|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 06:28
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
jjanka33 |
#287794 Wysłany:
13 Wrz 2009, 13:08; Temat postu: Kontrolka świecy zapala się w trakcie jazdy |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 13 Wrz 2009, Posty: 7
|
Witam. Jestem nową forumowiczką i nową posiadaczką punto 1,9JTD 2000r. i w związku z tym, że niestety nie mam zaprzyjaźnionego mechanika  mam do szanownego forum pytanie a nawet kilka pytań(w innych działach- proszę o spojrzenie). Chodzi mianowicie o to, że kontrolka świecy zapala się w trakcie jazdy i po chwili gaśnie, czy to oznacza, że czas na wymianę świec? jeśli tak to jakie polecacie. Mam jeszcze pytanie o olej jaki mam wymienić w silniku? Nie wiem jaki mam w chwili obecnej. I ostatnie pytanie dotyczy filtrów, które trzeba wymienić, jaki jest całkowity koszt tej wymiany? A może polecicie mechanika w Lublinie. Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
makkak |
#287799 Wysłany:
13 Wrz 2009, 14:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 230
|
Kontrolka świecy w czasie jazdy? Taki żółty drucik? Nie powinna sie zapalać z tego co wiem w czasie jazdy. A zapala się na krótko? Miga? Czy miga tylko chwile po odpaleniu, czy też nagle w czasie jazdy sie zapala? W silnikach diesla świece są używane tylko podczas odpalania.
Olej im rzadszy tym lepiej, szkoda ze nie wiesz jaki był nalany, nie możesz sie skontaktować z poprzednim właścicielem? Jeśli nie to polecał bym jakiś olej 5W40 np. Castrol Magnetic 5W40 Diesel, na takim jeżdżę teraz.
Wymień sobie filtr paliwa, filtr powietrza i możesz jeszcze filtr kabinowy (nie są to duże kwoty) jeśli dała byś rade sama to zrobić (co nie jest trudne) lub jeśli ktoś by pomógł, wiadomo w warsztacie dochodzi koszt robocizny. No i jeszcze oczywiście filtr oleju przy jego wymianie.
A co do używania tego silnika to jest to auto bardzo ekonomiczne średnie spalanie powinnaś mieć kolo 5.5L lub mniej, po dłuższej trasie nie gaś od razu silnika, daj mu chwile pochodzić na niskich obrotach (dbasz o turbinę w ten sposób).
_________________ Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja
Punto II 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
 |
Łodziak |
#287804 Wysłany:
13 Wrz 2009, 14:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
jjanka33 |
#287829 Wysłany:
13 Wrz 2009, 16:22; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 13 Wrz 2009, Posty: 7
|
Kontrolka miga przed zapaleniem silnika (na akumulatorze) i później jeszcze pali się przez chwile migając i w czasie jazdy zdarza się, że też zapala się i zaczyna migać przez ok 10 sekund a potem gaśnie. Co do oleju to postaram dowiedzieć się u poprzedniego właściciela i wtedy zapytam się szanownych forumowiczów bo widzę, że trafiłam w dobre miejsce. Pozdrawiam i dziękuje za zaangażowanie i pomoc.
|
|
Góra |
|
 |
makkak |
#287867 Wysłany:
13 Wrz 2009, 19:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 230
|
Łodziak: Zadalem pytanie czy nie moze sie skontaktowac z poprzednim wlasicielem i polecilem olej. Czyli Twoim zdaniem najelpeij lac minerala i juz mimo ze turbina jest?
jjanka33: Czyli problem z grzaniem swiec, musisz sprawdzic ktora swieca nie dziala, swiece a dosc drogie (bosha) ale trzeba by to wymienic przed zima. Kontrolka nie powinna raczej migac podczas jazy, tzn po odpaleniu moze migac przez jakas chwile ale pozniej juz nie powinna, jesli masz to przeczytaj sobie instrucje.
_________________ Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja
Punto II 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
 |
Łodziak |
#287885 Wysłany:
13 Wrz 2009, 19:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
makkak napisał(a): Czyli Twoim zdaniem najelpeij lac minerala i juz mimo ze turbina jest?
jesli nie wiadomo co bylo wczesniej wlane to dla silnika najbezpieczniej jest wlac polsyntetyczny a co do turbo to wiem ze one powinny byc smarowane olejem syntetycznym bo jest on odporniejszy na wysokie temp.
_________________ punto I sx 1.1 55KM '97 - było Seat Ibiza 1.4 16V 101KM 2003r. - jest

Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
makkak |
#287983 Wysłany:
13 Wrz 2009, 22:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 230
|
Wiec polecamy Ci zapytac poprzedniego wlasiciciela jaki olej lal, a jesli to jest nie mozliwe to byc moze jest jakis inny sposob zeby to ustalic, ja wprawdzie obstawiam ze bedzie to cos pokorju 5W40 ale jak Łodziak napisal pewnosci nie ma niestety...
Mialem podobne objawy z migajaca kontrolka, nic sie nie martw tylko wymien siwiece, nadal dziwi mnie ze kontrolka potrafi zaczac migac podczas jazdy (bo moze migac ale jakies 30 sek po odpaleniu)
Acha jesli nie masz instrucji do auta to polecam:
http://instrukcje.fiat.pl/files/fiat_pu ... 1-2001.pdf
_________________ Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja
Punto II 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
 |
jjanka33 |
#288058 Wysłany:
14 Wrz 2009, 09:36; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 13 Wrz 2009, Posty: 7
|
Dziękuję bardzo za odpowiedzi, są dla mnie dużym ułatwieniem w nowym dla mnie temacie jakim jest motoryzacja. I jeszcze jedna moja wątpliwość czy jeśli nie uda mi się dowiedzieć o lany olej od właściciela to trzeba będzie zmienić cały-ten co jest zlać i wlać nowy? Jeśli tak to jaki polecacie?. Mili Państwo a może ktoś z Was mógłby zerknąć na te dwa poniższe tematy z innych działów i coś doradzić.
http://fiatpunto.com.pl/topic17924.html
http://fiatpunto.com.pl/topic17922.html
Dziękuję jeszcze raz za zaangażowanie w pomoc. Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#288062 Wysłany:
14 Wrz 2009, 10:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
jjanka33 zamiast gdybać co uszkodzone to jedź na komputer! Będzie szybciej i bez domniemań co się stało. Z fusów nie ma co wróżyć.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
jjanka33 |
#288207 Wysłany:
14 Wrz 2009, 20:34; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 13 Wrz 2009, Posty: 7
|
Witam. Można i na komputer jechać tylko, że to wiąże się z kosztami. Ile taka usługa może kosztować? A moze ktoś ma namiary na dobry warsztat w Lublinie. Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
 |
makkak |
#288264 Wysłany:
14 Wrz 2009, 22:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 230
|
jjanka33 kurcze patrzac po ilosci pytan widze ze cos awaryjnego kropka kupilas, chociaz w okazyjnej cenie?
A co do oleju to dowiedz sie jaki byl nalany i napisz:)
_________________ Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja
Punto II 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#288333 Wysłany:
15 Wrz 2009, 08:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
jjanka33 zawsze jest tak że po kupnie wychodzi kilka rzeczy do zrobienia, ale jak sie zrobi to złurzy. Nikt idealnego auta nie sprzedaje ani nie naprawia przed sprzedażą.
|
|
Góra |
|
 |
jjanka33 |
#288827 Wysłany:
16 Wrz 2009, 18:27; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 13 Wrz 2009, Posty: 7
|
Witam Dziękuje za zainteresowanie i pomoc.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|