|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 23:54
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
tuareg |
#280592 Wysłany:
19 Sie 2009, 16:46; Temat postu: szarpniecie na 2ce na niskich obrotach |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Bielsko-Biała Rejestracja: 28 Lis 2008, Posty: 19
|
Witajcie,
mam taki drobny problem. Na niskich obrotach (1000 obr/min) na dwojce (predkosc ok. 20 km/h) po dodaniu gazu, takim gwaltowniejszym, ale bez przesady, jest szarpniecie. Takie jakby silnik sie zdusil. Jedno szarpniecie i pozniej zaczyna sie po malu zbierac. Silnik zimny lub cieply - bez znaczenia. Nie zawsze to wystepuje. Raz probowalem przez kilka minut ten efekt wywolac i mi sie nie udalo. Nie probowalem czy na trojce tez tak sie dzieje, przy malych obrotach.
Mialem juz cos takiego wczesniej (jakies dwa miesiace temu). Zjawisko bylo znacznie bardziej zauwazalne, bo szarpniec bylo kilka i to nawet przy 1100-1200 obr/min. Po wymianie przewodow wysokiego napiecia problem ustal. Teraz jednak znowu to zauwazylem, chociaz tak jak napisalem, znacznie slabiej i rzadziej. Ale jednak.
Czym to moze byc spowodowane?
Pozdrawiam
Pawel
_________________ Meravigliosa Creatura - Punto II FL 1.2 16V Dynamic Baltico
|
|
Góra |
|
 |
|
|
domin45670 |
#280604 Wysłany:
19 Sie 2009, 17:31; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Hm, może znowu przewody?  Albo paliwo złej jakości.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#280630 Wysłany:
19 Sie 2009, 18:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
przy okazji przewodow zmieniles tez swiece?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#280635 Wysłany:
19 Sie 2009, 18:14; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
tuareg napisał(a): Na niskich obrotach (1000 obr/min) na dwojce (predkosc ok. 20 km/h) po dodaniu gazu, takim gwaltowniejszym, ale bez przesady, jest szarpniecie
Wydaje mi się, że to w miare normalne, przy tych obrotach gwałtowne dodanie gazu dusi silnik.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#280657 Wysłany:
19 Sie 2009, 18:50; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Mam nadzieję, że tuareg nie będzie miał nic przeciwko, że się podkleję do tematu
Ja niestety mam bardzo częste szarpnięcia przy niskich obrotach (do 2000) przy rozsprzęglaniu (gwoli ścisłości - chodzi o wciskanie pedału sprzęgła)(bieg 1 i 2) i pojęcia nie mam czy się oduczyłem jeździć, czy ki czort
Czy to chce z 1 wrzucić 2, czy np. na 2 wlokę się po parkingu i nagle sprzęgło i hamulec by zająć znalezione wolne miejsce. Nie wiem co to może być
Aktualne dane samochodu znajdują się w podpisie.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
tuareg |
#280854 Wysłany:
20 Sie 2009, 15:20; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Bielsko-Biała Rejestracja: 28 Lis 2008, Posty: 19
|
Hej,
Swiec nie zmienialem niestety. A moze rzeczywiscie jest tak jak kolega STax pisze, ze to za niskie obroty na gwaltowne naciskanie gazu. W koncu obroty biegu jalowego to ok 1100, a ja zjawisko zauwazylem przy 1000.
A tak w ogole, to teraz ile bym nie probowal, to nie udaje mi sie tego szarpania wywolac. Nie schodze jednak w tych probach ponizej 1000 obr/min. Nizej pewnie by przyszarpalo, ale to juz chyba normalne.
Spoko, niedlugo wymieniam sprzeglo u mechanika to sie od razu dopytam tez o to...
Pozdrawiam
Pawel
_________________ Meravigliosa Creatura - Punto II FL 1.2 16V Dynamic Baltico
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#280875 Wysłany:
20 Sie 2009, 18:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
też mam podobnie, samochód na 2 3 4 5 biegu przy 800rpm to nie równo jedzie. Na 1 ok. Jak się doda tylko delikatnie gazu na 2 to jakby lekko szarpnął. Ale to czasami. Na ogół ładnie przymulasz-czo przyśpiesza z każdych obrotów.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#281013 Wysłany:
21 Sie 2009, 07:53; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#281021 Wysłany:
21 Sie 2009, 09:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
mi też szarpie jak trzymam jednostajnie gaz ale w okolicach 700 obrotów (tyle ile bieg jałowy) więc to przez zaniskie obroty pewnie, jak przyśpieszam to nic sie niedzieje.
|
|
Góra |
|
 |
Paczka |
#281044 Wysłany:
21 Sie 2009, 13:05; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Rejestracja: 14 Paź 2008, Posty: 50
|
wydaje mi się, że jazda na takich obrotach więcej autu szkodzi niż pomaga, na pewno nie jest to ekonomiczna jazda, nawet hamując silnikiem nie ma sensu trzymać na biegu poniżej 1500 obrotów, bo wtedy zaczyna już komputer dozować paliwo i tak na prawdę działa się wbrew swojemu celowi.
też irytowało mnie telepanie na niskich obrotach (nawet temat założyłem na forum kiedyś) wystarczy na nich nie jeździć i problemu nie ma 
_________________ Fiat Punto II FL 3D Active 1.2 /2004
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#281051 Wysłany:
21 Sie 2009, 13:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
o dokładnie to niema sensu ja tylko na 1 w koku tak czasem sie tulam bo noga boli 
|
|
Góra |
|
 |
tuareg |
#282457 Wysłany:
26 Sie 2009, 17:34; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Bielsko-Biała Rejestracja: 28 Lis 2008, Posty: 19
|
STax napisał(a): ?? 800-900 raczej w zależności od wersji 
oczywiscie 800, zamroczylo mnie i pomylilem jedna kreske pod 1000 z kreska nad 1000. Dodatkowo, kazda oznacza 200 obr., a nie 100. Nie mam nic na swoje usprawiedliwienie
Pozdrawiam
Pawel
_________________ Meravigliosa Creatura - Punto II FL 1.2 16V Dynamic Baltico
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|