|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 17:33
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
639 |
#267415 Wysłany:
23 Cze 2009, 21:30; Temat postu: KIEDY ZMINIEC NA MINERALNY |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
jw.???????
zastanawiam sie nad tym bo duzo smigam a mineralny jest tanszy i tak po kieszeni nie bedzie dawał.
co zmieni sie w kulturze pracy, osiągach, spalaniu i czy olej minerlany a syntetyk ma wpływ na te czynniki.
ps do moda: szukałem podobnego temtu i nie znalazłem wiec nie wywalaj ok? 
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
|
|
giecik |
#269602 Wysłany:
02 Lip 2009, 23:32; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 18
|
Ja od przebiegu 220 000 km leje Lotos 15W40 mineralny do swojego kropka 1.2 8V 2000r.
Teraz mam 262 000 km od 10 000 założoną sekwencję i póki co jest OK
Muszę tylko pilnować stanu bo raz silnik troche przepala a dwa się poci.
Podsumowując. Ja przeciwwskazań nie widzę
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#269608 Wysłany:
03 Lip 2009, 00:13; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#269617 Wysłany:
03 Lip 2009, 03:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Ja w swoim przez ostatnie 100tyś km nie zauważyłem żeby więcej brał . 1L butelka starczy na 3 wymiany oleju. pilnuje żeby było zawsze 1/2 na bagnecie. dolewki robię tak z 3-4 razy. Olej cieknie mi z kolektora a później ścieka na połączenie skrzyni z silnikiem  wygląda to jak uszczelniacz walu do wymiany.
Nie zamierzam zmieniać oleju na inny, cena 95zł/4L nie jest aż taka zła.
W ogóle co myślicie o przejściu na 5W40 w sezonie zimowym?
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
jaculek |
#272888 Wysłany:
16 Lip 2009, 23:52; Temat postu: nie zmieniaj |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: kuj-pom Rejestracja: 11 Lip 2009, Posty: 28
|
ja jak miałem audi 2,5 tdi z 1992 r raz zmieniłem na minerala i szybko wrócilem do półsyntetyka polecam vavoline lub liqli moly z dwusiarczkiem molibdenu  u mnie spalanie spadło o 0,5-0,8 l/100 i odczuwalny pover o ok 5 KM 
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#272896 Wysłany:
17 Lip 2009, 00:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#272903 Wysłany:
17 Lip 2009, 07:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
saimon500 |
#274696 Wysłany:
25 Lip 2009, 13:06; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: z nad morza Rejestracja: 16 Lip 2009, Posty: 52
|
Thomas napisał(a): 639 jeżeli Ci nie zjada oleju, to nie przechodź na minerala
dokładnie zasada mówi aby jak najdłużej używać jak najlepszego oleju.
A mineralka w lecie jeszcze ok, ale w zimie (mam w seicento) do momentu kiedy silnik się nie rozgrzeje telepie go jak nic a półsyntetyka nie wleje bo by się niestety silnik rozciekł.
_________________ Punto 1,9D + seicento 900
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|