|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 23:43
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
dzialus |
#245765 Wysłany:
25 Kwi 2009, 20:06; Temat postu: Dusi na gazie |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: KATOWICE Rejestracja: 21 Mar 2009, Posty: 59
|
Dzien dobry
Mam punto I 1,2 ,1994 rok
z góry zaznaczam ,że szukałęm podobnej awarii na forum i google i nie znalazlem podobnego przypadku.
Gdy przelącze na gaz i naciskam pedał powoli to strasznie wolno przyspiesza( praktycznie mozna go tylko dotknąć ), natomiast jak nacisne troszke mocniej zaczyna strasznie dusić i niechce prawie ,że jechać a nawet tak jakby chamował.Dodam że ,na benzynie chodzi wporzadku. Juz dwa razy była robiona regulacja,wymieniony filtr gazu,powietrza,wymienione swiece,naprzemian zakladalem silniczek krokowy i zwykle reczne pokretło i dalej to samo.Przed wymianą swiec pierdział i szczelał ,teraz juz nie szczela ale dalej popierduje.Zaobserwowałem dzisiaj ,że z pierwszej fajki jak dodam gazu przeskakuje czasami iskra na obudowe silnika .Byłem u trzeciego gazownika i po podłaczeniu do komputera stwierdził że, lambda wariuje i prawdopodobnie przyczyna tkwi w elektryce ale nie ma czasu teraz tego robić ani przez najblizszy miesiąc.Mam już dośc tydzień pod maską i nic.Czy przyczyna mogą być zuzyte kable WN .Proszę o porade poniewaz, mam juz dosc kupywania czesci i placenia za robote a dalej nic.Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Duh |
#245817 Wysłany:
25 Kwi 2009, 21:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Beskidy-Cracov Rejestracja: 20 Kwi 2008, Posty: 222
|
a ile masz na gazie przejechane??
|
|
Góra |
|
 |
dzialus |
#246027 Wysłany:
26 Kwi 2009, 13:15; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: KATOWICE Rejestracja: 21 Mar 2009, Posty: 59
|
tego nie wiem ponieważ ,ja kupiłem auto 3 tygodnie temu a instalacja z tego co wyczytałem w papierach została załozona w 2006 r
|
|
Góra |
|
 |
Daniels |
#246098 Wysłany:
26 Kwi 2009, 18:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 309
|
dzialus Wymień przewody, nie sa az tak drogie a może pomoc. Gazik musi mieć bardzo dobrze sprawny układ zapłonowy, zrób diagnozę czujnika pomorzenia walu korbowego, cewek zapłonowych jakie napięcie dostają, rezystancje na uzwojeniu pierwotnym jak i wtórnym i czyść świece co 2 miesiące a i zawsze ustawiaj szczelinę pomiędzy elektrodami.
_________________ Śpiesz się powoli.
PUNTO 1.2 75km ELX 5D 1995-1996
|
|
Góra |
|
 |
Krzycho90 |
#246100 Wysłany:
26 Kwi 2009, 18:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006, Posty: 2789 Pomógł: 3
|
Daniels ma rację - przede wszystkim przewody WN, u mnie też to pomogło 
_________________ byłe mk2 FL : topic38980.html obecne: w trakcie przygotowania
|
|
Góra |
|
 |
slivka |
#246271 Wysłany:
27 Kwi 2009, 07:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 259
|
zywotnosc reduktora to oko 60.000 km mnie sie udało zrobic 90.000 ale te ostatnie tysiace nie mialy juz biegu jalowego
raczej z przyspieszaniem nie bylo problemu.
po wymianie kabli wysokiego napiecia zadbaj o to aby nie stykaly sie z przewodami gazowymi tudziez benzynowymi a i najlepiej zeby siebie tez nie dotykaly
powodzenia
_________________ WRC - Wieśniak Robi Cuda
http://www.szybkiepranie.pl <<-- pranie tapicerki samochodowej kraków
|
|
Góra |
|
 |
sebul |
#246329 Wysłany:
27 Kwi 2009, 12:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 520 Pomógł: 1
|
A co powiecie na to , ze niekiedy jak zwalniam zeby sie zatrzymac na swiatlach nagle zaczyna mi gaz wariowac i sie zmienia z gazu na benzyne i na odwort wiele razy , a niekeidy nawet i przez to gasnie ?
|
|
Góra |
|
 |
dzialus |
#246583 Wysłany:
12 Maj 2009, 14:05; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: KATOWICE Rejestracja: 21 Mar 2009, Posty: 59
|
[ Dodano: 12 Maj 2009 12:24 ]
No i wymieniłem te kabelki WN i dalej to samo. Eh... znowu wyrzycona kasa w błoto [ Dodano: 12 Maj 2009 13:05 ]Daniels a jest mozliwosc samemu wykonac diagnozę czujnika położenia walu korbowego?
czy to na zdjeciu zaznaczone nr 10 jest tym czujnikiem?

|
|
Góra |
|
 |
Krzycho90 |
#253005 Wysłany:
13 Maj 2009, 13:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006, Posty: 2789 Pomógł: 3
|
na komputerze powinno wykazać defekt czujnika wału, u mnie tak było tylko że u mnie gasł na każdych światłach, rondzie itd i nie dał się odpalić dopóki nie ostygł trochę
_________________ byłe mk2 FL : topic38980.html obecne: w trakcie przygotowania
|
|
Góra |
|
 |
Daniels |
#253149 Wysłany:
13 Maj 2009, 20:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 309
|
dzialus To ze nowe przewody wys. napiecia to nie znaczy ze musza byc lepsze od starych bywa i tak ze sa gorsze sam sie na tym przejechałem, a świece czyściłeś ustawiłeś szczeline pomiedzy elektrodami na 0,7mm. Masz moze miernik uniwersalny? Bo jeżeli masz to ci opisze jak sprawdzic nim w prosty sposób wszystkie elementy zapłonu.
_________________ Śpiesz się powoli.
PUNTO 1.2 75km ELX 5D 1995-1996
|
|
Góra |
|
 |
Ja_szczur |
#253155 Wysłany:
13 Maj 2009, 20:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Kolego napisz jak. Ja mam podobne objawy i też się przyda taka informacja.
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
 |
Duh |
#253535 Wysłany:
14 Maj 2009, 18:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Beskidy-Cracov Rejestracja: 20 Kwi 2008, Posty: 222
|
Daniels ja bym ustawiał na 0,8 bo tak robia gazownicy ale w tym pewnie nie tkwi szkopuł.
zachowanie tego kropka wskazuje na niemoc układu zapłonowego. Miałem minimalne przebicie na kablu i tak sie zachowywał. Zobacz czy te kable ci nie przebijają i świece posprawdzaj dokładnie. Jakiej firmy kupiłeś kable i swiece?? Jeśli to nie pomoże to jeszcze cewka. Jeśli na benzynie ci chodzi elegancko to lambda odpada tak samo czujnik wału. Oglądnij dokładnie puszke filtra bo jak ci strzelał to mogło wywalić dziurkę i ciagnie lewe powietrze (dla benzyny minimalna różnica dla gazu ogromna) Zapłonowy to posprawdzaj jak jest zupełnie ciemno- zobaczysz iskierki jak cos bedzie nie tak..
|
|
Góra |
|
 |
dzialus |
#253776 Wysłany:
15 Maj 2009, 14:04; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: KATOWICE Rejestracja: 21 Mar 2009, Posty: 59
|
witam
Wielkie dzięki za tak wielkie zainteresowanie moim problememnowe świece boch,nowe kable syntech( sprawdze je jeszcze dziś wieczorem czy nie ma przeskakujących iskier jak w poprzednich).Ale czy czyszczenie świec cos pomoże jak założyłem 2 tygodnie temu nowe? Miernik uniwersalny posiadam, wiec jak Daniels masz chwilke to opisz mi ten sposób na sprawdzenie elementów zapłonu .Jezeli chodzi o ustawienie szczeliny między elektrodami na 0,7 lub 0,8 to powiem szczerze nie wiem za bardzo jak to zrobić i przy użyciu jakiego przyżądu ?wczoraj kolega z pracy mi doradził żebym przeczyścił kopułke i palec rozdzielacza poniewaz znowu zaczą szczelać, lecz pomimo zagłebiania sie w lekturę internetową również nie wiem gdzie się doszukac tych elementów .pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
Duh |
#253936 Wysłany:
15 Maj 2009, 21:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Beskidy-Cracov Rejestracja: 20 Kwi 2008, Posty: 222
|
odpuść pomiary gdyby jakis czujnik padł to na benzynie tez by nie jeździł. Tu jest albo wina zapłonu albo instalacji gazu. Jak masz zrobione z 60000 na gazie to parownik ci siada.
|
|
Góra |
|
 |
Daniels |
#254127 Wysłany:
16 Maj 2009, 14:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 309
|
Duh Przy mniejszej przerwie masz stabilniejszą iskrę i mocniejszą, ja to cie nie rozumiem piszesz jak by było cos nie tak to na benzynie tez by nie chodził a później piszesz ze jest to wina zapłonu albo instalacji a układ zapłonowy to tylko przy gazie może jest?
dzialus Szczelinę miedzy elektrodami mierzy sie szczelinomierzem, hehehe punto nie ma kopułki i palca rozdzielacza no nie obrażaj tych samochodów, a wiec tym miernikiem możesz zmierzyć oporność przewodów z cewki do świec w kiloomah im mniejsza wartość tym większe przepływa napięcie do świec co daje lepszą iskrę porównaj stare z nowymi, oporność (rezystancje) cewek możesz zmierzyć w uzwojeniu pierwotnym czyli niskim napięciu w omah i w uzwojeniu wtórnym czyli wysokim napięciu w kiloomah jak to sie robi i jaka wartość powinna być masz opisane w książce naprawczej, w tej książce tez masz opisane jak zmierzyć i jaka wartość powinna być czujnika prędkości obrotowej walu korbowego w skrócie czujnik GMP. Jeżeli ty tego nie będziesz potrafił zrobić to jedz do elektromechanika. 
_________________ Śpiesz się powoli.
PUNTO 1.2 75km ELX 5D 1995-1996
|
|
Góra |
|
 |
Duh |
#254375 Wysłany:
16 Maj 2009, 22:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Beskidy-Cracov Rejestracja: 20 Kwi 2008, Posty: 222
|
A Ty piszesz jak byś na gazie nie jeździł - wiesz że gaz jest czuły mały problem na wysokim i już mu odbija. Ja gdybym nie miał gazu pewnie nie zorientował bym sie że mam małe przebicie na kablu bo na benzynie chodził idealnie. A gdyby czujnik był walnięty to według ciebie by auto fajnie na benzynie chodziło? Nie ma takiej opcji. Jeśli na benzynie chodzi a na gazie nie to wyciąg sobie wnioski. Masz tylko parę możliwości. A 0,7 to zalecaja na benzynie a na gazię trochę zwiększyć trzeba.
|
|
Góra |
|
 |
Daniels |
#254633 Wysłany:
17 Maj 2009, 14:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 309
|
|
Góra |
|
 |
Duh |
#254647 Wysłany:
17 Maj 2009, 14:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Beskidy-Cracov Rejestracja: 20 Kwi 2008, Posty: 222
|
Tylko że ja nie każe gosciowi czujników mierzyć  poradź mu jeszcze krokowca czyścić, albo opowiedz bajke o uszczelce pod głowicą.
Zastanów sie zanim coś napiszesz!
To są Twoje słowa: " nie rozumiem piszesz jak by było cos nie tak to na benzynie tez by nie chodził a później piszesz ze jest to wina zapłonu albo instalacji a układ zapłonowy to tylko przy gazie może jest?"
I gdzie tu logika? Tak piszą Ci co o gazie mają mizerne pojecie. Upierasz się przy tych czujnikach a mnie wypominasz kable  to to samo ja mogę sie zapytac czy czujniki tylko działają na gazie???
Gość ma ewidentnie cos z zapłonem a w ostateczności z instalacją gazową - przerabiałem to kilkakrotnie w swoich autach. Kupił kable sentech-a, które maja marną opinię wśród gazowników- zresztą cena mówi sama za siebie i teraz sa jaja. Ja cie przekonywał nie bedę do swoich teorii mnie wystarczy to że od 10 lat nie byłem u mechanika z żadnym ze swoich aut, a u gazownika to tylko na ustawianie elektroniki bo nie mam sprzetu i czasu na naukę posługiwania sie nim.
|
|
Góra |
|
 |
Daniels |
#254710 Wysłany:
17 Maj 2009, 17:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 309
|
Bo czujniki mają swoje pewne parametry mały ich odchyłek na benzynie prawie nic nie zrobi a na gazie tak!!!! Ty wykluczyłeś winę zapłonu bo tak to by tez na benzynie nie chodzi a później napisałeś ze to może być wina zapłonu no to właśnie gdzie tu logika?
Na gazie jeżdżę od 4lat i przez te lata wiele sie nauczyłem o nim, nie przypominam sobie bym wypominał ci o kablach.
_________________ Śpiesz się powoli.
PUNTO 1.2 75km ELX 5D 1995-1996
|
|
Góra |
|
 |
Duh |
#254754 Wysłany:
17 Maj 2009, 18:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Beskidy-Cracov Rejestracja: 20 Kwi 2008, Posty: 222
|
źle sie wyraziłem chodziło mi o niedomaganie zapłonu swiecy a nie kąta wyprzedzenia zapłonu  Mea kulpa. Jeśli którys z czujników nie domaga np lambda czy wału korbowego czy map sensor, to raczej na 90% rosnie spalanie. a nikt nic nie pisał że dziwnie się zachowuje. Zrób sobie np próbę z czujnikiem w kolektorze wypnij go i zapal auto, albo wypniij wezyk map sensora. Na benzynie też nie bedzie ładnie chodził. Dla tego wykluczam czujniki.
|
|
Góra |
|
 |
Daniels |
#255224 Wysłany:
18 Maj 2009, 13:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 309
|
Zalerzy tez jakiej generacji ma instalacje bo jak pierwsza to zgodze sie ale jak 2, 3 lub 4 to jest podpieta instalacja pod sonde, czujnik temp. silnika, czujnik powietrza zasysanego itd.
_________________ Śpiesz się powoli.
PUNTO 1.2 75km ELX 5D 1995-1996
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|