You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 16:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #265040 Wysłany: 16 Cze 2009, 10:14; 
 Temat postu: Pytania do właścicieli Fiat Punto GT.
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Siedlce
Rejestracja: 17 Mar 2009,
Posty: 204
Witam
Mam proźbę do właścicieli Fiatów Punto GT czy moglibyście mi opisać normalne i nie normalne zachowania się tego auta.
Tzn chodzi mi o zawieszenie, jak również o prace silnika, różne wskaźniki na desce rozdzielczej jak i rówieniż liczniku.
Zależy mi tez o informacje jak powinna sie zachowywać wskazówka od ciśnienia oleju tam co jest skala od 0-3.
Jaką temperaturę powinien mieć silnik chodzi mi o wskazówkę na liczniku, powienien mieć więcej niż pół czy nie przy dosyć ostrej jeździe.
Co najlepiej sprawdzać w tym aucie, na co zwracać uwagę żeby długo nim pojeżdzić, bo o normalnych wymianach typu, oleje, filtry świece itp to ja wiem. ;)

Z góry dziękuje za wszystkie informacje.

Pozdrawiam Szefo.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #265357 Wysłany: 17 Cze 2009, 00:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Inowrocław
Rejestracja: 12 Maj 2008,
Posty: 202
widziałeś u mnie, pokazywałem ci i tłumaczyłem ci dokładnie co gdzie i jak powinno byc w serii i jak na mbc np.

_________________
1.4T <<<<<<InoRacing>>>>>>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #265395 Wysłany: 22 Cze 2009, 16:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Siedlce
Rejestracja: 17 Mar 2009,
Posty: 204
Masz racje Bartek pokazywałeś mia, ale tego tyle było że wszystkiego nie zapamiętałem, dlatego napisałem żeby wszyscy się ze mną tym podzielili. ;)

[ Dodano: 22 Cze 2009 15:45 ]
Tylu forumowiczów ma Fiaty Punto GT a nikt sie nie chce niczym podzielić. Co to za forum?? ;/

_________________
Punto GT 1.4 Turbo custom

Układy dolotowe i wydechowe z kwasówki itp, modyfikacje aut, turbodoładowania, nitro...

Biała Podlaska 18.09.2011r sss 1/4 mili Czas 14.599 ET
Warszawa (Bemowo) 21.04.2013 sss 1/4 mili Czas 14.162 ET
Ełk 11.08.2013 sss 1/4 mili Czas 13.809 ET
Biała Podlaska 31.05.2014 VII Zlot CKPL 1/4 mili Czas 13.577 ET

Punto GT 1.8 Turbo
Biała Podlaska 02.10.2016 King Of Poland 1/4 mili Czas 12.600 ET


Góra
 Profil  
 
 
 Post #266974 Wysłany: 22 Cze 2009, 16:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: ST _ _ _ _ _
Rejestracja: 24 Sie 2007,
Posty: 448
To forum fiata punto :) cierpliwości na pewno ktoś Ci odpowie

_________________
-==Grafit Dynamic GP 1,4 8v-jet :D==-
http://fiatpunto.com.pl/topic17823.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #266978 Wysłany: 22 Cze 2009, 17:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 07 Mar 2007,
Posty: 626
Kurde, znowu po raz setny mam pisać to samo :D Poszukaj na forum, jest dosyć sporo na ten temat.
Ciśnienie oleju, zimny - max, rozgrzany na jałowym 1,5 im więcej obrotów tym powinno być większe, normalka ;)
Temperatura jak rozgrzany i w mieście okolice połowy skali, nawet trochę wyżej, trasa - poniżej połowy (nawiasem mówiąc płyn idzie w kilkanaście sekund rozgrzać jak kierownik niekumaty :D )
Nie wiem co jeszcze mam Ci napisać. Zajrzyj jeszcze na www.unoturbo.pl
Szukać i jeszcze raz szukać :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #266989 Wysłany: 22 Cze 2009, 17:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Błażej
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ustroń
Rejestracja: 15 Lis 2008,
Posty: 188
Pomógł: 1
To ja się trochę podepnę pod temat . Może inni też skorzystają .

Chodzi mi o "normalne" zachowanie wskaźnika doładowania .

U mnie jest tak jak by doładowanie miało 3 poziomy + overboost .

Tzn. jak ledwie co dotykam gazu to oczywiście auto jedzie bez doładowania . Jak troche nacisnę to ładuje tak do 1/3 skali , jak mocniej to trochę powyżej połowy skali a jak nacisnę do oporu ale płynnie to ładuje około 2/3 szarej skali . A jak nacisnę gwałtownie do oporu to włącza się overboost i ładuje do końca szarej skali do granicy z czerwonym .

Czy to jest normalne zachowanie czy pierburg coś "kanciasto" działa ?
Chodzi mi o to , że można dość wyraźnie odróżnić te 3 progi doładowania .

Oczywiście auto nie ma MBC tylko seryjnego pierburga . Sprawdzałem WG i chodzi płynnie . DV jest świeżo wymieniony na nowy oryginał .

I jescze jedno . Kiedy włącza się u Was wentylator chłodzący wtryskiwacze ? Jak mocno trzeba przegonić auto żeby sie włączył ?

U mnie cały układ jest sprawny tylko nie wiem czy czujnik w odpowiednim momencie włącza wentylator . Podczas jazdy go nie słysze a na postoju też nie zauważyłem żeby się włączył . Jak zmostkuję czujnik to wentylator działa ale sam to mi się jeszcze chyba nie włączył . Chodzi mi o ustalenie czy mam sprawny czujnik od chłodzenia wtrysków .

Bardzo prosze o opisanie jak te układy zachowują sie u Was .

Dzięki .

_________________
Fiat Punto GT
Fiat Punto II 1.2
Fiat Grande Punto Sport T-jet.
Audi A4 Quattro 1.8 T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #266995 Wysłany: 22 Cze 2009, 17:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 07 Mar 2007,
Posty: 626
Dość dobra metoda jak chcesz sprawdzić czy turbina poprawnie pompuje: Jedziesz 60km/h na trójce, gaz w podłogę, wskazówka powinna zamknąć na chwilę pole (chyba nawet aż do czerwonego) i zacząć sukcesywnie spadać.
A to jak dotykasz gazu to chyba normalka, bo im więcej mu dasz w pedał, tym więcej napompuje :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #267012 Wysłany: 22 Cze 2009, 18:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Błażej
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ustroń
Rejestracja: 15 Lis 2008,
Posty: 188
Pomógł: 1
Tak . Turbina ładuje prawidłowo . Przy pełnym bucie jest dokładnie tak jak piszesz .
Chodzi mi tylko o częściowe wychylenia przepustnicy . Tak jak piszę , można zauważyć wyraźne zakresy ciśnienia .
Chcę tylko wiedzieć czy tak ma być czy coś u mnie pierburg cygani .

Prawdopodobnie tak ma być ale chciałem się upewnić . Dodam , że tak jest od zawsze .

Auto zachowuje się jak najbardziej normalnie .

_________________
Fiat Punto GT
Fiat Punto II 1.2
Fiat Grande Punto Sport T-jet.
Audi A4 Quattro 1.8 T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #267020 Wysłany: 22 Cze 2009, 18:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 07 Mar 2007,
Posty: 626
Z tego co piszesz, to wszystko wydaje się być ok :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #268832 Wysłany: 29 Cze 2009, 16:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Siedlce
Rejestracja: 17 Mar 2009,
Posty: 204
No i w końcu się coś pojawiło... ;) To juz cos wiem... :D Miałem wczesniej propasa zwykłego, chociaż też latało nie najgorzej i tamtego umiałem od podstaw. A teraz nabyłem GT i człowiek musi sie uczyc od początku... ;)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO