|
Obecny czas: 27 Kwi 2025, 07:59
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 24 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
TrAcer90 |
#254133 Wysłany:
16 Maj 2009, 14:20; Temat postu: Skąd cieknie, ten olej ;/ |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 261
|
|
Góra |
|
 |
|
|
LAU1976 |
#254173 Wysłany:
16 Maj 2009, 15:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Norbert
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 02 Paź 2007, Posty: 495
|
Słabo się znam i te zdjęcia takie nie za wyraźne. TrAcer90 może gdzieś Ci cieknie z tyłu/boku uszczelka pokrywy silnika? Moja delikatnie puszczała i też miałem pełno oleju wszędzie. Wymieniłem ją i oring przy cewce zapłonowej, więc od góry mam już wszystko czyste. Ale od dołu... pojawił się następny:

Podobno to uszczelniacz wału korbowego... 
_________________ LAUPUNKT 2 1.2 8V * 60KM * 2002 * 5D * >165tys km*
|
|
Góra |
|
 |
hgt131 |
#254180 Wysłany:
16 Maj 2009, 15:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Siennica Rejestracja: 06 Lut 2009, Posty: 446
|
uszczelniacz wału sprawdzałes?strasznie to wygląda,a i sparawdz osłone przegubu u mnie była peknieta i delikatnie chlapało na miske,i sprawdz przewod olejowy który idzie od bloku silnika do filtra oleju
_________________ Mk2 HGT oraz Panda Actual
topic15298.html
|
|
Góra |
|
 |
TrAcer90 |
#254265 Wysłany:
16 Maj 2009, 18:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 261
|
a gdzie jest ten uszczelniacz wału?
|
|
Góra |
|
 |
LAU1976 |
#261826 Wysłany:
05 Cze 2009, 00:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Norbert
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 02 Paź 2007, Posty: 495
|
Cieknie mi coraz bardziej. Drogą eliminacji wyszło mi na to, że cieknie olej z skrzyni  . Mechanika mam umówionego dopiero za kilka dni. dlatego mam pytanie- czy można jakoś dolać oleju do skrzyni? Chciałbym się przebujać te kilka dni na dolewce... 
_________________ LAUPUNKT 2 1.2 8V * 60KM * 2002 * 5D * >165tys km*
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#261839 Wysłany:
05 Cze 2009, 01:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
LAU1976 napisał(a): dlatego mam pytanie- czy można jakoś dolać oleju do skrzyni?
a czemu nie?
u mnie korek wlewu jest od przodu!
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
 |
LAU1976 |
#261849 Wysłany:
05 Cze 2009, 07:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Norbert
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 02 Paź 2007, Posty: 495
|
E.T. "od przodu" tzn. w sensie od strony chłodnicy? Poszukam. To jakaś wkręcana śruba czy jakiś inny patent?
_________________ LAUPUNKT 2 1.2 8V * 60KM * 2002 * 5D * >165tys km*
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#261861 Wysłany:
05 Cze 2009, 07:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
LAU1976 napisał(a): Cieknie mi coraz bardziej. Drogą eliminacji wyszło mi na to, że cieknie olej z skrzyni  . Mechanika mam umówionego dopiero za kilka dni. dlatego mam pytanie- czy można jakoś dolać oleju do skrzyni? Chciałbym się przebujać te kilka dni na dolewce... 
To nie wygląda na wyciek ze skrzyni biegów, a z tylnego uszczelniacza wału korbowego.
Cieknie na koło zamachowe, które rozrzuca olej.
Jeśli mechanik nie potrafi odróżnić oleju przekładniowego od silnikowego to niech kury hoduje
Wytrzyj obudowę sprzęgła do czysta, przejedź 5 km - jeśli znowu będzie zaolejona, to wycieka z uszcz. na wale - sporo roboty
Skrzynię biegów trzeba wyjąć 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek_pere |
#261870 Wysłany:
05 Cze 2009, 09:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
AF napisał(a): Cieknie mi coraz bardziej wiem że mycie silników to delikatna sprawa ale patrząc ten wyciek nie pojawił się wczoraj, zalany jest też cały blok, nawet przewód sondy. Olej ma właściwości pełzające i tak naprawdę należało by umyć cały silnik dokładnie i pojeździć troche i dokładnie zlokalizować wyciek, a zdjęcia podpowiadają że wyciek płynie z góry. A jak to wyciek z tylnego simeringu wału to przynajmniej silnik czysty będzie LAU1976 napisał(a): To jakaś wkręcana śruba czy jakiś inny patent?
śruba na imbus 12 z przodu skrzyni biegów, poziom jest wtedy jak "lustro" oleju sięga korka.
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#261871 Wysłany:
05 Cze 2009, 09:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
krzysiek_pere napisał(a): AF napisał(a): Cieknie mi coraz bardziej
Tylko że to nie AF napisał
Mi nic nie cieknie
Poza tym OK 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
LAU1976 |
#261919 Wysłany:
05 Cze 2009, 12:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Norbert
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 02 Paź 2007, Posty: 495
|
AF napisał(a): Jeśli mechanik nie potrafi odróżnić oleju przekładniowego od silnikowego to niech kury hoduje
Idę hodować kury, bo sam doszedłem do takich wniosków  . Ale dlaczego... Cieknie mi to coś od dłuższego czasu. Na początku plamy były niewielkie, z czasem coraz większe. Plama jest oleista i ciemna. Kiedyś z ciekawości wziąłem tę mazię na papierowy ręcznik. Po jakim czasie okazało się, że czysty olej wsiąknął w ten ręcznik, a na wierzchu ręcznika został jakby brud, jakiś czarny osad. Wewnątrz ręcznika były ślady czystego oleju. Cały czas sprawdzam olej silnikowy, płyn w chłodnicy, paliwo i płyn hamulcowy - niczego nie ubywa  .
Wnioski nasunęły mi się takie: cieknie czysty olej, a spływając zgarnia cały brud, który się klei do wymazanych części. Ponieważ nie znika żaden płyn, który mogę sprawdzić wzrokowo postawiłem na olej w skrzyni. Plus mam wrażenie, że czasami zdarza mi się mieć lekki opór przy wrzucaniu biegu. Co gorsza zdarzyło mi się kilka razy, że dodając gazu jakby ślizgało się sprzęgło - jakby dodawanie gazu na półsprzęgle, samochód opornie przyspiesza...
Mechanik za trzy dni, muszę trochę pojeździć przez ten czas i robię w gacie ze strachu, że załatwię skrzynię...
PS. Dzięki wszystkim za zangażowanie w temat 
_________________ LAUPUNKT 2 1.2 8V * 60KM * 2002 * 5D * >165tys km*
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#261928 Wysłany:
05 Cze 2009, 13:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Ja bym tylko sprawdził czy jest olej w silniku i skrzyni. Taki wyciek to nie wyciek, żeby ci krople oleju zwisały to wtedy bym już się zastanawiał.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#261933 Wysłany:
05 Cze 2009, 13:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
LAU1976 napisał(a): AF napisał(a): Jeśli mechanik nie potrafi odróżnić oleju przekładniowego od silnikowego to niech kury hoduje Idę hodować kury, bo sam doszedłem do takich wniosków  . Ale dlaczego... Cieknie mi to coś od dłuższego czasu. Na początku plamy były niewielkie, z czasem coraz większe. Plama jest oleista i ciemna. Kiedyś z ciekawości wziąłem tę mazię na papierowy ręcznik. Po jakim czasie okazało się, że czysty olej wsiąknął w ten ręcznik, a na wierzchu ręcznika został jakby brud, jakiś czarny osad. Wewnątrz ręcznika były ślady czystego oleju. Cały czas sprawdzam olej silnikowy, płyn w chłodnicy, paliwo i płyn hamulcowy - niczego nie ubywa  . Wnioski nasunęły mi się takie: cieknie czysty olej, a spływając zgarnia cały brud, który się klei do wymazanych części. Ponieważ nie znika żaden płyn, który mogę sprawdzić wzrokowo postawiłem na olej w skrzyni. Plus mam wrażenie, że czasami zdarza mi się mieć lekki opór przy wrzucaniu biegu. Co gorsza zdarzyło mi się kilka razy, że dodając gazu jakby ślizgało się sprzęgło - jakby dodawanie gazu na półsprzęgle, samochód opornie przyspiesza... Mechanik za trzy dni, muszę trochę pojeździć przez ten czas i robię w gacie ze strachu, że załatwię skrzynię... PS. Dzięki wszystkim za zangażowanie w temat 
No, bez obrazy
Pisałem o zawodowcach.
Ja stawiam na simmering na wale, tym bardziej, że sprzęgło się ślizga.
Jak koło zamachowe rozwala olej to na sprzęgło też poleci.
Ten czarny brud to pewnie pył z tarczy sprzęgłowej.
Wystarczy niewielki wyciek - koło zamachowe robi za rozpylacz.
Wystarczy 100ml oleju i już totalny syf jest, a na bagnecie możesz nie zauważyć, że ubyło.
( Kto nie wierzy niech se rozpyli 100ml gorącego oleju w mieszkaniu  )
Skrzynię i tak trzeba wyjąć, nie ma rady.
I się nie stresuj, skrzynia przeżyje, nawet jakby polowy oleju nie było.
Nową tarczę sprzęgła pewnie trzeba będzie kupić 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
LAU1976 |
#261955 Wysłany:
05 Cze 2009, 15:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Norbert
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 02 Paź 2007, Posty: 495
|
remind napisał(a): czy jest olej w silniku i skrzyni W silniku sprawdzam (oczywiście po nocy albo po całym dniu w pracy) - cały czas full (zastanawia mnie to, bo cieknie już ze dwa tygodnie). Mam nadzieję, że w weekend uda mi się sprawdzić skrzynię. AF napisał(a): Ja stawiam na simmering na wale To samo powiedział mechanik po zajrzeniu pod samochód. AF napisał(a): Ten czarny brud to pewnie pył z tarczy sprzęgłowej. pewnie tak, bo nie jest to zwykły pach i kurz, tylko coś czarnego, jakby sadza. [ Dodano: 05 Cze 2009 15:25 ]AF napisał(a): Kto nie wierzy niech se rozpyli 100ml gorącego oleju w mieszkaniu
Aż chyba z ciekawości sprawdzę  .
_________________ LAUPUNKT 2 1.2 8V * 60KM * 2002 * 5D * >165tys km*
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#261959 Wysłany:
05 Cze 2009, 15:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
LAU1976 napisał(a): E.T. "od przodu" tzn. w sensie od strony chłodnicy?
tak!
a reszta, jak krzysiek_pere napisał!
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
 |
LAU1976 |
#262682 Wysłany:
08 Cze 2009, 12:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Norbert
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 02 Paź 2007, Posty: 495
|
No i du*a...
Jeśli chodzi o mój wyciek - skrzynia do wymiany  .
Coś pękło i olej poszedł się... Czyli już wiem dlaczego nie znikał olej z silnika 
_________________ LAUPUNKT 2 1.2 8V * 60KM * 2002 * 5D * >165tys km*
|
|
Góra |
|
 |
hgt131 |
#262689 Wysłany:
08 Cze 2009, 12:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Siennica Rejestracja: 06 Lut 2009, Posty: 446
|
LAU1976wspólczuje,widze że z Wawy jestes,to polecam szrot w Dębe Wielkie,ceny przyzwoite i da się coś utargować
_________________ Mk2 HGT oraz Panda Actual
topic15298.html
|
|
Góra |
|
 |
LAU1976 |
#262696 Wysłany:
08 Cze 2009, 13:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Norbert
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 02 Paź 2007, Posty: 495
|
hgt131, dzięki za info - a masz jakiś tel?
Bo aktualnie nie mam jak podjechać - Punciak stoi bez skrzyni  .
Mam propozycję skrzyni za 1200, z pewnych rąk z roczną gwarancją. I się zastanawiam właśnie... 
_________________ LAUPUNKT 2 1.2 8V * 60KM * 2002 * 5D * >165tys km*
|
|
Góra |
|
 |
hgt131 |
#262900 Wysłany:
08 Cze 2009, 22:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Siennica Rejestracja: 06 Lut 2009, Posty: 446
|
LAU1976 tam za połowe pewnie kupisz,dają gwarancje rozruchową,ja kupowałem u nich silnik i skrzynie do mk1 jeżde już rok i jestem zadowolony za komplet 1400 zapłaciłem,specjalizują sie praktycznie tylko w fiatach
[ Dodano: 08 Cze 2009 21:42 ] tel postaram się jutro załatwić
_________________ Mk2 HGT oraz Panda Actual
topic15298.html
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#263190 Wysłany:
10 Cze 2009, 00:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
LAU1976 napisał(a): Coś pękło
jakiś konkret?
LAU1976 troche gratów brałem od tego gościa! daleko do niego nie jest! za pierwszym razem może być ciężko trafić!
(za skrzynie do 1.8 dałem 900 pln. miała 57kkm nalotu!) [ Dodano: 09 Cze 2009 23:47 ]http://www.allegro.pl/sklep/2372971_auto_mar
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
 |
LAU1976 |
#263784 Wysłany:
12 Cze 2009, 10:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Norbert
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 02 Paź 2007, Posty: 495
|
Dzięki E.T., już zrobiłem, ale tego gościa dodam sobie do obserwowanych. Efekt jest taki:
Skrzynia kosztowała mnie 1200 pln  . Nie ma (podobno) przejechanych 10kkm - tyle dobrego. Miałem powycierany mechanizm różnicowy i wytartą od środka "puszkę" skrzyni. Olej wyciekał mniej więcej w tym samym miejscu, w którym wycieka przy padniętym uszczelniaczu wału. Stąd zmyłka i mój szok po rozebraniu samochodu  .
W warsztacie spuścili mi już tylko ok. 1/2 litra oleju, jeśli to w ogóle można nazwać olejem  . Konsystencja oleju, ale przez pływające w tym opiłki wyglądało to dość dziwnie  .
Na szczęście ze sprzęgła do wymiany była tylko tarcza, bo zalał ją olej. Reszta była ok, co mnie niezmiernie cieszy, bo było robione całkiem niedawno. Koszty tej operacji:
skrzynia - 1200 zł
tarcza sprzęgła Valeo - 180 zł
robocizna + 2l oleju przekładniowego - 470 zł
= razem 1850 zł
Nie chcę się zastanawiać czy przepłaciłem czy nie, musiałem szybko to załatwić. Poza tym wszystko załatwiałem przez warsztat/sklep, do których mam zaufanie (jak sobie pomyślę o takim jednym warsztacie co wcześniej odwiedzałem...  ). No i pracuje teraz tak cicho...
Pozdrawiam i dzięki za wszystkie informacje!
PS. czy mogę normalnie odpiąć tę wtyczkę ze zdjęcia z białym i zielonym kablami?  Czy muszę najpierw np. odpiąć akumulator albo coś innego? Chciałbym to porządnie zaizolować.
_________________ LAUPUNKT 2 1.2 8V * 60KM * 2002 * 5D * >165tys km*
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#263791 Wysłany:
12 Cze 2009, 11:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Ta skrzynia była reperowana ?? Widać czarny silikon. Jak była robiona to te 10 kkm był włożył między palce. [ Dodano: 12 Cze 2009 11:19 ]Drogo generalnie  .
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#263794 Wysłany:
12 Cze 2009, 11:22; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
LAU1976 napisał(a): Nie ma (podobno) przejechanych 10kkm
Od remontu chyba 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#263863 Wysłany:
12 Cze 2009, 15:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
LAU1976 napisał(a): PS. czy mogę normalnie odpiąć tę wtyczkę ze zdjęcia z białym i zielonym kablami? Czy muszę najpierw np. odpiąć akumulator albo coś innego? Chciałbym to porządnie zaizolować.
wydaje mi się, że bez odpinania, bo to chyba tylko od wsteka jest!
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 24 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|