You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 01:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #279469 Wysłany: 14 Sie 2009, 01:37; 
 Temat postu: czerwona kontrolka silnika i walenie w nim
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 24 Lip 2008,
Posty: 17
Witajcie!!!
Może mieliście lub wiecie jak mi pomóc, ponieważ już nie chce dać się naciągnąć kolejnemu mechanikowi który bierze 1400zł za wymianę uszczelki pod głowicą ;/

A mianowicie, problem polega na tym że jak punto postoi (1.2 8v) to normalnie można do niego wsiąść i jechać ok 10km. Jednak gdy przejedziemy te 10km to zapala się czerwona kontrolka od silnika i słychać w nim jakieś walenie i silnik strasznie się dusi. Nawet gdy silnik odpocznie po jeździe, nic to nie pomaga. aby pracował normalnie musi stać ok 3h i dopiero można ruszyć bez żadnych problemów.

Dodam że mechanik przy wymianie uszczelki ok miesiąca temu źle ustawił zaworki, i jeden cały czas słychać podczas jazdy. Nie sądzę aby była to jego wina, ale być może da Wam to jakąś wskazówkę.

Nie chcę dać się znowu naciągnąć jakiemuś cwaniakowi, więc może Wy mi pomożecie.
Pozdrawiam
Leszek


Góra
 Profil  
 

 
 Post #279470 Wysłany: 14 Sie 2009, 02:49; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
Czerwona kontrolka u Ciebie oznacza przełączenie jednostki napędowej w tryb awaryjny - znaczne ograniczenie mocy. Coś stuka? Hmmm... spróbuj nagrać ten dźwięk i go zlokalizować. Czy te źle ustawione zawory zostały w późniejszym czasie odpowiednio wyregulowane?

Jeśli mam strzelać to wnioskując po tych 10km stawiam na katalizator (nie dopala szkodliwych związków) lub też sonda daje złe odczyty, ale... w przypadku układów z jedną sondą (jak Twój) nie jestem pewien czy jest ona przed, czy za katalizatorem.

Najważniejsze moim zdaniem to pojechać i podpiąć się do kompa by odczytać błędy (koszt ok. 80 zł w ASO). Po tym można będzie powiedzieć co jest przyczyną.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #279701 Wysłany: 15 Sie 2009, 16:24; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 24 Lip 2008,
Posty: 17
W poniedziałek jestem umówiony na diagnostykę komputerową, zobaczymy co wykaże,
thx


Góra
 Profil  
 
 
 Post #279713 Wysłany: 15 Sie 2009, 18:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 06 Wrz 2008,
Posty: 578
Pomógł: 3
domin45670 napisał(a):
(koszt ok. 80 zł w ASO)
w mieście Łodzi w ASO Fiata "Bilex" Jedyne 160 i to jeszcze trzeba czekać około tygodnia.

_________________
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #286875 Wysłany: 09 Wrz 2009, 23:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 24 Maj 2007,
Posty: 358
domin45670 napisał(a):
ale... w przypadku układów z jedną sondą (jak Twój) nie jestem pewien czy jest ona przed, czy za katalizatorem.


Wiem, że odkopuje, ale chciałem sprostować, że PII raczej obstawiałbym że ma i przed i za katem sonde, bo są 2... Tyle ode mnie...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286883 Wysłany: 10 Wrz 2009, 00:49; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
Des napisał(a):
Wiem, że odkopuje, ale chciałem sprostować, że PII raczej obstawiałbym że ma i przed i za katem sonde, bo są 2... Tyle ode mnie...

Do któregoś roku (chyba do 2000r.) była 1 sonda i te wersje miały "marchewę" czerwoną. Potem wyszły wersje z dwoma sondami i "marchewa" zrobiła się pomarańczowa ;) Jeśli jestem w błędzie proszę o poprawę :P

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286907 Wysłany: 10 Wrz 2009, 08:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
jest tak jak mowisz ;)

ja mam '00 i jedna lambda z czerwona marchewa

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286908 Wysłany: 10 Wrz 2009, 09:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
hymm ja też '00, i nie wiem bo nigdy nie sprawdzałem! Na bank jest przed katem, tam w okolicach kolektora wyd. ale czy za też to sam niewiem, ale sie dowiem! :P a po co wprowadzili tą drugą?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286941 Wysłany: 10 Wrz 2009, 11:25; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT
Rejestracja: 19 Sie 2008,
Posty: 3780
Pomógł: 5
domin45670 nie jesteś w błędzie. Mam jedną sondę.

_________________
Wiecha [*2000 +2013]
"Wahadłowiec Буран" (Stilo 1,6 16V MultiWagon) [*2013 +2014]
"Smółka" (Fiat Doblo 1,3) [*2014 - ...]
K-750 - „Moja historia.”
Lada Niva - "Co ja zrobiłem"

Forum jest dla Ciebie a nie Ty dla Forum. Stosuj się do zasad, które na nim panują.
Chcesz mi nawrzucać za usunięty temat? Szkoda Twojego czasu.
Przeznacz go na zapoznanie się z regulaminami obowiązującymi na Forum (które zaakceptowałeś/aś podczas rejestracji).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #287148 Wysłany: 10 Wrz 2009, 22:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: koźminek/kalisz
Rejestracja: 09 Maj 2008,
Posty: 50
Jeżeli chodzi o te sondy to ta przed katalizatorem to jest sonda regulacyjna a za diagnostyczna krótko mówiąc druga sprawdza pierwszą oraz działanie katalizatora


Góra
 Profil  
 
 
 Post #287545 Wysłany: 12 Wrz 2009, 15:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 06 Wrz 2008,
Posty: 578
Pomógł: 3
Wiem jak można wykryć czy masz dwie czy jedną sondę lambda, dla silnika benzynowego 1.2 8V. Jeżeli na od pokrywy zaworów, przy wlewie oleju odchodzi taki kabelek :D, to jakiś tam czujnik już nie pamiętam. W każdym razie jeżeli coś takiego posiadasz to znaczy, nic innego jak to że masz dwie sondy lambda przed i za katalizatorem. Jeżeli czegoś takiego nie ma to znaczy, że jest jedna. Bo to są gadżety które Fiat montował od pewnego momentu, nie wiem dokładnie jakiego w 2000 jeszcze były egzemplarze tak jak mój z jedną sondą. Podwyższyli montując to normy eko jakie spełnia punto.

_________________
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO