|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 22:47
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
ka-8 |
#288473 Wysłany:
15 Wrz 2009, 16:29; Temat postu: LPG or not LPG - oto jest pytanie... |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 977 Pomógł: 3
|
Zwolennikiem LPG w Kropkach to ja nie jestem, ale jednak liczby przemowily do mnie jezykiem znacznie bardziej czytelnym niz moje preferencje.
Powaznie zastanawiam sie nad montazem instalacji, kwestia tylko czy warto instalowac "normalna" czy tez inwestowac we wtrysk sekwencyjny. Roznica w cenie jest, pytanie wiec czy warto - moze ktos z praktycznym doswiadczeniem z uzytkowania obu rodzajow instalacji jest w stanie sie wypowiedziec? Ja przerabialem tylko parownikowa i to nie w Fiacie...
Mowa o silniku 1.2 8v 60KM.
_________________ Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". Stan zaawansowania: 126.80% (317000km)
Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" Stan zaawansowania: 228000km
Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km
|
|
Góra |
|
 |
|
|
WLBN |
#288483 Wysłany:
15 Wrz 2009, 17:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
Jeśli już to pewnie sekwencja. Ja mimo 25-30000 km rocznie wolę jednak benzynkę. Mimo wszystko. Paradoksalnie może wyjść nawet taniej:)
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#288486 Wysłany:
15 Wrz 2009, 17:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
obecnie sekwencje mozna zalozyc za ok 2.5k, wiec szedl bym w ta strone.
zastanow sie ile bedziesz jeszcze jezdzil tym kropkiem i przelicz czy ci sie oplaca;)
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#288500 Wysłany:
15 Wrz 2009, 17:58; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
jeżeli koniecznie chcesz gaz w Kropku to tylko najlepsza
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
divers88 |
#288501 Wysłany:
15 Wrz 2009, 18:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 12 Wrz 2007, Posty: 990
|
mnie przekonała do założenia LPG wizja zaoszczędzonych 1200zł na każde 10tys km.
Prawda jest taka że LPG ma na pewno negatywny wpływ na silnik ,ale załóżmy że przejedziesz na gazie 100tys km , zaoszczędzisz na tym z 9tys zł,a za nowy silnik dasz 2tys zł to i tak jesteś 7tys zł do przodu...
Najlepiej założyć sekwencje ->najmniej zmartwień 
_________________ Wyżej wymieniony post wyraża moje zdanie w dniu dzisiejszym, być może takie samo będzie w dniu jutrzejszym, jednakże zastrzegam sobie prawo zmiany zdania w każdym momencie bez podania przyczyny
|
|
Góra |
|
 |
luki7wwl |
#289114 Wysłany:
17 Wrz 2009, 11:44; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 07 Maj 2007, Posty: 56
|
WLBN napisał(a): Jeśli już to pewnie sekwencja. Ja mimo 25-30000 km rocznie wolę jednak benzynkę. Mimo wszystko. Paradoksalnie może wyjść nawet taniej:)
przy takim przebiegu rocznym obstawiam ze trzeba miec wyjątkowego pecha zeby wyszło naprawdę taniej na Pb
Na każde 10 000 km zaoszczedzam 1000 zł to juz po odliczeniu drozszego przegladu + filterki
Przy przebiegu takim jak piszesz przez rok zwraca sie instalacja (w moim przypadku 2000zł sekwencja) i zostaje 500-1000zł Drugi rok to powiedzmy jeśli ktoś ma pecha silnik i to juz z przekładką.
Oczywiście wszystko zalezy od tego na jakiego gazownika trafisz. Ja moge polecić swojego i jeśli kolega ka-8 bedzie zainteresowny (jesli niezadaleko) moge wysłać namiary na priv

_________________ Punto II 1.2 8v + LPG sekwencja
|
|
Góra |
|
 |
WLBN |
#289360 Wysłany:
17 Wrz 2009, 21:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
Nie jestem fanem LPG, przyznaję. Oszczędność oszczędnością, ale funkcjonalność auta i jako takie osiągi są dla mnie ważne. A święty spokój, że nic mi nie strzeli na środku skrzyżowania- bezcenny:)
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
 |
rajtek |
#294269 Wysłany:
30 Wrz 2009, 22:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: rajtek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Mar 2009, Posty: 243
|
chmmm,miałem poprzednie auta na lpg i mogę napisac tak,jest taniej ale trzeba dbac,wazne są swiece,kable,zawory-jezeli ustawialne to regulowac!!,np w lanku miałem ok 200 tys km,z czego na lpg ok 150 tys na inst. 2 generacji,ale w matizie mialem sekwencje lovato i taki typ instalki polecam,niby drozej ale tansza moze sie szybko zemscic,a dobra sekwa jest praktycznie bezobsługowa i po paru latach okazuje sie...tansza (kable,swiece wymieniasz jak w benzynie a w instalce 2 gen robisz to 2 razy czesciej jak chcesz miec spokój,poza tym sekwa to wielopunkt a 2 gen to zrobienie jednopunkta,do tego gaz przepływa przez wszystkie czujniki itd syfiac to niemiłosiernie i po jakims czasie trzeba czyscic np. przepustnicę ,krokowy itd,a w sekwie nic z tych rzeczy,gaz idzie w okolice wtryskiwaczy benzynowych,wiec omija wszystko,a to wazne)-mniejwuecej opisałem co i jak,bo miałem na gaz:lanek,matiz szt 2,corsa,astra,golf,picanto-wiec troche tego było i terazm mam punto 1.3 jtd,ale prawie bym kupił lacetti 1.4 z gazem,ale nie kupilem tylko dlatego ,że takie duze auto nie było mi potrzebne,a wiecie ze do ropniaka mozna zalozyc lpg????powaznie-sprawdziłem
|
|
Góra |
|
 |
WLBN |
#294282 Wysłany:
30 Wrz 2009, 22:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
Ja jednak pozostanę antygazownikiem. Oszczędność 1000 zł na 100000 km, piszecie. Serwis, awarie itp- na 100000 km oszczędzam 7000 zł. 100000 km robię w 4 lata, tj. 48 miesięcy, oszczędzam 145 zł miesięcznie. Czy kwota 145 zł miesięcznie usprawiedliwia zwiększone ryzyko awarii, częstszy serwis, gorsze osiągi, mniejszą funkcjonalność, butlę z gazem przy tylnej ścianie auta (najechania na tył się zdarzają) i jeszcze do tego tankowanie się co 300 km zamiast co 600? Za mała oszczędność, za dużo upierdliwości na co dzień.
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
 |
spekol |
#294878 Wysłany:
03 Paź 2009, 11:57; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 13 Kwi 2009, Posty: 4
|
też nie jestem zwolennikiem gazu ale oszczędność jest oczywista.kolego WLBN kolega luki7wwl pisał o oszczędności 1000zł na 10000 tyś km a nie na 100000 a to jest różnica ogromna.
|
|
Góra |
|
 |
WLBN |
#294900 Wysłany:
03 Paź 2009, 13:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
Zauważ, że ja liczyłem cały okres eksploatacji auta, stąd 100 000 km, (słownie: sto tysięcy). W pierwszym wersie o jedno 0 za dużo mi się wpisało. Ponadto nie kwestionuję oszczędności, tylko uważam, że oszczędność rzędu 150 zł miesięcznie nie jest warta wyrzeczeń związanych z eksploatacją auta na gazie.
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|