|
Obecny czas: 10 Cze 2024, 12:37
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Breyton |
#291414 Wysłany:
22 Wrz 2009, 23:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Iwonicz Zdrój/podkarpacie Rejestracja: 11 Lut 2009, Posty: 730 Pomógł: 6
|
|
Góra |
|
|
|
|
SOMEONE007 |
#291421 Wysłany:
22 Wrz 2009, 23:14; Temat postu: |
|
|
Szaman |
|
Imię: Przemek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 03 Mar 2008, Posty: 5567 Pomógł: 34
|
schemacik podłaczneia mneij wiecej tak sie klaruje, troche jestem zmeczony ale nie pochrzaniłem raczej nic
do przsekaźnika mozesz kupic "wtyczke" ona kosztuje chyab 3-4zł
ale równie dobrze mozesz do na konektorach łaczyc, jak kpisz konektorki, przewód , kup tez rurki termokurczliwe do izolowania, jest to lepsze niz popularny szkot, który po nagrzaniu sie odwija [ Dodano: 22 Wrz 2009 23:14 ]czrny to masa, czerowny to +12, niebieski sygnał z postojek [ Dodano: 22 Wrz 2009 23:14 ]Breyton chyab ze se machniesz tak jak ja mam doswietlanie hihihi
_________________ NISSAN JUKE 1.2 N-CONNECTA+SSGrande 1.3 MJet Dynamic '07/'08 / Grande 1.4 360* '07/'08 / ex PUNTO 1.1 SX '97/'98
Gadzety reklamowe, Koszulki, Kubki, Wizytówki, Ulotki, Kalendarze, Banery Reklamowe i inne.. OFICJALNE GADZETY FFP do nabycia bezposrednio na forum: Ramki pod tablice, LEPKI FFP i Regionalne KALENDARZE FORUMOWE 2016
|
|
Góra |
|
|
Breyton |
#291433 Wysłany:
22 Wrz 2009, 23:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Iwonicz Zdrój/podkarpacie Rejestracja: 11 Lut 2009, Posty: 730 Pomógł: 6
|
|
Góra |
|
|
SOMEONE007 |
#291435 Wysłany:
22 Wrz 2009, 23:33; Temat postu: |
|
|
Szaman |
|
Imię: Przemek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 03 Mar 2008, Posty: 5567 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
maxx_krk |
#291629 Wysłany:
23 Wrz 2009, 19:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 11 Sty 2008, Posty: 503
|
co do diodiwych swiatel to koncepcja fajna.. ale jako postojowka bo do jazy beda slabe raczej i nadgorliwy policjant sie przyczepic moze i dac mandat,
ALE
tez mnie intryguje kwestia swiatel do jazdy dziennej (nie diodowych, zwyklych).. PO CO to montowac do auta dodatkowo ? to w sensie ozdoby ? Czy jakas ideologie macie do tego ?
_________________ -------
Moje Punto Mk2 : http://fiatpunto.com.pl/post176091.html#176091
&
-->Grawerstwo ręczne i maszynowe/Pieczątki www.sieprawski.pl
-->GSM Telefony, Akcesoria, Sim-locki i naprawy
ZAPRASZAM !
|
|
Góra |
|
|
SOMEONE007 |
#291672 Wysłany:
23 Wrz 2009, 20:41; Temat postu: |
|
|
Szaman |
|
Imię: Przemek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 03 Mar 2008, Posty: 5567 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Breyton |
#291743 Wysłany:
25 Wrz 2009, 21:32; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Iwonicz Zdrój/podkarpacie Rejestracja: 11 Lut 2009, Posty: 730 Pomógł: 6
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#292465 Wysłany:
25 Wrz 2009, 21:35; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
SOMEONE007 |
#292614 Wysłany:
26 Wrz 2009, 10:05; Temat postu: |
|
|
Szaman |
|
Imię: Przemek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 03 Mar 2008, Posty: 5567 Pomógł: 34
|
Thomas napisał(a): no i nawet , więc co w tym śmiesznego ?? to ze poza ori swiatłami dziennymi, to te dodawane to ich wcale nie widac ze swieca, a powinno byc... to nie ma byc tylko kolejny odbiornik pradu w aucie a ma spełniac jakas funkcje Breyton napisał(a): hmmm może ktoś inny podpowie?
chyba machęłm sie z tym 30 i 86 spróbij odwrotnie
87a nie jest ci potrzebne
_________________ NISSAN JUKE 1.2 N-CONNECTA+SSGrande 1.3 MJet Dynamic '07/'08 / Grande 1.4 360* '07/'08 / ex PUNTO 1.1 SX '97/'98
Gadzety reklamowe, Koszulki, Kubki, Wizytówki, Ulotki, Kalendarze, Banery Reklamowe i inne.. OFICJALNE GADZETY FFP do nabycia bezposrednio na forum: Ramki pod tablice, LEPKI FFP i Regionalne KALENDARZE FORUMOWE 2016
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#292619 Wysłany:
26 Wrz 2009, 21:42; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
30, 87, 87a to styki
85, 86 to cewka przekaźnika
100%
Poza tym schemacik powinien być na przekaźniku.
Thomas napisał(a): poza tym akumulator jest lepiej doładowany, alternator ma lżej
I co z tego
Fakt aku nie ładuje się przy wolnych obrotach na wł światłach, ale powyżej 1,5-2k spokojnie alter daje rade.
Alternatorowi to wszystko jedno czy będzie pluć 7-8A czy 16-17. Elektryka w altku to jest najmniej awaryjna i zużywająca się rzecz 100x mniej trwałe są części mechaniczne które i tak pracują.
Aku i tak sie lepiej nie doładuje bo ma dość w zupełności przy prądzie ładowania ~5A i za cholerę napięcie 14V nie wymusi większego prądu ładowania. Poza tym aku by się zagotował.
Od zawsze jeżdżę na światłach i nigdy się nie zdarzyło, żeby aku zdechł czy był słaby. [trasy kiedyś 10km w 1 str, teraz 20km w 1 str codziennie] No chyba ze ktoś 2km do biedronki jeździ ale to nie pomoże nawet wyłączenie wszystkiego co sie da żeby aku był dobrze doładowany. ~5A i koniec więcej aku nie zechce.
Kwestia zużycia paliwa.... zakładając ze mamy alternator który generuje prąd 25A (światła 10A, aku 6A, elektryka auta 4A, radio 5A) to generuje moc 350W plus straty i niech będzie powiedzmy 0,5kW. Silnik jadąc delikatnie powiedzmy, że srednio bedzie generować moc 17kW ..... z czego 0,5kW zje nam alternator. wychodzi na to, że alternator zjada nam 1/34 paliwa 6/34 = 170ml /100km z czego światła zżerają 70ml paliwa na 100km.
Typowy zestaw świateł do jazdy dziennej kosztuje 150zł a my oczczędzamy około 60ml paliwa na 100km. czyli zakładając że bena kosztuje 4,5zł wychodzi 27groszy.
Światła za 150zł zwracają się po....... 55 tys km
[ Dodano: 26 Wrz 2009 11:14 ]
wcześniej miałem w swiatłach mijania zarówki h1 które kosztują 7zł paliły się po 20kkm. teraz mam h7 które często się palą ponoć.... 10kkm na nich i nie chcą się spalić....
Żarówki bardziej dobija uruchamianie silnika na włączonych światłach niż praca non stop.
[ Dodano: 26 Wrz 2009 11:20 ]
Ogólnie rzecz biorąc ja nie widzę najmniejszego sensu montażu takich świateł. Groszowe sprawy to są.... i wielkiej różnicy nie robią. Psują wygląd samochodu chyba ze ktoś znajdzie światełka do jazdy dziennej w miejsce seryjnych halogenów (w zderzaku mam na myśli) ale takich nie ma . Wtedy ładnie to wygląda i bym to zamontował Bo auto na wł halogenach ładniej się prezentuje. W innym przypadku nie widzę sensu. [ Dodano: 26 Wrz 2009 21:38 ]mała poprawka schematu
Zakładam, że diody to 12V diody nie wymagajace opornika. [ Dodano: 26 Wrz 2009 21:40 ]Tego bezpiecznika 0,5A w sumie nie musi być bo postojówki są na bezpieczniku. [ Dodano: 26 Wrz 2009 21:42 ]Poza tym.... jak postojówki są sterowane masą to na odwrót. będzie minus z postojówek i tam dajemy wyłącznik (w miejsce bezp.) a w miejsce wyłącznika bezpiecznik i zamiast do - to do + aku lub lepiej + po stacyjce (pomarańczowy przewód wychodzący z kostki stacyjki w mk2)
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
Breyton |
#292901 Wysłany:
27 Wrz 2009, 10:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Iwonicz Zdrój/podkarpacie Rejestracja: 11 Lut 2009, Posty: 730 Pomógł: 6
|
|
Góra |
|
|
rallypl |
#294767 Wysłany:
02 Paź 2009, 21:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Dzierżoniów Rejestracja: 16 Sie 2007, Posty: 125
|
Ja u siebie mialem podlaczone plus pod postojowki, a na masie z budy dalem wlacznik. Radze kupic typowe swiatla dzienne (oznaczenie RL), bo niestety mozna stracic dowod.
_________________ RALLYMANIAK !!!
Punto 2000r, Iveco EuroTech 2000r.
|
|
Góra |
|
|
peter77 |
#295258 Wysłany:
04 Paź 2009, 16:24; Temat postu: swiatla dzienne |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Dublin Rejestracja: 05 Paź 2007, Posty: 7
|
Breyton, powiedz prosze czy w to niewykorzystane miejsce, o ktorym wspominales , w kloszu lamp, wejdzie zarowka o srednicy 50mm. Wlasnie kupilem takie z 20 diodami. Moje pytanie czy warto myslec o ich wykorzystaniu do stworzenia swiatel dziennych. Probowalem, swieca bardzo jasno. Moze maja zbyt skupiony snop swiatla. Ogolnie biorac mozna dostac wlasnie takie zarowki diodowe w prawie dowolnym odcieniu bialego i mocy od 1 do 5 W. Jesli tylko wejda - ja je wstawie. Piotrek
_________________ piotr
|
|
Góra |
|
|
Breyton |
#295598 Wysłany:
05 Paź 2009, 17:31; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Iwonicz Zdrój/podkarpacie Rejestracja: 11 Lut 2009, Posty: 730 Pomógł: 6
|
peter77 jakbyś dał rade wyjąć zaślepkę i wstawić tam żarówkę to pewnie by weszła. Problem w tym, że zaślepka nie wyjdzie przez otwór z tyłu. Musiałbyś rozkleić klosz i wyjąć przodem a to nie takie proste. Możesz próbować wyciąć dziurę w zaślepce i w nią włożyć żarówkę tylko ta zaślepka trzyma się na plastikowych zaczepach a one szybko puszczają a miejsca tam tyle, że ciężko 2 palce włożyć .
Najlepiej będzie jak sam sprawdzisz. Wykręć lampę i zobacz jak to wygląda od środka...
_________________
Grafitowy topic14400.html
|
|
Góra |
|
|
peter77 |
#295656 Wysłany:
05 Paź 2009, 19:43; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Dublin Rejestracja: 05 Paź 2007, Posty: 7
|
wiem, mi sie nie udalo wlozyc moich palcow.
dziekuje i pozdrawiam
Piotrek
_________________ piotr
|
|
Góra |
|
|
_wladimir_ |
#297457 Wysłany:
11 Paź 2009, 19:44; Temat postu: |
|
|
Moderator |
|
Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT Rejestracja: 19 Sie 2008, Posty: 3780 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
|
Breyton |
#297957 Wysłany:
12 Paź 2009, 20:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Iwonicz Zdrój/podkarpacie Rejestracja: 11 Lut 2009, Posty: 730 Pomógł: 6
|
|
Góra |
|
|
puntolot |
#339082 Wysłany:
25 Lut 2010, 23:08; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Andrzej
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 30 Kwi 2008, Posty: 217
|
Pomysł bardzo ciekawy z tymi diodami w zaślepkach i efekt całkiem spoko.
Szkoda że ja w P1 nie mam takich zaślepek
_________________ topic20970.html
Możecie się śmiać z naszych PUNCIKÓW i innych FIACIKÓW, ale wiedzcie, że jakbyście usiedli do jazdy za nasze "kółeczka" to wtedy KROPASKI nasze by się z was nieźle śmiały
|
|
Góra |
|
|
rajtek |
#339187 Wysłany:
26 Lut 2010, 12:08; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: rajtek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Mar 2009, Posty: 246
|
Światła do jazdy dziennej – rodzaj oświetlenia samochodowego, przeznaczonego - jak wskazuje nazwa - do jazdy w ciągu dnia w krajach, gdzie taki obowiązek został wprowadzony, czyli obecnie niemal w całej Europie północnej i środkowej (zob. zestawienie poniżej). W niektórych jednak krajach do jazdy w dzień przepisy nakazują korzystanie ze świateł mijania i tam specjalne światła do jazdy dziennej nie znajdują zastosowania; w pozostałych wymienionych w tabeli dopuszcza się stosowanie świateł mijania zamiast świateł do jazdy dziennej. W innych krajach w normalnych warunkach (poza tunelami i przy normalnej przejrzystości powietrza) świateł włączać nie ma obowiązku (choć nie jest to – oprócz Grecji – zakazane). We Francji, Niemczech i Szwajcarii używanie świateł w dzień jest dla pojazdów samochodowych dwuśladowych nieobowiązkowe, ale zalecane, zwłaszcza w ruchu pozamiejskim.
Światła do jazdy w dzień mają moc od kilku do kilkunastu watów (w odróżnieniu od świateł mijania, w których pojedyncza żarówka ma moc od 40 do 55 W). Obowiązujący w UE i wielu krajach poza nią Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ (ECE) pozwala na montowanie takich świateł bez potrzeby ich współdziałania z tylnymi światłami pozycyjnymi (w odróżnieniu od pozostałych świateł samochodowych - drogowych, mijania, przeciwmgielnych, postojowych i przednich pozycyjnych). Do roku 2009 polskie przepisy wymagały, by podczas jazdy na światłach dziennych paliły się światła pozycyjne. Było to sprzeczne z prawodawstwem unijnym (Regulaminem nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ). Stan rzeczy zmieniło rozporządzenie ministra infrastruktury z 4 maja tego roku, opublikowane w Dzienniku Ustaw z 20 maja[1], które zmieniło obowiązujące przepisy, dostosowując je do europejskich norm prawnych.
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:
* Symetrycznie względem osi pojazdu
* Na równej wysokości
* Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
* Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
* Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego
Ponadto minimalna powierzchnia świecenia lamp musi być ≥40cm², a w przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.
|
|
Góra |
|
|
Breyton |
#340134 Wysłany:
01 Mar 2010, 08:56; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Iwonicz Zdrój/podkarpacie Rejestracja: 11 Lut 2009, Posty: 730 Pomógł: 6
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|