You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 07:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #269667 Wysłany: 03 Lip 2009, 14:54; 
 Temat postu: Problem z wtryskiem (???)- dziwny odgłos przy dodawaniu gazu
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 03 Lip 2009,
Posty: 2
Witam,

Mam bardzo dziwny problem z moim Punciakiem (1,2; 1994 r, z LPG). Przy dodawaniu gazu, głównie na 3 i 4 biegu podczas naciskania na pedał gazu słychać taki mechaniczny dźwięk (coś a'la klekotanie). Do niedawna działo się to tylko na beznynie, teraz także na gazie. Podczas jazdy po kilku minutach od uruchomienia autka zapala się także kontrolka wtrysku paliwa.
Niedawno miałam wymieniany zawór w głowicy silnika, na chwilę wyeliminowało to problem, teraz jednak wrócił.

Czy ktoś miał może podobny problem i zasugerowałby jakieś rozwiązanie? Dodam, że samochód był u mechanika, jednak mechanik nie znalazł żadnych nieprawidłowości, niby wszystko gra.

Będę wdzięczna za każdą wskazówkę


Góra
 Profil  
 

 
 Post #269759 Wysłany: 03 Lip 2009, 22:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bełchatów
Rejestracja: 20 Sty 2009,
Posty: 113
Pomógł: 1
Kiedy ostatnio regulowałeś zawory ?

_________________
Mój KrOpEk 1.1 :)
http://fiatpunto.com.pl/topic13280.html
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/68950


Góra
 Profil  
 
 
 Post #269762 Wysłany: 03 Lip 2009, 22:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Jeśli dzieje się to tylko podczas przyspieszania, to prawdopodobnie zapłon jest źle ustawiony ( za wczesny).
Może po naprawie głowicy nie ustawiono jak należy.

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #269925 Wysłany: 04 Lip 2009, 23:10; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Cytuj:
Jeśli dzieje się to tylko podczas przyspieszania, to prawdopodobnie zapłon jest źle ustawiony ( za wczesny).
Może po naprawie głowicy nie ustawiono jak należy.


Za zapłon jest odpowiedzialna centralka. Tego sie nie ustawia.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #269927 Wysłany: 04 Lip 2009, 23:13; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
Cytuj:
Cytat:
Jeśli dzieje się to tylko podczas przyspieszania, to prawdopodobnie zapłon jest źle ustawiony ( za wczesny).
Może po naprawie głowicy nie ustawiono jak należy.


Za zapłon jest odpowiedzialna centralka. Tego sie nie ustawia.

dokładnie, to nie era gaźnikowców ...

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #269931 Wysłany: 04 Lip 2009, 23:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
ipIV napisał(a):
Cytuj:
Jeśli dzieje się to tylko podczas przyspieszania, to prawdopodobnie zapłon jest źle ustawiony ( za wczesny).
Może po naprawie głowicy nie ustawiono jak należy.


Za zapłon jest odpowiedzialna centralka. Tego sie nie ustawia.

Ale ustawia się pasek rozrządu ?
Jeśli przestawiono pasek rozrządu, to zapłon może wypadać w niewłaściwym momencie - np. zbyt wcześnie przed końcem sprężania.
Poza tym - wielkość szczeliny między czujnikiem obrotów wału a kołem pasowym ma wpływ na punkt zapłonu.
W niektórych samochodach czujnik obrotów można przesuwać, regulując moment zapłonu w granicach kilku stopni przed GMP.

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Ostatnio edytowany przez AF 04 Lip 2009, 23:28, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil  
 
 
 Post #269932 Wysłany: 04 Lip 2009, 23:23; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
Cytuj:
Ale ustawia się pasek rozrządu ?
Jeśli przestawiono pasek rozrządu, to zapłon może wypadać w niewłaściwym momencie - np. zbyt wcześnie przed końcem sprężania.

jeżeli by tak było to po odpaleniu taki silnik by już nierówno pracował ,a to chyba słychać i czuć od razu ...

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #269933 Wysłany: 04 Lip 2009, 23:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Thomas napisał(a):
Cytuj:
Ale ustawia się pasek rozrządu ?
Jeśli przestawiono pasek rozrządu, to zapłon może wypadać w niewłaściwym momencie - np. zbyt wcześnie przed końcem sprężania.

jeżeli by tak było to po odpaleniu taki silnik by już nierówno pracował ,a to chyba słychać i czuć od razu ...


Jeśli zapłon jest przestawiony o 1 -2 stopnie, to tylko pod obciążeniem to się ujawnia.
Na biegu jałowym chodzi elegancko.

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #269980 Wysłany: 05 Lip 2009, 11:22; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: sosnowiec
Rejestracja: 08 Lis 2008,
Posty: 35
Jeśli zapłon jest przestawiony o 1 -2 stopnie, to tylko pod obciążeniem to się ujawnia.
Na biegu jałowym chodzi elegancko.[/quote]




dokładnie. miałem taka sytuacje. podczas jazdy pasek przeskoczył o 1 zab...nie wiedzialem o tym. ale autko przyspieszało nierówno. i to dało do myslenia.na wolnych obrotach bylo ok


Góra
 Profil  
 
 
 Post #270194 Wysłany: 17 Lip 2009, 08:44; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 03 Lip 2009,
Posty: 2
Hmmm ... w pierwszym poście zapomniałam dodać, że to klekotanie nie występuje cały czas, czasem jest, a czasem go nie ma i nie wyłapałam jeszcze, od jakich czynników zależy jego występowanie

[ Dodano: 17 Lip 2009 08:44 ]
Niestety, ale wszystkie zaproponowane rozwiązania upadły, zawory wyregulowane, pasek rozrządu sprawdzony, wszystko ok, a problem się powtarza. Jakieś jeszcze pomysły?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO