|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 22:10
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
gardi1 |
#242635 Wysłany:
18 Kwi 2009, 21:31; Temat postu: Punto 1,1 - grzeje się |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 14 Lut 2009, Posty: 74
|
Witam,
mamy mały problem z naszym kropkiem....
od kiedy zrobilo sie cieplo moj punciak sie strasznie grzeje - tzn np w temp zewnetrznej ok 17 st po dystnsie ok 6 km po miescie (nie w korkach) potrafi się zalaczyc dmuchawa (mam wersje S wiec jest bez temp sinlika) i chodzic co jakis czas (praktycznie na kazdym postoju)
dzis bylem u mechika, wymienil mi termostat i wymienil plyn chodzacy i dalej to samo....
podczas odpowietrzania byl problem z uzykaniem wyplywu plynu z odpowietrznika na chodnicy (nie chcial leciec plyn nawet po ok 15 mintach pracy silnika - az sie zalaczyla kontrolka przegrzania silnika) Wyglada to tak jakby plyn dostawal sie do chodnicy ale nie wracal pod cisnieniem do silnika (oba przewody od chodnicy sie grzeja normalnie)
Macie jakis pomysl??
wydaje się mi i mechnikowi ze walnieta jest pompa wody i nie podaje odp cisnienia (auto kupilem w lutym wiec bylo zimno i problem nie wystepowal a do tego byl wymieniony pasek rozrzadu + napinacz nie jestem pewiem co z pompą)
mozliwe jest ze pompa jest juz tak zniszczona ze nie daje cisnienia??
chodnica?
dodam że auto jest z 95 roku, przebieg licznikowo ( i wnetrzowo) 83 tys, odpala normalnie, nie kopci na bialo lub czarno, plyn i olej czyste i nie ubywaja....
w poniedzialek oddaje go na rozbiorke pompy, macie jakis innych pomysl???
pozdrowienia
_________________ punto I S 1,2 Cabrio
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Włodar |
#242660 Wysłany:
18 Kwi 2009, 22:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 17 Sty 2008, Posty: 361
|
ja się tylko pytam na jakiej podstawie mechanik od razu się wziął za termostat?? no ale dobra koszt niewielki można było nawet profilaktycznie wymienić(ale w taki sposób to jest się najlepiej wybrać na remont silnika-taniej wyjdzie,niż szukanie usterki wymieniając co się da)ale ok nie będe się tego czepiał. Pierwsza sprawa-wycieki?? moja pompa wody przeżyła 100tyś i dalej by jeździła ale przy wymianie rozrządu zauważony był wyciek i została nowa zainstalowana,i raczej przy teorii że pompa stara i cisnienia nie daje to bym nie został...jakoś mi się to nie trzyma kupy,może zapowietrzony układ?? jaki miałeś stan płynu przed wymianą?? może teraz Ci mechanik źle odpowietrzył?? a tak propo przewodów,czy to nie powinno być że tylko jeden jest ciepły a drugi chłodniejszy?? ja pamiętam jak u mnie układ był zapowietrzony,i sprawdzałem przewody to nie miałem ich tak samo ciepłych...może wystarczy układ przeczyścić. jak coś mieszam to proszę Kolegów o krytykę i sprostowanie mojej wypowiedzi [ Dodano: 18 Kwi 2009 21:30 ]i jaki wypływ płynu z odpowietrznika????
_________________ Punto 97r 1.2 75 KM SX
|
|
Góra |
|
 |
gardi1 |
#242680 Wysłany:
18 Kwi 2009, 22:50; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 14 Lut 2009, Posty: 74
|
Cytuj: ja się tylko pytam na jakiej podstawie mechanik od razu się wziął za termostat? na moja prosbe zaczyna sie od wymiany rzeczy najtanszych Włodar napisał(a): Pierwsza sprawa-wycieki? brak Włodar napisał(a): aki miałeś stan płynu przed wymianą max Włodar napisał(a): czy to nie powinno być że tylko jeden jest ciepły a drugi chłodniejszy?? tak powinno byc dolny wraca do silnika i powinien byc nieco chodziniejszy i tak jest... Włodar napisał(a): może wystarczy układ przeczyścić. jak to zrobic?? Cytuj: i jaki wypływ płynu z odpowietrznika????
wlasnie nie bylo.....leciala tylko para
odpowietrznik od nagrzewnicy ok, trysnelo w miare szybko ale ten na chlodnicy.....no coz
_________________ punto I S 1,2 Cabrio
|
|
Góra |
|
 |
Włodar |
#242688 Wysłany:
18 Kwi 2009, 23:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 17 Sty 2008, Posty: 361
|
poczekaj bo staram się zrozumieć kwestie rozumiesz wypływu płynu z odpowietrznika...głupio to zabrzmi ale gdzie jest odpowietrznik na chłodnicy?? kurde albo ja dużo piję,albo w temacie odpowietrzania jestem lewy,ale jeżeli chodzi o kwestię odpowietrzania układu to znam inną metodę(i to nawet z naszego forum)w której też się gubię bo na 100% jej nie znam,ale że coś tam silnik musi być ciepły,wtedy ustawiasz pokrętło ogrzewania na prawo (ciepły) i na max dmuchawę,musi jakiś czas pochodzić potem silnik gasisz,czekasz aż ostygnie i znów ten proces od nowa,i kończysz dopiero jak nie będzie ubywało płynu(który oczywiście dolewasz). chyba nawet na Punto.org jest manual...ja o takiej formie odpowietrzania słyszałem,i nie raz było to poruszane...chyba że to tylko jeśli chodzi o nagrzewnice? już głupieć zaczynam...co do tego oczyszczania układu to powiem Ci szczerze że...nie mam pojęcia jak to się robi,ale to może być również przyczyną,płyn nie jest w odpowiednim obiegu i się grzeje...hmmm pompa może też cieknąć...nie masz białych nalotów w jej okolicach?? pewne jest to że jak pompa leci to na 100% się zobaczy jak będzie wyjęta...mnie osobiście nie przychodzi nic innego do głowy...albo zapowietrzenie albo układ zasyfiony...no i ta pompa może oczywiście być do wymiany,nic innego tu nie znajduje...albo czujnik wariuje...złe dane do komputera wprowadza i załącza wentylator...sprawdzałeś może czy jak się wentylator włącza to masz faktycznie tak ciepłej w komorze silnika?? lubię kombinować tak jak patrze na te swoje wypowiedzi no ale staram się pomóc 
_________________ Punto 97r 1.2 75 KM SX
|
|
Góra |
|
 |
gardi1 |
#242692 Wysłany:
18 Kwi 2009, 23:22; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 14 Lut 2009, Posty: 74
|
Włodar napisał(a): staram się pomóc  dzieki Włodar napisał(a): .nie masz białych nalotów w jej okolicach?
nie
odpowietrzanie przeprowadzono tak:
zalac plyn do zbiornika zapalic silnik i dokrecic oba odpowietrzniki (na wezu ktory wraca z nagrzewnicy - oczywiscie pokretło w pozycji max cieplo ale bez dmuchawy) i drugi ktory znajduje sie w lewym gorym rogu chodnicy (patrzac od przodu auta - czyli strona pasazera) i potem czekamy az plyn zacznie sikac z odpowietrników zakrecamy odpowietrzniki i powinno byc ok, ale z tego w chodnicy nic nie cieklo.... 
_________________ punto I S 1,2 Cabrio
|
|
Góra |
|
 |
Włodar |
#242694 Wysłany:
18 Kwi 2009, 23:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 17 Sty 2008, Posty: 361
|
oo widzisz to w wątku"jak odpowietrzyć" się nie znam,i ciężko mi w tej kwesti doradzać bo mogę tylko namieszać...no ale dobra do tematu...skoro nic nie ciekło to jedno mamy pewne,jest zapowietrzony,idąc dalej skoro nie ciekło to coś blokuje swobodne przemieszczanie się płynu(przynajmniej ja to tak rozumiem),albo tak dużo powietrza i trzeba dłużej się męczyć....nie wiem czy to coś da ale ja bym spróbował podczas odpowietrzania ponaciskać przewody żeby płyn żwawiej płynął...nic innego mi do głowy na razie nie przychodzi
_________________ Punto 97r 1.2 75 KM SX
|
|
Góra |
|
 |
gardi1 |
#242746 Wysłany:
19 Kwi 2009, 07:56; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 14 Lut 2009, Posty: 74
|
Włodar napisał(a): blokuje swobodne przemieszczanie albo nie ma cisnienia, jak mam cos zabrudzone i plyn nie plynie tak jak nalezy to chyba niewarto tego szukac tylko zmienic silnik...... Włodar napisał(a): odpowietrzania ponaciskać przewody żeby płyn żwawiej płynął
a dzieki spróbojemy
_________________ punto I S 1,2 Cabrio
|
|
Góra |
|
 |
Włodar |
#242780 Wysłany:
19 Kwi 2009, 10:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 17 Sty 2008, Posty: 361
|
z tego co mi wiadomo to układ można przeczyścić,są jakieś na to środki,ale to by się trzeba było dowiedzieć jak taki proces przebiega,bo ja nigdy tego nie robiłem(przynajmniej jeszcze) jak zlikwidujesz usterkę to daj znać co było przyczyną  jak mi coś wpadnie do głowy jeszcze z tych moich dziwnych pomysłów to napisze  może jeszcze Ci ktoś z doradzi kto miał podobny problem. bo mi jakoś teoria o starej pompie przy przebiegu 83 tysi nie przemiawia,ale wiadomo nikt nie jest doskonały i mogę się mylić  ale nawet jakby się pompa kończyła to nie powinna ona głośniej pracować?? hmmm
_________________ Punto 97r 1.2 75 KM SX
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#242804 Wysłany:
19 Kwi 2009, 11:31; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
gardi1 napisał(a): odpowietrzanie przeprowadzono tak: zalac plyn do zbiornika zapalic silnik i dokrecic oba odpowietrzniki (na wezu ktory wraca z nagrzewnicy - oczywiscie pokretło w pozycji max cieplo ale bez dmuchawy) i drugi ktory znajduje sie w lewym gorym rogu chodnicy (patrzac od przodu auta - czyli strona pasazera) i potem czekamy az plyn zacznie sikac z odpowietrników zakrecamy odpowietrzniki i powinno byc ok, ale z tego w chodnicy nic nie cieklo....
To wg mnie trzeba było w tym momencie dolać płynu... Żeby płyn się wylał odpowietrznikiem to musi być po prostu odpowiedni jego poziom w zbiorniku wyrównawczym inaczej czy ciśnienie jest czy nie ma to się nie poleje. Tak mi się wydaje przynajmniej 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
mateusz17 |
#242815 Wysłany:
19 Kwi 2009, 11:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Myszków Rejestracja: 14 Gru 2008, Posty: 314
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#242820 Wysłany:
19 Kwi 2009, 11:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Nie może być tak, że z chlodnicy podczas odpowietrzania wydobywa się tylko para. Tu nalezałoby szukać przyczyny przegrzewania. Jeżeli masz odkręcony odpowietrznik w chłodnicy, w czasie pracy silnika, to plyn będzie porządnie tryskać, a nie wydobywać się para. Jest utrudniony przepływ i musisz znależć przyczynę. Przyczną może być przypchana chłodnica, jakiś zator. Ostateczność to pompa. Jeżeli silnik jest porzadnie rozgrzany, termostat całkowicie otwarty, to nie ma różnicy[na postoju] w temperaturze górnego i dolnego węża.
|
|
Góra |
|
 |
gardi1 |
#242944 Wysłany:
19 Kwi 2009, 15:41; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 14 Lut 2009, Posty: 74
|
STax napisał(a): To wg mnie trzeba było w tym momencie dolać płynu był dolewany Cytuj: Mialem ten sam przypadek co Ty. po 3 razie odpowietrzania dopiero polecialo z odpowietrznika. jakl to robiłeś zapowietrzałes i odpowietzałeś???? czy probowales do skutku (my tak robiliśmy i nie pomogło) czech22 napisał(a): Nie może być tak, że z chlodnicy podczas odpowietrzania wydobywa się tylko para to wiem  czech22 napisał(a): , to plyn będzie porządnie tryskać właśnie a mamy tu pare czech22 napisał(a): Przyczną może być przypchana chłodnica bedzie jutro ogladana czech22 napisał(a): jakiś zator
jakieś sugestie???
Czekam na pomoc.....
_________________ punto I S 1,2 Cabrio
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#242993 Wysłany:
19 Kwi 2009, 17:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Imo pompa nie daje ciśnienia i stąd problem, zarówno z odpowietrzeniem, jak i przegrzewaniem
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#243004 Wysłany:
19 Kwi 2009, 18:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Może tak być jak pisze AF,ale należałoby to sprawdzić. Wydaje mi się, że w przypadku dobrze działającej pompy, płyn powinien również tryskać przez odpowietrznik w przewodzie do nagrzewnicy. Można go poluzować i włączyc silnik. Jeżeli będzie mocno wyciskać, to wykluczysz pompę, a zajmiesz się przepływem cieczy od termostatu po chłodnicę.
|
|
Góra |
|
 |
raxon |
#243041 Wysłany:
19 Kwi 2009, 19:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: korczyna k krosna Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 487
|
AF napisał(a): Imo pompa nie daje ciśnienia i stąd problem, zarówno z odpowietrzeniem, jak i przegrzewaniem
tylko nalezalo by sie zastanowic jak to jest mozliwe ze pompa nie daje cisnienia ?? przeciez to jest metalowe i pracuje w taki sposob ze jest napedzane paskiem rozrzadu wiec nie wiem jak moze niedawac ciśnienia 
_________________ GP 1.4 8v
|
|
Góra |
|
 |
gardi1 |
#243048 Wysłany:
19 Kwi 2009, 20:01; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 14 Lut 2009, Posty: 74
|
AF napisał(a): Imo pompa nie daje ciśnienia i stąd problem, zarówno z odpowietrzeniem, jak i przegrzewaniem mam taka nadzieje....poprzedni wlasciel wymienil rozrzad nie wymieniajac pompy (naj prawdopodobniej) stad sa problemy czech22 napisał(a): Wydaje mi się, że w przypadku dobrze działającej pompy, płyn powinien również tryskać przez odpowietrznik w przewodzie do nagrzewnicy.
tak jest z nagrzewnica nie bylo problemu przy odpowietzaniu.
tym ze plyn do nagrzewnicy idzie krotsza droga niz do chodnicy,
tak jak pisalem oba przewody do chodnicy sa cieple wiec jakiś czesciowy obieg przez chodnice jest ale nie jest na tyle odpowieni by ochlodzic silnik
jutro popoludniu go odstawiam zobaczymy co sie okaze,
najbardziej sie boje jesli cos jest przytkane w silniku.....wtedy chyba wchodzi jedynie w gre wymiana silnika
_________________ punto I S 1,2 Cabrio
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#243049 Wysłany:
19 Kwi 2009, 20:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
raxon napisał(a): AF napisał(a): Imo pompa nie daje ciśnienia i stąd problem, zarówno z odpowietrzeniem, jak i przegrzewaniem tylko nalezalo by sie zastanowic jak to jest mozliwe ze pompa nie daje cisnienia ?? przeciez to jest metalowe i pracuje w taki sposob ze jest napedzane paskiem rozrzadu wiec nie wiem jak moze niedawac ciśnienia 
To jest akurat bardzo proste.
Albo łopatki wirnika się zużyły, albo wirnik zsunął się z osi.
Słyszałem o przypadku, że wirnik zsuwał się z osi po nagrzaniu.
Na zimno było OK.
Jeśli pompa daje ciśnienie, to z odpowietrznika powinno sikać na min. 0,5 m.
Na pracującym, nagrzanym silniku oczywiście.
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
gardi1 |
#243050 Wysłany:
19 Kwi 2009, 20:03; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 14 Lut 2009, Posty: 74
|
AF napisał(a): To jest akurat bardzo proste. Albo łopatki wirnika się zużyły, albo wirnik zsunął się z osi. Słyszałem o przypadku, że wirnik zsuwał się z osi po nagrzaniu. Na zimno było OK. Jeśli pompa daje ciśnienie, to z odpowietrznika powinno sikać na min. 0,5 m. Na pracującym, nagrzanym silniku oczywiście.
oby tak bylo....pompa ile moze kosztowac?? 
_________________ punto I S 1,2 Cabrio
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#243051 Wysłany:
19 Kwi 2009, 20:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
gardi1 napisał(a): wchodzi jedynie w gre wymiana silnika
No, bez żartów
Silnik wymieniać z powodu kamienia ?
Lałeś tam wodę ze studni ?
Albo jakieś uszczelniacze ?
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
gardi1 |
#243053 Wysłany:
19 Kwi 2009, 20:06; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 14 Lut 2009, Posty: 74
|
AF napisał(a): No, bez żartów Silnik wymieniać z powodu kamienia ? Lałeś tam wodę ze studni ? Albo jakieś uszczelniacze ?
ja nie, ale kij wie co dolewano wczesniej?? moze cos cieklo i ktoś 'madry' wpadl na pomysl by cos dolac i uszczelnic
masz może jakąś idee jak to przeplukać??
_________________ punto I S 1,2 Cabrio
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#243054 Wysłany:
19 Kwi 2009, 20:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
gardi1 napisał(a): oby tak bylo....pompa ile moze kosztowac??  Np tyle: http://www.allegro.pl/item610674729_pom ... o_1_1.html [ Dodano: 19 Kwi 2009 19:09 ]gardi1 napisał(a): AF napisał(a): No, bez żartów Silnik wymieniać z powodu kamienia ? Lałeś tam wodę ze studni ? Albo jakieś uszczelniacze ? ja nie, ale kij wie co dolewano wczesniej?? moze cos cieklo i ktoś 'madry' wpadl na pomysl by cos dolac i uszczelnic masz może jakąś idee jak to przeplukać??
Mam
Np to:
http://www.allegro.pl/item605435212_kle ... zenia.html
Ale najpierw sprawdź pompę.

_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
Ostatnio edytowany przez AF, 19 Kwi 2009, 20:13, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
gardi1 |
#243058 Wysłany:
25 Kwi 2009, 22:47; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 14 Lut 2009, Posty: 74
|
Cytuj: Mam
sprawdze tak czy inaczej......
punkcik juz dosałeś wczesniej  pochwal sie
[ Dodano: 25 Kwi 2009 21:47 ]
Odgrzebuje
autko jest po naprawie,
wymieniono pompe wody + przedmuchanie układu + czyszczenie chodnicy
Jest chyba dobrze. dzis zrobil trase 70 km tam i 70 km spowrotem
dmuchawa wlaczyla sie tylko raz (chodz dośc dlugo pracowala) podczas postoju na mc drive - prosto z trasy zatrzymanie
Zobaczymy jak się zrobi cieplej..
dzis tez przeszel gruntowna konserwacje podwozia (bardzo polecam taki zabieg) koszta to 18 zl x2 za srodek do konserwacji podwozia (spraj) i 3 h roboty.
Juz widzialem że wyskoczyla mala dziurka na progu wiec zrobilem to w ostatniej chwili a troche rudej sie przez zime uzbieralo od spodu auta
_________________ punto I S 1,2 Cabrio
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|