You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 20:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #245828 Wysłany: 25 Kwi 2009, 21:26; 
 Temat postu: Żre prąd. Odpalanie na pych co dwa dni.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Przemo
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 16 Lut 2008,
Posty: 524
Hej!

Proszę o pomoc. Zostawiam auto na parę dni, wsiadam i odpala. Włączę na postoju radio (działa na wyłączonym zapłonie też) na 10 minut i już auta nie odpalę i trzeba na pych odpalać.

Napięcie na akumulatorze mam rzędu 14.7 V przy wyłączonym silniku. Przy włączonym jest 15.9 V !! O co chodzi? Akumulator z kolei ma pełne zbiorniki. Nie wygląda na to, żeby coś wyparowało. Ma może ze 2,5 roku.

Jakieś pomysły?

_________________
Było:1.Punto ELX 75 2.Punto GT Punkieta V1
Jest:1.Punto GT Punkieta V2 2.Stilo 1.2 16V

Czy masz już darmowe Assistance?


www.AutoWorks.pl


Góra
 Profil  
 

 
 Post #245835 Wysłany: 25 Kwi 2009, 21:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Najpierw kup nowy woltomierz.
Bo przy wyłączonym silniku na pewno nie masz 14,7 V.
Jak masz 12,5 V to max.
Jeśli miernik myli się o 2,2 V to znaczy, że nap. ładowania masz 13,7, czyli praktycznie brak ładowania :>

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #245839 Wysłany: 25 Kwi 2009, 21:55; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
To, że aku nie jest stary to jeszcze nic nie znaczy, zawsze mógł się zepsuć i na to właśnie wygląda...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #245846 Wysłany: 25 Kwi 2009, 22:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Padnięte aku pod jakimkolwiek obciążeniem ( nawet radiem ) ma poniżej 12 V, gdy silnik nie pracuje of course :E

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246125 Wysłany: 26 Kwi 2009, 19:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Przemo
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 16 Lut 2008,
Posty: 524
Rano wpadłem do auta. To samo. 14.6 V na wyłączonym. Włączam radio, w oczach spada mi co 1 setną V napięcie. 14.61, 14,60 ... i tak spadło do 14, odpalam auto... zajęczał trochę, ale z trudem odpalił. Patrzę na włączonym silniku 15.90, 15.91, 15.92 ... doszło do 15.99 i wolałem zamknąć maskę :P

Ja jednak stawiam na aku. Myślę, że gdyby to był alternator, to bym w ogóle auta nawet na pych nie odpalił. Jutro postaram się podłączyć inne aku i zobaczymy czy będą problemy. Jeśli tak, to grzebiemy w alternatorze i w elektryce.

_________________
Było:1.Punto ELX 75 2.Punto GT Punkieta V1
Jest:1.Punto GT Punkieta V2 2.Stilo 1.2 16V

Czy masz już darmowe Assistance?


www.AutoWorks.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246134 Wysłany: 26 Kwi 2009, 20:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
A ja Ci mówię po raz drugi ( i ostatni ) - zmierz innym woltomierzem, bo te odczyty to SF :hahaha:

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246165 Wysłany: 26 Kwi 2009, 21:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Przemo
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 16 Lut 2008,
Posty: 524
No okej. Sprawdzę też innym, ale mierzyłem nim inne auto i było jak należy :roll:

_________________
Było:1.Punto ELX 75 2.Punto GT Punkieta V1
Jest:1.Punto GT Punkieta V2 2.Stilo 1.2 16V

Czy masz już darmowe Assistance?


www.AutoWorks.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246170 Wysłany: 26 Kwi 2009, 21:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
Praetorian napisał(a):
Rano wpadłem do auta. To samo. 14.6 V

Sprawdż woltomierz bo masz dwie nierealne wartości napięć (na zapalonym 15,9 powoduje wygotowanie elektrolitu a na "ustanym" po nocy aku 14,6 V to tak jak napisał AF science fiction


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246178 Wysłany: 26 Kwi 2009, 22:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Dla niedowiarków :>
Przed chwilą zmierzyłem.
Po kilku godzinach stania, silnik nie pracuje, włączone tylko radio - 12,64 V
Image
Silnik włączony na biegu jałowym:
- włączone tylko radio - nap. 14,12 V
- włączone światła mijania -nap. 14,07V
Przy obrotach ponad 2000/min napięcie 14,3V.
I to są normalne odczyty :E

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246188 Wysłany: 26 Kwi 2009, 22:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Przemo
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 16 Lut 2008,
Posty: 524
Dobra. Miernik w kubeł :D

U brata w aucie to samo wyszło... 14,7 V To teraz pojawia się większy problem. Skoro jest w normie napięcie, to pytanie czy to aku, czy coś innego? wychodzi na to właśnie, że o mniej więcej 2 V się myli, czyli mam około 12,7V (tak jak ty AF). Zatem na włączonym zapłonie mam...? niecałe 14 V. Albo akus nie trzyma napięcia, albo altek nie doładowuje tak jak należy.

[ Dodano: 26 Kwi 2009 21:37 ]
Chociaż w sumie 0,3V różnicy nie kwalifikuje zepsucia altka czy akumulatora. Może mi spierdziela prąd tak przez radio? Ostatnio miałem jakieś problemy z radiem, że gubiło napięcie co jakiś czas. Nawet nie na wybojach czy coś. Na prostej drodze.

_________________
Było:1.Punto ELX 75 2.Punto GT Punkieta V1
Jest:1.Punto GT Punkieta V2 2.Stilo 1.2 16V

Czy masz już darmowe Assistance?


www.AutoWorks.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246203 Wysłany: 26 Kwi 2009, 22:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
0,3 V to dla aku b.duża różnica.
Napięcie ładowania przy pracującym silniku ma być 13,8 - 14,4 V.
13,8 V może być na biegu jałowym przy włączonych światłach, ale po dodaniu gazu powinno rosnąć do ok.14,2 V.
Jeśli nie rośnie, to alt nie ładuje.

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246216 Wysłany: 26 Kwi 2009, 23:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Przemo
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 16 Lut 2008,
Posty: 524
Okej, dzięki za pomoc. Jutro jadę do kolesia co się tym zajmuje już troszkę bardziej profesjonalnie i może coś wynajdziemy.

Bywaj!

_________________
Było:1.Punto ELX 75 2.Punto GT Punkieta V1
Jest:1.Punto GT Punkieta V2 2.Stilo 1.2 16V

Czy masz już darmowe Assistance?


www.AutoWorks.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246250 Wysłany: 27 Kwi 2009, 00:46; 
 Temat postu:
Na moje oko to albo coś z regulatorem napięcia w alternatorze, albo zwarcie celi w akumulatorze. Ostatnio w kropku wymieniałem akumulator bo wystarczyło że auto stało 2 dni i rozrusznika nie obrócił. Napięcie nominalne na wyłączonym silniku wynosiło 12,65V. Regulator mam sprawny na 100% więc raczej to zwarcie.


Góra
  
 
 
 Post #246274 Wysłany: 27 Kwi 2009, 08:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 259
moze sprawdz tez amperomierzem jaki prad plynie z aku na zgaszonym silniku i zamknietym samochodzie

_________________
WRC - Wieśniak Robi Cuda
http://www.szybkiepranie.pl <<-- pranie tapicerki samochodowej kraków


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246435 Wysłany: 27 Kwi 2009, 17:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Przemo
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 16 Lut 2008,
Posty: 524
Na wyłączonym zapłonie 12,45 V. Na włączonym zapłonie 13,68 V. Ja obstawiam na oba tzn. i altek i akus. Alternator nie doładowuje, bo popsuty, a akumulator nie trzyma bo starawy i mały.

_________________
Było:1.Punto ELX 75 2.Punto GT Punkieta V1
Jest:1.Punto GT Punkieta V2 2.Stilo 1.2 16V

Czy masz już darmowe Assistance?


www.AutoWorks.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246437 Wysłany: 27 Kwi 2009, 17:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
2,5 letni aku nie jest stary.
Przeciętnie dożywają 4-5 lat.
A jak się trochę zadba to i 7 :>
Na pewno jest problem z alternatorem i od tego trzeba zacząć.
Kontrolka ładowania po przekręceniu kluczyka świeci ?
Będziesz sam grzebał ? Bo jak nie , to nie ma sensu pisać ? 8)

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246461 Wysłany: 27 Kwi 2009, 17:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Przemo
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 16 Lut 2008,
Posty: 524
Ano sam będę.

Kontrolka świeci. Jak się włącza silnik to gaśnie. (to taka z akumulatorkiem jak dorbze rozumiem).

_________________
Było:1.Punto ELX 75 2.Punto GT Punkieta V1
Jest:1.Punto GT Punkieta V2 2.Stilo 1.2 16V

Czy masz już darmowe Assistance?


www.AutoWorks.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246507 Wysłany: 27 Kwi 2009, 19:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
O tę kontrolkę chodzi.
Bo czasami przepali się, a jak się przepali to też nie ma ładowania :E
1. Jeśli jest dostęp bez wyjmowania alternatora to wykręć szczotkotrzymacz ( jest zespolony z reglerem ) i sprawdź czy się szczotki nie skończyły.
2. Lepiej jednak wyjąć alt i wszystko posprawdzać - szczotki, zużycie pierścieni ślizgowych na wirniku, łożyska, diody ( wzbudzenia i prostownicze ), czy nie ma przebicia uzwojeń do masy itd.
80 - 90 % awarii alt wynika z zużycia szczotek.
Wymienia się cały regler.
Przed zabawą radzę odłączyć "+" z akumulatora, żeby strażacy nie musieli przyjechać :>

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246512 Wysłany: 27 Kwi 2009, 19:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 04 Sty 2007,
Posty: 817
masz uszkodzony wewnętrznie akumulator nie wspominając o alternatorze ale to juz wiesz


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246530 Wysłany: 27 Kwi 2009, 19:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Przemo
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 16 Lut 2008,
Posty: 524
AF napisał(a):
O tę kontrolkę chodzi.
Bo czasami przepali się, a jak się przepali to też nie ma ładowania :E
1. Jeśli jest dostęp bez wyjmowania alternatora to wykręć szczotkotrzymacz ( jest zespolony z reglerem ) i sprawdź czy się szczotki nie skończyły.
2. Lepiej jednak wyjąć alt i wszystko posprawdzać - szczotki, zużycie pierścieni ślizgowych na wirniku, łożyska, diody ( wzbudzenia i prostownicze ), czy nie ma przebicia uzwojeń do masy itd.
80 - 90 % awarii alt wynika z zużycia szczotek.
Wymienia się cały regler.
Przed zabawą radzę odłączyć "+" z akumulatora, żeby strażacy nie musieli przyjechać :>

Skoro mowa już o szczotkach i łożyskach, to dodam, że hałasuje skubaniec strasznie. Tak wyje do iluś tam obrotów, potem jakby mniej. Kolesie jak mi rozrząd robili, to za bardzo pasek nowy naciągnęli i od tego czasu hałasuje i są problemy.

_________________
Było:1.Punto ELX 75 2.Punto GT Punkieta V1
Jest:1.Punto GT Punkieta V2 2.Stilo 1.2 16V

Czy masz już darmowe Assistance?


www.AutoWorks.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246536 Wysłany: 27 Kwi 2009, 20:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Lotos napisał(a):
masz uszkodzony wewnętrznie akumulator nie wspominając o alternatorze ale to juz wiesz

Alternator z pewnością.
Akumulator - będzie można powiedzieć jak ładowanie będzie OK.
Objawy nie wskazują na zwarcie celi ani na przerwę wewnątrz aku.
Przy braku odpowiedniego miernika aku można sprawdzić tak:
- ładujemy aku do pełna zewnętrznym prostownikiem ( wyjąć z auta, albo odłączyć klemy ),
- odłączamy zasilanie modułu zapłonowego, albo pompy paliwa, tak żeby silnik NIE odpalił,
- włączamy rozrusznik na 10 s,
- odczekujemy 30 s,
- jeszcze raz kręcimy rozrusznikiem przez 10 s,
- w trakcie 2-giej próby mierzymy napięcie NA KLEMACH,
Jeśli napięcie spadnie poniżej 10V, to aku jest marny.
Powodzenia.

[ Dodano: 27 Kwi 2009 19:03 ]
Praetorian napisał(a):
AF napisał(a):
O tę kontrolkę chodzi.
Bo czasami przepali się, a jak się przepali to też nie ma ładowania :E
1. Jeśli jest dostęp bez wyjmowania alternatora to wykręć szczotkotrzymacz ( jest zespolony z reglerem ) i sprawdź czy się szczotki nie skończyły.
2. Lepiej jednak wyjąć alt i wszystko posprawdzać - szczotki, zużycie pierścieni ślizgowych na wirniku, łożyska, diody ( wzbudzenia i prostownicze ), czy nie ma przebicia uzwojeń do masy itd.
80 - 90 % awarii alt wynika z zużycia szczotek.
Wymienia się cały regler.
Przed zabawą radzę odłączyć "+" z akumulatora, żeby strażacy nie musieli przyjechać :>

Skoro mowa już o szczotkach i łożyskach, to dodam, że hałasuje skubaniec strasznie. Tak wyje do iluś tam obrotów, potem jakby mniej. Kolesie jak mi rozrząd robili, to za bardzo pasek nowy naciągnęli i od tego czasu hałasuje i są problemy.

To nie ma co się zastanawiać.
Wyjąć, sprawdzić łożyska.
Wirnik ma kręcić się cichutko i bez luzów.

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO