|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 14:46
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
jabb |
#242654 Wysłany:
18 Kwi 2009, 22:14; Temat postu: Nierówno wytarte szczęki |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Gru 2008, Posty: 385 Pomógł: 2
|
Zdjąłem bęben prawego tylnego hamulca i zauważyłem, że prawa szczęka jest u góry wytarta do zera, a druga wygląda w porządku.
Czy to wina cylinderka czy czegoś innego?
Żeby w ogóle zdjąć bęben musiałem dość mocno poluzować ręczny. Hamulec obciera i po kilku kilometrach żwawszej jazdy po mieście koło nagrzewa się prawie tak jak przednie.
_________________ 2000 Punto 1.9 JTD 2002 Palio 1.6 16V 2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V 1995 Kawasaki EX500 [*]1995 Punto 1.2 HSD [*]1994 Punto 1.1 S [*]1998 Siena 1.6 16V
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Lotos |
#242713 Wysłany:
19 Kwi 2009, 00:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
prawa zawsze zużywa sie szybciej w tylnym prawym i tal samo lewa w tylnym lewym- przynajmniej ja taki wniosek wyciagam a wymieniałem szcżeki juz chyba w 180 Fiatach 
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#242721 Wysłany:
19 Kwi 2009, 00:43; Temat postu: |
|
|
Nigdy nie jest tak żeby szczęki czy klocki zużywały się równomiernie.
|
|
Góra |
|
 |
jabb |
#242751 Wysłany:
19 Kwi 2009, 08:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Gru 2008, Posty: 385 Pomógł: 2
|
No fajnie, ale różnica jest bardzo duża. A fakt, że hamulec obciera też z kosmosu się pewnie nie bierze.
_________________ 2000 Punto 1.9 JTD 2002 Palio 1.6 16V 2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V 1995 Kawasaki EX500 [*]1995 Punto 1.2 HSD [*]1994 Punto 1.1 S [*]1998 Siena 1.6 16V
|
|
Góra |
|
 |
kolo115 |
#242777 Wysłany:
19 Kwi 2009, 10:46; Temat postu: Re: Nierówno wytarte szczęki |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 14 Gru 2008, Posty: 14
|
jabb napisał(a): Żeby w ogóle zdjąć bęben musiałem dość mocno poluzować ręczny. Hamulec obciera i po kilku kilometrach żwawszej jazdy po mieście koło nagrzewa się prawie tak jak przednie.
Na moje oko to sam sobie odpowiedziales na pytanie:) Jak masz reczny mocno podciagnienty to chyba logiczne ze szczeka bedzie obcierac o beben! Ewentualnie mozesz zalozyc kolo (przy popuszczonym recznym) i na lewarku sprawdzic czy Ci sie cylinderek cofa tzn probujesz krecic kolem, ktos naciska na hamulec i potem go puszcza a Ty sprawdzasz czy da sie pokrecic tym kolkiem. Jak bedzie zablokowane tzn ze cylinderek Ci sie zapiekl i nie ma ochoty wrocic do swojej normalnej pozycji:)
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#242834 Wysłany:
19 Kwi 2009, 12:10; Temat postu: |
|
|
Poza tym trudności zdjęcia bębna mogły być spowodowane wytworzeniem się rantu na krawędzi bębna.
|
|
Góra |
|
 |
jabb |
#242986 Wysłany:
19 Kwi 2009, 17:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Gru 2008, Posty: 385 Pomógł: 2
|
Jutro wyłudzę od rodziców kasę na szczęki, zmienię też przewód, cylinderek, sprężyny, szpilki i zapinki, a później się zobaczy czy problem pozostał.
_________________ 2000 Punto 1.9 JTD 2002 Palio 1.6 16V 2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V 1995 Kawasaki EX500 [*]1995 Punto 1.2 HSD [*]1994 Punto 1.1 S [*]1998 Siena 1.6 16V
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#243006 Wysłany:
19 Kwi 2009, 18:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
jabb u mnie również jest podobnie. Tak zdzierają się i chyba nic z tym nie zrobisz.
|
|
Góra |
|
 |
jabb |
#243575 Wysłany:
20 Kwi 2009, 18:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Gru 2008, Posty: 385 Pomógł: 2
|
Wymontowałem cylinderek i okazało się, że nie miał chęci się chować. Pojeżdżę trochę i zobaczę jak się będzie teraz zachowywał prawy bęben.
_________________ 2000 Punto 1.9 JTD 2002 Palio 1.6 16V 2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V 1995 Kawasaki EX500 [*]1995 Punto 1.2 HSD [*]1994 Punto 1.1 S [*]1998 Siena 1.6 16V
|
|
Góra |
|
 |
Lotos |
#243703 Wysłany:
20 Kwi 2009, 21:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
jabb napisał(a): Wymontowałem cylinderek i okazało się, że nie miał chęci się chować. Pojeżdżę trochę i zobaczę jak się będzie teraz zachowywał prawy bęben.
to nie jest zależne od cylinderka jak sie szcżeki ścierają. W prawym tylnym ZAWSZE zetrze sie najpierw prawa szczęka a w tylnym lewym ZAWSZE lewa
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#243709 Wysłany:
20 Kwi 2009, 21:12; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
jabb |
#243770 Wysłany:
20 Kwi 2009, 22:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Gru 2008, Posty: 385 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#243775 Wysłany:
20 Kwi 2009, 22:34; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
jabb |
#243784 Wysłany:
20 Kwi 2009, 22:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Gru 2008, Posty: 385 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#243787 Wysłany:
20 Kwi 2009, 22:50; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#243801 Wysłany:
20 Kwi 2009, 23:13; Temat postu: |
|
|
jabb napisał(a): Niech i będzie normalne, ale mi się nie podoba. No to musisz zmienić hamulce na tarczowe albo jeździć cały czas na wstecznym  jabb napisał(a): Nie wnerwiajcie mnie! Próbuję podbudować się na duchu, że nie zmarnowałem kasy na darmo... Very Happy
Nie masz się co denerwować z powodu niepotrzebnej wymiany bo to tylko Twoje bezpieczeństwo, a tutaj nie ma co oszczędzać 
|
|
Góra |
|
 |
jabb |
#243804 Wysłany:
20 Kwi 2009, 23:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Gru 2008, Posty: 385 Pomógł: 2
|
Cytuj: No to musisz zmienić hamulce na tarczowe albo jeździć cały czas na wstecznym
Wiem, że to lekkie przejście w inny wątek, ale jak sądzicie - tarczowe 227mm od 125P pasowałyby w obecny balans siły hamowania? Wiem, że montaż 240mm z GT na tył (pozostawiając 240mm na przodzie) będzie złym pomysłem, więc o tym nawet nie myślę.
_________________ 2000 Punto 1.9 JTD 2002 Palio 1.6 16V 2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V 1995 Kawasaki EX500 [*]1995 Punto 1.2 HSD [*]1994 Punto 1.1 S [*]1998 Siena 1.6 16V
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#243808 Wysłany:
20 Kwi 2009, 23:24; Temat postu: |
|
|
Tarcze z przodu wzucasz na tył, a do przodu wsadzasz 257 mm z PI ABS/TD i będzie ok. Jakby coś to tanio oddam zaciski zarówno pod tarczę wentylowaną (GT) jak i litą (ABS) 
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|