|
Obecny czas: 19 Cze 2025, 00:05
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
tiri1 |
#251912 Wysłany:
10 Maj 2009, 20:51; Temat postu: hamulce - dziwne zachowanie |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 18
|
Witam.
Mam "mały" problem z hamulcami przednimi. Latem 2008 zauważyłem, że punciak sam z siebie hamuje...po wizycie u mechanika dowiedziałem się, że trzeba wymienić tarcze i klocki, bo są bardzo z użyte i pewnie tłoczki wysuwają się za daleko i nie mogą wrócić. Oczywiście kupiłem co trzeba i zaprowadziłem auto do tegoż mechanika. Po wymianie jakiś czas było OK, ale problem powrócił, więc znowu wizyta u mechanika ... tym razem winnym był płyn. Po wymianie było OK.
Całą zimę nie było problemów, ale wiosną w trasie znowu to samo. Raz podczas jazdy po mieście nie dojechałem do domu  75 koników na 1 biegu nie dało rady
Zacząłem się uważnie przyglądać temu problemowi i oto co zauważyłem:
- hamulce blokują się częściej i mocniej gdy jest wyższa temperatura powietrza
- zdarzyło się że auto hamowało pomimo nie dotykania pedała hamulca (od ruszenia ani razu nie dusiłem na hamulec)
- po uruchomieniu silnika hamulec jest dość miękki, ilość oraz moc wciśnięcia pedału nie zmienia nic
- gdy punciak zaczyna hamować pedał "rośnie", nawet do takiego poziomu, że jest twardszy niż na wyłączonym silniku - nie do wciśnięcia
- hamulce "puszczają" gdy się ochłodzą
Przejrzałem Wasze forum i stwierdziłem, że to pewnie gumowe przewody, więc zakupiłem i pojechałem z ojcem na wymianę na kanał za miasto i ... znowu musiałem stanąć. Wkurzony waliłem nogą w koła, wyjąłem klucz do kół i waliłem w zaciski i co ciekawe ... hamulce "puściły"...
Przy próbie wymiany przewodów gumowych okazało się, że są zapieczone tłoczki, i bardzo ciężko chodzą klocki w zaciskach. Wielkim ściskaczem był duży problem żeby je je wcisnąć. Przesmarowaliśmy tłoczki, zaciski i klocki i wszystko działało OK, pomyślałem, że skoro po puknięciu puściły to nie trzeba wymieniać przewodów.
Po tygodniu znowu to samo... nie mam juz pomysłów a nie chce wymieniać wszystkiego (przewody, pompa, rozdzielacz siły hamowania).
Może ktoś spotkał się z takim problemem, lub ma jakiś pomysł.
Za każdą sugestię z góry dziękuję.
Pozdrawiam
_________________ MKI SX75 200000km
|
|
Góra |
|
 |
|
|
adrian055 |
#251933 Wysłany:
10 Maj 2009, 21:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice Rejestracja: 06 Lut 2008, Posty: 532 Pomógł: 1
|
hmm a przwod ktory idzie od pompy hamulcowej taki gumowy kolo serwa od wyrownywania cisnienia? moze Ci sie odpiol albo jest gdzies pękniety ?? jak stoisz przed autem to znajduje sie nizej zbiorniczka plynu wyrownawczego na metalowej obudowie
_________________ Punto 1.4 GT
Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice
|
|
Góra |
|
 |
tiri1 |
#251941 Wysłany:
10 Maj 2009, 21:19; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 18
|
tego nie sprawdzałem, ale płynu nie ubywa, więc obwód jest szczelny.
_________________ MKI SX75 200000km
|
|
Góra |
|
 |
adrian055 |
#251967 Wysłany:
10 Maj 2009, 21:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice Rejestracja: 06 Lut 2008, Posty: 532 Pomógł: 1
|
ale to nie od plynu tylko na serwie od hamulna wychodzi przeowd odpowietrzajacy czy cos takiego mozliwe ze jest uszkodozny ....
_________________ Punto 1.4 GT
Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice
|
|
Góra |
|
 |
tiri1 |
#251977 Wysłany:
10 Maj 2009, 21:49; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 18
|
ok, rzuce jutro okiem, dzieki za rade.
Jutro dam znać co z tym przewodem.
_________________ MKI SX75 200000km
|
|
Góra |
|
 |
Lotos |
#252044 Wysłany:
10 Maj 2009, 22:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
ale blokuje Ci wszystkie koła czy tylko przednie ??
podejrzewam że "pęcznieją" Ci tloczki w zaciskach hamulcowych z przodu. Ja np mam takie cosu siebie w lewym zacisku. Na razie przeczysciłem tylko tłoczek i nałozyłem smaru wiec problem ustapił na razie
aha- jak masz opalarke w domu to ściagnij koło i nagrzej zacisk to obadasz co i jak.
|
|
Góra |
|
 |
tiri1 |
#252390 Wysłany:
11 Maj 2009, 20:58; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 18
|
Znalazłem ten przewód, ale jest on cały i dobrze przymocowany.
Co do "pęczniejących" tłoczków to większa sprawa, ponieważ mieszkam w bloku a najblizszy domek/garaż/kanał mam kilkadziesiąt kilometrów za miastem, więc nie mogę tego tak na szybko sprawdzić
Nie wiem czy hamują tylko przednie czy też tylne koła, tylne były zawsze zimne, ale wiadomo tam jest mniejsza siła hamowania.
Dzieki koledzy za rade, dodam ze rozmawiałem z pracownikiem ASO i stwiedził - jeżeli hamują wszystkie koła to wina pompy, jeżeli natomiast jedno czy dwa to prawdopodobnie przewoby.
Musze jeszcze raz pojechać do ASO, bo moze łapięsie na tą akcję 4400 - moze wymiena mi za darmo
Jak coś będę wiedział więcej to napewno napiszę, a jak macie jakieś jeszcze sugestie to chęcnie posłucham.
_________________ MKI SX75 200000km
|
|
Góra |
|
 |
Lotos |
#252411 Wysłany:
11 Maj 2009, 21:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
tiri1 napisał(a): Znalazłem ten przewód, ale jest on cały i dobrze przymocowany. Co do "pęczniejących" tłoczków to większa sprawa, ponieważ mieszkam w bloku a najblizszy domek/garaż/kanał mam kilkadziesiąt kilometrów za miastem, więc nie mogę tego tak na szybko sprawdzić  Nie wiem czy hamują tylko przednie czy też tylne koła, tylne były zawsze zimne, ale wiadomo tam jest mniejsza siła hamowania. Dzieki koledzy za rade, dodam ze rozmawiałem z pracownikiem ASO i stwiedził - jeżeli hamują wszystkie koła to wina pompy, jeżeli natomiast jedno czy dwa to prawdopodobnie przewoby. Musze jeszcze raz pojechać do ASO, bo moze łapięsie na tą akcję 4400 - moze wymiena mi za darmo  Jak coś będę wiedział więcej to napewno napiszę, a jak macie jakieś jeszcze sugestie to chęcnie posłucham.
pompy hamulcowe na szczęscie nie sa drogie w razie czego. Koszt to jakieś 140-150 PLN a zamontować mozna samemu
|
|
Góra |
|
 |
tiri1 |
#252417 Wysłany:
11 Maj 2009, 21:42; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 18
|
jasne, tylko czy to napewno pomoże, bo te objawy sa dziwne i rzadkie - jakby ktos wciskał hamulec za mnie 
_________________ MKI SX75 200000km
|
|
Góra |
|
 |
sebul |
#252595 Wysłany:
12 Maj 2009, 10:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 520 Pomógł: 1
|
Moze poprzedni wlasciciel kropaska umarl w aucie i teraz cie nawiedzia ? 
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#252618 Wysłany:
12 Maj 2009, 11:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
tiri1 napisał(a): jasne, tylko czy to napewno pomoże, bo te objawy sa dziwne i rzadkie - jakby ktos wciskał hamulec za mnie 
Te objawy świadczą o nieszczelności zaworu doprowadzającego podciśnienie do serwa hamulcowego.
Odłącz przewód podciśnienia i sprawdź, czy nadal to występuje.
http://www.mechanika.zafriko.pl/kat/Hamulce
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
tiri1 |
#253173 Wysłany:
13 Maj 2009, 20:52; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 18
|
Sprawdziłem dziś ten przewód, ale miałem problemy z jego zdjęciem. Od strony kolektora przewód jest naciągnięty na metalową fajkę - rusza się ale nie mogłem go zdjąć, z drugiej strony (serwa) jest naciągnięty na plastikową fajkę - siedzi twardo, ale rusza się fajka. Sam przewód nie jest uszkodzony. Może ta nieszczelność jest przy tej fajce.
Muszę pojechać do mechanika żeby sie tym zajął, sam nie dam rady, poza tym mam obawy że jak nawetr go zdejmę to już nie założę ...
Dzięki za rady, jak adrian055 i AF piszecie o tym samym to pewnie tu jest usterka ... a bym wymieniał przewody, pompę i Bóg wie co jeszcze
Oczywiście o wynikach poinformuję was po wizycie u mecha.
Dzięki i pozdrawiam
_________________ MKI SX75 200000km
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|