|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 06:36
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
gunia |
#269667 Wysłany:
03 Lip 2009, 14:54; Temat postu: Problem z wtryskiem (???)- dziwny odgłos przy dodawaniu gazu |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 03 Lip 2009, Posty: 2
|
Witam,
Mam bardzo dziwny problem z moim Punciakiem (1,2; 1994 r, z LPG). Przy dodawaniu gazu, głównie na 3 i 4 biegu podczas naciskania na pedał gazu słychać taki mechaniczny dźwięk (coś a'la klekotanie). Do niedawna działo się to tylko na beznynie, teraz także na gazie. Podczas jazdy po kilku minutach od uruchomienia autka zapala się także kontrolka wtrysku paliwa.
Niedawno miałam wymieniany zawór w głowicy silnika, na chwilę wyeliminowało to problem, teraz jednak wrócił.
Czy ktoś miał może podobny problem i zasugerowałby jakieś rozwiązanie? Dodam, że samochód był u mechanika, jednak mechanik nie znalazł żadnych nieprawidłowości, niby wszystko gra.
Będę wdzięczna za każdą wskazówkę
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Dejson |
#269759 Wysłany:
03 Lip 2009, 22:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bełchatów Rejestracja: 20 Sty 2009, Posty: 113 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#269762 Wysłany:
03 Lip 2009, 22:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Jeśli dzieje się to tylko podczas przyspieszania, to prawdopodobnie zapłon jest źle ustawiony ( za wczesny).
Może po naprawie głowicy nie ustawiono jak należy.
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#269925 Wysłany:
04 Lip 2009, 23:10; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Cytuj: Jeśli dzieje się to tylko podczas przyspieszania, to prawdopodobnie zapłon jest źle ustawiony ( za wczesny). Może po naprawie głowicy nie ustawiono jak należy.
Za zapłon jest odpowiedzialna centralka. Tego sie nie ustawia.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#269927 Wysłany:
04 Lip 2009, 23:13; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#269931 Wysłany:
04 Lip 2009, 23:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
ipIV napisał(a): Cytuj: Jeśli dzieje się to tylko podczas przyspieszania, to prawdopodobnie zapłon jest źle ustawiony ( za wczesny). Może po naprawie głowicy nie ustawiono jak należy. Za zapłon jest odpowiedzialna centralka. Tego sie nie ustawia.
Ale ustawia się pasek rozrządu ?
Jeśli przestawiono pasek rozrządu, to zapłon może wypadać w niewłaściwym momencie - np. zbyt wcześnie przed końcem sprężania.
Poza tym - wielkość szczeliny między czujnikiem obrotów wału a kołem pasowym ma wpływ na punkt zapłonu.
W niektórych samochodach czujnik obrotów można przesuwać, regulując moment zapłonu w granicach kilku stopni przed GMP.
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
Ostatnio edytowany przez AF 04 Lip 2009, 23:28, edytowano w sumie 2 razy
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#269932 Wysłany:
04 Lip 2009, 23:23; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#269933 Wysłany:
04 Lip 2009, 23:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Thomas napisał(a): Cytuj: Ale ustawia się pasek rozrządu ? Jeśli przestawiono pasek rozrządu, to zapłon może wypadać w niewłaściwym momencie - np. zbyt wcześnie przed końcem sprężania.
jeżeli by tak było to po odpaleniu taki silnik by już nierówno pracował ,a to chyba słychać i czuć od razu ...
Jeśli zapłon jest przestawiony o 1 -2 stopnie, to tylko pod obciążeniem to się ujawnia.
Na biegu jałowym chodzi elegancko.
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
to_mi |
#269980 Wysłany:
05 Lip 2009, 11:22; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: sosnowiec Rejestracja: 08 Lis 2008, Posty: 35
|
Jeśli zapłon jest przestawiony o 1 -2 stopnie, to tylko pod obciążeniem to się ujawnia.
Na biegu jałowym chodzi elegancko.[/quote]
dokładnie. miałem taka sytuacje. podczas jazdy pasek przeskoczył o 1 zab...nie wiedzialem o tym. ale autko przyspieszało nierówno. i to dało do myslenia.na wolnych obrotach bylo ok
|
|
Góra |
|
 |
gunia |
#270194 Wysłany:
17 Lip 2009, 08:44; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 03 Lip 2009, Posty: 2
|
Hmmm ... w pierwszym poście zapomniałam dodać, że to klekotanie nie występuje cały czas, czasem jest, a czasem go nie ma i nie wyłapałam jeszcze, od jakich czynników zależy jego występowanie
[ Dodano: 17 Lip 2009 08:44 ] Niestety, ale wszystkie zaproponowane rozwiązania upadły, zawory wyregulowane, pasek rozrządu sprawdzony, wszystko ok, a problem się powtarza. Jakieś jeszcze pomysły?
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|