You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 22:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #242635 Wysłany: 18 Kwi 2009, 21:31; 
 Temat postu: Punto 1,1 - grzeje się
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 14 Lut 2009,
Posty: 74
Witam,

mamy mały problem z naszym kropkiem....
od kiedy zrobilo sie cieplo moj punciak sie strasznie grzeje - tzn np w temp zewnetrznej ok 17 st po dystnsie ok 6 km po miescie (nie w korkach) potrafi się zalaczyc dmuchawa (mam wersje S wiec jest bez temp sinlika) i chodzic co jakis czas (praktycznie na kazdym postoju)
dzis bylem u mechika, wymienil mi termostat i wymienil plyn chodzacy i dalej to samo....
podczas odpowietrzania byl problem z uzykaniem wyplywu plynu z odpowietrznika na chodnicy (nie chcial leciec plyn nawet po ok 15 mintach pracy silnika - az sie zalaczyla kontrolka przegrzania silnika) Wyglada to tak jakby plyn dostawal sie do chodnicy ale nie wracal pod cisnieniem do silnika (oba przewody od chodnicy sie grzeja normalnie)
Macie jakis pomysl??
wydaje się mi i mechnikowi ze walnieta jest pompa wody i nie podaje odp cisnienia (auto kupilem w lutym wiec bylo zimno i problem nie wystepowal a do tego byl wymieniony pasek rozrzadu + napinacz nie jestem pewiem co z pompą)
mozliwe jest ze pompa jest juz tak zniszczona ze nie daje cisnienia??
chodnica?
dodam że auto jest z 95 roku, przebieg licznikowo ( i wnetrzowo) 83 tys, odpala normalnie, nie kopci na bialo lub czarno, plyn i olej czyste i nie ubywaja....
w poniedzialek oddaje go na rozbiorke pompy, macie jakis innych pomysl???
pozdrowienia

_________________
punto I S 1,2 Cabrio


Góra
 Profil  
 

 
 Post #242660 Wysłany: 18 Kwi 2009, 22:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 17 Sty 2008,
Posty: 361
ja się tylko pytam na jakiej podstawie mechanik od razu się wziął za termostat?? no ale dobra koszt niewielki można było nawet profilaktycznie wymienić(ale w taki sposób to jest się najlepiej wybrać na remont silnika-taniej wyjdzie,niż szukanie usterki wymieniając co się da)ale ok nie będe się tego czepiał. Pierwsza sprawa-wycieki?? moja pompa wody przeżyła 100tyś i dalej by jeździła ale przy wymianie rozrządu zauważony był wyciek i została nowa zainstalowana,i raczej przy teorii że pompa stara i cisnienia nie daje to bym nie został...jakoś mi się to nie trzyma kupy,może zapowietrzony układ?? jaki miałeś stan płynu przed wymianą?? może teraz Ci mechanik źle odpowietrzył?? a tak propo przewodów,czy to nie powinno być że tylko jeden jest ciepły a drugi chłodniejszy?? ja pamiętam jak u mnie układ był zapowietrzony,i sprawdzałem przewody to nie miałem ich tak samo ciepłych...może wystarczy układ przeczyścić. jak coś mieszam to proszę Kolegów o krytykę i sprostowanie mojej wypowiedzi :)

[ Dodano: 18 Kwi 2009 21:30 ]
i jaki wypływ płynu z odpowietrznika????

_________________
Punto 97r 1.2 75 KM SX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #242680 Wysłany: 18 Kwi 2009, 22:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 14 Lut 2009,
Posty: 74
Cytuj:
ja się tylko pytam na jakiej podstawie mechanik od razu się wziął za termostat?

na moja prosbe zaczyna sie od wymiany rzeczy najtanszych

Włodar napisał(a):
Pierwsza sprawa-wycieki?

brak

Włodar napisał(a):
aki miałeś stan płynu przed wymianą

max

Włodar napisał(a):
czy to nie powinno być że tylko jeden jest ciepły a drugi chłodniejszy??

tak powinno byc dolny wraca do silnika i powinien byc nieco chodziniejszy i tak jest...


Włodar napisał(a):
może wystarczy układ przeczyścić.

jak to zrobic??


Cytuj:
i jaki wypływ płynu z odpowietrznika????

wlasnie nie bylo.....leciala tylko para

odpowietrznik od nagrzewnicy ok, trysnelo w miare szybko ale ten na chlodnicy.....no coz

_________________
punto I S 1,2 Cabrio


Góra
 Profil  
 
 
 Post #242688 Wysłany: 18 Kwi 2009, 23:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 17 Sty 2008,
Posty: 361
poczekaj bo staram się zrozumieć kwestie rozumiesz wypływu płynu z odpowietrznika...głupio to zabrzmi ale gdzie jest odpowietrznik na chłodnicy?? kurde albo ja dużo piję,albo w temacie odpowietrzania jestem lewy,ale jeżeli chodzi o kwestię odpowietrzania układu to znam inną metodę(i to nawet z naszego forum)w której też się gubię bo na 100% jej nie znam,ale że coś tam silnik musi być ciepły,wtedy ustawiasz pokrętło ogrzewania na prawo (ciepły) i na max dmuchawę,musi jakiś czas pochodzić potem silnik gasisz,czekasz aż ostygnie i znów ten proces od nowa,i kończysz dopiero jak nie będzie ubywało płynu(który oczywiście dolewasz). chyba nawet na Punto.org jest manual...ja o takiej formie odpowietrzania słyszałem,i nie raz było to poruszane...chyba że to tylko jeśli chodzi o nagrzewnice? już głupieć zaczynam...co do tego oczyszczania układu to powiem Ci szczerze że...nie mam pojęcia jak to się robi,ale to może być również przyczyną,płyn nie jest w odpowiednim obiegu i się grzeje...hmmm pompa może też cieknąć...nie masz białych nalotów w jej okolicach?? pewne jest to że jak pompa leci to na 100% się zobaczy jak będzie wyjęta...mnie osobiście nie przychodzi nic innego do głowy...albo zapowietrzenie albo układ zasyfiony...no i ta pompa może oczywiście być do wymiany,nic innego tu nie znajduje...albo czujnik wariuje...złe dane do komputera wprowadza i załącza wentylator...sprawdzałeś może czy jak się wentylator włącza to masz faktycznie tak ciepłej w komorze silnika?? lubię kombinować tak jak patrze na te swoje wypowiedzi no ale staram się pomóc ;)

_________________
Punto 97r 1.2 75 KM SX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #242692 Wysłany: 18 Kwi 2009, 23:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 14 Lut 2009,
Posty: 74
Włodar napisał(a):
staram się pomóc

:) dzieki

Włodar napisał(a):
.nie masz białych nalotów w jej okolicach?

nie

odpowietrzanie przeprowadzono tak:
zalac plyn do zbiornika zapalic silnik i dokrecic oba odpowietrzniki (na wezu ktory wraca z nagrzewnicy - oczywiscie pokretło w pozycji max cieplo ale bez dmuchawy) i drugi ktory znajduje sie w lewym gorym rogu chodnicy (patrzac od przodu auta - czyli strona pasazera) i potem czekamy az plyn zacznie sikac z odpowietrników zakrecamy odpowietrzniki i powinno byc ok, ale z tego w chodnicy nic nie cieklo....:(

_________________
punto I S 1,2 Cabrio


Góra
 Profil  
 
 
 Post #242694 Wysłany: 18 Kwi 2009, 23:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 17 Sty 2008,
Posty: 361
oo widzisz to w wątku"jak odpowietrzyć" się nie znam,i ciężko mi w tej kwesti doradzać bo mogę tylko namieszać...no ale dobra do tematu...skoro nic nie ciekło to jedno mamy pewne,jest zapowietrzony,idąc dalej skoro nie ciekło to coś blokuje swobodne przemieszczanie się płynu(przynajmniej ja to tak rozumiem),albo tak dużo powietrza i trzeba dłużej się męczyć....nie wiem czy to coś da ale ja bym spróbował podczas odpowietrzania ponaciskać przewody żeby płyn żwawiej płynął...nic innego mi do głowy na razie nie przychodzi

_________________
Punto 97r 1.2 75 KM SX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #242746 Wysłany: 19 Kwi 2009, 07:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 14 Lut 2009,
Posty: 74
Włodar napisał(a):
blokuje swobodne przemieszczanie

albo nie ma cisnienia, jak mam cos zabrudzone i plyn nie plynie tak jak nalezy to chyba niewarto tego szukac tylko zmienic silnik......


Włodar napisał(a):
odpowietrzania ponaciskać przewody żeby płyn żwawiej płynął

a dzieki spróbojemy

_________________
punto I S 1,2 Cabrio


Góra
 Profil  
 
 
 Post #242780 Wysłany: 19 Kwi 2009, 10:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 17 Sty 2008,
Posty: 361
z tego co mi wiadomo to układ można przeczyścić,są jakieś na to środki,ale to by się trzeba było dowiedzieć jak taki proces przebiega,bo ja nigdy tego nie robiłem(przynajmniej jeszcze) jak zlikwidujesz usterkę to daj znać co było przyczyną :) jak mi coś wpadnie do głowy jeszcze z tych moich dziwnych pomysłów to napisze 8) może jeszcze Ci ktoś z doradzi kto miał podobny problem. bo mi jakoś teoria o starej pompie przy przebiegu 83 tysi nie przemiawia,ale wiadomo nikt nie jest doskonały i mogę się mylić ;) ale nawet jakby się pompa kończyła to nie powinna ona głośniej pracować?? hmmm

_________________
Punto 97r 1.2 75 KM SX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #242804 Wysłany: 19 Kwi 2009, 11:31; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
gardi1 napisał(a):
odpowietrzanie przeprowadzono tak:
zalac plyn do zbiornika zapalic silnik i dokrecic oba odpowietrzniki (na wezu ktory wraca z nagrzewnicy - oczywiscie pokretło w pozycji max cieplo ale bez dmuchawy) i drugi ktory znajduje sie w lewym gorym rogu chodnicy (patrzac od przodu auta - czyli strona pasazera) i potem czekamy az plyn zacznie sikac z odpowietrników zakrecamy odpowietrzniki i powinno byc ok, ale z tego w chodnicy nic nie cieklo....


To wg mnie trzeba było w tym momencie dolać płynu... Żeby płyn się wylał odpowietrznikiem to musi być po prostu odpowiedni jego poziom w zbiorniku wyrównawczym inaczej czy ciśnienie jest czy nie ma to się nie poleje. Tak mi się wydaje przynajmniej ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #242815 Wysłany: 19 Kwi 2009, 11:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Myszków
Rejestracja: 14 Gru 2008,
Posty: 314
gardi1
Mialem ten sam przypadek co Ty. po 3 razie odpowietrzania dopiero polecialo z odpowietrznika.

_________________
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/49871

Oko za oko, ząb za ząb, a czemu d*** za pieniądze? :)
http://fiatpunto.com.pl/post199324.html#199324 <- Mój Kropeczek :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #242820 Wysłany: 19 Kwi 2009, 11:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Nie może być tak, że z chlodnicy podczas odpowietrzania wydobywa się tylko para. Tu nalezałoby szukać przyczyny przegrzewania. Jeżeli masz odkręcony odpowietrznik w chłodnicy, w czasie pracy silnika, to plyn będzie porządnie tryskać, a nie wydobywać się para. Jest utrudniony przepływ i musisz znależć przyczynę. Przyczną może być przypchana chłodnica, jakiś zator. Ostateczność to pompa. Jeżeli silnik jest porzadnie rozgrzany, termostat całkowicie otwarty, to nie ma różnicy[na postoju] w temperaturze górnego i dolnego węża.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #242944 Wysłany: 19 Kwi 2009, 15:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 14 Lut 2009,
Posty: 74
STax napisał(a):
To wg mnie trzeba było w tym momencie dolać płynu

był dolewany

Cytuj:
Mialem ten sam przypadek co Ty. po 3 razie odpowietrzania dopiero polecialo z odpowietrznika.


jakl to robiłeś zapowietrzałes i odpowietzałeś???? czy probowales do skutku (my tak robiliśmy i nie pomogło)

czech22 napisał(a):
Nie może być tak, że z chlodnicy podczas odpowietrzania wydobywa się tylko para


to wiem :)
czech22 napisał(a):
, to plyn będzie porządnie tryskać

właśnie a mamy tu pare

czech22 napisał(a):
Przyczną może być przypchana chłodnica


bedzie jutro ogladana

czech22 napisał(a):
jakiś zator


jakieś sugestie???

Czekam na pomoc.....

_________________
punto I S 1,2 Cabrio


Góra
 Profil  
 
 
 Post #242993 Wysłany: 19 Kwi 2009, 17:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Imo pompa nie daje ciśnienia i stąd problem, zarówno z odpowietrzeniem, jak i przegrzewaniem

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #243004 Wysłany: 19 Kwi 2009, 18:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Może tak być jak pisze AF,ale należałoby to sprawdzić. Wydaje mi się, że w przypadku dobrze działającej pompy, płyn powinien również tryskać przez odpowietrznik w przewodzie do nagrzewnicy. Można go poluzować i włączyc silnik. Jeżeli będzie mocno wyciskać, to wykluczysz pompę, a zajmiesz się przepływem cieczy od termostatu po chłodnicę.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #243041 Wysłany: 19 Kwi 2009, 19:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: korczyna k krosna
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 487
AF napisał(a):
Imo pompa nie daje ciśnienia i stąd problem, zarówno z odpowietrzeniem, jak i przegrzewaniem

tylko nalezalo by sie zastanowic jak to jest mozliwe ze pompa nie daje cisnienia ?? przeciez to jest metalowe i pracuje w taki sposob ze jest napedzane paskiem rozrzadu wiec nie wiem jak moze niedawac ciśnienia :?

_________________
GP 1.4 8v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #243048 Wysłany: 19 Kwi 2009, 20:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 14 Lut 2009,
Posty: 74
AF napisał(a):
Imo pompa nie daje ciśnienia i stąd problem, zarówno z odpowietrzeniem, jak i przegrzewaniem

mam taka nadzieje....poprzedni wlasciel wymienil rozrzad nie wymieniajac pompy (naj prawdopodobniej) stad sa problemy


czech22 napisał(a):
Wydaje mi się, że w przypadku dobrze działającej pompy, płyn powinien również tryskać przez odpowietrznik w przewodzie do nagrzewnicy.


tak jest z nagrzewnica nie bylo problemu przy odpowietzaniu.
tym ze plyn do nagrzewnicy idzie krotsza droga niz do chodnicy,
tak jak pisalem oba przewody do chodnicy sa cieple wiec jakiś czesciowy obieg przez chodnice jest ale nie jest na tyle odpowieni by ochlodzic silnik
jutro popoludniu go odstawiam zobaczymy co sie okaze,
najbardziej sie boje jesli cos jest przytkane w silniku.....wtedy chyba wchodzi jedynie w gre wymiana silnika

_________________
punto I S 1,2 Cabrio


Góra
 Profil  
 
 
 Post #243049 Wysłany: 19 Kwi 2009, 20:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
raxon napisał(a):
AF napisał(a):
Imo pompa nie daje ciśnienia i stąd problem, zarówno z odpowietrzeniem, jak i przegrzewaniem

tylko nalezalo by sie zastanowic jak to jest mozliwe ze pompa nie daje cisnienia ?? przeciez to jest metalowe i pracuje w taki sposob ze jest napedzane paskiem rozrzadu wiec nie wiem jak moze niedawac ciśnienia :?

To jest akurat bardzo proste.
Albo łopatki wirnika się zużyły, albo wirnik zsunął się z osi.
Słyszałem o przypadku, że wirnik zsuwał się z osi po nagrzaniu.
Na zimno było OK.
Jeśli pompa daje ciśnienie, to z odpowietrznika powinno sikać na min. 0,5 m.
Na pracującym, nagrzanym silniku oczywiście.

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #243050 Wysłany: 19 Kwi 2009, 20:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 14 Lut 2009,
Posty: 74
AF napisał(a):
To jest akurat bardzo proste.
Albo łopatki wirnika się zużyły, albo wirnik zsunął się z osi.
Słyszałem o przypadku, że wirnik zsuwał się z osi po nagrzaniu.
Na zimno było OK.
Jeśli pompa daje ciśnienie, to z odpowietrznika powinno sikać na min. 0,5 m.
Na pracującym, nagrzanym silniku oczywiście.


oby tak bylo....pompa ile moze kosztowac?? :?:

_________________
punto I S 1,2 Cabrio


Góra
 Profil  
 
 
 Post #243051 Wysłany: 19 Kwi 2009, 20:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
gardi1 napisał(a):
wchodzi jedynie w gre wymiana silnika

No, bez żartów :E
Silnik wymieniać z powodu kamienia ?
Lałeś tam wodę ze studni ? :>
Albo jakieś uszczelniacze ?

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #243053 Wysłany: 19 Kwi 2009, 20:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 14 Lut 2009,
Posty: 74
AF napisał(a):
No, bez żartów
Silnik wymieniać z powodu kamienia ?
Lałeś tam wodę ze studni ?
Albo jakieś uszczelniacze ?


ja nie, ale kij wie co dolewano wczesniej?? moze cos cieklo i ktoś 'madry' wpadl na pomysl by cos dolac i uszczelnic
masz może jakąś idee jak to przeplukać??

_________________
punto I S 1,2 Cabrio


Góra
 Profil  
 
 
 Post #243054 Wysłany: 19 Kwi 2009, 20:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
gardi1 napisał(a):

oby tak bylo....pompa ile moze kosztowac?? :?:

Np tyle:
http://www.allegro.pl/item610674729_pom ... o_1_1.html

[ Dodano: 19 Kwi 2009 19:09 ]
gardi1 napisał(a):
AF napisał(a):
No, bez żartów
Silnik wymieniać z powodu kamienia ?
Lałeś tam wodę ze studni ?
Albo jakieś uszczelniacze ?


ja nie, ale kij wie co dolewano wczesniej?? moze cos cieklo i ktoś 'madry' wpadl na pomysl by cos dolac i uszczelnic
masz może jakąś idee jak to przeplukać??

Mam
Np to:
http://www.allegro.pl/item605435212_kle ... zenia.html
Ale najpierw sprawdź pompę.
8)

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Ostatnio edytowany przez AF, 19 Kwi 2009, 20:13, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #243058 Wysłany: 25 Kwi 2009, 22:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 14 Lut 2009,
Posty: 74
Cytuj:
Mam

sprawdze tak czy inaczej......
punkcik juz dosałeś wczesniej :) pochwal sie

[ Dodano: 25 Kwi 2009 21:47 ]
Odgrzebuje

autko jest po naprawie,

wymieniono pompe wody + przedmuchanie układu + czyszczenie chodnicy

Jest chyba dobrze. dzis zrobil trase 70 km tam i 70 km spowrotem

dmuchawa wlaczyla sie tylko raz (chodz dośc dlugo pracowala) podczas postoju na mc drive - prosto z trasy zatrzymanie

Zobaczymy jak się zrobi cieplej..

dzis tez przeszel gruntowna konserwacje podwozia (bardzo polecam taki zabieg) koszta to 18 zl x2 za srodek do konserwacji podwozia (spraj) i 3 h roboty.
Juz widzialem że wyskoczyla mala dziurka na progu wiec zrobilem to w ostatniej chwili a troche rudej sie przez zime uzbieralo od spodu auta

_________________
punto I S 1,2 Cabrio


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO