Witam. Poniżej przedstawiam manuala czyszczenia przepustnicy, oraz silniczka krokowego w Punto mk I 1.2 16V
1. Zaczynamy od odkręcenia komory rezonansowej, czyli puszki, która jest przykrecona bezposrednio do pokrywy głowicy. W tym celu poslugujemy się kluczem nasadowym 10 z przedłużką ( przy dokręcaniu po robocie uwaga na zbyt mocne dociąganie tych śrub, bo moża łatwo je ukręcić )
2. Odkręcamy opaski zaciskowe z przewodów od filtra powietrza do kolektora oraz z odmy. Wyciągamy cały element, żeby był lepszy dostęp.
3. No i mamy dostęp do przepustnicy:) Sciągamy zawleczkę z linki gazu odłączamy linke ( jak ktoś grzebał przy rowerze to ta linka wygląda podobnie:)
4. Do odkręcenia całej przepustnicy potrzebne nam będą TORX-y. Odłączamy dwa złącza z przepustnicy (złącze położenia przepustnicy oraz sterowania silniczkiem krokowym) Odkręcamy przepustnice i wyjmujemy ją.
5. Przystępujemy do czyszczenia...mozna w tym celu użyć benzyny ekstrakcyjnej lub specjalnego środka do czyszczenia nagaru np firmy FORCH.
Niestety z tego co zauważyłem nie da się wyciągnąć krokowca z przepustnicy ponieważ jest on tam wprasowany na stałe (jeśli ktoś to robił prosze napisać) Musimy wiec wyczyścić ile sie da najlepiej rozpuszczając to co się tam zgromadziło w/w środkami. Kanał krokowca widać dokładnie na poniższym zdjęciu.
Po wyczyszczeniu wszystkiego składamy wszystko do kupy, podłączamy złącza i odpalamy.
Na początku silnik może się jeszcze troszke dziwnie zachowywać ponieważ spala opary po użytych środkach do czyszczenia. Ja w swoim przypadku zostawiłem auto, żeby popracowało sobie na wolnych obrotach do 3 włączeń wentylatora chłodnicy. Silniczek chodzi jak marzenie
Życzę miłego czyszczenia.
