagły spadek prądu, no ale jak twierdzisz ze po wciśnięciu sprzęgła tez gaśnie to nie mam zielonego pojęcia albo źle opisujesz to.

_________________
Śpiesz się powoli. :)
PUNTO 1.2 75km ELX 5D :D 1995-1996


Góra
 Profil  
 
 
 Post #239419 Wysłany: 12 Kwi 2009, 00:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 17 Mar 2009,
Posty: 113
to że gaśnie wszystko całkiem na pare sekund to sie dzieje tylko jak mam włączone radio ostatnio jak dojeżdzałem do zakrętu chciałem zredukować bieg wciskam sprzęgło a mi auto zgasło i wszystkie światła do tego jak go zgasze i chce odpalić za jakiś czas to nie zapalają sie kontrolki te na górze od światła i od czegoś jeszcze wtedy wiem że nie odpale chociaż kręci normalnie. Żeby odpalić musze zdjąść kleme od akumulatora na chwile i założyć wtedy odpala za pierwszym normalnie. Zanim radio zmieniłem to objaw był tylko taki że czasem jak coś zrobiłem to światła mrygły czyli nagle cały prąd sie wyłączał i włączał ale dosłownie na sekunde a silnik pracował normalnie i odpalał normalnie nie wiem co teraz z tym zrobić.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #239434 Wysłany: 12 Kwi 2009, 08:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Skarżysko
Rejestracja: 08 Kwi 2008,
Posty: 403
sentek a jaką masz pojemność akumulatora ?

_________________
#1 Mercedes-Benz W123 '77, Niech mu Ruda lekką będzie...
#2 Fiat Punto '96
#3 Yamaha XJ 600 Diversion '92

Image
Puntolotek 1,2 SX 60HP Rosso Swift :>

Image
--------------------------------------------------------
Twoja pierwsza próba wymuszenia pierwszeństwa może być moją ostatnią....
-=Panjavor=-


Góra
 Profil  
 
 
 Post #239543 Wysłany: 12 Kwi 2009, 13:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 17 Mar 2009,
Posty: 113
Akumulator jest 40Ah 200A nie jest pierwszej nowości ale wydaje mi sie że nie w tym tkwi problem bo jeszcze nie zdarzyło mi sie żeby był za słaby do odpalenia zresztą podczas jazdy to nie ma znaczenia bo prąd idzie z alternatora może z nim coś jest nie tak ale dziwne objawy są


Góra
 Profil  
 
 
 Post #239588 Wysłany: 12 Kwi 2009, 15:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Skarżysko
Rejestracja: 08 Kwi 2008,
Posty: 403
a jakie w ogóle masz ładowanie ? bez odciążenia i pod obciążeniem światłami ? kontrolka ładowania pokazuje Ci się na desce ? bo może wina być zbyt małego ładowania i w tym przypadku akumulator nie jest doładowywany, a co za tym idzie nie może namagazynować odpowiedniej ilości prądu...

_________________
#1 Mercedes-Benz W123 '77, Niech mu Ruda lekką będzie...
#2 Fiat Punto '96
#3 Yamaha XJ 600 Diversion '92

Image
Puntolotek 1,2 SX 60HP Rosso Swift :>

Image
--------------------------------------------------------
Twoja pierwsza próba wymuszenia pierwszeństwa może być moją ostatnią....
-=Panjavor=-


Góra
 Profil  
 
 
 Post #239635 Wysłany: 12 Kwi 2009, 18:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 17 Mar 2009,
Posty: 113
nie no akumulator jest ok ładowanie jakieś 11.8V i na desce też kontrolka nigdy mi sie nie zapala od akumulatora tylko przy odpalaniu


Góra
 Profil  
 
 
 Post #239638 Wysłany: 12 Kwi 2009, 19:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 06 Gru 2008,
Posty: 385
Pomógł: 2
11.8V? Moim zdaniem to bardzo nisko.

_________________
2000 Punto 1.9 JTD
2002 Palio 1.6 16V
2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V
1995 Kawasaki EX500
[*]1995 Punto 1.2 HSD
[*]1994 Punto 1.1 S
[*]1998 Siena 1.6 16V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #239690 Wysłany: 12 Kwi 2009, 21:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 309
sentekAle przy wylaczonych odbiornikach i swiatlach?

_________________
Śpiesz się powoli. :)
PUNTO 1.2 75km ELX 5D :D 1995-1996


Góra
 Profil  
 
 
 Post #239691 Wysłany: 12 Kwi 2009, 21:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Skarżysko
Rejestracja: 08 Kwi 2008,
Posty: 403
11,8V do zdecydowanie za mało, powinno być jakieś 13,8V-14V bez obciążenia, bez przeglądnięcia alternatora mogę podejrzewać regulator napięcia, ale jak pojedziesz do elektryka, wyjmie Ci alternator i obada swoimi wprawnymi palcami powie Ci dokładnie co zawiniło. Im szybciej to zrobisz, tym szybciej będziesz się cieszył pełnosprawnym Puntolotem :)

_________________
#1 Mercedes-Benz W123 '77, Niech mu Ruda lekką będzie...
#2 Fiat Punto '96
#3 Yamaha XJ 600 Diversion '92

Image
Puntolotek 1,2 SX 60HP Rosso Swift :>

Image
--------------------------------------------------------
Twoja pierwsza próba wymuszenia pierwszeństwa może być moją ostatnią....
-=Panjavor=-


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO