|
Obecny czas: 20 Cze 2025, 12:40
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Kufell |
#267149 Wysłany:
22 Cze 2009, 23:45; Temat postu: Kiepski weekend (trzy problemy) |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
Witam...
Niestety w zeszły weekend Kropek zaczął niedomagać, nie żeby tak na maksa że awaryjne i laweta czy coś w tym rodzaju. Lecz pojawiły się problemy moim zdaniem wywołane nieprawidłową pracą sprzęgła, no ale mało się znam to postanowiłem się poradzić.
Problem numer 1:
Problem z ruszaniem, nie chce ruszać robi to bardzo powoli i niechętnie. Tak jak bym w ogóle sprzęgła nie odpuścił prawie. Problem zaobserwowany w niedzielę nad ranem, ustał już po południu. Lecz dziś po południu znów wystąpił, bardzo ciężko ruszyć.
Problem numer 2:
No ten problem jest strasznie irytujący zwłaszcza, że nie mogę wrzucać biegu wstecznego. Polega na tym, iż przy próbie wrzucenia wstecznego słychać tylko konkretny zgrzyt a bieg nie wchodzi jak bym nie odpuścił mogło by to się skończyć źle dla skrzyni biegów. Problem się pogłębił gdyż biegi zaczęły wchodzić ciężko.
Problem numer 3:
Pojawił się efekt "falujących obrotów" w trakcie jazdy miało to miejsce w niedzielę rano, później wszystko było ok. Aż do dzisiejszego popołudnia kiedy to ojciec postanowił się przejechać i powiedział, że mu obroty falowały. Także sytuacja jest niefajna, bo to aż 3 powody do nie ruszania kropa do wyjaśnienia sprawy. Co za tym idzie jutro pozostaje zdać się na łaskę komunikacji miejskiej.
Proszę o orientacyjną diagnozę występowania problemów, i porady co z tym fantem zrobić.
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
fajgi |
#267159 Wysłany:
23 Cze 2009, 06:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 1252
|
problem 1 i 2 -> zapewne sprzęgło do wymiany ( jak biegi zgrzytaj i podczas popuszczania pedału sprzęgła samochód nie chce ruszyć to chyba tylko to )
problem 3 - > było -> szukajka 
_________________ Twardo i nisko...jak mówi Pismo... Ojciec niestety kupił Goilfa MK IV, bo kropka skasował mu gówniarz....a ja obecnie. Polo 6N mojego projektu
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#267185 Wysłany:
23 Cze 2009, 09:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
 |
tom@s |
#267190 Wysłany:
23 Cze 2009, 09:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki Rejestracja: 28 Sie 2007, Posty: 330
|
odnosnie problemu 1 i 2 to zapytam sie tak - czy masz moze pisk w trakcie pracy silnika na biegu jalowym  - kiedy wymieniales sprzeglo  a moze to poprostu wysprzeglik - bo jezeli nic Ci nie piszczy tzn. ze sprzeglo sie nie slizga i ja bym tu obstawial wysprzeglik , a odnosnie 3 problemu to zgadza sie - bylo to juz kiedys poruszane - pomysl o czyszczeniu przepustnicy i silniczka krokowego http://fiatpunto.com.pl/topic11234.html a najlepiej poczytaj forum - jest kilka tematow z tym objawem zwiazanych ... pozdrawiam
_________________ FIAT PUNTO MK2 1,2 8v SX - "CZARNA ŻABKA" - SPRZEDANY.
SEAT LEON 1M 1.9TDI ASV - 110KM BYŁO JEST 147KM
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#267266 Wysłany:
23 Cze 2009, 14:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
Pisku na biegu jałowym brak, sprzęgło ma przebieg ok. 90 tys od wyjazdu z salonu nie wymieniane. Za to na biegu jałowym czuć takie jakby drżenie lewarka zmiany biegów dość nietypowe, wcześniej nie występowało. Dzisiaj np. tylko raz nie mogłem ruszyć bo postanowiłem w końcu sprawdzić dokładnie co się dzieje i się przejechać. Falujące obroty dzisiaj nie występowały, także to jest powiedzmy względnie pocieszające. Podany opis czyszczenia przepustnicy jest od wersji 16V a ja mam 8V. Poszukam... No chyba, że sytuacja po ściągnięciu osłony filtra powietrza wygląda symetrycznie?
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#267269 Wysłany:
23 Cze 2009, 14:44; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
Kufell napisał(a): sprzęgło ma przebieg ok. 90 tys od wyjazdu z salonu nie wymieniane.
to lepiej je wymień
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#267705 Wysłany:
24 Cze 2009, 18:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
właściwie to jaki przebieg średnio się robi na jednym sprzęgle? No i jeszcze jedno Ojciec powiedział, że wczoraj nie chciał mu zapalić pod blokiem czy może to mieć jakiś związek z zaistniałymi wcześniej problemami?
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
|