|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 10:04
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
gardi1 |
#250936 Wysłany:
08 Maj 2009, 17:54; Temat postu: 1,1 wiatrak chodzi cały czas po nagrzaniu |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 14 Lut 2009, Posty: 74
|
Witam,
mam chyba nietypowy problem z moim kropkiem.
Dziś wracając z pracy (temp na zewnątrza ok 22 st) utknąłem w korku i stałem jakies 25 minut. załączył mi się wentylator i.....chodziła cały czas nie było czegoś takiego jak mam w clio i wczesniej w cc ze schlodzil i sie wylaczy. potem ok 7 km ok 60 km/h na godzine (wentylator nie pracował)
ale kolejne swiatla znow to samo, podjechałm pod garaz - wiatrak chodzi
otwarlem maske i dalem mu ok 10-12 minut na wychodzenie....nic chodzil caly czas.Dopiero jak zgasilem silnik się wylaczyl po ok minucie, dwóch.
Dodam że w calych tych przygodach nie zalaczyla sie kontrolka temp silnika (mam wersje s wiec wiecie jaki mam licznik).
Wymienilem ostatnio pompe wody (uszkodzona - grzal sie za szybko), termostat, chodnice (rozciekla sie) plyn oraz czujnik wlanczajacy wiatrak.
Niedlugo mam wymienic wiatrak (kupilem okazyjnie) na orginal delphi (obecnie jest wsadzony jakiś artmoto)
Sprawdzilem dzis termostat w filtrze powietrza - wszystko ok
Macie jakies pomysl co jeszcze sprawdzic?
mam wlany olej mineralny, przebieg licznikowy 84 tys 95rok prod.
silnik chodzi cichutko, wolne obroty lekko faluja ale w normie, moc ok, spaliny ok, maselka pod korkiem brak, plynu i oleju nie ubywa
pozdrowienia
_________________ punto I S 1,2 Cabrio
|
|
Góra |
|
 |
|
|
unknown |
#251155 Wysłany:
09 Maj 2009, 00:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 16 Gru 2007, Posty: 183
|
mineralny olej przy takim małym przebiegu?
_________________ Fiat Punto I S55 | 1998r | 1.1 | 55 KM | 3D
|
|
Góra |
|
 |
gardi1 |
#251193 Wysłany:
09 Maj 2009, 08:31; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 14 Lut 2009, Posty: 74
|
Cytuj: mineralny olej przy takim małym przebiegu?
taki byl wlany jak go kupilem....
_________________ punto I S 1,2 Cabrio
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#251203 Wysłany:
09 Maj 2009, 09:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Załóż z powrotem stary czujnik termiczny ( włącznik wentylatora ) bo ten jest padnięty 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#251256 Wysłany:
09 Maj 2009, 12:42; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Szkoda, że masz S czyli brak wskaźnika temperatury... Bo wydaje mi się, że to może być tak jak napisał AF czujnik wentylatora albo termostat, który się zawiesza, silnik sie grzeje i dlatego wentylator chodzi.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
gardi1 |
#251288 Wysłany:
09 Maj 2009, 14:18; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 14 Lut 2009, Posty: 74
|
AF napisał(a): Załóż z powrotem stary czujnik termiczny ( włącznik wentylatora ) bo ten jest padnięty na poprzednim bylo podobnie z tym, ze wtedy ciekla chodnica STax napisał(a): termostat, który się zawiesza, silnik sie grzeje i dlatego wentylator chodzi.
mozliwe ze nowy termostat tak wariowac
_________________ punto I S 1,2 Cabrio
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#251338 Wysłany:
09 Maj 2009, 17:17; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
marcinwrc2 |
#251347 Wysłany:
09 Maj 2009, 17:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 22 Sie 2007, Posty: 467
|
Mi się wydaje ,że nie ma co szukać po stronie termostatu bo czujnik do wentylatora jest w chłodnicy, więc obieg duży jest otwarty.Albo wina czujnika ,albo układ zapowietrzony.
_________________ Dla forumowiczów służę Euroscanem
Mój pierwszy Kropek http://fiatpunto.com.pl/topic10252.html
|
|
Góra |
|
 |
gardi1 |
#251392 Wysłany:
09 Maj 2009, 20:34; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 14 Lut 2009, Posty: 74
|
marcinwrc2 napisał(a): .Albo wina czujnika ,albo układ zapowietrzony.
czujnik, no nie wiem.....natomiast odpowietrzony powinien byc ok, z obu odpowietrznikow cieklo podczas odpowietrzania po wymianie chlodnicy
cos jeszcze przychodzi mi do glowy podczas wymiany czujnika zauwazylem ze na starym jest uszczelka gumowa, na nowym byla metalowa podkladka - do nowego zalozylem gume, myslicie ze to moze miec jakikolwiek wplyw?
_________________ punto I S 1,2 Cabrio
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#251410 Wysłany:
09 Maj 2009, 21:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Tak w ogóle masz dobry kierunek obrotow wiatraka.
|
|
Góra |
|
 |
gardi1 |
#251416 Wysłany:
09 Maj 2009, 21:09; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 14 Lut 2009, Posty: 74
|
Cytuj: Tak w ogóle masz dobry kierunek obrotow wiatraka.
to samo pytanie zadalem w innym poscie
krótkie pytanie w ktora strone ma sie krecic wiatrak prawo czy w lewo????
_________________ punto I S 1,2 Cabrio
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#251420 Wysłany:
09 Maj 2009, 21:11; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
gardi1 |
#255025 Wysłany:
18 Maj 2009, 09:48; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 14 Lut 2009, Posty: 74
|
Panowie,
poradziłem sobie z wiatrakiem (wymieniłem  kupiłem okazyjnie za 50zł.
Okazało się ze poprzedni chodził w druga stronę oraz średnica śmigieł była mniejsza niż w oryginale !!!! Mam ochotę pozabijać sprzedawców.
Ale......
wciąż po bardzo krótkiej jeździe np tak jak dziś do pracy, po ok 15 minutach staje na światłach na ok 5-10 minut, przed wystartowaniem na zielonym już pracuje się wiatrak.....
Naprawdę nie wiem, jakim cudem auto się tak szybko grzeje.....macie jakiś pomysł?
Pompa wody, chodnica, płyn, termostat powymieniane....
możliwe jest takie uszkodzenie silnika, żeby tak szybko się grzał?
Może czyszczenie układu?
Dodam, ze ani oleju ani płynu chodzącego nie ubywa nie kopci na biało, lub czarno, odpala za pierwszym razem, moc jest.....oba węże idące do chodnicy gorące więc opływ płynu jest
Jutro wymieniam licznik na taki z temp, zobaczę jak się szybko będzie podnosiła się wskazówka
Macie jakieś inne opcje?
_________________ punto I S 1,2 Cabrio
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#255037 Wysłany:
18 Maj 2009, 10:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Po 15 min. jazdy silnik jest już całkowicie nagrzany.
Co w tym dziwnego, że po zatrzymaniu na światłach wentylator startuje ? 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
gardi1 |
#255040 Wysłany:
18 Maj 2009, 10:16; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 14 Lut 2009, Posty: 74
|
AF napisał(a): Po 15 min. jazdy silnik jest już całkowicie nagrzany. Co w tym dziwnego, że po zatrzymaniu na światłach wentylator startuje ?
ok zgadzam się, z tym, że np w podobnych temp w clio czy nawet w cc704 miałem tak że wiatrak się nie włączał....
pracował dopiero podczas postoju w korku powiedzmy.....a tu stoje na światłach 2 przejazdy....
może niepotrzebnie panikuje ale nie chce zajechać silnika
_________________ punto I S 1,2 Cabrio
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#255051 Wysłany:
18 Maj 2009, 10:40; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
AF napisał(a): Po 15 min. jazdy silnik jest już całkowicie nagrzany. Co w tym dziwnego, że po zatrzymaniu na światłach wentylator startuje
No coś dziwnego jest...
U mnie po niedawnej naprawie układu chłodniczego mam teraz tak, że jak jadę (nieważne czy 15min czy godzinę) to wskazówka jest ok 1/4 skali, jak się zatrzymam to powoli rośnie i po jakichś 5-10 min dopiero dochodzi do 1/2 i wtedy startuje wentylator.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#255067 Wysłany:
18 Maj 2009, 11:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
1. Przy rozgrzanym silnku wskazówka nie powinna stać na 1/4 skali, a mniej więcej w połowie, choć wskazania i tak są bardzo orientacyjne, bo to wskaźnik, a nie miernik temperatury.
2. Nie widzę nic niezwykłego w tym, że wentylator włącza się po chwili postoju, nawet po kilkunastu sekundach.
3. Włączniki termiczne wentylatorów mają rozrzut punktu załączenia/wyłączenia, może się zdarzyć, że jeden załącza wentylator przy 90 st., a drugi przy 88 st.
W tym, co napisał gardi1 w ostatnich postach nie widzę żadnych nieprawidłowości.
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
gardi1 |
#255072 Wysłany:
18 Maj 2009, 11:05; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 14 Lut 2009, Posty: 74
|
Cytuj: W tym, co napisał gardi1 w ostatnich postach nie widzę żadnych nieprawidłowości.
no to mnie trochę uspokoiłeś.....zobaczymy co dalej się będzie działo
_________________ punto I S 1,2 Cabrio
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#255074 Wysłany:
18 Maj 2009, 11:05; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
AF napisał(a): Przy rozgrzanym silnku wskazówka nie powinna stać na 1/4 skali, a mniej więcej w połowie, choć wskazania i tak są bardzo orientacyjne, bo to wskaźnik, a nie miernik temperatury
Też tak kiedyś myślałem, że powinna być ok 1/2. A potem naprawiłem układ i dopiero teraz jest wszystko ok, a w czasie jazdy wskazówka lekko ponad 1/4 wychodzi...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
gardi1 |
#255078 Wysłany:
18 Maj 2009, 11:07; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 14 Lut 2009, Posty: 74
|
STax napisał(a): A potem naprawiłem układ
coś więcej, jakiej wymiany dokonałeś?
_________________ punto I S 1,2 Cabrio
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#255085 Wysłany:
18 Maj 2009, 11:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
STax napisał(a): a w czasie jazdy wskazówka lekko ponad 1/4 wychodzi...
... co świadczy o dużym błędzie wskazań temperatury, albo o tym, że termostat za wcześnie się otwiera.
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#255092 Wysłany:
18 Maj 2009, 11:19; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
AF: heh super podejście masz - ty masz dobrze a kto inny ma źle i kropka
gardi1: wymiana termostatu (stary się zawieszał zamknięty i dlatego się grzał), wyczyszczenie chłodnicy, wymieniona UPG, całość odpowietrzona.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#255102 Wysłany:
18 Maj 2009, 11:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Swego czas montowałem w Punto "S" i CC900 "Happy" wskaźniki temperatury.
Chodzi o te wersje, gdzie fabrycznie była tylko lampka sygnalizująca przegrzanie.
Zrobiłem to w ok. 30 samochodzikach.
Wiem jakie jest standardowe położenie wskazówki przy nagrzanym silniku.
W instrukcji obsługi też powinno być napisane.
Powodzenia 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
basiulka1992 |
#734800 Wysłany:
24 Cze 2014, 11:47; Temat postu: Re: 1,1 wiatrak chodzi cały czas po nagrzaniu |
|
 |
Forumowicz |
 |
Imię: Basia
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 24 Cze 2014, Posty: 3
|
Witam Panowie.Możecie mi mniej wiecej powiedzieć jak to jest z tym wentylatorem bo u mnie prawdopodobnie wcale sie nie załącza temperatura jest w połowie,silnik nagrzany mocno a wentylatora nie słychać.Kiedyś miałam sytuacje że temp. dzwigła mi sie na max w staniu w korku ale włączyłam ogrzewanie i zeszła w dół to było takie jednorazowe.A teraz mam jechac prawie 700km i obawiam sie o moje maleństwo że gdzieś mi stanie...Proszę o jakieś konkretne odpowiedzi...
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#734843 Wysłany:
24 Cze 2014, 18:18; Temat postu: Re: 1,1 wiatrak chodzi cały czas po nagrzaniu |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Spr wentylator czy się swobodnie obraca, czy luzu nie ma i bezpiecznik 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|