You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 00:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #245765 Wysłany: 25 Kwi 2009, 20:06; 
 Temat postu: Dusi na gazie
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: KATOWICE
Rejestracja: 21 Mar 2009,
Posty: 59
Dzien dobry
Mam punto I 1,2 ,1994 rok
z góry zaznaczam ,że szukałęm podobnej awarii na forum i google i nie znalazlem podobnego przypadku.
Gdy przelącze na gaz i naciskam pedał powoli to strasznie wolno przyspiesza( praktycznie mozna go tylko dotknąć ), natomiast jak nacisne troszke mocniej zaczyna strasznie dusić i niechce prawie ,że jechać a nawet tak jakby chamował.Dodam że ,na benzynie chodzi wporzadku. Juz dwa razy była robiona regulacja,wymieniony filtr gazu,powietrza,wymienione swiece,naprzemian zakladalem silniczek krokowy i zwykle reczne pokretło i dalej to samo.Przed wymianą swiec pierdział i szczelał ,teraz juz nie szczela ale dalej popierduje.Zaobserwowałem dzisiaj ,że z pierwszej fajki jak dodam gazu przeskakuje czasami iskra na obudowe silnika .Byłem u trzeciego gazownika i po podłaczeniu do komputera stwierdził że, lambda wariuje i prawdopodobnie przyczyna tkwi w elektryce ale nie ma czasu teraz tego robić ani przez najblizszy miesiąc.Mam już dośc tydzień pod maską i nic.Czy przyczyna mogą być zuzyte kable WN .Proszę o porade poniewaz, mam juz dosc kupywania czesci i placenia za robote a dalej nic.Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 

 
 Post #245817 Wysłany: 25 Kwi 2009, 21:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Beskidy-Cracov
Rejestracja: 20 Kwi 2008,
Posty: 222
a ile masz na gazie przejechane??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246027 Wysłany: 26 Kwi 2009, 13:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: KATOWICE
Rejestracja: 21 Mar 2009,
Posty: 59
tego nie wiem ponieważ ,ja kupiłem auto 3 tygodnie temu a instalacja z tego co wyczytałem w papierach została załozona w 2006 r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246098 Wysłany: 26 Kwi 2009, 18:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 309
dzialus Wymień przewody, nie sa az tak drogie a może pomoc. Gazik musi mieć bardzo dobrze sprawny układ zapłonowy, zrób diagnozę czujnika pomorzenia walu korbowego, cewek zapłonowych jakie napięcie dostają, rezystancje na uzwojeniu pierwotnym jak i wtórnym i czyść świece co 2 miesiące a i zawsze ustawiaj szczelinę pomiędzy elektrodami.

_________________
Śpiesz się powoli. :)
PUNTO 1.2 75km ELX 5D :D 1995-1996


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246100 Wysłany: 26 Kwi 2009, 18:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006,
Posty: 2789
Pomógł: 3
Daniels ma rację - przede wszystkim przewody WN, u mnie też to pomogło :)

_________________
byłe mk2 FL : topic38980.html
obecne: w trakcie przygotowania :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246271 Wysłany: 27 Kwi 2009, 07:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 259
zywotnosc reduktora to oko 60.000 km mnie sie udało zrobic 90.000 ale te ostatnie tysiace nie mialy juz biegu jalowego

raczej z przyspieszaniem nie bylo problemu.

po wymianie kabli wysokiego napiecia zadbaj o to aby nie stykaly sie z przewodami gazowymi tudziez benzynowymi a i najlepiej zeby siebie tez nie dotykaly :)

powodzenia

_________________
WRC - Wieśniak Robi Cuda
http://www.szybkiepranie.pl <<-- pranie tapicerki samochodowej kraków


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246329 Wysłany: 27 Kwi 2009, 12:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz
Rejestracja: 17 Wrz 2008,
Posty: 520
Pomógł: 1
A co powiecie na to , ze niekiedy jak zwalniam zeby sie zatrzymac na swiatlach nagle zaczyna mi gaz wariowac i sie zmienia z gazu na benzyne i na odwort wiele razy , a niekeidy nawet i przez to gasnie ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246583 Wysłany: 12 Maj 2009, 14:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: KATOWICE
Rejestracja: 21 Mar 2009,
Posty: 59
[ Dodano: 12 Maj 2009 12:24 ]
No i wymieniłem te kabelki WN i dalej to samo. Eh... znowu wyrzycona kasa w błoto :(

[ Dodano: 12 Maj 2009 13:05 ]
Daniels a jest mozliwosc samemu wykonac diagnozę czujnika położenia walu korbowego?
czy to na zdjeciu zaznaczone nr 10 jest tym czujnikiem?
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #253005 Wysłany: 13 Maj 2009, 13:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006,
Posty: 2789
Pomógł: 3
na komputerze powinno wykazać defekt czujnika wału, u mnie tak było tylko że u mnie gasł na każdych światłach, rondzie itd i nie dał się odpalić dopóki nie ostygł trochę

_________________
byłe mk2 FL : topic38980.html
obecne: w trakcie przygotowania :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #253149 Wysłany: 13 Maj 2009, 20:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 309
dzialus To ze nowe przewody wys. napiecia to nie znaczy ze musza byc lepsze od starych bywa i tak ze sa gorsze sam sie na tym przejechałem, a świece czyściłeś ustawiłeś szczeline pomiedzy elektrodami na 0,7mm. Masz moze miernik uniwersalny? Bo jeżeli masz to ci opisze jak sprawdzic nim w prosty sposób wszystkie elementy zapłonu.

_________________
Śpiesz się powoli. :)
PUNTO 1.2 75km ELX 5D :D 1995-1996


Góra
 Profil  
 
 
 Post #253155 Wysłany: 13 Maj 2009, 20:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Siedlce
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 449
Kolego napisz jak. Ja mam podobne objawy i też się przyda taka informacja.

_________________
Punto I 55KM + GAZ 97r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #253535 Wysłany: 14 Maj 2009, 18:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Beskidy-Cracov
Rejestracja: 20 Kwi 2008,
Posty: 222
Daniels ja bym ustawiał na 0,8 bo tak robia gazownicy ale w tym pewnie nie tkwi szkopuł.
zachowanie tego kropka wskazuje na niemoc układu zapłonowego. Miałem minimalne przebicie na kablu i tak sie zachowywał. Zobacz czy te kable ci nie przebijają i świece posprawdzaj dokładnie. Jakiej firmy kupiłeś kable i swiece?? Jeśli to nie pomoże to jeszcze cewka. Jeśli na benzynie ci chodzi elegancko to lambda odpada tak samo czujnik wału. Oglądnij dokładnie puszke filtra bo jak ci strzelał to mogło wywalić dziurkę i ciagnie lewe powietrze (dla benzyny minimalna różnica dla gazu ogromna) Zapłonowy to posprawdzaj jak jest zupełnie ciemno- zobaczysz iskierki jak cos bedzie nie tak..


Góra
 Profil  
 
 
 Post #253776 Wysłany: 15 Maj 2009, 14:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: KATOWICE
Rejestracja: 21 Mar 2009,
Posty: 59
witam
Wielkie dzięki za tak wielkie zainteresowanie moim problememnowe świece boch,nowe kable syntech( sprawdze je jeszcze dziś wieczorem czy nie ma przeskakujących iskier jak w poprzednich).Ale czy czyszczenie świec cos pomoże jak założyłem 2 tygodnie temu nowe? Miernik uniwersalny posiadam, wiec jak Daniels masz chwilke to opisz mi ten sposób na sprawdzenie elementów zapłonu .Jezeli chodzi o ustawienie szczeliny między elektrodami na 0,7 lub 0,8 to powiem szczerze nie wiem za bardzo jak to zrobić i przy użyciu jakiego przyżądu ?wczoraj kolega z pracy mi doradził żebym przeczyścił kopułke i palec rozdzielacza poniewaz znowu zaczą szczelać, lecz pomimo zagłebiania sie w lekturę internetową również nie wiem gdzie się doszukac tych elementów .pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #253936 Wysłany: 15 Maj 2009, 21:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Beskidy-Cracov
Rejestracja: 20 Kwi 2008,
Posty: 222
odpuść pomiary gdyby jakis czujnik padł to na benzynie tez by nie jeździł. Tu jest albo wina zapłonu albo instalacji gazu. Jak masz zrobione z 60000 na gazie to parownik ci siada.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #254127 Wysłany: 16 Maj 2009, 14:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 309
Duh Przy mniejszej przerwie masz stabilniejszą iskrę i mocniejszą, ja to cie nie rozumiem piszesz jak by było cos nie tak to na benzynie tez by nie chodził a później piszesz ze jest to wina zapłonu albo instalacji a układ zapłonowy to tylko przy gazie może jest?
dzialus Szczelinę miedzy elektrodami mierzy sie szczelinomierzem, hehehe punto nie ma kopułki i palca rozdzielacza no nie obrażaj tych samochodów, a wiec tym miernikiem możesz zmierzyć oporność przewodów z cewki do świec w kiloomah im mniejsza wartość tym większe przepływa napięcie do świec co daje lepszą iskrę porównaj stare z nowymi, oporność (rezystancje) cewek możesz zmierzyć w uzwojeniu pierwotnym czyli niskim napięciu w omah i w uzwojeniu wtórnym czyli wysokim napięciu w kiloomah jak to sie robi i jaka wartość powinna być masz opisane w książce naprawczej, w tej książce tez masz opisane jak zmierzyć i jaka wartość powinna być czujnika prędkości obrotowej walu korbowego w skrócie czujnik GMP. Jeżeli ty tego nie będziesz potrafił zrobić to jedz do elektromechanika. :)

_________________
Śpiesz się powoli. :)
PUNTO 1.2 75km ELX 5D :D 1995-1996


Góra
 Profil  
 
 
 Post #254375 Wysłany: 16 Maj 2009, 22:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Beskidy-Cracov
Rejestracja: 20 Kwi 2008,
Posty: 222
A Ty piszesz jak byś na gazie nie jeździł - wiesz że gaz jest czuły mały problem na wysokim i już mu odbija. Ja gdybym nie miał gazu pewnie nie zorientował bym sie że mam małe przebicie na kablu bo na benzynie chodził idealnie. A gdyby czujnik był walnięty to według ciebie by auto fajnie na benzynie chodziło? Nie ma takiej opcji. Jeśli na benzynie chodzi a na gazie nie to wyciąg sobie wnioski. Masz tylko parę możliwości. A 0,7 to zalecaja na benzynie a na gazię trochę zwiększyć trzeba.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #254633 Wysłany: 17 Maj 2009, 14:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 309
Duh Ale teraz to ty przekręcałeś jak bym to ja te twoje bzdury pisała a ty byś mnie poprawiał i uświadamiał i sie powtarzasz po mnie w niektórych zdaniach. Dobry jesteś :lol:

_________________
Śpiesz się powoli. :)
PUNTO 1.2 75km ELX 5D :D 1995-1996


Góra
 Profil  
 
 
 Post #254647 Wysłany: 17 Maj 2009, 14:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Beskidy-Cracov
Rejestracja: 20 Kwi 2008,
Posty: 222
Tylko że ja nie każe gosciowi czujników mierzyć :D poradź mu jeszcze krokowca czyścić, albo opowiedz bajke o uszczelce pod głowicą. :D
Zastanów sie zanim coś napiszesz!
To są Twoje słowa: "nie rozumiem piszesz jak by było cos nie tak to na benzynie tez by nie chodził a później piszesz ze jest to wina zapłonu albo instalacji a układ zapłonowy to tylko przy gazie może jest?"
I gdzie tu logika? Tak piszą Ci co o gazie mają mizerne pojecie. Upierasz się przy tych czujnikach a mnie wypominasz kable :D to to samo ja mogę sie zapytac czy czujniki tylko działają na gazie??? :D
Gość ma ewidentnie cos z zapłonem a w ostateczności z instalacją gazową - przerabiałem to kilkakrotnie w swoich autach. Kupił kable sentech-a, które maja marną opinię wśród gazowników- zresztą cena mówi sama za siebie i teraz sa jaja. Ja cie przekonywał nie bedę do swoich teorii mnie wystarczy to że od 10 lat nie byłem u mechanika z żadnym ze swoich aut, a u gazownika to tylko na ustawianie elektroniki bo nie mam sprzetu i czasu na naukę posługiwania sie nim.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #254710 Wysłany: 17 Maj 2009, 17:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 309
Bo czujniki mają swoje pewne parametry mały ich odchyłek na benzynie prawie nic nie zrobi a na gazie tak!!!! Ty wykluczyłeś winę zapłonu bo tak to by tez na benzynie nie chodzi a później napisałeś ze to może być wina zapłonu no to właśnie gdzie tu logika?
Na gazie jeżdżę od 4lat i przez te lata wiele sie nauczyłem o nim, nie przypominam sobie bym wypominał ci o kablach.

_________________
Śpiesz się powoli. :)
PUNTO 1.2 75km ELX 5D :D 1995-1996


Góra
 Profil  
 
 
 Post #254754 Wysłany: 17 Maj 2009, 18:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Beskidy-Cracov
Rejestracja: 20 Kwi 2008,
Posty: 222
źle sie wyraziłem chodziło mi o niedomaganie zapłonu swiecy a nie kąta wyprzedzenia zapłonu :D Mea kulpa. Jeśli którys z czujników nie domaga np lambda czy wału korbowego czy map sensor, to raczej na 90% rosnie spalanie. a nikt nic nie pisał że dziwnie się zachowuje. Zrób sobie np próbę z czujnikiem w kolektorze wypnij go i zapal auto, albo wypniij wezyk map sensora. Na benzynie też nie bedzie ładnie chodził. Dla tego wykluczam czujniki.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #255224 Wysłany: 18 Maj 2009, 13:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 309
Zalerzy tez jakiej generacji ma instalacje bo jak pierwsza to zgodze sie ale jak 2, 3 lub 4 to jest podpieta instalacja pod sonde, czujnik temp. silnika, czujnik powietrza zasysanego itd.

_________________
Śpiesz się powoli. :)
PUNTO 1.2 75km ELX 5D :D 1995-1996


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO