|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 13:57
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
daras |
#253685 Wysłany:
15 Maj 2009, 08:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
Thomas napisał(a): to juz chyba lepiej bym wolal kupic Magnateca
Gdyby jeszcze było 100% pewności, że w środku butelki jest rzeczywiście Magnatec
Poza tym akurat ten olej to taki trochę marketing pod publikę.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
dDzida |
#253713 Wysłany:
15 Maj 2009, 11:15; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Brzeg Rejestracja: 15 Mar 2009, Posty: 41
|
czesc, czy ktos robił juz pierwszy przegladi, jakie to są koszty i co sie wymienia po pierwszym roku
_________________ Grande Punto 1.4 8V ESTIVA BLU&ME Szary Jungle
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_49ec88754beca7430.jpg
Ostatnio edytowany przez dDzida, 15 Maj 2009, 13:35, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
bbanditoss |
#253715 Wysłany:
15 Maj 2009, 11:19; Temat postu: |
|
 |
Nigdzie nie jadę |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11772 Pomógł: 13
|
zoon napisał(a): Dolewki? Łan litr? Musisz inaczej jeździć, tzn. spokojniej, np. na parkingach (widziałem nie raz), to nie będziesz potrzebował dolewek Mnie nie bierze, tzn. nigdy nie zszedł w rejony minimum. Dokładnie trzy litry wchodzi po dokładnym zlaniu i na rok spokój.
no nie mówię, że cały litr  po 10tyś ubyła 1/3 bagnetu więc nie ma źle
zresztą cena za jaką kupiłem ten olej to śmiech i choćby miała stać ta resztka na półce w garażu to nie straciłem 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
kruger |
#253716 Wysłany:
15 Maj 2009, 11:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: 100lyca Rejestracja: 08 Sty 2009, Posty: 350
|
|
Góra |
|
 |
grzegorz74 |
#253738 Wysłany:
15 Maj 2009, 12:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 104
|
dDzida napisał(a): czesc, czy ktos robił józ pierwszy przegladi, jakie to są koszty i co sie wymienia po pierwszym roku
Wymiana W ASO w Warszawie + ich olej Mobil 1 to koszt ok 220 pln
_________________ pozdrawiam
Grześ
_______________________
Fiat Grande Punto 1,4 8V Active
|
|
Góra |
|
 |
sadoo |
#253808 Wysłany:
15 Maj 2009, 15:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3135
|
w benzynie to wystarczy Olej, filtr oleju, filtr przeciwpyłkowy.
|
|
Góra |
|
 |
PiotrT |
#253818 Wysłany:
15 Maj 2009, 15:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Legionowo Rejestracja: 21 Sie 2007, Posty: 132
|
Ja leję Motula do kolejnego auta i nie narzekam. Kiedy w Pandzie zmieniłem Selenię na Motula silnik przestał brać olej (brał 200ml na 10Kkm) i chodził wyraźnie ciszej.
Co do olejów "syntetycznych" to od kiedy Castrol kilka lat temu wygrał proces pozwalający mu nazywać syntetycznymi oleje na bazach syntetycznych to większość producentów zaczęła stosować ten sam trik.
Z firm dostępnych na polskim rynku co do "syntetyczności" oleji nie robią nas w bambuko Valwoline i Motul. W pełni syntetyczne Castrole - od TWS w górę.
_________________ Clockwork Orange
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#253840 Wysłany:
15 Maj 2009, 16:45; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
kubeusz77 |
#253895 Wysłany:
15 Maj 2009, 19:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: ŁóDź Rejestracja: 27 Mar 2008, Posty: 174
|
troche tak,ale zawsze lepszy niz Lotos  [/quote]
Nie wiem na czym to polega ale akurat oleje LOTOS zaleca i wymienia firma KIA w Polsce. Na pewno w modelu Ceed.
Myśle ze duzo zalezy od układów miedzy producentem auta a oleju.
Kiedyś WV zalecał oleje ARAL. Tyle ze firma juz upadła
Pozdrawiam
_________________ Grande Punto 1.4 77KM 2006r.
|
|
Góra |
|
 |
zoon |
#253903 Wysłany:
15 Maj 2009, 19:57; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1578 Pomógł: 2
|
PiotrT napisał(a): Co do olejów "syntetycznych" to od kiedy Castrol kilka lat temu wygrał proces pozwalający mu nazywać syntetycznymi oleje na bazach syntetycznych to większość producentów zaczęła stosować ten sam trik.
Chodzi raczej o oleje na bazie mineralnej z syntetycznymi dodatkami. Nazywają je syntetykami a ludzie się nabierają. Za to cena niższa.
Ja stosuję pewny produkt used by Ferrari za prawie 50 zł za litr 
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#254070 Wysłany:
16 Maj 2009, 12:06; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
zoon |
#254074 Wysłany:
16 Maj 2009, 12:16; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1578 Pomógł: 2
|
Thomas napisał(a): a Total,wydaje mi sie ze to tez jest taki olej,ktorego raczej malo sie podrabia  ?
Za mało popularny. Podrabia się głównie Mobila i Castrola.
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#254078 Wysłany:
16 Maj 2009, 12:37; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#254093 Wysłany:
16 Maj 2009, 12:52; Temat postu: |
|
|
Na Totala uważajcie. Często się zdarza że w EU pod nazwą Total jest oferowany olej Tamoil, a ten do dobrych nie należy. We Włoszech ciężko trafić oryginalnego Totala.
|
|
Góra |
|
 |
zoon |
#254105 Wysłany:
16 Maj 2009, 13:08; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1578 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
 |
olos47 |
#254126 Wysłany:
16 Maj 2009, 13:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 555
|
Thomas z opisu widze ze masz Punto I 1,1 i chcesz lac olej 5W-50??
Nie chce sie czepiac, ale po co ci taki olej do tego auta?? Przeciez to wyrzucanie kasy w bloto. Silnik wcale ci nie bedzie lepiej chodzil, a mozesz sie tylko wyciekow nabawic 
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
 |
bbanditoss |
#254197 Wysłany:
16 Maj 2009, 16:32; Temat postu: |
|
 |
Nigdzie nie jadę |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11772 Pomógł: 13
|
chyba przesadzacie z tymi olejami  jakby to niewiadomo jakie silniki były  rozumiem, że coś grzebane itd. ale takie serie to już bez przesady 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
olos47 |
#254203 Wysłany:
16 Maj 2009, 16:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 555
|
bbanditoss, tak sie przygladam temu watkowi i troche sie dziwie ludziom ktorzy do zwyklego silnika FIRE czy nawet 16V leja oleje jak do wysilonych sportowych silnikow. Rozumiem do silnika Hondy VTEC gdzie z litra jest ok 100 KM. Sam do SAAB'a Turbo lalem CASTROL EDGE 0W-30 ale bylo to uzasadnine i producent zalecal ten olej. Natomiast FIAT w GP zaleca SELENIE syntetyczna 5W-40 i wymiane co 30 tys km. Przebieg zostal zwiekszony z 20 tys km ze wzgledu na to, ze technologia oleji poszla bardzo do przodu.
Oczywiscie mozna lac lepszy olej i wymieniac czesciej, tylko po co?? Nie ma z tego zadnych korzysci.
To jest taka polska domena, kazdy pruboje byc madrzejszy niz fabryka.
Sam kiedys w VW Golf II GTD w instrukcji mialem napisane, ze wymiana co 7,5 tys km. Natomiast pozniej w ASO powiedzieli mi ze te przebiegi byly ustalone dla duzo nizszej specyfikacji ACEA i ze mozna spokojnie zwikszyc przebieg dla nowszych oleji.
Sam myslalem o wymianie oleju po 15 tys km. Ostatnio jednak przeanalizowalem temat, rozmawialem z kilkoma mechanikami i ASO i kazdy powiedzial mi to samo, ze 30 tys km w przypadku SELENI "K" jest calkiem uzasadnione. 
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
 |
Grzegorz1976 |
#254278 Wysłany:
16 Maj 2009, 19:20; Temat postu: |
|
|
Przyłączam sie doopinii olosa47 i bbanditossa. Po to fabryka daje specyfikacje oleju do swoich silników żeby na takich jeździć. Nie rozumiem jak ktokolwiek może odczuć różnicę między selenią, mobilem czy castrolem lub shellem które maja tą sama klasę jakościową wg API. Czysty marketing i różnica w nazwie firmy. A lanie sportowych olei do silnika 1.1 55KM to już tylko można z przymrużeniem oka potraktować 
|
|
Góra |
|
 |
olos47 |
#254286 Wysłany:
16 Maj 2009, 19:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 555
|
Grzegorz1976, tez nie rozumiem zeby do punciaka I, ktory ma juz przynajmniej 10 lat lac 5W-50. To jest proszenie sie o klopoty. Do takiego auta to co najwyzej 10W-40 polsyntetyk lub 15W-40 mineralny. Pelen syntetyk w 10 letnim aucie, w ktorym wszystkie zimeringi moga juz byc spekane, wytarte, moze ten silnik ladnie rozszczelnic.

_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
 |
Bahama70 |
#254300 Wysłany:
16 Maj 2009, 19:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 06 Lis 2008, Posty: 586 Pomógł: 1
|
Grzegorz1976 napisał(a): Przyłączam sie doopinii olosa47 i bbanditossa. Po to fabryka daje specyfikacje oleju do swoich silników żeby na takich jeździć. Nie rozumiem jak ktokolwiek może odczuć różnicę między selenią, mobilem czy castrolem lub shellem które maja tą sama klasę jakościową wg API. Czysty marketing i różnica w nazwie firmy. A lanie sportowych olei do silnika 1.1 55KM to już tylko można z przymrużeniem oka potraktować 
Tylko dlaczego w Moim poprzednim Punto MK II na Seleni miałem masło pod korkiem na krótkich trasach a na Valvoline i Texaco nie... ?
_________________ Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006
|
|
Góra |
|
 |
olos47 |
#254306 Wysłany:
16 Maj 2009, 20:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 555
|
Bahama70 napisał(a): Grzegorz1976 napisał(a): Przyłączam sie doopinii olosa47 i bbanditossa. Po to fabryka daje specyfikacje oleju do swoich silników żeby na takich jeździć. Nie rozumiem jak ktokolwiek może odczuć różnicę między selenią, mobilem czy castrolem lub shellem które maja tą sama klasę jakościową wg API. Czysty marketing i różnica w nazwie firmy. A lanie sportowych olei do silnika 1.1 55KM to już tylko można z przymrużeniem oka potraktować  Tylko dlaczego w Moim poprzednim Punto MK II na Seleni miałem masło pod korkiem na krótkich trasach a na Valvoline i Texaco nie... ?
to chyba jakis zbieg okolicznosci. Na krotkich trasach to norma. Ja widzialem to w autach ktore jezdzily na Mobilach, Schellach, Castrolach, LOtosach - nie ma reguly... [ Dodano: 16 Maj 2009 18:05 ]a moze ci uszczelka pod glowica puszczala??
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek_pere |
#254650 Wysłany:
17 Maj 2009, 15:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
Grzegorz1976 napisał(a): Nie rozumiem jak ktokolwiek może odczuć różnicę między selenią, mobilem czy castrolem lub shellem różnica jest w portfelu olos47 napisał(a): ze 30 tys km w przypadku SELENI "K" jest calkiem uzasadnione.
Nie w naszych realiach, krótkie dystanse, jazda miejska itp. nie pomaga.
Nieporozumieniem jest też pierwsza wymiana po 30 tys. Nie istnieje coś tagiego jak docieranie silnika w fabryce, każdy silnik dociera się po kilku-kilkunastu tysiącach kilometrów, do tego dochodzą zanieczysczenia po obróbce. Ja wymieniałem olej po 5 i 15 tys. km ktoś powie że to przesada ale za pierwszą wymianą w oleju dało się dotrzec "metaliczną" poświatę.
Największym wrogiem silnika 1,4 8V nie są gorsze właściwości smarne przez za długie okresy między wymiananami czy gorsza jakośc oleju bo mechanika tych silników jest wytrzymała i znosi przebiegi 200 tysięcy nawet na mineralnym oleju. Nowością w tych silnikach są zmienne fazy rozrządu sterowane przepływem oleju i właśnie dla tego należy utrzymywać silnik w czystości a wymiana co 30 tys raczej tego nie ułatwi.
Na zdjęciu koło rozrządu w którym jak odłoży się nagar już będą problemy, nie wspomne o kanałach w głowicy, zaworze sterującym.
Wniosek, ja do marki oleju przykładam drugorzędne znaczenie Grzegorz1976 ma rację że to nic inego jak marketig a to że Fiat zaleca selenie to nic innego jak promowanie "rodzimego brend-u"
Przykładam natomiast wagę do częstrzych wymian niż te które zaleca ASO, chciał bym sie mylić ale jak po gwarancji będzie się coś dziać z silnikami to i tak fiat się wypnie. [ Dodano: 17 Maj 2009 14:17 ]Najgorsze są kryteria zakupu oleju, wystarzczy że na oleju pisze "sport" "racing" itp to już olej kupiony, a na normy jakoścoiwe klient nawet nie spojrzy. 
|
|
Góra |
|
 |
olos47 |
#254712 Wysłany:
17 Maj 2009, 18:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 555
|
krzysiek_pere do GP przewidziano Selenie K Pure Energy a nie Selenie K. Sa to rozne oleje. Ten drugi jest stosowany miedzy innymi z tego powodu co napisales. Problem w tym ze Selenia K P.E. jest ciezko dostepna a spelnia ona inna norme fiatowska niz Selenia K.
W tym watku wszysyc uogolniamy i nazywamy obie Selenie tak samo.
Slyszalem o przypadkach ze ASO tez nie widza roznice i leja zwykla Selenie K do GP chociaz nie powinni.
[ Dodano: 17 Maj 2009 16:57 ] Poza tym w oleju do GP nie tylko chodzi o klase lepkosci czyli 5W-40. Inna wazna rzecza jest klasa ACEA. DO kropka GP musi byc olej o klasie ACEA C3!!! WIele oleji spelnia tylko klasy A3/B3 a nbie maja klasy "C", ktora oznacza obnizona zawartosc siarczkow; ma to duze znaczenie w przypadku prawidlowego dzialania sondy lambda i przedewszystkim katalizatora.
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#254785 Wysłany:
17 Maj 2009, 19:59; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
olos47 ja juz jezdze na takim oleju tylko,ze mam zalany Mobil 1 5W-50 ... juz od dosyc dawna jezdze na syntetyku ...
chodzi mi tylko co wg Was bedzie lepsze ... czy zostac przy tym mobilu co mam czy przejsc na Valvoline ... obydwa to 5W-50 ... [ Dodano: 17 Maj 2009 19:56 ]Cytuj: A lanie sportowych olei do silnika 1.1 55KM to już tylko można z przymrużeniem oka potraktować Szczerbol
Grzegorz1976 tak jak pisalem , jezdze na syntetyku juz od dawna ... i tylko chodzi mi o opinie poniewaz jak mowie mam zalany Mobil 1 5W-50,ale mysle nad zmiana na Valvoline tez 5W-50 .... co o Valvoline myslicie  ?? [ Dodano: 17 Maj 2009 19:59 ]Cytuj: Grzegorz1976, tez nie rozumiem zeby do punciaka I, ktory ma juz przynajmniej 10 lat lac 5W-50. To jest proszenie sie o klopoty. Do takiego auta to co najwyzej 10W-40 polsyntetyk lub 15W-40 mineralny. Pelen syntetyk w 10 letnim aucie, w ktorym wszystkie zimeringi moga juz byc spekane, wytarte, moze ten silnik ladnie rozszczelnic. Rolling Eyes
olos47 widze,ze wg Ciebie to najlepiej zebym zalal olej slonecznikowy albo po frytkach
zadnego minerala,i polsyntetyku jak najdluzej NIE ....
leje od dawna syntetyk i nie zmienie na gorszy ...
i juz podjalem decyzje  kupie Valvoline VR1 5W-50 
_________________ Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly <-- Klik  "A passion for perfection" Punto II FL 1.2 16V Butterfly II <-- KLIK 
<-- Punto II FL 1.2 16V Essence Of Shine  https://www.facebook.com/EssenceOfShine/
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|