You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 13:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #247239 Wysłany: 29 Kwi 2009, 15:32; 
 Temat postu: Alternator i jego pasek
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 18 Mar 2008,
Posty: 135
Witam ostatnio wymieniałem paseczek od tego ustrojstwa i teraz jak odpalam kropka to potrafi mi pasek zapiszczeć ;/ i tu pytania w sumie 3:
1. kijowy pasek kupiłem ? marki nie pamietam ale cus koło 45 złociszy kosztował
2. za mocno naciagniety pasek?
3. za słabo naciagniety pasek?

pozdrawiam


Góra
 Profil  
 

 
 Post #247248 Wysłany: 29 Kwi 2009, 15:50; 
 Temat postu:
Za słabo naciągnięty.


Góra
  
 
 
 Post #247250 Wysłany: 29 Kwi 2009, 15:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 18 Mar 2008,
Posty: 135
aha
dzieki za odpowiedź. moze ktos wie jak go mocniej naciagnąc bo juz dociskałem ciężarem ciala alternator zeby jak najbardziej pasek naciagnąć ;/
moze jest jakis taki sprytny myk :D

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247258 Wysłany: 29 Kwi 2009, 16:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
może napinacz dupy daje?

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247426 Wysłany: 29 Kwi 2009, 22:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 18 Mar 2008,
Posty: 135
hmm powiem tak napinacz ;>?? nie zauwazyłem tego cuda na pasku do alternatora :PP jeden koniec paska na alternator a drugi na koło wychodzace z silnika (blisko czujnika połozenia wału) i tyle u mnie jest ;>

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247430 Wysłany: 29 Kwi 2009, 22:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Nie wiem, jak w PII, ale w CC900 miałem taki przypadek, że nie dało się naciągnąć paska, bo obudowa alt wadziła o blok silnika.
Wyjąłem alt, zeszlifowałem z 3 mm obudowę ( w tym miejscu, gdzie wadziła ) i wtedy było OK.

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247433 Wysłany: 29 Kwi 2009, 22:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 18 Mar 2008,
Posty: 135
no u mnie stary pasek chodzil dobrze i miejsca mam dośc bo alternator odchyla sie w strone scianki oddzielającej komorę silnik od kabiny :) pasek zmieniłem bo jakis kawałek plastiku/szkła wpadł mi pod niego i wtopil sie w pasek co zaczęło skutkowac powstawaniem dziury :P i teraz moze bałem sie ten pasek odpowiednio napiąc żeby zbyt napiety nie był :)

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247497 Wysłany: 30 Kwi 2009, 00:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
magikgliwice u mnie jest! (wiem, bo wymieniałem!)

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247502 Wysłany: 30 Kwi 2009, 01:01; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
poluzować 2 górne śruby altka, łyżka do opon pomiędzy blok i altek (lub coś mocnego metalowego), pchać łyżkę dość mocno i dociągnąć śruby :>
W silnikach FIRE bez klimy żadnych rolek prowadzących czy napinacza nie ma.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247504 Wysłany: 30 Kwi 2009, 01:05; 
 Temat postu:
E.T. no bo to tak jest jak ktoś chce porady a nie napisze jakie auto ma... W niektórych wersjach silnikowych napinacz jest, w innych nie ma i trzeba zgadywać jaką kto ma wersję.


Góra
  
 
 
 Post #247516 Wysłany: 30 Kwi 2009, 05:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
mrider musi tak być, jak mówisz! :/

[ Dodano: 30 Kwi 2009 04:40 ]
Image Image
u mnie tak to wyglądało!

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247561 Wysłany: 30 Kwi 2009, 10:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 18 Mar 2008,
Posty: 135
no jak zwykle jak pisze to czegos zapominam ;/

kropek 2 1,2 8v

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247635 Wysłany: 30 Kwi 2009, 14:17; 
 Temat postu:
magikgliwice napisał(a):
kropek 2 1,2 8v

No to jedyny sposób naciągu paska jest taki jak opisał ipIV. Jeśli ten pasek piszczał przez dłuższy czas to zapewne już się zeszkliła jego powierzchnia wewnętrzna i nadaje się do wymiany. Zeszklony pasek będzie piszczał nawet po prawidłowym naciągnięciu np. gdy jest wilgotno.


Góra
  
 
 
 Post #248523 Wysłany: 03 Maj 2009, 11:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 18 Mar 2008,
Posty: 135
oj to nie ciekawie ;/ a czym to zeszkliwienie bedzie sie objawiało ? bo u mnie to w sumie ze 30 sekund piszczał ale wkurzajacy to dxwiek :PP

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #248535 Wysłany: 03 Maj 2009, 11:36; 
 Temat postu:
Tak jak napisałem powyżej, zeszkliwienie objawia się głównie piszczeniem podczas rozruchu gdy jest wilgotno lub np. po wjeździe w dużą kałużę i depnięcie w gaz (zmiana obciążenia silnika). Pasek całkowicie dobity dodatkowo zaczyna śmierdzieć spalenizną po zapiszczeniu. Wtedy to już tylko wymiana.


Góra
  
 
 
 Post #248544 Wysłany: 03 Maj 2009, 11:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Na takie piszczące paski ( mimo prawidłowego naciągu ) pomaga przetarcie paska kalafonią, może być taka do lutowania.
Sposób znany od 100 lat.
Bardziej muzykalni mogą użyć kalafonii do skrzypiec :>

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #262145 Wysłany: 06 Cze 2009, 12:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 08 Mar 2008,
Posty: 1501
Pomógł: 31
podczepie sie pod temat. pekla mi obudowa alternatora i przy wymianie altka chce wymienic takze pasek. dzisiaj sprawdzalem jak to tam wszystko wyglada i chcialem sie upewnic czy zeby wymienic wczesniej wspomniany pasek musze odkrecic czujnik polozenia walu czy kolo pasowe a moze jest jeszcze jakas inna mozliwosc??
Image
i jeszcze jedna sprawa czy kupujac regenerowany alternator musze oddac stary???

_________________
punto I sx 1.1 55KM '97 - było
Seat Ibiza 1.4 16V 101KM 2003r. - jest
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Ostatnio edytowany przez Łodziak, 06 Cze 2009, 12:58, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #262153 Wysłany: 06 Cze 2009, 12:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
ja wymieniałem przy rozrządzie i tego czujnika mechanior nie zdejmował (stałem za jego plecami i sie przyglądałem) :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #262158 Wysłany: 06 Cze 2009, 13:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 08 Mar 2008,
Posty: 1501
Pomógł: 31
w takim razie jak on to zrobil?? przecez pomiedzy kolem pasowym i czujnikiem jest za mala szczelina zeby przecisnac pasek (patrz fotka ktora zamiescilem wyzej)

_________________
punto I sx 1.1 55KM '97 - było
Seat Ibiza 1.4 16V 101KM 2003r. - jest
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #262171 Wysłany: 06 Cze 2009, 13:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
kurcze niewiem dokładnie :oops: , wiem że miał troche problem z naciągnięciem nowego bo niechciał wejść. Ale czyjnika chyba nie odkręcał, może kombinował coś z kołem żebatym wału :?: kurde wiesz ja będe u niego na lakierownaie w poniedziałęk lub środe to jak chcesz to sie wypytam dokładnie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #262200 Wysłany: 06 Cze 2009, 14:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
Łodziak napisał(a):
i jeszcze jedna sprawa czy kupujac regenerowany alternator musze oddac stary???

rzecz w tym, jak się umówisz!!

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO