|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 13:27
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
magikgliwice |
#247239 Wysłany:
29 Kwi 2009, 15:32; Temat postu: Alternator i jego pasek |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 18 Mar 2008, Posty: 135
|
Witam ostatnio wymieniałem paseczek od tego ustrojstwa i teraz jak odpalam kropka to potrafi mi pasek zapiszczeć ;/ i tu pytania w sumie 3:
1. kijowy pasek kupiłem ? marki nie pamietam ale cus koło 45 złociszy kosztował
2. za mocno naciagniety pasek?
3. za słabo naciagniety pasek?
pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
|
|
mrider |
#247248 Wysłany:
29 Kwi 2009, 15:50; Temat postu: |
|
|
|
Góra |
|
 |
magikgliwice |
#247250 Wysłany:
29 Kwi 2009, 15:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 18 Mar 2008, Posty: 135
|
aha
dzieki za odpowiedź. moze ktos wie jak go mocniej naciagnąc bo juz dociskałem ciężarem ciala alternator zeby jak najbardziej pasek naciagnąć ;/
moze jest jakis taki sprytny myk 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#247258 Wysłany:
29 Kwi 2009, 16:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
może napinacz dupy daje?
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
 |
magikgliwice |
#247426 Wysłany:
29 Kwi 2009, 22:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 18 Mar 2008, Posty: 135
|
hmm powiem tak napinacz ;>?? nie zauwazyłem tego cuda na pasku do alternatora  P jeden koniec paska na alternator a drugi na koło wychodzace z silnika (blisko czujnika połozenia wału) i tyle u mnie jest ;>
_________________
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#247430 Wysłany:
29 Kwi 2009, 22:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Nie wiem, jak w PII, ale w CC900 miałem taki przypadek, że nie dało się naciągnąć paska, bo obudowa alt wadziła o blok silnika.
Wyjąłem alt, zeszlifowałem z 3 mm obudowę ( w tym miejscu, gdzie wadziła ) i wtedy było OK.
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
magikgliwice |
#247433 Wysłany:
29 Kwi 2009, 22:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 18 Mar 2008, Posty: 135
|
no u mnie stary pasek chodzil dobrze i miejsca mam dośc bo alternator odchyla sie w strone scianki oddzielającej komorę silnik od kabiny  pasek zmieniłem bo jakis kawałek plastiku/szkła wpadł mi pod niego i wtopil sie w pasek co zaczęło skutkowac powstawaniem dziury  i teraz moze bałem sie ten pasek odpowiednio napiąc żeby zbyt napiety nie był 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#247497 Wysłany:
30 Kwi 2009, 00:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
magikgliwice u mnie jest! (wiem, bo wymieniałem!)
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#247502 Wysłany:
30 Kwi 2009, 01:01; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
poluzować 2 górne śruby altka, łyżka do opon pomiędzy blok i altek (lub coś mocnego metalowego), pchać łyżkę dość mocno i dociągnąć śruby
W silnikach FIRE bez klimy żadnych rolek prowadzących czy napinacza nie ma.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#247504 Wysłany:
30 Kwi 2009, 01:05; Temat postu: |
|
|
E.T. no bo to tak jest jak ktoś chce porady a nie napisze jakie auto ma... W niektórych wersjach silnikowych napinacz jest, w innych nie ma i trzeba zgadywać jaką kto ma wersję.
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#247516 Wysłany:
30 Kwi 2009, 05:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
|
Góra |
|
 |
magikgliwice |
#247561 Wysłany:
30 Kwi 2009, 10:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 18 Mar 2008, Posty: 135
|
no jak zwykle jak pisze to czegos zapominam ;/
kropek 2 1,2 8v
_________________
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#247635 Wysłany:
30 Kwi 2009, 14:17; Temat postu: |
|
|
magikgliwice napisał(a): kropek 2 1,2 8v
No to jedyny sposób naciągu paska jest taki jak opisał ipIV. Jeśli ten pasek piszczał przez dłuższy czas to zapewne już się zeszkliła jego powierzchnia wewnętrzna i nadaje się do wymiany. Zeszklony pasek będzie piszczał nawet po prawidłowym naciągnięciu np. gdy jest wilgotno.
|
|
Góra |
|
 |
magikgliwice |
#248523 Wysłany:
03 Maj 2009, 11:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 18 Mar 2008, Posty: 135
|
oj to nie ciekawie ;/ a czym to zeszkliwienie bedzie sie objawiało ? bo u mnie to w sumie ze 30 sekund piszczał ale wkurzajacy to dxwiek  P
_________________
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#248535 Wysłany:
03 Maj 2009, 11:36; Temat postu: |
|
|
Tak jak napisałem powyżej, zeszkliwienie objawia się głównie piszczeniem podczas rozruchu gdy jest wilgotno lub np. po wjeździe w dużą kałużę i depnięcie w gaz (zmiana obciążenia silnika). Pasek całkowicie dobity dodatkowo zaczyna śmierdzieć spalenizną po zapiszczeniu. Wtedy to już tylko wymiana.
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#248544 Wysłany:
03 Maj 2009, 11:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Na takie piszczące paski ( mimo prawidłowego naciągu ) pomaga przetarcie paska kalafonią, może być taka do lutowania.
Sposób znany od 100 lat.
Bardziej muzykalni mogą użyć kalafonii do skrzypiec 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
Łodziak |
#262145 Wysłany:
06 Cze 2009, 12:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
podczepie sie pod temat. pekla mi obudowa alternatora i przy wymianie altka chce wymienic takze pasek. dzisiaj sprawdzalem jak to tam wszystko wyglada i chcialem sie upewnic czy zeby wymienic wczesniej wspomniany pasek musze odkrecic czujnik polozenia walu czy kolo pasowe a moze jest jeszcze jakas inna mozliwosc??
i jeszcze jedna sprawa czy kupujac regenerowany alternator musze oddac stary???
_________________ punto I sx 1.1 55KM '97 - było Seat Ibiza 1.4 16V 101KM 2003r. - jest

Piszę poprawnie po polsku.
Ostatnio edytowany przez Łodziak, 06 Cze 2009, 12:58, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#262153 Wysłany:
06 Cze 2009, 12:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
ja wymieniałem przy rozrządzie i tego czujnika mechanior nie zdejmował (stałem za jego plecami i sie przyglądałem) 
|
|
Góra |
|
 |
Łodziak |
#262158 Wysłany:
06 Cze 2009, 13:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#262171 Wysłany:
06 Cze 2009, 13:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
kurcze niewiem dokładnie  , wiem że miał troche problem z naciągnięciem nowego bo niechciał wejść. Ale czyjnika chyba nie odkręcał, może kombinował coś z kołem żebatym wału  kurde wiesz ja będe u niego na lakierownaie w poniedziałęk lub środe to jak chcesz to sie wypytam dokładnie
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#262200 Wysłany:
06 Cze 2009, 14:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
Łodziak napisał(a): i jeszcze jedna sprawa czy kupujac regenerowany alternator musze oddac stary???
rzecz w tym, jak się umówisz!!
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|