You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 21:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #272125 Wysłany: 13 Lip 2009, 16:02; 
 Temat postu: Punto 1.2 16V - okresowe wymiany. Co polecacie?
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 81
Witam!

Posiadam kropka II z silnikiem 1.2 16V, z śmiesznie małym przebiegiem, bo 35k km i to z roku 2002:D No ale to głównie autko od rodziców, a oni mało jeżdżą. Nadchodzi pora na okresowe wymiany płynów ustrojowych i kilku drobnych rzeczy. Do wymiany w tym roku: filtr oleju, olej silnikowy, filtr powietrza, świece. Mam pytanie do Was: co polecacie sprawdzonego do tego silnika? Jaki olej? Jakie świece? Czy jeszcze coś wymienić w związku z powyższym (np. przewody wysokiego napięcia)? Przebieg może i mały ale wszystko starzeje się z biegiem czasu.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc!:)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #272165 Wysłany: 13 Lip 2009, 19:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
do listy dopisz jeszcze hamulcowy i chlodniczy

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #272168 Wysłany: 13 Lip 2009, 19:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 81
Chłodniczy w przyszłym roku poleci wraz z pompą wody przy wymianie rozrządu. Nie chciałbym żeby ze starości pasek się zerwał. Zresztą producenci zalecają wymiany raz na pięć lat przy małych przebiegach.
Czekam ciągle na to, co polecacie:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273626 Wysłany: 20 Lip 2009, 11:36; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 18 Mar 2009,
Posty: 10
Witam, nie wiem na jakim oleju jeżdziłeś ale ja leje od początku selenia 20k jest to syntetyk ale dzięki temu moj Punciak przejechał 261 tyś km.
Wymieniając płyn w układzie chłodzenia nie oszczędzaj paru złotych i kup oryginalny. Co do świec polecam NGK

Pozdrawiam

_________________
Punto II HLX 3d silnik 1.2 16V bordo metalik po małej personalizacji


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273653 Wysłany: 20 Lip 2009, 13:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 81
Olej oczywiście oryginalny, czyli również Selenia 20K. Chciałbym się przesiąść teraz na coś innego. Może Mobil 1 albo Castrol Magnatec? Z tego co czytałem jakiś czas temu, to Selenia jest dobrym olejem ale drogim i w tej cenie można coś lepszego dostać.
Co do świec to zamówione już są Brisk, a filtr powietrza K&N.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273661 Wysłany: 20 Lip 2009, 13:55; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
korn85 wczoraj w nocy z wakacji. Chyba się przejdę do garażu bo wszystkie informacje jakie podałeś pasują do mojego :P
I weź tu wyjedź człowieku na kilka tygodni to zaraz samochód sobie pożyczą :P

Pasek bym na Twoim miejscu już wymienił (ja wymieniałem w zeszłym roku w październiku lub listopadzie) chociażby ze względu na wiek. A jak wiadomo (czyt. kilka razy na forum już o tym było) to 16v są to jednostki kolizyjne, więc to już pewne ryzyko jeździć tyle lat na tym samym ;)

Jeśli się nie mylę to w ASO świece Brisk mi wsadzili.

P.S. U mnie dokładnie rok temu padły kable WN, nastaw się, że możesz mieć wkrótce podobny problem (odpukać w niemalowane).

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273666 Wysłany: 20 Lip 2009, 14:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 81
Myślałem też nad przewodami WN ale to w najbliższym czasie wymienię. Nie chce wszystkie na raz brać, bo filtr i świece mi budżet nadszarpnęły:D Świece z najwyższej linii Briska i filtr K&N to 400 zł wyszło, ale silnik jest bardzo fajny, więc szkoda oszczędzać:)
Co z olejem silnikowym? Przesiąść się na Mobil 1 lub Castrol Magnatec, czy pozostać na Seleni 20K?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273723 Wysłany: 20 Lip 2009, 17:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
uuła przbieg wprost niesamowity, ja śmigam (też 1.2 16v super silnik) na mobil1 semistyntetic 10w40 ale ja już mam 145tys. bardzo dobry olej nietylko moim zdaniem więc sądze że pełen syntetyk dla ciebie byłby wsam raz!
Co do świec to poraz kolejny nasuwa mi sie pytanie czy warto wymieniac czy czekać aż zacznie przerywać. Tak samo i kable słyszałem że nie ma sensu puki coś nieteges.. A Ty zauważyłeś jakąś różnice po wymianie świec?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273801 Wysłany: 20 Lip 2009, 21:53; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
korn85 napisał(a):
Co z olejem silnikowym? Przesiąść się na Mobil 1 lub Castrol Magnatec, czy pozostać na Seleni 20K?

Od nowości leję Selenię (chyba 20K) i żadnych problemów z nią nie miałem, więc mogę ją polecić ;)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273860 Wysłany: 20 Lip 2009, 23:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 19 Maj 2007,
Posty: 141
Slenia 20K to półsyntetyk i też muszę go polecić miałem wczesneij cstrol Magnatec ale w zime przy odpalaniu mialem takie stuki po wlaniu Selenii wszystko ucichło


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273986 Wysłany: 21 Lip 2009, 13:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 81
Półsyntetyk? To może zamienić go na Selenie K w pełni syntetyczny?
Co do świec i filtra powietrza. Na razie wszystko leży i czeka na wymianę. Filtr wymienię jesienią, bo na razie na moim osiedlu domków wygląda jak na placu budowy, nie ma asfaltu i jest pełno piachu i kurzu więc szkoda już zasyfić nowy filtr, a na jesień ma być już (ponoć) nowy asfalt. Świece wymienię jak tylko będę mógł wjechać do garażu, bo na razie brak takiej możliwości i kropek stoi gdzieś tam hen daleko na innej ulicy:D
Chciałbym też na jesień zainstalować xenony. Obecnie mam Philipsa H1, modelu dokładnie nie pamiętam. Czy polecacie jakieś sprawdzone zestawy? Czego odradzacie? Wiem, że lepsze są 4300K, bo lepiej oświetlają drogę niż np. 6000K, jednak zestawów jest dość dużo i nie chciałbym kupić jakiegoś chłamu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273987 Wysłany: 21 Lip 2009, 13:58; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
korn85 napisał(a):
Chciałbym też na jesień zainstalować xenony. Obecnie mam Philipsa H1, modelu dokładnie nie pamiętam. Czy polecacie jakieś sprawdzone zestawy? Czego odradzacie? Wiem, że lepsze są 4300K, bo lepiej oświetlają drogę niż np. 6000K, jednak zestawów jest dość dużo i nie chciałbym kupić jakiegoś chłamu.


W życiu. Xenon to jest xenon... reflektor/soczewka powinna być samopoziomująca, powinien być spryskiwacz szybki reflektora no i... dużo o tym na forum, a zdania są podzielone ;)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273989 Wysłany: 21 Lip 2009, 14:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 81
Wiem, że zdania są podzielone i z legalnością tego nie jest tak różowo:D Jednak przyjaciel wymienił w Audi A6 Avant H1 na xenony i oświetlenie drogi jest wręcz nieporównywalne do H1. Policja go często łapie za prędkość i jeszcze nigdy (a ma xenony od 4 lat) nie przyczepili się, że jakieś dziwne światła ma z przodu pomimo, iż sprawdzali jego światła nie raz.
Wracając do oleju. Mogę wymienić 20K na pełny syntetyk K? Nie chcę narobić jakiś szkód, a trochę dziwne, że nowy silnik jeździ na półsyntetyku...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274226 Wysłany: 22 Lip 2009, 19:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: z nad morza
Rejestracja: 16 Lip 2009,
Posty: 52
Są różne opinie na temat przechodzenia z półsyntetyka na pełen lecz przy twoim przebiegu myślę że nie ma problemu śmiało można lać, lecz powstaje pytanie czy nie lepiej dla silnika było lać taki olej jak dotychczas ale częściej go wymieniać. I ryzyko ewentualnego rozszczelnienia silnika jest zerowe.

_________________
Punto 1,9D + seicento 900


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274233 Wysłany: 22 Lip 2009, 20:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 81
Olej wraz z filtrem jest wymieniany co roku, od samego początku auta.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274390 Wysłany: 23 Lip 2009, 15:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: z nad morza
Rejestracja: 16 Lip 2009,
Posty: 52
Przebiegi masz nie wielkie to syntetyk możesz nalać to praktycznie jest nowy samochód więc mu nic nie powinno być po zmianie trzeba obserwować wszystkie miejsca z których może wyciekać olej i nic po za tym.
A jak tak dbasz o autko to wez pod uwagę oleje shell mają w swoich klasach wysokie TBN jest to parametr odpowiedzialy za neutralizację produktów spalania i silnik jest wyjątkowo czysty na tym oleju. (nagary osady itp)

_________________
Punto 1,9D + seicento 900


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274463 Wysłany: 23 Lip 2009, 23:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 81
Zastanawiałem się właśnie nad Shellem. Znalazłem takie pozycje:

- półsyntetyczny Shell Helix Plus 10W-40;
- syntetyczny Shell Helix Ultra 5W-40; SHELL HELIX ULTRA RACING
10W60.

W związku z tym, przy założeniu wymiany obecnej Selenii na Shell mam już ostateczne pytania. Który z powyższych olejów wybrać? Czy pozostać na półsyntetyku, czy przejść na któryś z wymienionych w pełni syntetycznych olejów?
Co do wycieków to nie zaobserwowałem ubytków oleju, jedynie poci się lekko uszczelka pod głowicą ale to z czasem pójdzie pod wymianę (prawdopodobnie w przyszłym roku wraz z rozrządem). Silnik nie jest żyłowany, czasami tylko mocniej wdepnę gaz ale nie do odcięcia, jednak zdarza się to bardzo rzadko, bo za dużo korków na ulicach niestety:( Taka mała dygresja co do przebiegu. Na przeglądach się pytają, czy to auto w ogóle jeździ:D Mówią też, że Fiat zabiera auta, który się nie jeździ:D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274577 Wysłany: 24 Lip 2009, 17:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: z nad morza
Rejestracja: 16 Lip 2009,
Posty: 52
korn85 napisał(a):
- syntetyczny Shell Helix Ultra 5W-40


Ten będzie odpowiedni 10w60 to extremum i bardzo dobry olej ale istnieje pewien umiar w jakości oleju i 5w40 jest ok i do tego lepiej będzie się sprawdzał podczas mrozu.

_________________
Punto 1,9D + seicento 900


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274594 Wysłany: 24 Lip 2009, 18:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1680
Wymieniaj rozrząd i to teraz. 7 letni pasek ma prawo już pęknąć i będzie mielonka a potem płacz.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #275286 Wysłany: 28 Lip 2009, 00:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 81
No to w takim razie rozrząd też pójdzie pod młotek.
Co do oleju to różnica cenowa między Shell Helix Ultra 5W-40 a 10w60 to jak się nie mylę 35 zł (allegro) więc nie jest to jakoś specjalnie dużo. Nadal jednak nie wiem, czy przesiadka z semi na syntetyk nie rozszczelni silnika...:( Przeczytałem już sporo wypowiedzi właśnie na ten temat i ile jest ludzi tyle też zdań.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #275370 Wysłany: 28 Lip 2009, 13:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: z nad morza
Rejestracja: 16 Lip 2009,
Posty: 52
Twój silnik jest jeszcze w dobrej kondycji i jeśli można się przesiadać z półsyntetyka na pełen to tylko w takim przypadku jak twój.

_________________
Punto 1,9D + seicento 900


Góra
 Profil  
 
 
 Post #276023 Wysłany: 30 Lip 2009, 22:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 81
Przesiadka będzie:) Niestety trafiłem jeszcze na oleje Mobil 1... Waham się pomiędzy Shell Ultra 5W40, a Mobil1 SuperSyn 5W50. Porównałem oba te oleje tutaj: http://www.forumsamochodowe.pl/oleje/
W zasadzie wyglądają praktycznie tak samo, no ale po to jest to forum, żeby się upewnić i dowiedzieć, który najlepiej wybrać:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #276135 Wysłany: 31 Lip 2009, 12:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: z nad morza
Rejestracja: 16 Lip 2009,
Posty: 52
shell ma wyższe TBN o czym pisałem wcześniej (parametr odpowiedzialny za neutralizacje związków spalania oraz oczyszczania silnika) poza tym mobil i jego parametr 50 będzie gęstszy w gorących warunkach (50 oznacza bezpośrednio temperaturę dodatnią w jakiej może być stosowany) a u nas i 40st się nie zdarza więc to bez sensu. Poza tym ten olej shella jest już ściśle w pewnym stopniu powiązany z ferrari więc wnioski są oczywiste a jeszcze idąc dalej Ferrari należy do Fiata łącznie z Alfą i Lancią więc po prostu to shell i fiat bardziej pasują. :D Nie ukrywam iż jestem zwolennikiem shella jeżdzi nie od dziś w obydwu samochodach w mojej rodzinie i u kolegów z pracy i wszyscy go chwalą Mobil jest dobry ale ja bym nie lał troszeczkę jednak przechwalony i czasem można przeczytać opinie że trafić można na jakieś podróby szczególnie w przypadku drogich rodzajów mobila więc kolego masz fiata i to 16v lej shella i bądz szczęśliwy . :D

_________________
Punto 1,9D + seicento 900


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO