|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 20:21
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Praetorian |
#245828 Wysłany:
25 Kwi 2009, 21:26; Temat postu: Żre prąd. Odpalanie na pych co dwa dni. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Przemo
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 16 Lut 2008, Posty: 524
|
Hej!
Proszę o pomoc. Zostawiam auto na parę dni, wsiadam i odpala. Włączę na postoju radio (działa na wyłączonym zapłonie też) na 10 minut i już auta nie odpalę i trzeba na pych odpalać.
Napięcie na akumulatorze mam rzędu 14.7 V przy wyłączonym silniku. Przy włączonym jest 15.9 V !! O co chodzi? Akumulator z kolei ma pełne zbiorniki. Nie wygląda na to, żeby coś wyparowało. Ma może ze 2,5 roku.
Jakieś pomysły?
_________________ Było:1.Punto ELX 75 2.Punto GT Punkieta V1 Jest:1.Punto GT Punkieta V2 2.Stilo 1.2 16V
Czy masz już darmowe Assistance?
www.AutoWorks.pl
|
|
Góra |
|
 |
|
|
AF |
#245835 Wysłany:
25 Kwi 2009, 21:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Najpierw kup nowy woltomierz.
Bo przy wyłączonym silniku na pewno nie masz 14,7 V.
Jak masz 12,5 V to max.
Jeśli miernik myli się o 2,2 V to znaczy, że nap. ładowania masz 13,7, czyli praktycznie brak ładowania 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#245839 Wysłany:
25 Kwi 2009, 21:55; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#245846 Wysłany:
25 Kwi 2009, 22:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Padnięte aku pod jakimkolwiek obciążeniem ( nawet radiem ) ma poniżej 12 V, gdy silnik nie pracuje of course 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
Praetorian |
#246125 Wysłany:
26 Kwi 2009, 19:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Przemo
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 16 Lut 2008, Posty: 524
|
Rano wpadłem do auta. To samo. 14.6 V na wyłączonym. Włączam radio, w oczach spada mi co 1 setną V napięcie. 14.61, 14,60 ... i tak spadło do 14, odpalam auto... zajęczał trochę, ale z trudem odpalił. Patrzę na włączonym silniku 15.90, 15.91, 15.92 ... doszło do 15.99 i wolałem zamknąć maskę
Ja jednak stawiam na aku. Myślę, że gdyby to był alternator, to bym w ogóle auta nawet na pych nie odpalił. Jutro postaram się podłączyć inne aku i zobaczymy czy będą problemy. Jeśli tak, to grzebiemy w alternatorze i w elektryce.
_________________ Było:1.Punto ELX 75 2.Punto GT Punkieta V1 Jest:1.Punto GT Punkieta V2 2.Stilo 1.2 16V
Czy masz już darmowe Assistance?
www.AutoWorks.pl
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#246134 Wysłany:
26 Kwi 2009, 20:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
A ja Ci mówię po raz drugi ( i ostatni ) - zmierz innym woltomierzem, bo te odczyty to SF 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
Praetorian |
#246165 Wysłany:
26 Kwi 2009, 21:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Przemo
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 16 Lut 2008, Posty: 524
|
No okej. Sprawdzę też innym, ale mierzyłem nim inne auto i było jak należy 
_________________ Było:1.Punto ELX 75 2.Punto GT Punkieta V1 Jest:1.Punto GT Punkieta V2 2.Stilo 1.2 16V
Czy masz już darmowe Assistance?
www.AutoWorks.pl
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek_pere |
#246170 Wysłany:
26 Kwi 2009, 21:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
Praetorian napisał(a): Rano wpadłem do auta. To samo. 14.6 V
Sprawdż woltomierz bo masz dwie nierealne wartości napięć (na zapalonym 15,9 powoduje wygotowanie elektrolitu a na "ustanym" po nocy aku 14,6 V to tak jak napisał AF science fiction
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#246178 Wysłany:
26 Kwi 2009, 22:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Dla niedowiarków
Przed chwilą zmierzyłem.
Po kilku godzinach stania, silnik nie pracuje, włączone tylko radio - 12,64 V
Silnik włączony na biegu jałowym:
- włączone tylko radio - nap. 14,12 V
- włączone światła mijania -nap. 14,07V
Przy obrotach ponad 2000/min napięcie 14,3V.
I to są normalne odczyty 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
Praetorian |
#246188 Wysłany:
26 Kwi 2009, 22:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Przemo
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 16 Lut 2008, Posty: 524
|
Dobra. Miernik w kubeł
U brata w aucie to samo wyszło... 14,7 V To teraz pojawia się większy problem. Skoro jest w normie napięcie, to pytanie czy to aku, czy coś innego? wychodzi na to właśnie, że o mniej więcej 2 V się myli, czyli mam około 12,7V (tak jak ty AF). Zatem na włączonym zapłonie mam...? niecałe 14 V. Albo akus nie trzyma napięcia, albo altek nie doładowuje tak jak należy. [ Dodano: 26 Kwi 2009 21:37 ]Chociaż w sumie 0,3V różnicy nie kwalifikuje zepsucia altka czy akumulatora. Może mi spierdziela prąd tak przez radio? Ostatnio miałem jakieś problemy z radiem, że gubiło napięcie co jakiś czas. Nawet nie na wybojach czy coś. Na prostej drodze.
_________________ Było:1.Punto ELX 75 2.Punto GT Punkieta V1 Jest:1.Punto GT Punkieta V2 2.Stilo 1.2 16V
Czy masz już darmowe Assistance?
www.AutoWorks.pl
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#246203 Wysłany:
26 Kwi 2009, 22:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
0,3 V to dla aku b.duża różnica.
Napięcie ładowania przy pracującym silniku ma być 13,8 - 14,4 V.
13,8 V może być na biegu jałowym przy włączonych światłach, ale po dodaniu gazu powinno rosnąć do ok.14,2 V.
Jeśli nie rośnie, to alt nie ładuje.
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
Praetorian |
#246216 Wysłany:
26 Kwi 2009, 23:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Przemo
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 16 Lut 2008, Posty: 524
|
Okej, dzięki za pomoc. Jutro jadę do kolesia co się tym zajmuje już troszkę bardziej profesjonalnie i może coś wynajdziemy.
Bywaj!
_________________ Było:1.Punto ELX 75 2.Punto GT Punkieta V1 Jest:1.Punto GT Punkieta V2 2.Stilo 1.2 16V
Czy masz już darmowe Assistance?
www.AutoWorks.pl
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#246250 Wysłany:
27 Kwi 2009, 00:46; Temat postu: |
|
|
Na moje oko to albo coś z regulatorem napięcia w alternatorze, albo zwarcie celi w akumulatorze. Ostatnio w kropku wymieniałem akumulator bo wystarczyło że auto stało 2 dni i rozrusznika nie obrócił. Napięcie nominalne na wyłączonym silniku wynosiło 12,65V. Regulator mam sprawny na 100% więc raczej to zwarcie.
|
|
Góra |
|
 |
slivka |
#246274 Wysłany:
27 Kwi 2009, 08:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 259
|
moze sprawdz tez amperomierzem jaki prad plynie z aku na zgaszonym silniku i zamknietym samochodzie
_________________ WRC - Wieśniak Robi Cuda
http://www.szybkiepranie.pl <<-- pranie tapicerki samochodowej kraków
|
|
Góra |
|
 |
Praetorian |
#246435 Wysłany:
27 Kwi 2009, 17:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Przemo
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 16 Lut 2008, Posty: 524
|
Na wyłączonym zapłonie 12,45 V. Na włączonym zapłonie 13,68 V. Ja obstawiam na oba tzn. i altek i akus. Alternator nie doładowuje, bo popsuty, a akumulator nie trzyma bo starawy i mały.
_________________ Było:1.Punto ELX 75 2.Punto GT Punkieta V1 Jest:1.Punto GT Punkieta V2 2.Stilo 1.2 16V
Czy masz już darmowe Assistance?
www.AutoWorks.pl
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#246437 Wysłany:
27 Kwi 2009, 17:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
2,5 letni aku nie jest stary.
Przeciętnie dożywają 4-5 lat.
A jak się trochę zadba to i 7
Na pewno jest problem z alternatorem i od tego trzeba zacząć.
Kontrolka ładowania po przekręceniu kluczyka świeci ?
Będziesz sam grzebał ? Bo jak nie , to nie ma sensu pisać ? 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
Praetorian |
#246461 Wysłany:
27 Kwi 2009, 17:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Przemo
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 16 Lut 2008, Posty: 524
|
Ano sam będę.
Kontrolka świeci. Jak się włącza silnik to gaśnie. (to taka z akumulatorkiem jak dorbze rozumiem).
_________________ Było:1.Punto ELX 75 2.Punto GT Punkieta V1 Jest:1.Punto GT Punkieta V2 2.Stilo 1.2 16V
Czy masz już darmowe Assistance?
www.AutoWorks.pl
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#246507 Wysłany:
27 Kwi 2009, 19:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
O tę kontrolkę chodzi.
Bo czasami przepali się, a jak się przepali to też nie ma ładowania
1. Jeśli jest dostęp bez wyjmowania alternatora to wykręć szczotkotrzymacz ( jest zespolony z reglerem ) i sprawdź czy się szczotki nie skończyły.
2. Lepiej jednak wyjąć alt i wszystko posprawdzać - szczotki, zużycie pierścieni ślizgowych na wirniku, łożyska, diody ( wzbudzenia i prostownicze ), czy nie ma przebicia uzwojeń do masy itd.
80 - 90 % awarii alt wynika z zużycia szczotek.
Wymienia się cały regler.
Przed zabawą radzę odłączyć "+" z akumulatora, żeby strażacy nie musieli przyjechać 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
Lotos |
#246512 Wysłany:
27 Kwi 2009, 19:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
masz uszkodzony wewnętrznie akumulator nie wspominając o alternatorze ale to juz wiesz
|
|
Góra |
|
 |
Praetorian |
#246530 Wysłany:
27 Kwi 2009, 19:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Przemo
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 16 Lut 2008, Posty: 524
|
AF napisał(a): O tę kontrolkę chodzi. Bo czasami przepali się, a jak się przepali to też nie ma ładowania 1. Jeśli jest dostęp bez wyjmowania alternatora to wykręć szczotkotrzymacz ( jest zespolony z reglerem ) i sprawdź czy się szczotki nie skończyły. 2. Lepiej jednak wyjąć alt i wszystko posprawdzać - szczotki, zużycie pierścieni ślizgowych na wirniku, łożyska, diody ( wzbudzenia i prostownicze ), czy nie ma przebicia uzwojeń do masy itd. 80 - 90 % awarii alt wynika z zużycia szczotek. Wymienia się cały regler. Przed zabawą radzę odłączyć "+" z akumulatora, żeby strażacy nie musieli przyjechać 
Skoro mowa już o szczotkach i łożyskach, to dodam, że hałasuje skubaniec strasznie. Tak wyje do iluś tam obrotów, potem jakby mniej. Kolesie jak mi rozrząd robili, to za bardzo pasek nowy naciągnęli i od tego czasu hałasuje i są problemy.
_________________ Było:1.Punto ELX 75 2.Punto GT Punkieta V1 Jest:1.Punto GT Punkieta V2 2.Stilo 1.2 16V
Czy masz już darmowe Assistance?
www.AutoWorks.pl
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#246536 Wysłany:
27 Kwi 2009, 20:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Lotos napisał(a): masz uszkodzony wewnętrznie akumulator nie wspominając o alternatorze ale to juz wiesz Alternator z pewnością. Akumulator - będzie można powiedzieć jak ładowanie będzie OK. Objawy nie wskazują na zwarcie celi ani na przerwę wewnątrz aku. Przy braku odpowiedniego miernika aku można sprawdzić tak: - ładujemy aku do pełna zewnętrznym prostownikiem ( wyjąć z auta, albo odłączyć klemy ), - odłączamy zasilanie modułu zapłonowego, albo pompy paliwa, tak żeby silnik NIE odpalił, - włączamy rozrusznik na 10 s, - odczekujemy 30 s, - jeszcze raz kręcimy rozrusznikiem przez 10 s, - w trakcie 2-giej próby mierzymy napięcie NA KLEMACH, Jeśli napięcie spadnie poniżej 10V, to aku jest marny. Powodzenia. [ Dodano: 27 Kwi 2009 19:03 ]Praetorian napisał(a): AF napisał(a): O tę kontrolkę chodzi. Bo czasami przepali się, a jak się przepali to też nie ma ładowania 1. Jeśli jest dostęp bez wyjmowania alternatora to wykręć szczotkotrzymacz ( jest zespolony z reglerem ) i sprawdź czy się szczotki nie skończyły. 2. Lepiej jednak wyjąć alt i wszystko posprawdzać - szczotki, zużycie pierścieni ślizgowych na wirniku, łożyska, diody ( wzbudzenia i prostownicze ), czy nie ma przebicia uzwojeń do masy itd. 80 - 90 % awarii alt wynika z zużycia szczotek. Wymienia się cały regler. Przed zabawą radzę odłączyć "+" z akumulatora, żeby strażacy nie musieli przyjechać  Skoro mowa już o szczotkach i łożyskach, to dodam, że hałasuje skubaniec strasznie. Tak wyje do iluś tam obrotów, potem jakby mniej. Kolesie jak mi rozrząd robili, to za bardzo pasek nowy naciągnęli i od tego czasu hałasuje i są problemy.
To nie ma co się zastanawiać.
Wyjąć, sprawdzić łożyska.
Wirnik ma kręcić się cichutko i bez luzów.
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|