You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 23:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #292625 Wysłany: 26 Wrz 2009, 11:54; 
 Temat postu: Płyn chłodniczy+wycie pompy
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 21 Wrz 2007,
Posty: 9
Witam. Mam 2 pytania:

-gdy sprawdzę rano w garażu poziom płynu chłodniczego jest zawsze poniżej minimum - ledwo go widać w zbiorniczku, doleję, ale później po włączeniu silnika i zagrzaniu auta wyrzuca mi nadmiar... i zostaje tyle ile było na początku po ostudzeniu. Czy coś jest nie tak? Zaznaczę, że mogą być tam różne płyny w środku, ale wszystkie na bazie glikolu na pewno. Czy jest sens zmienić płyn na nowy (jakby co mam zakupiony DYNAGEL2000)?

-drugą, może nawet związaną z tym sprawą jest wycie po pompy wodnej (wiem, że to to, bo jakieś pół roku temu była wymieniana i po wymianie chwilkę nic nie wyło...), jak się przygazuje to bardziej, na małych obrotach mniej, ale słyszalne wyraźnie. Pompę ze względu na to wycie wymieniałem, okazało się, że stara nawet tak na sucho w ręce nie chodziła cicho. Niestety mechanik, mimo mojej wyraźnej decyzji nie założył SKF, tylko jakąś inną tańszą, czy mogła się już też zużyć trochę? Jaka może byś tego przyczyna?

Z góry dziękuje za informację i pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #292692 Wysłany: 26 Wrz 2009, 19:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Krosno
Rejestracja: 08 Cze 2009,
Posty: 235
Jeżeli chodzi o wyrzucanie płynu to powodem może być zapowietrzony układ


Góra
 Profil  
 
 
 Post #292712 Wysłany: 26 Wrz 2009, 20:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Wyrzucanie płynu świadczy również o padniętej uszczelce pod głowicą. Po prostu komresja wyrzuca płyn. Z kolei Dynagel to jeden z lepszych plynow i nie jest powodem takich problemów. Pompa może wyć, kiedy pasek jest zbyt mocno naciągnięty. Może również być tak, że trafiłeś na taki egzemplarz. Tak w ogóle może coś innego wyje, nie pompa.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #292727 Wysłany: 26 Wrz 2009, 21:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Krosno
Rejestracja: 08 Cze 2009,
Posty: 235
Tu się z Tobą nie zgodzę do końca ponieważ też miałem padniętą uszczelkę pod głowicą i jedynym problemem był uciekający płyn a płynu nie wyrzucał spalał go. Może być walnięta nagrzewnica


Ostatnio edytowany przez Misiu, 26 Wrz 2009, 21:12, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #292729 Wysłany: 26 Wrz 2009, 21:09; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
misiekg: może być po prostu układ zapowietrzony.
Misiu: UPG też niewykluczona, objawy jej padnięcia są różne, od żadnych po wyrzucanie płynu.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #292734 Wysłany: 26 Wrz 2009, 21:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: WARSZAWA/NADARZYN
Rejestracja: 11 Paź 2008,
Posty: 221
Panowie nie zapominajcie ,że wszelakie płyny chłodzące się pod wpływem temperatury rozszerzają

_________________
I <3 my H

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #292736 Wysłany: 26 Wrz 2009, 21:14; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Melon napisał(a):
Panowie nie zapominajcie ,że wszelakie płyny chłodzące się pod wpływem temperatury rozszerzają

Owszem, ale w sprawnym układzie poziom płynu na zagrzanym silniku powinien być tylko minimalnie wyższy niż na zimnym.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #292737 Wysłany: 26 Wrz 2009, 21:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Krosno
Rejestracja: 08 Cze 2009,
Posty: 235
ok ja tego tez nie wykluczam ale nie można powiedzieć jednoznacznie że to akurat UPG, niech najpierw odpowietrzy układ


Góra
 Profil  
 
 
 Post #292956 Wysłany: 27 Wrz 2009, 12:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: rajtek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Mar 2009,
Posty: 243
Melon napisał(a):
Panowie nie zapominajcie ,że wszelakie płyny chłodzące się pod wpływem temperatury rozszerzają



po to wymyslono układ cisnieniowy ,zwiekszenie cisnienia powoduje ze ciecz ma wyzszy punt wrzenia (termodynamika w uproszczeniu),zaworki powinny byc w korku i pozwalac na zasysanie powietrza a nie pozwalac na wypuszczanie go,co do pompy ,do 1.3 jtd wystepuje ona w zestawie z kołem pasowym 250 zł ,gwarancja jest,jezeli zalana była płynem fiata-paraflu,inaczej gwary brak


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO